English

ΠΕΜΠΤΗ 21/11/2024 & ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 22/11/2024

ΙΣΤΟΡΙΑ

Στην Ιστορία ξεκινήσαμε την Αργοναυτική Εκστρατεία.  Επιχειρήσαμε να φτιάξουμε μέχρι ένα σημείο σχεδιάγραμμα του μαθήματος. Μιλήσαμε με αφετηρία την πηγή εκτενώς για τις θυσίες στην Αρχαία Ελλάδα (και όχι μόνο) και για το θέμα των μαντείων και της μαντείας.

Για το σπίτι:

  • ΙΣΤ/ΒΜ/Σ50 Ολοκληρώνω προσεκτικά το σχεδιάγραμμα στο σπίτι.  Έπειτα μαθαίνω να λέω το μάθημα έχοντας μπροστά μου το σχεδιάγραμμα (κυρίως) αλλά και το βιβλίο για να συμπληρώνω κάποια σημεία. 
  • ΙΣΤ/ΤΕ/ Σ19 Α3
  • ΙΣΤ/ΤΕ/20 Α2

ΓΛΩΣΣΑ

Σήμερα ασχοληθήκαμε αρχικά με δύσκολα σημεία  στο φυλλάδιο για τους φθόγγους και τον τονισμό (Γραμματική # 4 είναι το σωστό).  Τα παιδιά συμπλήρωσαν στο φυλλάδιό τους την οδηγία συλλαβισμού σχετικά με το να μη χωρίζουν με παύλα τους διφθόγγους (είτε κύριους είτε καταχρηστικούς).

Στη συνέχεια ασχοληθήκαμε με Ποίηση από το Ανθολόγιο.   Με αφορμή το "Πρωινό Άστρο" του Ρίτσου και το "η Δική μου Προσευχή" συζητήσαμε για την ομοιοκαταληξία, την "ποιητική άδεια", την αμφισημία στα ποιήματα κ.α. Τέλος, για το πώς να προσπαθήσουν να γράψουν ένα δικό τους ποίημα (δόθηκε και σχετικό φυλλάδιο που θα πρέπει να επικολληθεί στο κόκκινο).

Για το σπίτι

  • ΑΝΘΟ/ΑΝΑΓΝΩΣΗ Σ34 και Σ76.
  • ΑΝΘΟ/Σ34 Ορθ. + Αντ. τη 2η στροφή.
  • ΑΝΘΟ/Σ35 την Ε1 στο βιβλίο
  • Στο κόκκινο απαντώ σε 3-4 γραμμές με βάση τα όσα έχουμε πει στην τάξη: Γιατί ο ποιητής μιλάει για το "θεό των σπουργιτιών και των παιδιών";
  • ΓΛΩ/ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ/ΦΥΛΛΑΔΙΟ Γράφω ένα δικό μου ποίημα

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Μετά από την επίλυση ενός προβλήματος από ΜΑΘ/ΒΜ στην τάξη, κάναμε μια πρώτη και σύντομη εισαγωγή στα κλάσματα. 

Για το σπίτι:

  • ΜΑΘ/ΒΜ/Σ. 54 Α3
  • ΜΑΘ/ΒΜ/Σ55 Α5 στο πράσινο
  • ΜΑΘ/ΦΥΛΛΑΔΙΟ/ Όλα εκτός από Α2.

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Στο Εργαστήριο Δεξιοτήτων τα παιδιά συζήτησαν και πήραν το ένα από το άλλο μια μικρή "συνέντευξη" με θέμα "συναισθήματα στο σχολείο". δραστηριότητα που θα συνεχιστεί και την επόμενη εβδομάδα με εναλλαγή ρόλων. 

 

Καλό Σαββατοκύριακο!

 

ΔΕΥΤΕΡΑ 18/11/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Εκ παραδρομής σε πρόσφατη ανάρτηση γράφτηκε ότι το τεστ ιστορίας ήταν για σήμερα, ενώ είναι για αύριο Τρίτη 19 Νοεμβρίου, όπως είχαμε πει αρχικά.  Συγγνώμη για την αναστάτωση!

