Επαγγέλματα με βάση Hardware και Software

Πρόλογος
Για να λειτουργήσει ένας ηλεκτρονικός υπολογιστής κάθε μεγέθους (π.χ. κινητό τηλέφωνο, σταθερός υπολογιστής) χρειάζονται δύο κύριες ομάδες εργατών και επιστημόνων-μηχανικών. Αυτές οι δύο ομάδες ειδικεύονται στα hardware και στα software, δηλαδή το φυσικό κομμάτι των υπολογιστών (hardware) και το ψηφιακό (software). Έτσι λοιπόν έχουν βρεθεί άπειρες αναγκαίες δουλειές για να μπορούμε να καταστευάζουμε και να χρησιμοποιούμε τους υπολογιστές με ευκολία και ασφάλεια.

Hardware
Θέσεις εργασίας με βάση το hardware περιλαμβάνουν αλλά δεν περιορίζονται από τους επιστήμονες και μηχανικούς που σχεδιάζουν τους ίδιους τους υπολογιστές και τα εξαρτήματα αναγκαία για την λειτουργεία τους (π.χ. πληκτρολόγιο), τους εργάτες που κατασκευάζουν αυτά τα προιόντα σε εργοστάσια και τους επιστήμονες-μηχανικούς που εξετάζουν αν τα προιόντα αυτά είναι έτοιμα για πώληση (quality control).
Αυτές οι δουλειές κυμαίνονται από σχετικά εύκολα κομμάτια στην παραγωγή των υπολογιστών μέχρι τον ίδιο τον σχεδιασμό των υπολογιστών όπως ανέφερα παραπάνω.
Οι εργάτες των εργοστασίων έχουν έναν μέσο ετήσιο μισθό των 33.000 δολαρίων στην Αμερική ενώ οι μηχανικοί κερδίζουν σχεδόν 100.000 δολάρια πάνω από αυτόν το ποσό. Για να δουλέψεις σε εργοστάσιο με hardware δεν χρειάζεται ούτε το πτυχίο του Αμερικάνικου λυκείου, ενώ για να δουλέψεις ως μηχανικός hardware χρειάζεσαι τουλάχιστον ένα πτυχίο κολεγίου (το λεγόμενο Bachelor's degree).

Software
Με αντίθεση τις θέσεις εργασίας του hardware, το software δεν χρειάζεται εργάτες εργοστασίων, μόνο προγραμματιστές και μηχανικούς λογισμικών (software engineer). Αυτό σημαίνει πως υπάρχουν θέσεις για νεότερους προγραμματιστές, έμπειρους, πιο έμπειρους και για αυτούς που ευθύνονται σε μεγαλύτερη κλίμακα, όπως τους επικεφαλείς μηχανικούς υπολογιστών (head software engineer). Το μεγαλύτερο ετήσιο μισθό που μπορεί να έχει ένας επικεφαλής μηχανικός υπολογιστών με βάση το software κυμαίνεται στα 280.000-320.000 δολάρια στην Αμερική ενώ οι νεότεροι προγραμματιστές μπορούν να βρουν δουλειά με 75.000 δολάρια το χρόνο. Για να γίνεις προγραμματιστής χρειάζεσαι πτυχίο Πληροφορικής ή πτυχίο σχετικού τομέα, όπως των Μαθηματικών. Ενώ για να μποσέσεις να γίνεις επικεφαλής στον τομέα πρέπει να έχεις διδακτορικό τίτλο στην Μηχανική λογισμικού (Doctoral Degrees in Software Engineering).

Leave a Reply