English

ΤΕΤΑΡΤΗ 22/1/2024 – ΜΑΘΗΜΑΤΑ & ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΕΙΣ

ΓΛΩΣΣΑ

Μελετώ το Υποκείμενο και κάνω την άσκηση στο κάτω μέρος της πρώτης σελίδας (και στην αρχή της δεύτερης).  ΦΥΛΛΑΔΙΟ -> Γραμματική # 7.

ΓΛΩ/ΤΕ/Σ66 τις δυο ασκήσεις.

ΙΣΤΟΡΙΑ

Για την εργασία με τα ΗΦΑΙΣΤΟΤΕΥΚΤΑ, μπορείτε να βρείτε πληροφορίες για τα περισσότερα από αυτά στον παρακάτω σύνδεσμο, στην ενότητα Ηφαιστειότευκτες δημιουργίες.

ΜΕΛΕΤΗ

Προχωρήσαμε στις ΜΕΛ/ΒΜ/Σ42 & 43.

ΤΡΑΓΟΥΔΙ

...που αρχίσαμε να μαθαίνουμε και να τραγουδάμε στην τάξη (μοιράστηκε φύλλο με τους στίχους στα αγγλικά, με μεταγραφή της προφοράς σε ελληνικούς χαρακτήρες, και τη μετάφραση).

 

ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΟΣ ΧΑΡΙΣΜΑΘΕΙΑ Out of the box challenge 2025

Ίσως ενδιαφέρει εσάς και το παιδί σας η συμμετοχή στο μαθητικό διαγωνισμό ΧΑΡΙΣΜΑΘΕΙΑ που γίνεται εδώ και μερικά χρόνια με θέματα που αξιοποιούν λογικές και δημιουργικές δεξιότητες σε γρίφους και προβλήματα.

Περισσότερες πληροφορίες για το φετινό διαγωνισμό:

https://challenge.charismatheia.edu.gr/

https://challenge.charismatheia.edu.gr/contestant-sign-up/

Αν όντως σας ενδιαφέρει, με χαρά να σας κατατοπίσω σχετικά (με βάση προσωπική εμπειρία συμμετοχής, δεν έχω κάποια σχέση με το διαγωνισμό).

ΤΡΙΤΗ 21/1/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

ΓΛΩ/ΒΜ/

  • Σ23 Ορθογραφία & Αντιγραφή την προσωπική αντωνυμία (όχι τους αδύναμους τύπους).
  • Σ20-21 Ανάγνωση

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Φυλλάδιο

ΙΣΤΟΡΙΑ

  • ΙΣΤ/ΒΜ/Σ70 Μαθαίνω τις 3 πρώτες παραγράφους.
  • ΙΣΤ/Φυλλάδιο: ΗΦΑΙΣΤΟΤΕΥΚΤΑ.  Με τη βοήθεια γονέα ή κηδεμόνα, ψάχνω να βρω πληροφορίες (περίπου 8 σειρές) για ένα από τα έργα του Ηφαίστου που με ενδιαφέρει.  Τις γράφω στο φυλλάδιο δίπλα στον κατάλογο.  Στην πίσω σελίδα το ζωγραφίζω όπως το φαντάζομαι ή όπως το έχω δει.

 

 

ΔΕΥΤΕΡΑ 20/1/2025

ΓΛΩΣΣΑ

Στο α/β ευρετήριο σημειώσαμε τις λέξεις

    • δημαγωγός, ο [ουσ.] = πολιτικός που για το συμφέρον του εαυτού του παραπλανά τους πολίτες με το να τους καλοπιάνει, να τους κοροϊδεύει κ.α.
    • νέφος, το [ουσ.] = σύννεφο | ατμοσφαιρική ρύπανση.  Τα νέφη = σύννεφα.
    • προξενώ [ρ.]= προκαλώ πρόβλημα, ζημιά.
  • ΑΝΘΟ/Σ23 Ορθογραφία & Αντιγραφή Σ23 "Τίποτα δε σκιάζει .... αισιοδοξία μας."
  • ΓΛΩ/Γραμματική #6 φυλλάδιο, διαθέσιμο εδώ Γραμματική #6
  • ΓΛΩ/Στο κόκκινο: 3 προτάσεις, με λέξεις από α/β ευρετήριο, που να δείχνουν το νόημά τους.
  • ΑΝΘΟ/Ανάγνωση το κείμενο Λιλιπούπολη.

Το κείμενο είναι διαθέσιμο κι εδώ:

Έκτακτα μέτρα στη Λιλιπούπολη για το νέφος

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

ΜΑΘ/ΤΕ/Σ17 Α5, Σ19 Α3

 

 

ΠΕΜΠΤΗ 16/1 & ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 17/1/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΙΣΤΟΡΙΑ

ΙΣΤ/ΤΕ/Σ25, 26 & 27

ΓΛΩΣΣΑ

Φυλλάδιο απλές, ελλειπτικές και επαυξημένες προτάσεις.  Οι ασκήσεις είναι απαιτητικές.   Θα υπάρξει περαιτέρω επεξήγηση στην τάξη, αλλά... κάντε ό,τι μπορείτε.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Κάναμε μια εισαγωγή στον πολ/σμό διψήφιου με διψήφιο, θα υπάρξουν περαιτέρω επεξηγήσεις στην τάξη. 

