Δραστηριότητες

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό ιστολόγιο έχει ως κεντρικό θέμα τη διατροφή και απευθύνεται σε παιδιά προσχολικής ηλικίας (4-6 ετών). Σκοπός του προγράμματος αποτελεί να υιοθετήσουν τα παιδιά υγιεινές διατροφικές συνήθειες.  Η εκπαιδευτικός και τα παιδιά μπορούν να προσεγγίσουν το θέμα της διατροφής με τις εξής ακόλουθες δραστηριότητες:

1η Δραστηριότητα

Στόχοι:

  • Να περιγράφουν τους κανόνες υγιεινής για τα φρούτα (καλό πλύσιμο)και να τους εφαρμόζουν
  • Να αναφέρουν την ημερήσια ποσότητα κατανάλωσης φρούτων και άλλων τροφίμων και να την εφαρμόζουν.
  • Να περιγράφουν τις διατροφικές τους συνήθειες.
  • Να αναγνωρίζουν ομάδες τροφών με βάση τη διατροφική τους αξία (π.χ. πρωτεΐνες, βιταμίνες, κτλ)

Συζήτηση για τη διατροφική πυραμίδα και τις κατηγορίες των τροφίμων. Τα παιδιά ανέφεραν τις διατροφικές τους συνήθειες και εστιάσαμε στα φρούτα και τα λαχανικά. Αναφέραμε ποια φρούτα και λαχανικά τρώμε το χειμώνα, τους κανόνες υγιεινής για την κατανάλωση των φρούτων και των λαχανικών και τη διατροφική τους αξία.

Για την πραγματοποίηση της δραστηριότητας χρησιμοποιήθηκαν οι ακόλουθες εικόνες:

  •    

2η Δραστηριότητα

Στόχοι:

  • Να αναγνωρίζουν την αξία της υγιεινής διατροφής
  • Να υιοθετούν σωστές διατροφικές συνήθειες.

Παρακολούθηση του παραμυθιού «Το στρουμπουλό τερατάκι». Στο συγκεκριμένο παραμύθι, το στρουμπούλό τερατάκι λατρεύει τα γλυκά και τις λιχουδιές. Είναι λαίμαργο και δεν του αρέσουν τα φρούτα και τα λαχανικά. Όταν όμως επισκέπτεται τον παππού του στο χωριό, εκεί τον περιμένει μια έκπληξη, με αποτέλεσμα στο τέλος να καταλάβει την αξία της υγιεινής διατροφής. Ύστερα ακολουθεί συζήτηση προκειμένου τα παιδιά να κατανοήσουν το συγκεκριμένο παραμύθι και να διακρίνουν τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές.

Το συγκεκριμένο παραμύθι το παρακολούθησαν τα παιδιά από το youtube και μπορούμε να το βρούμε στον εξής σύνδεσμο: https://www.youtube.com/watch?v=fLKQQJ9Ohl0

3η Δραστηριότητα

Στόχος:

  • Να διακρίνουν τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές

Τα παιδιά χωρίζονται σε δυο ομάδες προκειμένου να κάνουν μια ομαδική εργασία. Η μια ομάδα αναλαμβάνει να βρει, να ξεχωρίσει και να κολλήσει τις υγιεινές τροφές στην κυρία Υγιεινούλα, ενώ η άλλη ομάδα αναλαμβάνει να βρει, να ξεχωρίσει και να κολλήσει τις ανθυγιεινές τροφές στην κυρία Βλαβερούλα, όπως φαίνονται στην παρακάτω εικόνα.

4η Δραστηριότητα

Στόχος: Να μάθουν το γράμμα Δ,δ

  Μαθαίνουμε το γράμμα Δ,δ όπως διατροφή. Η εκπαιδευτικός ρωτά τα παιδιά από ποια φωνούλα ξεκινά η λέξη Διατροφή. Τα παιδιά μόλις βρουν τη φωνούλα Δ,δ, ο/η εκπαιδευτικός τη γράφει σε ένα λευκό χαρτόνι και ύστερα τα παιδιά αναφέρουν με την βοήθεια του/της εκπαιδευτικού διάφορες λέξεις που ξεκινούν από την ίδια φωνούλα. Ο/η εκπαιδευτικός μπορεί να γράψει τις λέξεις που αναφέρουν τα παιδιά στο χαρτόνι και δίπλα από κάθε λέξη, το παιδί που τη βρήκε μπορεί να ζωγραφίσει ή να κολλήσει την αντίστοιχη εικόνα.

5η Δραστηριότητα

Στόχοι:

  • Να διακρίνουν τις υγιεινές από τις ανθυγιεινές τροφές.
  • Να αναγνωρίζουν τη διατροφική αξία των φρούτων και των λαχανικών (π.χ. πρωτεΐνες, βιταμίνες, κτλ).
  • Να υιοθετούν υγιεινές διατροφικές συνήθειες.

Εκμάθηση του τραγουδιού «Φρούτα και Λαχανικά». Τα παιδιά συνεργάστηκαν με τη βοήθεια του/της εκπαιδευτικού προκειμένου να μάθουν το συγκεκριμένο τραγούδι που αναφέρεται στην ωφέλεια των φρούτων και των λαχανικών στη διατροφή μας.

Οι παραπάνω δραστηριότητες παρουσιάζονται στην ακόλουθη εικόνα: