English

Γλώσσα 13/5: Επαναληπτικές στην ενότητα 11

Το σημερινό μας μάθημα το αφιερώσαμε σε επαναληπτικές ασκήσεις της ενότητας 11: ουδέτερα ουσιαστικά σε -ος, ταυτότητα ουσιαστικού, χρονική αντικατάσταση των ρημάτων. Επαναληπτικές ενότητα 11

Στη συνέχεια στο τετράδιο γραπτού λόγου γράψαμε μια αστεία ιστορία σχετικά με τον Τρύπωνα τον παπαγάλο: Τ.Ε. σελ. 37 ασκ. 1

🏡Σπίτι: 

  • Βιβλίο σελ. 25 λύνω το αμερικάνικο σταυρόλεξο
  • Τ.Ε. σελ. 39-40 ασκ. 1, 4, 5

Ιστορία 12/5: 34. Η αυτοκρατορία του Μ. Αλεξάνδρου χωρίζεται

Στο σημερινό μας μάθημα μπήκαμε στα Ελληνιστικά Χρόνια και εξετάσαμε τι απέγινε η μεγάλη αυτοκρατορία του Μ. Αλεξάνδρου μετά τον θάνατό του (Βιβλίο σελ. 107-108 και έγιναν Τ.Ε. σελ.40 ασκ. 1-2).

🏡Σπίτι:

  • Μελετώ το μάθημα σελ. 107-108. Οι παρακάτω ερωτήσεις θα με βοηθήσουν: 34. ερωτήσεις
  • Τ.Ε. σελ. 43 ασκ. 1-2

Τα 7 θαύματα του αρχαίου κόσμου

Σήμερα μελετήσαμε τα 7 θαύματα του αρχαίου κόσμου.

Είδαμε το παρακάτω βίντεο.... 

.......μελετήσαμε τις αντίστοιχες πληροφορίες.....

1. ΚΟΛΟΣΣΟΣ ΤΗΣ ΡΟΔΟΥ
Ήταν ένα άγαλμα του ελληνικού θεού Ηλίου,  στο νησί της Ρόδου, μεταξύ 292 και 280 π.Χ., για να γιορταστεί η νίκη της Ρόδου επί του ηγεμόνα της Κύπρου. Είχε ύψος πάνω από 30 μ., και αυτό το έκανε να είναι ένα από τα πιο ψηλά αγάλματα του αρχαίου κόσμου.

2. Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΥΡΑΜΙΔΑ ΤΗΣ ΓΚΙΖΑΣ
Αυτή είναι η παλαιότερη και μεγαλύτερη από τις τρεις πυραμίδες στη Νεκρόπολη της Γκίζας, στην Αίγυπτο, με αρχικό ύψος 146,5 μ. Κατασκευάστηκε γύρω στο 2560 π.Χ. και ήταν το ψηλότερο ανθρώπινο οικοδόμημα πάνω στη Γη, για πάνω από 3.800 χρόνια. Είναι το πιο παλιό από τα επτά θαύματα του αρχαίου κόσμου και το μόνο που παραμένει σχεδόν ανέπαφο.

3. Ο ΝΑΟΣ ΤΗΣ ΑΡΤΕΜΗΣ ΣΤΗΝ ΕΦΕΣΟ
Ο ναός χτίστηκε το 550 π.Χ. και ήταν αφιερωμένος στη θεά Άρτεμη στην Έφεσο.  Το έργο κατασκευάστηκε από τους αρχιτέκτονες Χερσίφρονα και το γιο του, Μεταγένη. Ο αρχικός ναός είχε μήκος περίπου 300 πόδια, πλάτος 150 πόδια και ύψος περίπου 50 πόδια. Ο ναός ανοικοδομήθηκε το 323 π.Χ. σε μεγαλύτερη κλίμακα, με πάνω από 127 κολώνες.

4. ΤΟ ΜΑΥΣΩΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΛΙΚΑΡΝΑΣΣΟΥ
Γνωστό και ως Τάφος του Μαύσωλου, ήταν ένας τάφος που φτιάχτηκε μεταξύ 353 και 350 π.Χ. στην Αλικαρνασσό , για τον Μαύσωλο, και τον σχεδίασαν οι Έλληνες αρχιτέκτονες, Σάτυρος και Πύθης. Είχε σχεδόν 45 μ. ύψος και κάθε μια από τις 4 πλευρές του ήταν στολισμένη με ανάγλυφες παραστάσεις φτιαγμένες από 4 Έλληνες γλύπτες: τον Λεωχάρη, τον Βρύαξη, τον Σκόπα της Πάρου και τον Τιμόθεο.

5. ΟΙ ΚΡΕΜΑΣΤΟΙ ΚΗΠΟΙ ΤΗΣ ΒΑΒΥΛΩΝΑΣ
Χτίστηκαν στην αρχαία πόλη της Βαβυλώνας (σημερινό Ιράκ), γύρω στα 600 π.Χ., από τον βασιλιά Ναβουχοδονόσωρ Β', για τη γυναίκα του που νοσταλγούσε την πατρίδα της. Οι κήποι καταστράφηκαν από διάφορους σεισμούς. Είχαν τετράγωνο σχήμα, ήταν σαν ταράτσες, αποτελούνταν από τοξοειδείς θόλους πάνω σε κυβοειδείς θεμελιώσεις που δέχονταν και φυτείες. Είχαν 30 μ. μήκος και 30 μ. πλάτος και φαινόταν σαν αμφιθεατρικοί.