ΓΛΩΣΣΑ

Μετά από την ορθογραφία και την αντιγραφή, συζητήσαμε ασκήσεις από το κόκκινο τετράδιο.

ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Στις εργασίες στο κόκκινο τετράδιο, όπως επισημάνθηκε και στην τάξη, γράφουμε

  • 1η γραμμή: πλήρη ("μεγάλη") ημερομηνία
  • 2η γραμμή: ΜΑΘΗΜΑ/ΒΙΒΛΙΟ/ΣΕΛΙΔΑ/ΑΣΚΗΣΗ ή ΕΡΩΤΗΣΗ
  • 3η γραμμή: Με δύο λόγια την εκφώνηση (όχι όλη την εκφώνηση).

Συζητήσαμε την κλίση (υπερδισύλλαβων προπαροξύτονων) ουασιαστικών όπως το παραλλήλογραμμο.  Η γενική πτώση, ανάλογα με την περίσταση (επίσημη ή ανεπίσημη), μπορεί να είναι του παραλλήλογραμμου/του παραλληλογράμμου (και τα δύο σωστά), των παραλληλόγραμμων/των παραλληλογράμμων (και τα δυο σωστά).   Μιλήσαμε και για άλλα παραδείγμτα.

Στη συνέχεια μιλήσαμε για το γραπτό λόγο για το άγριο ζώο, για τη γενική εντύπωση που γράφουμε στην αρχή του κειμένου, και το φυλλάδιο περιγραφής ζώου που κολλήθηκε στο κόκκινο τετράδιο.   Στη συνέχεια, ανάγνωση από το ΒΜ και άσκηση στο ΤΕ.

Για το σπίτι:

  • ΓΛΩ/ΚΟΚΚΙΝΟ ΤΕΤΡΑΔΙΟ/ΦΥΛΛΑΔΙΟ με ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗΣ ΖΩΟΥ

Το φυλλάδιο είναι αυτό: ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗΣ ΖΩΟΥ για τετράδιο

  • ΓΛΩ/ΤΕ/Σ39 ΑΣΚΗΣΗ 
  • ΓΛΩ/ΤΕ/Σ39 ΟΡΘ. & ΑΝΤ. Λατρεύουν … ανθρώπων. 
  • Όσα παιδιά δεν έκαναν την άσκηση με το ποίημα του Μαγιακόφσκι ή/και το γραπτό λόγο, να τα κάνουν, θα ελεγχθούν ξανά.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Εξηγήσαμε περαιτέρω την διαίρεση με υπόλοιπο με τη μέθοδο των διαδοχικών γινομένων και ελέγξαμε ασκήσεις από το ΜΑΘ/ΤΕ.

Πολύ χρήσιμη είναι η παρακάτω ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ!

https://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/4292

Για το σπίτι:

  • ΜΑΘ/ΤΕ/Σ19 όλη
  • Σ21 ΠΡ4.

 

 

 

ΠΕΜΠΤΗ 14/11/24 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΙΣΤΟΡΙΑ

Σήμερα στην Ιστορία προχωρήσαμε στο τελευταίο κεφάλαιο της ενότητας για τον Θησέα.  Διαβάσαμε την ιστορία από την μυθολογία του Γεραλή.  Συζητήσαμε για την ύλη του τεστ της Δευτέρας που είναι η ακόλουθη (μοιράστηκε εκτυπωμένο στην τάξη).

Για το τεστ ιστορίας:

Α) Μάθετε πολύ καλά τις σελίδες 43, 44, 45, 47 & 48 (όχι 46).

Οι ερωτήσεις θα είναι συμπλήρωσης κενών, πολλαπλής επιλογής, σωστό/λάθος και αντιστοίχισης.

Β) Προετοιμαστείτε να απαντήσετε σε 5-6 γραμμές την παρακάτω ερώτηση: Ο Θησέας ήταν γιος και νεοφερμένος διάδοχος του βασιλιά της Αθήνας.  Επέλεξε να πάει στην Κρήτη και να αντιμετωπίσει τον φοβερό Μινώταυρο, παίρνοντας εθελοντικά τη θέση ενός από τους Αθηναίους νέους.  Γιατί το έκανε;  Σκεφτείτε όσους πιο πολλούς λόγους μπορείτε. 

