English

Κινητά και νέοι

Στις μέρες μας, το κινητό δεν είναι μόνο μέσο επικοινωνίας, αλλά αντανακλά και την προσωπικότητα του χρήστη, γι’ αυτό και οι έφηβοι συνεχώς αλλάζουν συσκευές με σκοπό να μένουν πάντα μέσα στη τεχνολογία και συνεπώς στη μόδα. Ανέκαθεν η μόδα αποτελούσε ένα από τα κύρια μέσα κοινωνικοποίησης των νέων οι οποίοι σ’ αυτή την ηλικία θέλουν να νιώθουν ότι εντάσσονται σε ένα σύνολο και να γίνονται αρεστοί. Έτσι όμως οι νέοι μεγαλώνουν και αναπτύσσουν διαπροσωπικές σχέσεις βασιζόμενοι σε επιφανειακά κριτήρια και όχι στον ψυχικό κόσμο του άλλου. Ακόμα, τα SMS έχουν ασκήσει μια βαθιά επίδραση στον τρόπο επικοινωνίας μεταξύ των εφήβων, αφού έχουν αντικαταστήσει την άμεση ανθρώπινη επικοινωνία, στοιχείο απαραίτητο για την αρμονική συμβίωση των ανθρώπων. Συν τοις αλλοις έχει αποδειχθεί ότι η συνεχής αυτή χρήση των κινητών είναι ιδιαίτερα επιβλαβής για την υγεία. Συγκεκριμένα, στους εφήβους, επειδή ο εγκέφαλός τους και το νευρικό τους σύστημα δεν έχει πλήρως αναπτυχθεί, υποστηρίζεται ότι υπάρχουν κίνδυνοι για την υγεία τους ακριβώς γιατί είναι πιο ευάλωτοι από τους ενήλικες.

Παρ” όλα αυτά, το κινητό δεν παύει να είναι ένα εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο. Διευκολύνει την επικοινωνία των παιδιών με τους φίλους τους αλλά και με τους γονείς τους καθώς και την ψυχαγωγία τους αφού μπορούν να περνάν με αυτό τον ελεύθερο χρόνο τους με παιχνίδια, βιβλία και πολλές εφαρμογές που μπορούν να εγκαταστήσουν. Μάλιστα, με την τόσο προχωρημένη τεχνολογία, το κινητό είναι ουσιαστικά ένας υπολογιστής χειρός, στον οποίο μπορούν να αναζητήσουν σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα πληροφορίες για θέματα που τους ενδιαφέρουν. Τέλος, βοηθούν και στην επικοινωνία τους με τους φίλους τους αλλά και τους γονείς τους.

 Συνοψίζοντας, ένα κινητό τηλέφωνο είναι πολύ χρήσιμο αρκεί ο κάτοχος του να ξέρει να το χρησιμοποιεί σωστά. Προσωπικά πιστεύω ότι δεν πρέπει να χρησιμοποιείται από παιδιά πολύ μικρών ηλικιών λόγω των επιβλαβών επιπτώσεων του. Γενικά λοιπόν, το κινητό είναι πλέον απαραίτητο για οποιονδήποτε θέλει να συμβαδίζει με την εποχή του.