Δημοσιεύτηκε στις 30 Μαΐου, 2020
#Μείναμε Σπίτι# Τώρα βγαίνουμε και βρισκόμαστε ξανά!
Ανοίγοντας σιγά σιγά τις πόρτες των σπιτιών μας, βγαίνοντας έξω από αυτά και ερχόμενοι σταδιακά σε επαφή με τους γύρω μας, μήπως χρειάζεται να αναλογιστούμε τι τελικά αποκομίσαμε από όλη αυτή τη "δοκιμασία";
Όσο δύσκολα κι αν είναι τα πράγματα, πάντα κερδίζουμε κάτι από αυτά. Δε θα σιγοτραγουδήσω το "ότι δε μας σκοτώνει μας κάνει πιο δυνατούς", αλλά εκεί πάει το μυαλό μου, αντικαθιστώντας την λέξη "δυνατούς" με τη λέξη "σοφούς". Μέσα από την πανδημία και όσοι τελικά έμειναν σπίτι, δηλαδή είχαν χρόνο να νοιαστούν για τον εαυτό τους και τους άλλους, χωρίς άγχος και πίεση, ίσως βρήκαν κρυμμένες, ξεχασμένες αλήθειες.
Βιώνοντας αυτήν την πρόκληση του "να μείνουμε στο σπίτι" που για ορισμένους ήταν εγκλωβισμός και καταδίκη, για κάποιους άλλους ήταν η ιδανική συνήθηκη για να 'ερθουν σε επαφή με απλά πράγματα, όπως να πάρουν λίγο καθαρό αέρα, να ακούσουν το κελάηδισμα των πουλιών, να πάνε έναν περίπατο, να μιλήσουν με τους δικούς τους.
Η καθημερινότητα για τους περισσότερους έχει αυνήθως ταχείς ρυθμούς, η επιβράδυνσή της λοιπόν, έμοιαζε σαν να είχαμε βάλει τη ζωή μας σε ταινία αργής κίνησης, οποία όμως, προσέφερε σε πολλούς νέες ευκαιρίες να αναστοχαστούν και να φωτίσουν ή απλά να δουν κάποιες πλευρές της ζωής που λόγω ταχύτητας δεν προλαβαίναν να δουν.
Για παράδειγμα βιώσαμε διαφορετικά κάποιες πολύ σημαντικές έννοιες όπως αυτές του να νοιαζόμαστε, της δημιουργικότητας, της ηρεμίας και της υπομονής, της συντροφικότητας, της φιλίας, του αγγίγματος της αγκαλιάς και του χρόνου που κυλά και πίσω δε γυρνά.
Πολλά παιδιά μπορεί να ήταν χαρούμενα και ευτυχισμένα μέσα σε αυτήν την κατάσταση η οποία παρόλο που τα απομάκρυνε από τους φίλους τους, τους επέτρεψε να έχουν περισσότερο ποιοτικό και δημιουργικό χρόνο με τους γονείς τους στο σπίτι.
Ένα από τα πράγματα που μας υπενθύμισε αυτή η συνθήκη μέσα στην οποία ζήσαμε το προηγούμενο δίμηνο, σίγουρα είναι η ιεράρχηση των προτεραιοτήτων μας καθώς και η σημαντικότητα της επικοινωνίας μας με τους άλλους. Μπορεί η πανδημία να έσπειρε ένα διάχυτο φόβο για τη διαπροσωπική επαφή, αλλά ταυτόχρονα μας έκανε να συνειδητοποιοήσουμε την αξία της, για αυτό άλλωστε βρήκαμε άλλους νέους τρόπους να "ερχόμαστε κοντά".
Μπορεί τα στόματά μας τα είναι καλυμμένα με μάσκες, αλλά μπορούν ακόμα να πουν όμορφα λόγια που μας φέρνουν κοντά.
Μπορεί το πρόσωπό μας να προφυλάσσεται από ασπίδες προστασίας, αλλά με τις εκφράσεις του ή και με το βλεμα, μπορεί ακόμα να στείλει θετικά μηνύματα.