Γ) Μάθετε τους παρακάτω ορισμούς (προέρχονται από το γλωσσάρι στο τέλος του βιβλίου και από όσα έχουμε πει/γράψει στην τάξη)

    • ανάγλυφο: παράσταση σκαλισμένη σε πλάκα
    • θαλασσοκρατία: η κυριαρχία στη θάλασσα
    • λαβύρινθος: πολύπλοκο κτίριο και γενικά περίπλοκο δίκτυο από διαδρόμους και περάσματα  στο οποίο κάποιος εύκολα χάνεται
    • μαντείο: ναός ή ιερός χώρος, όπου οι άνθρωποι πήγαιναν για να μάθουν το μέλλον ή τη βούληση των θεών
    • μάντης: ο ιερέας που έλεγε το μέλλον
    • χρησμός: η προφητεία που έδινε στους ανθρώπους ο μάντης
    • πέλεκυς: τσεκούρι
    • μίτος: κλωστή, νήμα
    • εκδοχές του μύθου: διαφορετικές παραλλαγές της ίδιας μυθικής ιστορίας
    • ερμηνεία του μύθου: ο "σπόρος" αλήθειας του μύθου, το πραγματικό γεγονός ή το πραγματικό νόημα πίσω από τα φανταστικά γεγονότα.

Καλό διάβασμα!

Σήμερα, μάλιστα, την τάξη μας επισκέφτηκε ο Ίκαρος!


Την επόμενη ώρα ασχοληθήκαμε με την επέτειο του Πολυτεχνείου.

Διαβάσαμε από το Ανθολόγιο το κείμενο της Μάρως Δούκα "Εδώ Πολυτεχνείο" (διαθέσιμο εδώ).

Κάθε παιδί ζωγράφισε σε ένα χάρτινο βότσαλο μια μορφή οδύνης για τους ανθρώπους που υπέφεραν από τη Χούντα.

Αρχίσαμε μια "προτζεκτορογραφία" με την παρακάτω σύνθεση από έργα του χαράκτη Τάσσου κι ένα πανό από τις μέρες της εξέγερσης.

 

 

 

 

ΤΕΤΑΡΤΗ 13/11/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Αύριο φέρνουμε το κόκκινο τετράδιο!


ΓΛΩΣΣΑ

Αφού ελέγξαμε Αντ. και Ορθ. προχωρήσαμε σε έλεγχο ασκήσεων από το ΓΛΩ/ΤΕ.  Στη συνέχεια προχωρήσαμε στο κείμενο του ΓΛΩ/ΒΜ/Σ53.  Συζητήσαμε για τα δελφίνια, εστιάσαμε στη διαφορά θαλάσσιων θηλαστικών και ψαριών ως προς την πρόσληψη του οξυγόνου. 

Για το σπίτι:

  • Ανάγνωση ΓΛΩ/ΒΜ/Σ53
  • ΓΛΩ/ΤΕ/Σ39 Α2 (προσοχή! δεν τη σημείωσαν τα παιδιά στην τάξη). 
  • ΓΛΩ/ΤΕ/Σ42 Α3
  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ53 Ορθ. & Αντ. Τα δελφίνια επειδή δεν είναι….βάθη"
  • Στο πλαίσιο φιλαναγνωσίας, διαβάστηκε στην τάξη ποίημα για παιδιά του Μαγιακόφσκι, και μοιράστηκε ως ΦΥΛΛΑΔΙΟ, με οδηγίες προς τα παιδιά να επιλέξουν στίχους και να σχεδιάσουν με μολύβι μια εικόνα από αυτό. 

Διαβάσαμε τον γραπτό λόγο δύο ακόμα παιδιών.


