Η Συντονίστρια Εκπαιδευτικού Έργου ΠΕ70, Φωτεινή Εγγλέζου, προσκαλεί όλους τους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων των 1ου και 4ου Δ.Σ. Αγίου Ιωάννη Ρέντη, 2ου και 6ου Δ.Σ. Αγίου Ιωάννη Ρέντη και 5ου Δ.Σ. Αγίου Ιωάννη Ρέντη, σχολείων επιστημονικής και παιδαγωγικής ευθύνης της, σε ενδοσχολική επιμόρφωση με θέμα: «Στρατηγικές διαφοροποιημένης διδασκαλίας».

Οι ενδοσχολικές επιμορφώσεις θα πραγματοποιηθούν αντίστοιχα την Τρίτη 18 Οκτωβρίου, την Τετάρτη 19 Οκτωβρίου και την Παρασκευή 21 Οκτωβρίου 2022 στα 4ο, 2ο και 5ο Δημοτικά Σχολεία Αγίου Ιωάννη Ρέντη και ώρες 8.00-14.00.

Εισηγήτρια: Φωτεινή Εγγλέζου, Ph.D., MA, ΣΕΕ ΠΕ70, 6ο ΠΕΚΕΣ Αττικής

Η έννοια της διαφοροποίησης δεν είναι καινούργια. Οι αποτελεσματικοί/κές δάσκαλοι/λες πάντα δίδασκαν με τρόπους που αναγνωρίζουν τόσο τις κοινές όσο και τις εξατομικευμένες ανάγκες των μαθητών/τριών τους. Ταυτόχρονα, ωστόσο, η έρευνα αποκαλύπτει ότι η διαφοροποίηση δεν έχει κατανοηθεί πλήρως ούτε έχει εφαρμοστεί με ακρίβεια και συστηματικότητα, ανεξάρτητα από εκπαιδευτική βαθμίδα, θεματική περιοχή και διδακτικό περικείμενο. Με άλλα λόγια, πολλοί/λές εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν την ανάγκη για διαφοροποίηση. Λιγότεροι/ρες, ωστόσο, αισθάνονται πλήρως εξοπλισμένοι/νες με σαφή κατανόηση του πώς να την εφαρμόσουν συστηματικά παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι/ρες εκπαιδευτικοί αξιοποιούν κάποια μορφή διαφοροποίησης κατά τον προσχεδιασμό του μαθήματος, ώστε να ανταποκριθούν στις ανάγκες των μαθητών/τριών τους. Για όλους τους παραπάνω λόγους, σκοπός της προτεινόμενης ενδοσχολικής ημερίδας είναι να παρουσιάσει τις βασικές αρχές της φιλοσοφίας της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, τις βασικές στρατηγικές διαφοροποίησης των μαθημάτων και να δώσει στους/στις εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων τη δυνατότητα συνεργατικού σχεδιασμού ενός διαφοροποιημένου μαθήματος.

Οι επιμορφωτικές ημερίδες θα διεξαχθούν σύμφωνα με το ακόλουθο πρόγραμμα:

08.00 - 08.30: Προσέλευση - Εγγραφές

08.30 - 09.15: Χαιρετισμός. Τι είναι διαφοροποίηση. Μύθοι και αλήθειες.

09.15-10.00: Το μοντέλο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Διαδικασία σχεδιασμού και εφαρμογής διαφοροποιημένων μαθημάτων.

10.00 - 10.20: Διάλειμμα

10.20 – 12.00: Στρατηγικές διαφοροποιημένης διδασκαλίας. Θεωρητική παρουσίαση

12.00-12.15: Διάλειμμα

12.15 – 13.45: Διαφοροποίηση ενός μαθήματος ανά ομάδες εκπαιδευτικών. Παρουσίαση προτάσεων

13.45-14.00: Αναστοχασμός – Συζήτηση- Συμπεράσματα - Κλείσιμο Εργασιών