Μπορεί να μην μπορούμε να αγκαλιάσουμε τους άλλους, αλλά μπορούμε με τη στάση και τον τρόπο μας να στείλουμε τη ζεστασιά και τη θέρμη μας.
Μπορεί συνομιλώντας τελικά, να αποτραβιόμαστε, παρά τις αυθόρμητες κινήσεις να έρθουμε ο ένας κοντά στον άλλον, αλλά αισθανόμαστε και γνωρίζουμε καλά ότι κι εκείνος θα ήθελα να έρθει πιο κοντά μας.
Η εγκαρδιότητά μας μπορεί τυπικά να περιοριορίζεται με μάσκες και αποστάσεις, αλλά τελικά εμείς πάντα θα έχουμε και θα εφευρίσκουμε τρόπους να είμαστε και να αισθανόμαστε κοντά στους άλλους.
Ενημερώθηκε στις 30 Μαΐου, 2020
Οδηγός για σωστή και ασφαλή επιστροφή των παιδιών στα σχολεία
Το Γραφείο Ασφάλειας και Υγείας του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας, με στόχο την πληρέστερη ενημέρωση των γονέων/ κηδεμόνων για τρόπους προφύλαξης των παιδιών τους από τον Covid-19 με την επιστροφή τους στα σχολεία, εξέδωσε τον «Οδηγό για γονείς/κηδεμόνες για σωστή και ασφαλή επιστροφή των παιδιών στα σχολεία».
Πρόκειται για ένα σύντομο ηλεκτρονικό ενημερωτικό έντυπο στο οποίο παρέχονται χρήσιμες πληροφορίες που ευελπιστούμε ότι θα βοηθήσουν στις προσπάθειες όλων μας για μείωση των κινδύνων από τον COVID-19 στο ελάχιστο δυνατό.
ΔΙΑΒΑΣΕ ΤΟΝ ΟΔΗΓΟ ΕΔΩ
Ενημερώθηκε στις 30 Μαΐου, 2020
Επιστροφή στο Σχολείο
Η ώρα της επιστροφής στο σχολείο έφτασε! Συνομιλώντας με πολλούς γονείς και μαθητές/τριες όλο αυτό το διάστημα φαίνεται ότι οι περισσότεροι μαθητές ανυπομονούν και έχουν μεγάλη λαχτάρα να επιστρέψουν στο σχολείο για να ξαναβρούν την κοινωνική τους ζωή! Αυτό όμως, που ίσως δεν έχουν συνειδητοποιήσει πλήρως είναι ότι η σχολική ζωή δε θα είναι όπως την είχαν συνηθίσει. Μεταβάλλεται κι εκείνη σύμφωνα με τη νέα πραγματικότητα που διέπει την καθημερινή μας ζωή. Στο πλαίσιο του να παραμείνουμε ασφαλείς, έχουν γίνει πολλές αλλαγές που αναπόφευκτα επηρρεάζουν και τους μαθητές όλων των ηλικιών.
Για παράδειγμα, αλλάζει ο τρόπος της επικοινωνίας και της συναισθηματικής έκφρασης. Όταν οι μαθητές επιστρέψουν και πρωτοαντικρίσουν τους αγαπημένους τους φίλους τους, που έχουν τόσο καιρό να βρεθούν, μία αναμενόμενη αντίδραση θα ήταν να χαιρετιστούν με εγκάρδιο τρόπο (ανταλάσσοντας φιλιά και αγκαλιές)! Αυτή όμως η αυθόρμητη αντίδρασή και στον χώρο του σχολείου, χρειάζεται να ελεγχθεί, δείχνοντας με συγκρατημένο τρόπο το πόσο μας έλειψαν οι άλλοι, κρατώντας απόσταση, μένοντας στις λέξεις, στην επαφή με τα μάτια και ανταλλάσσοντας πλατιά χαμόγελα!
'Ετσι, νέοι κανόνες εντάσσονται στο σχολικό πλαίσιο. Κανόνες που αναφέρονται στο πως θα μπαίνουμε στο σχολείο, τι θα κάνουμε την πρωινή ώρα αναμονής πριν την έναρξη του σχολικού ωραρίου, πως θα καθόμαστε μέσα στην τάξη, ποιά αντικείνα θα χρησιμοποιούμε, πως θα φέυγουμε όταν σχολάμε έτσι ώστε να αποφεύγεται ο συχρωτισμός.