ΜΕΛΕΤΗ του ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Στην ώρα της μελέτης συνεχίσαμε διαθεματικά να μιλάμε για τα ζώα και συγκεκριμένα για τη Συστηματική τους Ταξινόμηση σε Βασίλεια, τη διάκριση ανάμεσα σε σπονδυλωτά και ασπόνδυλα κ.α. (με αφορμή και παρατήρηση μαθήτριας ότι οι φάλαινες Όρκα ταξινομούνται στην οικογένεια των δελφινοειδών). 


ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Στα Θρησκευτικά διαβάσαμε και σχολιάσαμε τον Ψαλμό 148 στα ΘΡΗ/Σ115.  Επίσης, διαβάσαμε μέρος από την Ευαγγελική περικοπή στα ΘΡΗ/Σ116.

Για το σπίτι, διαβάστε στην Σ.116 όλο το "Από την Καινή Διαθήκη.  Η ομορφιά των πλασμάτων του κόσμου: Τα πουλιά και τα λουλούδια".


Στο βροχερό διάλειμμα, με όσα παιδιά ήθελαν παρακολουθήσαμε ξανά τις ειδήσεις για παιδιά από το γερμανικό κρατικό κανάλι. 

ΤΡΙΤΗ 12/11/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

  • ΓΛΩΣΣΑ

Σήμερα αφού γράψαμε ορθογραφία και ελεγξαμε την αντιγραφή, διαβάσαμε τους γραπτούς λόγους (αγαπημένο άγριο ζώο) δύο μαθητριών.  Θα διαβάσουμε στις επόμενες μέρες περισσότερους.  Στη συνέχεια εργαστήκαμε σε σελίδες του βιβλίου μαθητή (58-62).  Μιλήσαμε για τις συνώνυμες λέξεις, τα αποσιωπητικά και το κόμμα, για το λεξιλόγιο του βουνού και της θάλασσας/ακρογιαλιάς, και για το πώς γράφουμε πλαγιότιτλους.  Διαβάσαμε το απόσπασμα από "Τα Ψηλά Βουνά" και μιλήσαμε για τα βουνά σαν ένα φίλο του ανθρώπου, φίλο που έχει χαρίσματα και δώρα αλλά απαιτεί αφοσίωση και σεβασμό (όπως κάθε καλός φίλος).

Δεν ελέγξαμε το πόιημα για το ιδανικό δωμάτιο.

Για το σπίτι:

  • Ορθ. + Αντι.  τις λέξεις από ΓΛΩ/ΒΜ/Σ61
  • ΓΛΨ/ΒΜ/ ολοκληρώνουμε
    • Σ58 Α7
    • Σ61 Α6, 7, 8
    • Σ60 Α5

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Ελέγξαμε το φυλλάδιο με τους πολλαπλασιασμούς και το "παράξενο τρένο".  Προχωρήσαμε στις διαιρέσεις.  Για το σπίτι:

  • ΜΑΘ/ΤΕ/ Σ16,17 & 18

ΙΣΤΟΡΙΑ

Αφού εξετάσαμε το ΒΜ (όχι το εργασιών) προχωρήσαμε στην επόμενη ενότητα.  Διαβάσαμε και είδαμε εικόνες από την Ελληνική Μυθολογια των Γεραλή και Τσάρα για λιγότερο γνωστούς κακοποιούς που εξουδετέρωσε ο Θησέας, για τον εξαγνισμό του πριν πάει στην Αθήνα και για την μάχη του με τους Παλλαντίδες.

Για το σπίτι:

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 8/11/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

Σήμερα ξεκινήσαμε την ημέρα με ... ενημέρωση.  Είδαμε το κατάλληλο για μικρά παιδιά 10λεπτο δελτίο ειδήσεων της γερμανικής δημόσιας τηλεόρασης ZDF με θέματα για τις αμερικανικές εκλογές, τους κινδύνους που απειλούν τους πληθυσμούς των χελιών (και τον κύκλο ζωής τους) αλλά και για ένα κομμάτι γλυκό από τον γάμο της βασίλισσας της Αγγλίας πριν 77 χρόνια, το οποίο έφτασε να πωληθεί για 2.600 ευρώ.   Τα δελτία ειδήσεων αυτά μπορείτε να τα δείτε εδώ https://www.zdf.de/kinder/logo (στα γερμανικά, αλλά με πλούσιο και κατάλληλο οπτικό υλικό). 


