Το σχολείο μας

Το 3o Δημοτικό Σχολείο Ζωγράφου είναι ένα δημόσιος εκπαιδευτικός οργανισμός που καλύπτει τις ανάγκες μιας αστικής περιοχής που βρίσκεται πολύ κοντά στο κέντρο της Αθήνας, τις Πανεπιστημιακές και Πολυτεχνικές Σχολές. Πρόκειται για την σχολική μονάδα που προέκυψε κατόπιν συγχώνευσης δύο σχολείων το 2014 και αριθμεί 299 μαθητές ηλικίας 6-12 ετών και 38 μέλη εκπαιδευτικού προσωπικού. Στους μαθητές συμπεριλαμβάνονται και παιδιά με μαθησιακές και άλλου τύπου ανάγκες και παιδιά προσφυγικών οικογενειών. Το σχολείο έχει να επιδείξει μια μακρόχρονη παράδοση σε προγράμματα εθνικής και ευρωπαϊκής εμβέλειας και επιδιώκει να εμπλουτίζει διαρκώς την εικόνα της δυναμικής εκπαιδευτικής κοινότητας.
Έχει υλοποιήσει τρία Ευρωπαϊκά Προγράμματα (2 Comenius Σχολικές Συμπράξεις και 1 Erasmus+ KA1) και πολλά e-Twinning για τα οποία έχει λάβει πολλές εθνικές και μια Ευρωπαϊκή Ετικέτα Ποιότητας. Επίσης, συμμετείχε στο Πρόγραμμα EuropeSTARTS, Jean Monnet Project που οργανώθηκε από το Πανεπιστήμιο Πειραιά και στόχευε στο να φέρει την έννοια της Ευρώπης πιο κοντά στα παιδιά μέσα από την Τέχνη και τις ασκήσεις προσομοίωσης. Η γειτνίαση με το ΕΚΠΑ ευνοεί συνεργασίες με το Παιδαγωγικό Τμήμα, το Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας αλλά και το Τμήμα Φυσικής Αγωγής και έτσι το σχολείο μας δέχεται κάθε χρόνο φοιτητές για την πρακτική τους άσκηση ενώ συχνά οργανώνονται ημερίδες ενημέρωσης εκπαιδευτικών και γονέων με την συνεργασία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Τα τελευταία χρόνια το σχολείο μας υποδέχεται παιδιά προσφυγικών οικογενειών που φιλοξενούνται στην περιοχή μας .

Το όραμα του σχολείου μας και οι επαγγελματικοί μας στόχοι

Το ήθος και η κουλτούρα της σχολικής μας κοινότητας στοχεύει στην προώθηση της συνεργασίας μεταξύ των μελών της αλλά και της τοπικής κοινωνίας και επιθυμεί να δημιουργήσει στενούς δεσμούς μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων μερών. Η ταυτότητα ενός σχολείου που αποτελεί μια κοινότητα μάθησης και ενός οργανισμού που συμμερίζεται τις αρχές της βιώσιμης ανάπτυξης ανανεώνοντας διαρκώς τους στόχους του, αξιολογώντας τα επιτεύγματα και επαναπροσδιορίζοντας την πορεία του προκειμένου να διασφαλίζει την υψηλότερη ποιοτικά εκπαίδευση στους μαθητές είναι αυτή που συνάδει και εκπορεύεται από το προσωπικό όραμα των εκπαιδευτικών μας. Αντιλαμβανόμαστε τον σχολικό μας οργανισμό ως μια ζωντανή κοινότητα με διαπερατά σύνορα με την τοπική κοινωνία μέσω των οποίων συναλλάσσεται, λαμβάνει τα μηνύματα των καιρών και προετοιμάζει τους μελλοντικούς πολίτες όσο πιο κατάλληλα γίνεται. Στην πορεία αυτή θεωρούμε ότι πολύτιμοι σύμμαχοι είναι οι μαθητές μας, οι οικογένειές τους αλλά και η τοπική κοινωνία είτε ως μεμονωμένα άτομα είτε ως αναγνωρισμένοι φορείς . Τέλος, έχουμε τη γνώμη ότι η γνώση πρέπει να διαχέεται και να εμπλουτίζεται μέσω της ανταλλαγής και της κριτικής ανατροφοδότησης γι’ αυτό και σαν σχολική μονάδα επιδιώκουμε τη συμμετοχή μας σε δίκτυα συνεργασιών και προσπαθούμε να εκμεταλλευόμαστε τις ευκαιρίες πολλαπλασιασμού γνώσεων και εμπειριών. Με τον τρόπο αυτό πιστεύουμε ότι θα επιτύχουμε και την προσωπική μας επαγγελματική αναβάθμιση προκειμένου το κάθε μέλος του Συλλόγου Εκπαιδευτικών να επηρεάζει θετικά το σύνολο, να συναποφασίζει έχοντας το προσόν της επιστημονικής αυθεντίας και να συμπράττει στο μετασχηματισμό του οργανισμού.