Πολλά μαθήματα αλλάζουν, όπως αυτό της γυμναστικής, αλλά και το παιχνίδι στην αυλή, από τη στιγμή που όχι μόνο κρατάμε απόστασεις από τους άλλους, αλλά επίσης δεν επιτρέπεται η χρήση μπάλας ή τα αγγίγματα. Επίσης, κατά τη διάρκεια του διαλείμματος το παιχνίδι θα περιορίζεται σε έναν συγκεκριμένο χώρο και όχι σε ολόκληρη την αυλή.
Το κυλικείο δε θα λειτουργεί και οι μαθητές θα χρειάζεται να φέρνουν το κολατσιό τους, καθώς και να κρατούν επαρκή ποσότητα νερού έχοντας το δικό τους μπουκάλι και χωρίς να πίνουν νερό από τη βρύση.
Αγαπητοί γονείς προετοιμάστε λοιπόν τα παιδιά σας για μία νέα σχολική πραγματικότητα που ίσως δε φαντάζονται! Με αισιόδοξη διάθεση, χωρίς έντονο φόβο και άγχος συζητείστε μαζί τους όλες αυτές τις αλλαγές και κυρίως τονίστε ότι όλες οι βασικές οδηγίες του ΕΟΔΥ αναφορικά με τις αποστάσεις, το πλύσιμο των χεριών, τη χρήση αντισηπτικού, που ήδη γνωρίζουν θα εφαρμοστούν και στο πλαίσιο του σχολείου!
Έπειτα αναλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι από την πρώτη μέρα θα τους παρουσιάσουν τη νέα σχολική ζωή και θα τους εξηγήσουν τους νέους κανόνες λειτουργίας.
Παρακάτω παραθέτω κάποιους συνδέσμους για περισσότερη ενημέρωση, καθώς και κάποια σύντομα βίντεο που μπορείτε να δείτε μαζί με τα παιδιά.
Καλή επιστροφή και καλή αντάμωση με ασφάλεια!
Μπορείτε να πατήστε παρακάτω για να ανοίξετε τις αντίστοιχες οδηγίες & βίντεο:
- ΚΥΑ 27/5/2020 Τρόπος Επαναλειτουργίας Σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης μετά τη λήξη της προσωρινής απαγόρευσης λειτουργίας τους
- Οδηγίες προς γονείς
- Οδηγίες προς μαθητές
- Πώς θα πρέπει να μιλάω στους έφηβους για τον COVID-19
- 6 βήματα για την σωστή εφαρμογή της Υγιεινής των Χεριών με πλύσιμο με νερό και σαπούνι
- Έντυπο: ΣΕΝΑΡΙΑ για ΑΣΚΗΣΗ
- Έντυπο: Τι πρέπει να γνωρίζω για να προστατεύσω τον εαυτό μου στο σχολεείο
- Το σχολείο ανοίγει #μένουμε ασφαλείς# Ενημερωτικό βίντεο με συνοπτικές οδηγίες από τον ΕΟΔΥ
- Επιστρέφω στο σχολείο και μένω υγιής Ενημερωτικό βίντεο με οδηγίες προς τους μαθητές και τις μαθήτριες της Δημοτικής Εκπαίδευσης για την επιστροφή τους στα σχολεία, μετά την προσωρινή διακοπή της φοίτησης λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού. Μια παραγωγή του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου Κύπρου, του Υπουργείου Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας.
- Επιστροφή στο σχολείο μας- Οδηγίες για παιδιά Ενημερωτικό βίντεο με οδηγίες από ΕΟΔΥ για το σχολείο από τη Ράνια Γεωργίου
- Συμβουλές για μικρούς Κορωνομαχητές Ενημερωτικό βίντεο για παιδιά
Ενημερώθηκε στις 30 Απριλίου, 2020
Άνησυχία, Στρες, Φόβος και Άγχος κατά την Πανδημία
Εύχομαι όλοι και όλες να παραμένετε υγιείς και να προσπαθείτε να βρείτε τρόπους να έχετε όμορφες στιγμές μέσα σε όλη αυτήν την πρωτόγνωρη κατάσταση που βιώνουμε.