ΓΛΩΣΣΑ

  • Ελέγξαμε το φυλλάδιο για το οριστικό & αόριστο άρθρο.  Δεν ελέγθηκε το κόκκινο τετράδιο, θα ελεγχθεί μαζί με το γραπτό λόγο. 
  • Διαβάσαμε και αναλύσαμε το ποίημα του Τίτου Πατρίκιου στη ΓΛΩ/ΒΜ/Σ46. 
  • Αρχίσαμε να συντάσσουμε ο καθένας/η καθεμία το ποίημά του/της με το ονειρεμένο παιδικό δωμάτιο στην ΓΛΩ/ΤΕ/Σ35 Α3 (με έμπνευση το ποίημα του Καβάφη ΓΛΩ/ΒΜ/Σ46).

Για το σπίτι:

  • (εκτός από Ο & Α από ΜΕΛ/ΒΜ/Σ27 "Βασικό Λεξιλόγιο".)
  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ46 Ανάγνωση
  • ΓΛΩ/ΤΕ/Σ35 ολοκληρώνω την Α3 (βλέπω και ποίημα ΒΜ/Σ46)
  • ΓΛΩ/ΓΡΑΠΤΟΣ ΛΟΓΟΣ/ΤΕ/ Σ38/Α7 στο κόκκινο.  Βρίσκω πληροφορίες και γράφω για το αγαπημένο μου (άγριο) ζώο σύμφωνα με τα ερωτήματα του βιβλίου. 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

  • Ελέγξαμε ασκήσεις από το ΤΕ. 

Για το σπίτι:

  • ΜΑΘ/ΒΜ/Σ49 ολοκληρώνω τις δραστηριότητες. 
  • ΦΥΛΛΑΔΙΟ με πολλαπλασιασμούς & ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ με το "παράξενο τρένο".

ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΥΣΕΣ ΨΗΦΙΑΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ: ΨΗΦΙΑΚΑ ΜΟΙΡΟΓΝΩΜΟΝΙΑ & ΦΤΙΑΞΤΕ ΕΝΑ ΔΙΚΟ ΣΑΣ ΗΛΙΑΚΟ ΣΥΣΤΗΜΑ (και δείτε το να λειτουργεί, με τροχιές,  ακτίνες, πλανήτες και δορυφόρους).

ΜΟΙΡΟΓΝΩΜΟΝΙΟ 1

ΜΟΙΡΟΓΝΩΜΟΝΙΟ 2

ΤΡΟΧΙΕΣ

 


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Δουλέψαμε και ολοκληρώσαμε το φύλλο με το αλφαβητάριο της προσφοράς. 


Το ΤΕΣΤ ΙΣΤΟΡΙΑΣ μεταφέρεται για 19/11.

ΠΕΜΠΤΗ 7/11/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

ΓΛΩ/ΦΥΛΛΑΔΙΟ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ 3.  Διαβάζω προσεκτικά + Ασκήσεις.

ΓΛΩ/Κλίνω στο κόκκινο

  • Ο διαβήτης
  • η γωνία
  • το παραλληλόγραμμο,

με οριστικό και αόριστο άρθρο (φτιάχνω πίνακες)

ΟΡΘΟΓΡΑΦΙΑ ΚΑΙ ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ: Από ΜΕΛ/ΒΜ/ τις λέξεις Σ27 "ΒΑΣΙΚΟ ΛΕΞΙΛΟΓΙΟ".

ΙΣΤΟΡΙΑ

ΙΣΤ/ΒΜ/Σ43 Μαθαίνω να αφηγούμαι. 

ΙΣΤ/ΒΜ/Σ44 Μαθαίνω τις πληροφορίες

ΙΣΤ/ΤΕ/17 όλα. 

 

ΤΡΙΤΗ 5/11/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

Κυρίως στην τάξη ελέγξαμε ασκήσεις.

