Ελληνικά

Δειγματική διδασκαλία στο Εσπερινό ΓΕΛ Καλαμάτας, 

Δειγματική διδασκαλία του Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου Φυσικών Επιστημών (ΠΕ04) Δρ. Δημητρίου Κελεφιώτη  στο Εσπερινό ΓΕΛ Καλαμάτας,  Φαρών και Κρήτης 15,  Τρίτη 19 Νοεμβρίου 2019 18:00 -20:30.

Στη δραστηριότητα αυτή παρουσιάστηκε εφαρμογή διδασκαλίας των Φυσικών Επιστημών βασισμένης στη διερεύνηση στην ενότητα Ηλεκτρομαγνητισμός του μαθήματος της Φυσικής Β’ Λυκείου. Επιδιώχθηκε ακόμη, υλοποίηση περιγραφικής αξιολόγησης των μαθητών με τη συμβολή των παρευρισκομένων εκπαιδευτικών. Τόσο η διερευνητική προσέγγιση όσο και η περιγραφική αξιολόγηση είναι ενδιαφέρουσες τεχνικές διδασκαλίας που αφορούν τη διδακτική όλων των κλάδων των επιστημών και όχι μόνο της Φυσικής ή λίγο γενικότερα των Φυσικών Επιστημών. Σε αυτή την ανάρτηση επιδιώκεται  αποτίμηση της διδασκαλίας και συζήτηση για τις δυνατότητες και τα όρια των διδακτικών προσεγγίσεων.

Αυτή η δειγματική διδασκαλία αναμετρήθηκε

(1) με τις δυσκολίες της διδασκαλίας των φυσικών επιστημών από εκπαιδευτικούς διαφόρων ειδικοτήτων (διδασκαλία Φυσικής του Λυκείου από Βιολόγο)

(2) με τη πρόκληση της παρακίνησης του ενδιαφέροντος των μαθητών και των μαθητριών.

(3) με την ανάγκη προσαρμογή της διδασκαλίας στις συγκεκριμένες συνθήκες, σε αυτή τη περίπτωση των εσπερινών σχολείων.

Μια σκέψη στο “Δειγματική διδασκαλία στο Εσπερινό ΓΕΛ Καλαμάτας, ”

  1. 1) Πόσο νομιμοποιείται η αξιοποίηση (με την δέουσα αναφορά) υλικού άλλων συναδέλφων; Πέρα από το προσεκτικό έλεγχο, πως πρέπει να χειριστούμε υλικό που προέρχεται από την ιδιωτική εκπαίδευση;
    Δεν γνωρίζω τη νομοθεσία σχετικά με το copyright. Φαντάζομαι ότι εφόσον υπάρχει σχετική άδεια του δημιουργού δεν τίθεται θέμα σχετικά με την πηγή προέλευσης. Εκτός και αν θεωρηθεί προϊόν διαφήμισης καθηγητή-φροντιστηρίου κλπ. οπότε νομικώς φαντάζομαι τίθενται διάφορα θέματα με τα οποία ο δημοσιουπαλληλικός κώδικας είναι κατηγορηματικός…..μέχρι και κατηγορία για πρόκληση αθέμιτου ανταγωνισμού από άλλους καθηγητές-φροντιστήρια μπορεί να υπάρξει. Δεν είμαι νομικός….απλές απόψεις διατυπώνω.
    2) Πόσο αποτελεσματική μπορεί είναι η διδασκαλία του ηλεκτρικού ρεύματος μέσα δύο ώρες διερευνητικής προσέγγιση και μια δραστηριότητα “αντεστραμμένης τάξης”;
    Η αποτελεσματικότητα της διαδικασίας είναι συνάρτηση πολλών παραγόντων…..και φαντάζομαι ότι και σε αυτή την περίπτωση μπορεί να είναι δόκιμος. απλώς στην περίπτωση της αντεστραμμένης τάξης θα πρόσθετα στην παρουσίαση της θεωρίας και αρκετά animation ή simulation ή ακόμη και video με τα προκαταρκτικά της δραστηριότητας.

    3.Πόσο αποτελεσματική κρίνετε τη διερευνητική προσέγγιση που ακολουθήθηκε; Ποια είναι κατά τη γνώμη σας η επίδραση της αποτυχίας του πειράματος να θεμελιώσει τη γραμμική σχέση ανάμεσα στην ένταση του ρεύματος και την ισχύ του ηλεκτρομαγνήτη;Πως θα μπορούσε να θεραπευθεί;
    Το μόνο μειονέκτημα είναι ότι όταν ο μαθητής δεν δει την γραμμική σχέση σε όλες τις μετρήσεις συχνά απογοητεύεται ή μπερδεύεται…..με αποτέλεσμα να χάνει και το κίνητρο για τη συνέχεια της πειραματικής διαδικασίας. Είμαι υπέρ πάντα αρχικά της επίδειξης ενός πετυχημένου πειράματος-μέτρησης στους μαθητές με video ή άλλο οπτικό μέσο. Θεραπεία: Ξανά στο εργαστήριο ….επανάληψη του πειράματος…..σε ελεύθερο χρόνο.
    4.Πως όμως θα καλυφθεί η ύλη και η διδασκαλία της θεωρίας αν τις δύο ώρες που προβλέπουν οι οδηγίες τις χρησιμοποιήσουμε στο εργαστήριο;

    Η κάλυψη της ύλης το μικρότερο πρόβλημα που αντιμετωπίζει είναι οι ώρες που προβλέπουν οι οδηγίες….σε άλλα μαθήματα είναι καλοσχεδιασμένες (βλέπε Χημεία Β Γυμνασίου – βιβλίο καθηγητή) και στα περισσότερα …..να μην τις χαρακτηρίσω. Και φυσικά δεν μιλάμε για την έναρξη των μαθημάτων….και εγώ σαν αναπληρωτής πιστέψτε με τρέχω……καλύτερα να μην κολλάμε στις ώρες που προβλέπει το πρόγραμμα.

    Το tedex είναι ωραίο εργαλείο αλλά το video δεν θα το έλεγα και πρότυπο…..ο πρωταγωνιστής είναι ο καθηγητής ενώ θα έπρεπε να είναι η θεωρία. Ωραία στημένη η σειρά βημάτων που επιτρέπει.

    Σας ευχαριστώ για της υποδειγματική διδασκαλία που μας προσφέρατε.

Αφήστε μια απάντηση