Ευρωπαϊκή Ημέρα Γλωσσών

www.pixabay.com

1)Μίνι Projekt

2)Υλικό Σεπτεμβρίου 2023 (pdf)

 

 

Ein Teil der Filmgeschichte (Mini-Projekt) – Φωτόδεντρο (Εκπαιδευτικά Σενάρια)

Τίτλος σεναρίου: Ein Teil der Filmgeschichte (Mini-Projekt)
Το Εκπαιδευτικό Σενάριο στο Φωτόδεντρο https://photodentro.edu.gr/ls/handle/8585/406
Το παρόν Εκπαιδευτικό Σενάριο αποτελεί προσαρμογή του πρωτότυπου Εκπαιδευτικού Σεναρίου που εκπονήθηκε και αξιολογήθηκε ως τελικό παραδοτέο στο πλαίσιο της εξ αποστάσεως επιμόρφωσης εκπαιδευτικών στα Νέα Προγράμματα Σπουδών Γενικής Εκπαίδευσης για το έτος 2022- 2023 [Πράξη: «Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών και το εκπαιδευτικό υλικό Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης», Β’ Φάση – Β’, μέσω μεικτού συστήματος επιμόρφωσης, 8 ώρες σύγχρονη - 28 ώρες ασύγχρονη επιμόρφωση=36 ώρες, 12/6/2023 -21/7/2023, Γνωστικό πεδίο: Γερμανικά Λυκείου].
Διοργάνωση: Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (Ι.Ε.Π.)

Εκπαιδευτικό Υλικό:

  • Φύλλα δραστηριοτήτων και αξιολόγησης: pdf
  • Δραστηριότητα 2 - Transkription: pdf
  • Αναλυτική περιγραφή εκπαιδευτικού σεναρίου: pdf 

Περίληψη Εκπαιδευτικού Σεναρίου

Δημιουργός ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΔΗΜΗΤΡΙΑΔΟΥ

Ταυτότητα του σεναρίου

  • Θεματικό Πεδίο: Πολιτισμός και Τέχνες 
  • Θεματική Ενότητα: Πολιτιστικές εκδηλώσεις
  • Τάξη: Β’ Λυκείου
  • Επίπεδο γλωσσομάθειας:  Α2+ 
  • Προφίλ ομάδας στόχου: Μαθητές ηλικίας 16-17 ετών, οι οποίοι έχουν εμπειρία συμμετοχής σε ατομικές και ομαδοσυνεργατικές μορφές εργασίας και στην αξιοποίηση ποικίλων ψηφιακών πηγών και εργαλείων για την ολοκλήρωση δραστηριοτήτων.
  • Διεξαγωγή: Εργαστήριο πληροφορικής
  • Χρονική διάρκεια
      • 1η Δραστηριότητα: περίπου 15’
      • 2η Δραστηριότητα: περίπου 30’
      • 3η Δραστηριότητα: 2 διδακτικές ώρες

Συνοπτική περιγραφή του σεναρίου

Οι τέχνες και ειδικότερα η 7η τέχνη του κινηματογράφου αποτελούν σημαντικό κομμάτι του πολιτισμού του ανθρώπου, το οποίο μας συνδέει με την ιστορική μνήμη του παρελθόντος και την πολυ-πολιτισμική πολυμορφία. Οι νέοι έχουν δικαίωμα πρόσβασης στις γνώσεις αυτές, οι οποίες πρέπει να εξασφαλίζονται ήδη από το σχολικό περιβάλλον. Με το παρόν project με τίτλο Ein Teil der Filmgeschichte (Mini-Projekt) επιδιώκεται να εντάξουν οι νέοι τον πολιτισμό, τις τέχνες γενικότερα και την 7η τέχνη ειδικότερα στη ζωή τους ως αναπόσπαστο στοιχείο της οπτικοακουστικής τους κληρονομιάς.