Eίναι απόλυτα αναμενόμενο μερικές φορές να αισθάνεστε ανησυχία και άγχος. Η έλλειψη ελέγχου που προκύπτει από αυτήν την κατάσταση συνδέεται άμεσα με το στρες και το άγχος. Επιπρόσθετα, είναι πολλά αυτά που δε γνωρίζουμε για την Κωρονοϊό και επομένως, είνα πολύ φυσιολογική αντίδραση το αισθανόμαστε αγωνία για την εξάπλωσή του. Αποδεχτείτε αυτά τα συναισθήματα και τις αντιδράσεις στον εαυτό σας και στους άλλους.
Αμφισβητούμε τις μη βοηθητικές/αρνητικές σκέψεις και υιοθετούμε μία πιο ισορροπημένη προοπτική των πραγμάτων: Κατά τις περιόδους άγχους και στρες συχνά υιοθετούμε έναν τρόπο σκέψης που δε βοηθάει, αλλά εντείνει τα μη ευχάριστα συναισθήματά μας. Για παράδειγμα, κάνουμε αρνητικές προβλέψεις για το μέλλον και εστιάζουμε στο χειρότερο δυνατό σενάριο, ενώ όλα "καλύπτονται από ένα μαύρο πέπλο", το πέπλο της καταστροφολογίας και του πεσιμισμού. Το να υιοθεήσουμε όμως, μία πιο ευέλικτη και ισορροπημένη θετική οπτική της κατάστασης, θα μπορούσε να μας βοηθήσει να διαχειριστούμε την ανησυχία μας. Είναι φυσικό να κάνουμε αρνητικές σκέψεις και να φοβόμαστε την παρούσα περίοδο, αλλά δε χρειάζεται να σκεφτόμαστε το χειρότερο δυνατό ως μία πραγματικότητα που μας περιμένει. Η αισιοδοξία μπορεί να είναι ο βοηθός μας σε αυτές τις δύσκολες μέρες.
Εμπλεκόμαστε σε βοητικές συμπεριφορές: Αρχικά, ακολουθούμε της συστάσεις και τις οδηγίες που μας δίνονται, προστατεύοντας έτσι, τον εαυτό μας και τους άλλους. Επίσης, έχουμε ένα γενικότερο πλάνο φροντίδας του εαυτού μας και ένα ισορροπημένο ημερήσιο πρόγραμμα, για παράδειγμα η καθιέρωση συγκεκριμένης ώρας ύπνου (η οποία είναι φυσιολογική και όχι τις πρωινές ώρες), φροντίδα για ξεκούραση και υγιεινή διατροφή. Σημαντικό είναι να κάνουμε δραστηριότητες που μας προσφέρουν ευχαρίστηση, όπως για παράδειγμα να έρθουμε σε επαφή με αγαπημένα μας πρόσωπα, να ακούσουμε μουσική, να διαβάσουμε ένα βιβλίο, να παίξουμε ένα παιχνίδι με την οικογένεια μας.
Εφαρμόζουμε την "ώρα της ανησυχίας" και εμπλεκόμαστε στην "επίλυση προβλημάτων". Παρόλο που είναι αναμενόμενο να ανησυχούμε, το να κανούμε καθ' όλη τη διάρκεια της ημέρας είναι εξαντλητικό. Επομένως, θα μπορούσαμε να ορίσουμε μία συγκεκριμένη ώρα της ημέρας όπου σε συγκεριμένο χρονικό πλαίσιο το οποίο δεν ξεπερνά τα 30 λεπτά, μπορούμε να δώσουμε χώρο σε αυτές τις σκέψεις. Αναφορικά με την επίλυση προβλημάτων: 1. Προδιορίζουμε το πρόβλημα (τι αποτελεί πρόβλημα;) 2. Ανεύρεση πιθανών λύσεων. 3. Απόφαση για την υιοθέτηση μίας λύσης. 4. προγραμματισμός ενεργειών. 5. Εφαρμογή προγράμματος επίλυσης- προβλήματος. 6. Αξιολόγηση αποτελέσματος
Τέλος, προσπαθούμε να βρούμε τις μεθόδους που μας βοηθούν να διαχειριζόμαστε τη σωματική έντασης και να χαλαρώνουμε. Για παράδειγμα μπορεί να είναι σωματική άσκηση, χορός, ασκήσεις χαλάρωσης και αναπνοής, διαλογισμός ή ασκήσεις σνυνειδητότητας (Mindfulness). Κάποιες σχετικές εφαρμογές που κυκλοφούν μπορεί να σας φανούν ιδιαίτερα χρήσιμες.
