English

Βασικές Έννοιες της Πληροφορικής

https://docs.google.com/presentation/d/1WSiyKn82ur-iSgUZx6kgDnDKnzeHEnAh/edit?usp=sharing&ouid=104442797188855576256&rtpof=true&sd=true

Υλικό προς Μελέτη

1. Μελετήστε το 1ο κεφάλαιο του σχολικού βιβλίου που θα βρείτε ΕΔΩ

2. Στην μελέτη σας αξιοποιήστε την παρουσίαση που ακολουθεί:

3. Στην μελέτη σας αξιοποιήστε το βίντεο που ακολουθεί:

Βιντεο

Δραστηριότητες τάξης

1. Παραδείγματα: από δεδομένα → πληροφορίες  http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/758#

2. Δημιουργούμε το δικό σας σταυρόλεξο με θέμα "Βασικές Έννοιες της Πληροφορικής και άλλα σχετικά με το μάθημα": https://crosswordlabs.com/  Σε αυτόν τον σύνδεσμο ΕΔΩ θα βρείτε ένα παράδειγμα σταυρολέξου.

Ψηφιακός κόσμος - Δραστηριότητες τάξης

  1. Ας δούμε τι μάθαμε - Αναπαράσταση συμβόλων....! https://aesop.iep.edu.gr/node/15343/2212
  2. Ερωτήσεις αυτοαξιολόγησης https://aesop.iep.edu.gr/node/16130/2426
  3. Online Ασκήσεις Κεφάλαιο 1: Ψηφιακός Κόσμος

  4. Παίξτε το παιχνίδι της Cisco για τους δυαδικούς αριθμούς: Binary Game 

Σύνδεσμοι - Εκπαιδευτικό Υλικό

- Αίσωπος - Δεδομένα-Επεξεργασία- Πληροφορία και Βασικές έννοιες Πληροφορικής http://aesop.iep.edu.gr/node/21177
- Βασικές έννοιες Πληροφορικής http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/7719
- Ο κύκλος επεξεργασίας δεδομένων http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/758

- Δραστηριότητα με κάρτες για το δυαδικό σύστημα https://www.csunplugged.org/en/at-home/binary-challenge/
- Διαδραστικό παιχνίδι με κάρτες : https://www.csfieldguide.org.nz/en/interactives/binary-cards/
- Πρόγραμμα για μετατροπή δεκαδικού σε δυαδικό αριθμό https://www.csunplugged.org/en/topics/binary-numbers/programming/decimal-to-binary-alternative/
- Αναπαράσταση χαρακτήρων https://www.csunplugged.org/en/topics/binary-numbers/codes-for-letters-using-binary-representation/

Αλγοριθμική

Υλη για το διαγώνισμα Α΄ Γυμνασίου Δευτέρα 10/11/25

  • Ενότητα 8 αλγοριθμική
  • σελ 89-93 (από ασκήσεις έσουμε κάνει μόνο τα παραδείγματα 1 και 2 )
  • σελ 94-95 ενοτητα 8.3
  • Τι είναι αλγόριθμος και ποια είναι τα 5 χαρακτηριστικά του (Θα σας τα ρωτήσω να μου τα γράψετε σαν θεωρία)
  • Σελ 98 ενοτητα 8.4 (όχι αλγόριθμο ΕΚΔ που το αναλύει στη σελ 99)
  • Σελ 100 ανάγνωση για την Grace hopper
  • σελ 101 τον πίνακα μόνο
  • σελ 102 μέσα
  • Θέλω να ξέρετε τι είναι μεταγλωττιστής  και διερμηνέας και ποιες οι διαφορές τους
  • Και τις έννοιες πρόγραμμα, εντολή προγράμματος, γλώσσα μηχανής, συνταντικό λεξιλόγιο αλφάβητο γλώσσας προγραμαμτισμού (θα τα βάλω σε άσκηση αντιστοίχισης)

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΓΙΑ ΤΟ ΔΙΑΓΩΝΙΣΜΑ

Υλικό προς Μελέτη

1. Ενότητα 8. Αλγοριθμική Α' Γυμνασίου

2. Στην μελέτη σας μπορείτε να αξιοποιήστε την παρακάτω παρουσίαση:

Βίντεο

Δραστηριότητες τάξης

1α. Το πρόβλημα του βαρκάρη https://www.novelgames.com/en/wolf/

1β. Το πρόβλημα του βαρκάρη - Φωτόδεντρο: http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-760

2. Οι Πύργοι του Ανόι: http://dsphinx.mysch.gr/games.php?id=hanoi.html

3. Διαγωνισμοί κάστορας (Bebras Competitions): https://challenge.bebras.gr/index.php?action=user_competitions

Ανοίξτε τα θέματα για τις τάξεις Ε, Στ καθώς και Γ, Δ και δοκιμάστε να δώσετε λύσεις στα παρακάτω προβλήματα:

  • Πολύχρωμα παπαγαλάκια
  • Σκουπιδο-συλλέκτης
  • Ζώα στην αυλή
  • Ανακύκλωση μπουκαλιών

4. Η ΕΝΝΟΙΑ ΤΟΥ ΑΛΓΟΡΙΘΜΟΥ

5. Ο κύκλος ζωής ενός προγράμματος

6. Η εξέλιξη του προγραμματιστικού περιβάλλοντος

7. Εκτέλεση προγράμματος από τον υπολογιστή

8. Τι καινούργιο έμαθα; Αυτοαξιολόγηση

9. Online Ασκήσεις Α

10. Online Ασκήσεις Β

11. Εκπαιδευτικό Λογισμικό – Πληροφορικής Α΄ Β΄ Γ΄ Γυμνασίου https://ts.sch.gr/repo/online-packages/gym-pliroforiki-a-c/