Το project, το οποίο απευθύνεται σε μαθητές της Β’ Λυκείου με επίπεδο γλωσσομάθειας Α+, σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Πλαίσιο Αναφοράς για τις Ξένες Γλώσσες (2001), εντάσσεται θεματικά στο πεδίο “Πολιτισμός και Τέχνες” και ειδικότερα στη θεματική ενότητα “Πολιτιστικές εκδηλώσεις”, ενισχύοντας την επαφή των νέων με τον πολιτισμό και εμβαθύνοντας τις πολιτιστικές τους γνώσεις. Οι μαθητές συσχετίζουν μέσα από το σχέδιο εργασίας το ότι οι αδελφοί Lumiere έχουν αναδειχθεί και επικρατήσει στην παγκόσμια ιστορία ως οι κατεξοχήν εφευρέτες του κινηματογράφου, χάρη στους οποίους έχει αναπτυχθεί ο παγκόσμιος κινηματογράφος σε όλες τις χώρες, συμπεριλαμβανομένων της Ελλάδας και της Γερμανίας. Τούτο το κοινωνικοπολιτισμικό στοιχείο συμβάλλει στην ανάπτυξη της διαπολιτισμικής τους συνείδησης.

Μέσα από μαθησιακές διαδικασίες που έχουν εκπονηθεί με γνώμονα την βιωματική μάθηση και τα διαφορετικά προφίλ των μαθητών επιδιώκεται οι τελευταίοι να αναπτύξουν γλωσσικές δεξιότητες κατανόησης και παραγωγής προφορικού και γραπτού λόγου με την αξιοποίηση και παραγωγή πολυτροπικών κειμένων, να ενισχύσουν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα (κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, επικοινωνία, συνεργατικότητα), να κοινωνικοποιηθούν και να εμπλουτίσουν τον ψηφιακό τους γραμματισμό.

Δραστηριότητες εκπονημένες με κριτήρια τους γενικούς και ειδικούς στόχους του Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς για τις Ξένες Γλώσσες (2001), της επικαιροποιημένης εκδοχής του (CEFR, 2020) και του Προγράμματος Σπουδών (ΙΕΠ, 2022), καθώς και το σύστημα ταξινόμησης διδακτικών στόχων του Bloom, την ποικιλότητα, τη δημιουργικότητα, τη συνοχή και συνεκτικότητα, την πολυτροπικότητα και την βιωματικότητα αποσκοπούν στο να κατευθύνουν τους μαθητές στην ενασχόληση με την ιστορία του κινηματογράφου, τις απαρχές του, τους εφευρέτες του, τις ταινίες τους, να μελετήσουν το θέμα ατομικά και δυαδικά και εν συνεχεία να διευρύνουν ομαδοσυνεργατικά τη μελέτη τους, να γίνουν δημιουργικοί συγγραφείς βάση οπτικών ερεθισμάτων και παρουσιαστές μπροστά στο κοινό της τάξης, να διενεργήσουν μια ψηφιακή ψηφοφορία σχετικά με το θέμα και να συζητήσουν στην ολομέλεια τα αποτελέσματά της με αιτιολόγηση και επιχειρηματολόγηση και ενδεχομένως να αξιοποιήσουν το σύνολο του παραχθέντος υλικού με σκοπό να διοργανώσουν - στο πλαίσιο μιας μεταγνωστικής δραστηριότητας - μια πολιτιστική εκδήλωση στη σχολική κοινότητα, κατά την οποία δύναται να αναπτύξουν και τη δεξιότητα διαμεσολάβησης (ΚΕΠΑ, 2001).

Δραστηριότητες

  • Δραστηριότητα 1 “Die siebte Kunst wird geboren”

Αφόρμηση, ψηφιακή δραστηριότητα κατανόησης γραπτού (και προφορικού) λόγου, πρώτος σταθμός  project.

  • Δραστηριότητα 2 “Der Zug kommt: Film ab!”

Παρακολούθηση οπτικοακουστικού υλικού, ψηφιακή δραστηριότητα κατανόησης προφορικού λόγου, δεύτερος σταθμός project.

  • Δραστηριότητα 3 “Lumieres: Filmpräsentationen und Umfrage"

Χωρισμός σε ομάδες, συνεργατική γραπτή παραγωγή “προφίλ” (τίτλος, παραγωγός/σκηνοθέτης, έτος παραγωγής, πλοκή) και δημιουργία ψηφιακής αφίσας Lumiere-ταινιών, ανάρτηση ομαδικών εργασιών σε διαδικτυακή εφαρμογή συλλογής υλικού, προφορική παρουσίαση ομαδικών εργασιών, δημοσκόπηση-ατομικά, ελεύθερη συζήτηση αποτελεσμάτων δημοσκόπησης στην ολομέλεια.