Ενημερώθηκε στις 30 Απριλίου, 2020
Πως αντιπετωπίζουμε το άγχος για την πανδημία του Covid-19
Οι οδηγίες του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείαςγια την αντιμετώπιση του άγχους από την Πανδημία του Κορωνοϊού COVID-19
Ενημερώθηκε στις 10 Απριλίου, 2020
«Τι μπορείς να κάνεις με ένα πρόβλημα;»
"Δεν ξέρω πώς ακριβώς συνέβη, αλλά μια μέρα είχα ένα πρόβλημα.
Δεν το ήθελα.
Δεν το προκάλεσα.
Δε μου άρεσε καθόλου να έχω ένα πρόβλημα, αλλά αυτό ήταν εκεί".
Έχετε σκεφτεί ότι το κάθε πρόβλημα μπορεί να είναι μία ευκαιρία;
Ίσως αν έρθετε πρόσωπο με πρόσωπο με το πρόβλημά σας και ψάξετε, να ανακαλύψετε την κρυμμένη ευκαιρία για κάτι καλό.
Δείτε το Παιδικό Παραμύθι - Τι Μπορείς να Κάνεις με Ένα Πρόβλημα και σκεφτείτε πως αυτό μπορεί να συνδέεται με την προτόγνωρη κατάσταση της πανδημίας που όλοι ζούμε.
Πως δηλαδή, μέσα από αυτήν τη συνθήκη που δε μας είναι καθόλου ευχάριστη και που μπορεί να μας επιφορτίζει με συναισθήματα ανησυχίας, αγωνίας, φόβου, άγχους και θυμού, εμείς μπορούμε να βρούμε κάποιες "μοναδικές, κρυμμένες ευκαιρίες", ίσως για να κάνουμε πράγματα που δεν είχαμε την άνεση του χρόνου να κάνουμε πρωτύτερα.
Σκεφτείτε το και σίγουρα κάποια ευκαιρία θα ανακαλύψετε!
Δημοσιεύτηκε στις 10 Απριλίου, 2020
#Μένουμε Σπίτι #Τι κάνουμε ΙΙ
Το ΚΕΣΑΝ Ηρακλείου μας προτείνει υπέροχες ιδέες δημιουργικής απασχόλησης για όλες αυτές τις ώρες και τις μέρες στο σπίτι!
Επισκευτείτε μουσεία, διαβάστε βιβλία, παρακολοθείστε δωρεάν μαθημάτα εικαστικών, δείτε εικαστικές εκθέσεις, θεατρικές παραστάσεις και κινηματογραφικές ταινίες, ακούστε παραμύθια κια παιδικές ραδιοφωνικές εκπομπές. Μπορείτε να τα δείτε όλα εδώ.
Ασχοληθείτε με ευχάριστες δραστηριότητες και εκμεταλλευτείτε δημιουργικά την κάθε μέρα!
Ενημερώθηκε στις 3 Απριλίου, 2020
#Μένουμε Σπίτι # Τι κάνουμε;
Αγαπητοί μαθητές και αγαπητές μαθήτριες,
εύχομαι να είστε εσείς και οι οικογενείες σας πολύ καλά!
Η καθημερινότητά μας έχει αλλάξει πολύ και αυτό που ζούμε, αυτά που ακούμε και βλέπουμε σίγουρα μας γεννούν πολλά συναισθήματα. Το κλείσιμο των σχολείων μπορεί να είναι ένα πολύ ευχάριστο γεγονός για πολλούς, αλλά ο λόγος για τον οποίο έχουν κλείσει σίγουρα δεν είναι.