Στο α/β ευρετήριο γράψαμε τις λέξεις:

  • διάδοχος, ο [ουσ]
  • διαδοχικός-ή-ό [επιθ.]

Για το σπίτι:

  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ50

Είμαι ένας κατοικίδιος γάτος έξι μηνών. Η μαμά μου με φωνάζει «Μιάαρ», αλλά η ταυτότητα στον λαιμό μου γράφει «Μάρκος». Έχω τρεις αδερφούλες και ζω προς το παρόν σε ένα μικρό σπίτι με κήπο. 

  • ΓΛΩ/ΒΜ/ Σ52 Α7 & Α8
  • ΓΛΩ/ΦΥΛΛΑΔΙΟ με επίθετα και παρομοιώσεις.

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Για το σπίτι:

  • ΜΑΘ/ΒΜ/Σ47 Ολοκληρώνουμε τις δραστηριότητες
  • ΜΑΘ/ΤΕ/ Σ14 Α1 & 2 Σ15 Α4
  • ΨΗΦΙΑΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΓΙΑ ΕΞΑΣΚΗΣΗ ΜΕ ΓΕΩΜΕΤΡΙΚΑ ΟΡΓΑΝΑ (που χρησιμοποιήσαμε στην τάξη): polypad!

ΙΣΤΟΡΙΑ

Ελέγξαμε ασκήσεις, και προλάβαμε μόνο να πούμε την ιστορία (εκτός βιβλίου) του Βελλερεφόντη και του Πήγασου.

Για το σπίτι: χρωματίστε και κόψτε προσεκτικά τον Πήγασο του Escher (Ορίστε το μυστικό του! Ή μάλλον... τα μυστικά του!)

 

 

ΔΕΥΤΕΡΑ 4/11/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

ΓΛΩΣΣΑ

Μετά την ορθογραφία και την ανάγνωση, προχωρήσαμε στον έλεγχο ασκήσεων και στο κείμενο της ΓΛΩ/ΒΜ/Σ50.

Για το σπίτι:

  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ50 Ο + Α "Μεγάλωσα.... τρόπους".
  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ51 Α6 + Α7.
  • ΓΛΩ//ΤΕ/Σ36
  • ΓΛΩ/ΤΕ/Σ37  Α3, 4  5.

Μιας και το μάθημα έχει να κάνει με γατούλες, εδώ μια σημερινή φωτό του μεγαλόπρεπου γάτου που περιτριγυρίζει το σχολείο μας (αφού ήταν και ημέρα φωτογράφισης!)

 

ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Μιλήσαμε εκτενέστερα για το λατινικό αριθμητικό σύστημα (και τη διαφορά του από αυτό που χρησιμοποιούμε, το οποίο βασίζεται στη θέση και όχι στο σύμβολο).

Εδώ θα βρείτε κι ένα converter από λατινικούς αριθμούς σε αραβικούς και το αντίστροφο.  https://www.calculatorsoup.com/calculators/conversions/roman-numeral-converter.php

Προλάβαμε να ρίξουμε μια ματιά και να συμπληρώσουμε μερικώς τις ασκήσεις από ΜΑΘ/ΒΜ/Σ44 και 45 οι οποίες είναι για το σπίτι.

ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΑ

Μιλήσαμε εκτενέστερα για τους Ψαλμούς του Δαβίδ.  Διαβάστηκε ο Ψαλμός από το ΘΡΗ/ΒΜ σ. 114, και από έκδοση με το πρωτότυπο και τη μετάφραση διαβάστηκε και σχολιάσαμε τον Ψαλμό 4.   Είδαμε το βιβλίο της Αγίας Γραφής και εξηγήσαμε τι είναι οι αριθμοί στο πλάι της σελίδας.

Για το σπίτι: Διαβάστε (ανάγνωση) τον Ψαλμό που δεν προλάβαμε στην τάξη, ψαλμός Σ.  115.