  • ΜΑΘ/ΒΜ/Σ76 (τον πολλαπλασιασμό 47Χ32)
  • ΜΑΘ/ΒΜ/Σ77 Λύνω τη δραστηριότητα 3, μελετώ την 4.
  • ΜΑΘ/ΤΕ/Σ16 Α2 και Σ17 Α6

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Από το φυλλάδιο "ΚΗΠΟΥΡΙΚΗ ΣΚΕΨΗ" που μοιράστηκε, επιλέγω ένα από τα 15 φυτά της πρώτη σελίδας, βρίσκω φωτογραφίες ή το ζωγραφίζω στην από πίσω σελιδα.

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 15/1/25 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

Στο α/β ευρετήριο σημειώσαμε τις λέξεις:

πρωτοβουλία, η [ουσ.] = μια πράξη που ξεκινάει με προθυμία από κάποιον/α.

πρόθυμος-η-ο [επιθ.] = αυτός που κάνει το καθήκον του με όρεξη, ζήλο

ζήλος, ο [ουσ.] = μεγάλη ή υπερβολική αφιέρωση σε ένα σκοπό ή ένα έργο

φθόνος, ο [ουσ.] = ζήλια, κακοπροαίρετη στάση

κλέος, το [ουσ., αρχαία] = δόξα, καλή φήμη

πλήττω [ρ.] = χτυπώ, προκαλώ ζημιά | βαριέμαι

Για το σπίτι:

ΓΛΩ/ΤΕ/

  • Σ56 Α1
  • Σ57 Α3 στο κόκκινο
  • Σ59 Α1 & Α2
  • Σ62 Α1

ΓΛΩ/ΤΕ/Σ56 Ορθογραφία & αντιγραφή "Ισχυρές...μεγάλα" (για Δευτέρα).

ΜΕΛΕΤΗ του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

ΜΕΛ/ΤΕ/Σ12 Α5 & Σ13 Α6

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Φυλλάδιο, γράφω ένα σύντομο διάλογο που έκανε η Αγία Μελανγκέλ με τον πρίγκηπα-κυνηγό.

ΤΡΙΤΗ 14/1/2025

ΓΛΩΣΣΑ

Αφού ελέγξαμε ασκήσεις και ερωτήσεις, εργαστήκαμε με το κείμενο της ΓΛΩ/ΒΜ/Σ15. 

Για το σπίτι:

ΓΛΩ/ΒΜ/Σ15 Ορθογραφία & Αντιγραφή:

Ευτυχώς μετά τη Δευτέρα ο καιρός γύρισε σε νοτιά και το χιόνι έλιωσε χωρίς να παγώσει.

 

ΓΛΩ/ΒΜ/

  • Σ16 Α3
  • Σ18 Όλες τις ασκήσεις
  • (για την Παρασκευή)  Γράφω στο κόκκινο μία παράγραφο 10-15 γραμμές για μία φανταστική είδηση  με θέμα:

Έκτακτη είδηση: τεράστιος χιονάνθρωπος προκαλεί καταστροφές.  (Μπορείτε να γράψετε και όποια άλλη παρόμοια φανταστική είδηση θέλετε, όπως: Έκρηξη ηφαιστείου εκτοξεύει παντού τζατζίκι αντί για λάβα... Κατολίσθηση από λουκουμάδες ξυπνάει ολόκληρα χωριά... ή ό,τι άλλο θέλετε σε παρόμοιο πνεύμα.   Θα πρέπει, όπως και στην ΓΛΩ/ΒΜ/Σ16 Α2 που κάναμε στην τάξη, να γράψετε: τι και πώς συνέβη, πού συνέβη, πότε συνέβη, πόσο κράτησε, τι συνέπειες είχε για τη ζωή των ανθρώπων της περιοχής).

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Φυλλάδιο με κάθετους πολλαπλασιασμούς με μονοψήφιο Χ διψήφιο/τριψήφιο.

Στο πράσινο, τα προβλήματα, με κάθετο πολ/σμό:

α) Πόσες μέρες έχουν 8 χρόνια;

β) Ένα smartphone κοστίζει 599 ευρώ, πόσο κοστίζουν 5 τέτοια;

ΙΣΤΟΡΙΑ

Μετά την προφορική εξέταση, μιλήσαμε, με αφορμή τη μοίρα του Πρωτεσίλαου, για το δίλημμα του Ομηρικού ήρωα: ΚΛΕΟΣ ή ΝΟΣΤΟΣ;

Στη συνέχεια περάσαμε στο επόμενο κεφάλαιο 4. Ο θυμός του Αχιλλέα.