Ο καθένας μας αντιδρά με τον δικό τους μοναδικό τρόπο. Συναισθήματα ανησυχίας, φόβου, αγωνίας και άγχους είναι πολύ αναμενόμενα και άλλοι τα αισθάνονται σε έναν μικρό βαθμό, ενώ άλλοι πάλι μπορεί να χάνουν και τον ύπνο τους.
Το μόνο που χρειάζεται είναι να τηρείτε τα μέτρα προφύλαξης και να μην κάνετε καταστροφικές σκέψεις.
Συζητήστε με τους γονείς σας! Μιλήστε με ειλικρίνεια στους γονείς σας για τις σκέψεις σας και όλα αυτά που σας ανησυχούν.
Δελτία Ειδήσεων; Σε καμία περίπτωση δε χρειάζεται να παρακολουθείτε όλα τα δελτία ειδήσεων. Ειδικά για εσάς κάτω των 10 ετών, δεν χρειάζεται να τα βλέπετε καθόλου! Το άγχος και η ανασφάλεια μεγαλώνουν με όλα αυτά που παρουσιάζονται.
Βρείτε τη δική σας νέα ρουτίνα στο σπίτι. Τώρα που έχετε όλη τη μέρα στη διάθεσή σας, μπορείτε να οργανώσετε με τι θα ασχοληθείτε. Παρακαλώ να είστε πολύ προσεκτικοί ως προς τον χρόνο που είστε μπροστά στις οθόνες (Ηλεκτρονικό Υπολογιστή, Τηλεόραση, Κινητό, Tablet). Γνωρίσετε ότι ο επιτρεπτός ημερήσιος χρόνος δεν πρέπει να ξεπερνάει τη 1,5 ώρα, σωστά;
Επικοινωνία! Προσπαθήστε να διατηρήσετε επικοινωνία με τα αγαπημένα σας πρόσωπα.
Όνειρα! Φυσικά, μην ξεχάσετε να τα όνειρα σας! Συνεχίστε να κάνετε σχέδια για το μέλλον, γιατί όλο αυτό θα περάσει!
Όποιος/α από εσάς επιθμεί μπορεί να μας πει πως περνάει τον χρόνο του δημιουργικά μέσα στο σπίτι (η ενασχόληση με το playstation, τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, και η παρακολούθηση τηλεόρασης διαφόρων προγραμμάτων δεν αντιστοιχεί σε δημιουργική αξιοποίηση χρόνου!!!)
Μην ξεχνάτε ότι μπορεί να είμαστε μακριά, αλλά μέσω της τεχνολογίας μπορούμε να είμαστε και πολύ κοντά. Είμαι εδώ για εσάς, σας σκέφτομαι και συνεχίζω να είμαι στη διάθεσή σας 🙂
Αν τα μη ευχάριστα συναισθήματα σας έχουν καταβάλλει και δεν έχετε διάθεση να κάνετε πολλά πράγματα που κάνατε πριν, ή δεν έχετε διάθεση γενικώς, δεν κοιμάστε επαρκώς και ξυπνάτε κουρασμένοι/ες, πείτε στους γονείς σας να επικοινωνήσουν μαζί μου, είτε μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος (μέσω της πλατφόρμας), είτε συμπληρώνοντας τη φόρμα που θα βρέιτε ΕΔΩ.
Καλή συνέχεια!
Ενημερώθηκε στις 31 Μαρτίου, 2020
Η συνάντηση με την Οικογένεια – Ελεύθερος χρόνος παιδιών και εφήβων
Η διεπιστημονική ομάδα της Πανεπιστημιακής Παιδοψυχιατρικής Κλινικής ΠαΓΝΗ απευθυνόμενη στις οικογένειες, προτείνει χρήσιμες συμβουλές για τη διαχείριση της καθημερινότητας μέσα στο σπίτι.Προτάσεις για την κατανομή του χρόνου, την αντιμετώπιση του άγχους και του φόβου των παιδιών μπροστά στην κρίση.