 

 

ΠΕΜΠΤΗ 31/10/2024 & ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 1/11/2024 ΜΑΘΗΜΑΤΑ

μέσ' από τις φυλλωσιές της χαρουπιάς έξω απ' την τάξη, φαίνονται μερικές φτερωτές δημιουργίες των παιδιών


ΙΣΤΟΡΙΑ

Μετά από προφορική εξέταση μερικών μαθητών/τριών, προχωρησαμε στις επόμενες ενότητες και ολοκληρώσαμε (σχεδόν) την ενασχόλησή μας με τον Ηρακλή.

Για το σπίτι:

  • ΙΣΤ/ΤΕ
    • Σ. 14 Α2
    • Σ15 Α2.  Την Α3 στο κόκκινο
    • Σ16 Α1, 3 & 4
  • ΙΣΤ/ΒΜ
    • Σ37 ΕΡΩΤΗΣΗ 1 στο κόκκινο
    • ΙΣΤ/ΒΜ/Σ37 Διαβάζω το κείμενο 2 και απαντώ στο κόκκινο: Πώς νιώθει ο Ηρακλής για τους άθλους του;
  • ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ: μετάφραση από τα αρχαία τους υπόλοιπους άθλους.

ΓΛΩΣΣΑ

Αφού ελέγξαμε ασκήσεις στο ΤΕ και το φυλλάδιο για την Απόστροφο, προχωρήσαμε σε ανάγνωση από το ΑΝΘΟ/Σ39.

Για το σπίτι

  • (εκτός από την Ορθ. και Αντ.)
  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ49 Όλα
  • ΓΛΩ/ΒΜ/Σ46 ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΗ ΑΝΑΓΝΩΣΗ
  • ΑΝΘΟ/ΑΝΑΓΝΩΣΗ Σ39.

ΠΡΟΑΙΡΕΤΙΚΑ: Σκέφτομαι ένα χαρούμενο ή αστείο (όχι προσβλητικό) περιστατικό με τον παππού, τη γιαγιά ή άλλον ηλικιωμένο για να το πω στην τάξη.


ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ

Γράψαμε το τεστ.  Όσοι/ες μαθητές/τριες τελειώναν νωρίτερα δούλεψαν ασκήσεις από τις παρακάτω (που είναι για το σπίτι).  Το β' τεύχος μοιράστηκε σήμερα στους μαθητές.

(Οι μαθητές/τριες που έλειπαν μπορούν να γράψουν τεστ τη Δευτέρα).

  • ΜΑΘ/ΤΕ/Σ10 Α2 + 3
  • ΜΑΘ/ΤΕ/Σ12 Α2 + 3
  • ΜΑΘ/ΤΕ/Σ13 Α4 +5
  • Λύνω στο Πράσινο το ακόλουθο πρόβλημα:

Ένας ταξιδιώτης είχε 3 μεγάλες βαλίτσες, μέσα σε κάθε μεγάλη βαλίτσα είχε 2 μεσαίες, και μέσα σε κάθε μεσαία 4 μικρές.  Πόσες βαλίτσες έχει;


ΜΕΛΕΤΗ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ

Συζητήσαμε σχετικά με τους Δήμους, το Δημοτικό Συμβούλιο, τις δημοτικές εκλογές και γενικά την έννοια της αντιπροσώπευσης από ΜΕΛ/ΒΜ/Σ20-24.

Επιπλέον, φτιάξαμε έναν ομαδικό νοητικό χάρτη από τις ιδέες που είχαν γράψει τα παιδιά σε προηγούμενη εργασία, σχετικά με το γιατί οι άνθρωποι μπορεί να μην ασχολούνται με κοινά προβλήματα.

 

 

Νοητικός χάρτης του Γ2 "Κοινά Προβλήματα" Οκτώβριος 2024


ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

Στο εργαστήριο δεξιοτήτων αρχίσαμε να συζητάμε για ένα φύλλο εργασίας ("καρδιά" φέρομαι καλά, μου φέρονται καλά) και τα παιδιά μπορούν στο σπίτι αν θέλουν να αρχίσουν να συμπληρώνουν από τα φύλλα"Η σούπα της Φιλίας" και το "Αλφαβητάρι της Προσφοράς".