Μαθαίνω να αφηγούμαι το κεφάλαιο, ΙΣΤ/Σ67-68.

 

 

ΔΕΥΤΕΡΑ 13/1/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

Για το σπίτι:

ΒΜ/Σ11/Ορθογραφία και αντιγραφή

Ο Μαρκοβάλντο είχε ήδη στρίψει στη γωνία και φτυάριζε στην αυλή. Τα παιδιά της αυλής είχαν φτιάξει έναν χιονάνθρωπο.  - Του λείπει μια μύτη! είπε ένα τους.

 

ΓΛΩ/ΒΜ/

  • Σ10 Α5 & Α6
  • Σ12 Α2 & Α3 στο κόκκινο με ολοκληρωμένες προτάσεις.

ΓΛΩ/ Κλίνω στο κόκκινο τα ρήματα συναντώ, είμαι & χαρίζω, σε ενεστώτα, παρατατικό & αόριστο.

 

 

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 10/1/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

Προχωρήσαμε σε νέο κείμενο και μιλήσαμε για τους παρελθοντικούς χρόνους.

Για το σπίτι:

ΓΛΩΣΣΑ/Φυλλάδιο "Παρατατικός & Αόριστος"

ΓΛΩ/Ο & Α: το ρήμα κατεβαίνω σε ενεστώτα, παρατατικό και αόριστο.

ΓΛΩ/ΒΜ/Σ 8 & 9 Ανάγνωση

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Η προπαίδεια σαν πλέγμα τετραγώνων, εφαρμογή polypad

https://polypad.amplify.com/p/VvXls4cQH60Gw#numbers

Για το σπίτι:

ΜΑΘ/ΒΜ/Σ75 Α4

ΜΑΘ/ΤΕ/Σ13 Α6

Αφού κάνω την παραπάνω άσκηση, σε χαρτί με τετραγωνάκια δείχνω και κάνω τον πολλαπλασιασμό 12 Χ 24.

Χαρτί με τετραγωνάκια

ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Στην τάξη συζητήσαμε φιλοσοφικά για τις διαφορές ανάμεσα στα ανθρώπινα δημιουργήματα και τα δημιουργήματα της φύσης (πλαταίνοντας τη συζήτηση για το ανθρωπογενές και φυσικό περιβάλλον), τη δημιουργία ως σχέδιο και το ρόλο του ανθρώπου που παρεμβαίνει στη φύση, στα ζώα, και στην ίδια τη ζωή με τη γενετική.

ΠΕΜΠΤΗ 12/1/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΙΣΤΟΡΙΑ

Αρχικά ξετυλίξαμε την χρονογραμμή της ιστορίας από την Παλαιολιθική εποχή μέχρι και την Εποχή του Χαλκού και την χρονολογία που εκτιμάται η καταστροφή της Τροίας.  Μιλήσαμε για τις ασυνέχειες και τις συνέχειες ανάμεσα στην προϊστορία και την ιστορία, και τις διαφορές ανάμεσα στην επιστήμη της ιστορίας και την επιστήμη της αρχαιολογίας στη μελέτη του παρελθόντος. 

Στη συνέχεια, ανατρέξαμε στα κεφάλαια του Τρωικού πολέμου που έχουμε διδαχθεί ήδη από το ΙΣΤ/ΒΜ και μοιράστηκε φύλλο που εντοπίζει τα βασίλεια των Αχαιών και την Τροία στο χάρτη, καθώς και τους ηγεμόνες, τις δυνάμεις κ.α. Αχαιών και Τρώων.

Για το σπίτι:

ΙΣΤ/ΒΜ/ Σ64 Μαθαίνω να αφηγούμαι.

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 8/1/2025 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Καλή χρονιά με υγεία, χαρά & προκοπή!

 

ΜΕΛΕΤΗ του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Στην τάξη μιλήσαμε για τις ανθρώπινες παρεμβάσεις στο περιβάλλον, τις αναγκαίες αλλά και τις καταστροφικές.

Για το σπίτι:

ΜΕΛ/ΒΜ/Σ 35 Απαντώ στο βιβλίο με ολοκληρωμένες προτάσεις τις ερωτήσεις στην άσκηση στο πάνω μέρος της σελίδας.  Επίσης, κάνω την άσκηση συμπλήρωσης κενών στο κάτω μέρος της σελίδας (παίρνω βοήθεια από τις εικόνες και τις λεζάντες στη διπλανή σελίδα). 

ΜΕΛ/ΒΜ/Σ37.  Επιλέγω ένα από τα πλαίσια (Α,Β,Γ,Δ ή Ε) και απαντώ τα υποερωτήματα στο κόκκινο με σύντομες αλλά ολοκληρωμένες προτάσεις. 

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

ΘΡΗ/Σ 57 Ανάγνωση του κειμένου στο πρωτότυπο και στη μετάφραση.