Ενημερώθηκε στις 2 Απριλίου, 2020
Ας μιλήσουμε με τα παιδιά για τον Κορονοϊό
Παιδιά και έφηβοι αυτές τις μέρες σίγουρα ακούν και βλέπουν πολλά, όσο κι αν προσπαθούμε προς την αντίθετη κατεύθυνση! Θα ήταν πολύ βοηθητικό να αφιερώσετε λίγο από τον χρόνο σας ή ακόμα και μία ολόκληρη μέρα -μιας που τώρα πιθανότατα υπάρχει ο χρόνος- κάνοντας διαφορετικές δράσεις με κοινό άξονα πανδημία όπως το να μιλήσετε, να παίξετε, να εκφραστείτε δημιουργικά και να συζήτησετε!
Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε κάποιο από τα βιβλία που υπάρχουν στο διαδίκτυο για να ξεκινήσετε, όπως ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ (βιβλίο δραστηριοτήτων για τον Κορονοϊό) της Manuela Molina, το οποίο έχει μεταφραστεί στα ελληνικά ή ΤΟ ΘΑΥΜΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ (θεατρικό έργο για τον Κορονοϊό) της Αναστασίας Ξηρομερίτου, για να προχωρήσετε σε δραματοποίηση ή κουκλοθέατρο!
Ζητήστε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν όλο αυτό που αποκομίζουν, που είναι σημαντικό για εκείνα από το παραμύθι ή από τη δραματοποίηση.
Για τους προεφήβους ξεκινήσετε από το μέρος της συζήτησης και εφόσον τους αρέσουν κάποιες δημιουργικές δραστηριότητες (π.χ. κολάζ, ζωγραφική, πηλός, δημιουργική γραφή, χορός, τραγούδι) μπορείτε να τους προτείνετε να τις αξιοποιήσουν για περαιτέρω έκφραση και επεξεργασία των συναισθημάτων τους.
Έπειτα συζητήστε για το πως αισθάνονται, πιθανότατα χρησιμοποιώντας τη σελίδα των συναισθημάτων του βιβλίου ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ. Καταθέστε κι εσείς με ειλικρίνεια το πως αισθάνεστε αλλά παρέχοντας πάντα στα παιδιά την επιβεβαίωση, την ασφάλεια ότι είναι προστατευμένα και τέλος προσθέστε ένα αισιόδοξο μήνυμα!
Παρόλο που προτείνω να είστε ειλικρινείς, δεν προτείνω να είστε απόλυτα ανοικτοί και πρόθυμοι να μοιραστείτε με τα παιδιά τους ενδόμυχους φόβους και τις ανησυχίες σας!
Αντιθέτως, προτείνω να ολοκληρώσετε όλην αυτήν τη διαδικασία δίνοντας ένα μήνυμα αισιοδοξίας -το οποίο πιστεύετε, φυσικά!
Άλλα ηλετρονικά παραμύθια που θα μπορούσατε να χρησιμοποιήσετε:
– ΓΙΝΕ Ο ΜΑΧΗΤΗΣ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΚΟΡΟΝΟΪΟΥ (παιδικό ανάγνωσμα με οδηγίες για τον κορονοϊό) της Songju Ma Daemicke
– ΕΙΜΑΙ ΕΝΑΣ ΙΟΣ ΠΟΥ ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΕΙΝΑΙ ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ της Βασιλική Χουρσίδου
– Η ΑΓΝΩΣΤΗ ΚΥΡΑ (παραμύθι δραστηριοτήτων για τον Κορονοϊό) της Δέσποινας Χριστοφορίδου
– ΕΝΑ ΑΛΗΘΙΝΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ: Ο ΚΟΡΟΝΟΪΟΣ της Χριστίνας Δαμιανού Μπόγλου
– ΙΟΣ ΧΩΡΙΣ ΚΟΡΩΝΑ (παραμύθι για τον Κορωνοϊό) της Γεωργίας Καλύβα
– ΕΝΑΣ ΙΟΣ ΜΕ ΚΟΡΩΝΑ (παραμύθι για τον Κορονοϊό) της Χαράς Πάτρα