6. ΤΟ ΑΓΑΛΜΑ ΤΟΥ ΔΙΑ ΣΤΗΝ ΟΛΥΜΠΙΑ
Το άγαλμα κατασκευάστηκε από τον Έλληνα γλύπτη, Φειδία, γύρω στα 432 π.Χ. στο ναό του Δία, στην Ολυμπία. Είχε ύψος γύρω στα 12 μ. και καταλάμβανε τη μισή πτέρυγα του ναού. Ήταν χρυσελεφάντινο γλυπτό, φτιαγμένο από ελεφαντόδοντο και μπρούντζο καλυμμένο με φύλλα χρυσού.

7. Ο ΦΑΡΟΣ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ
Ήταν ένας πύργος που χτίστηκε μεταξύ 280 και 247 π.Χ. στο νησί Φάρος στην Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, για να καθοδηγεί τους ναυτικούς μέσα στο λιμάνι τη νύχτα. Με το ύψος του να υπολογίζεται περίπου στα 140 μ., ήταν μεταξύ των πιο ψηλών ανθρώπινων οικοδομημάτων πάνω στη Γη, για πολλούς αιώνες. Ήταν ορατός σχεδόν από 47 χλμ. μακριά.

......και στη συνέχεια φτιάξαμε τα δικά μας επιτραπέζια παιχνίδια γνώσεων!

Μαθηματικά 12/5: Επαναληπτικές ασκήσεις (μέρος α’)

Στο σημερινό μας μάθημα κάναμε το πρώτο μέρος της επανάληψης για τα κεφάλαια 41-46. Συγκεκριμένα λύσαμε στο Βιβλίο στη σελ. 116-117 τις ασκ. 1-2.

🏡Σπίτι:

  • Τ.Ε. σελ. 16 ασκ. 2
  • Στο τετράδιο μαθηματικών λύνω κάθετα τις πράξεις:

α) 72.736 : 12=            β) 5.873: 21=      γ)376 x 589=      δ) 321 x 746=

Ιστορία 10/5: 33. Ο θάνατος του Μ. Αλεξάνδρου

Τα κλασικά χρόνια τελειώνουν με τον θάνατο του Μ. Αλέξανδρου και εμείς σήμερα μιλήσαμε για το τέλος τους. (Βιβλίο σελ. 104-106)

🏡Σπίτι:

  • Μελετώ το μάθημα σελ. 104-106. Οι παρακάτω ερωτήσεις θα με βοηθήσουν: 33. ερωτήσεις (Δίνω ιδιαίτερη σημασία στην ερώτηση 10)
  • Τ.Ε. σελ. 40 ασκ. 1

 

Αμέσως μετά τον θάνατό του, ο Μ. Αλέξανδρος έγινε μυθικό πρόσωπο στη λαϊκή παράδοση και όλες οι τέχνες ασχολήθηκαν μαζί του. Υπάρχουν αμέτρητοι μύθοι και θρύλοι, πίνακες ζωγραφικής, γλυπτά, κείμενα, ταινίες κ. ά. που μιλούν για τον Αλέξανδρο. Ο Αλέξανδρος επηρέασε ακόμη και τον Καραγκιόζη και είναι ο μόνος ήρωας που συμμετέχει σε παράσταση Καραγκιόζη. Δείτε παρακάτω την παράσταση του Γιάννη Νταγιάκου "Ο Μ. Αλέξανδρος και το καταραμένο φίδι".

 

Μαθηματικά 6/5: 46. Διατυπώνω και επιλύω προβλήματα

Σήμερα συνεχίσαμε να δουλεύουμε σύνθετα προβλήματα, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις λεπτομέρειες ενός προβλήματος: Τ.Ε. σελ. 16 ασκ.3

🏡Σπίτι: 46. Διατυπώνω προβλήματα

Υπέρμαχοι της ειρήνης: Σόφι Σολ

 

Η Σόφι Σολ ήταν Γερμανίδα φοιτήτρια και επαναστάτρια, ενεργό μέλος της μη βίαιης αντιστασιακής οργάνωσης Λευκό Ρόδο στη Ναζιστική Γερμανία. Καταδικάστηκε για προδοσία, αφού εντοπίστηκε να μοιράζει αντιπολεμικά φυλλάδια στο Πανεπιστήμιο του Μονάχου με τον αδερφό της Χανς.

Γλώσσα 6/5: Φρουτοπία (μέρος α’)

Στο σημερινό μας μάθημα διαβάσαμε ένα απόσπασμα από τη Φρουτοπία του Ευγένιου Τριβιζά (Βιβλίο σελ. 15-16).

Επίσης, κάναμε στο Βιβλίο τις ασκ. 3,4,5 σελ. 14 και ασκ. 1,2 σελ. 17

Μπορείτε να δείτε τα επεισόδια της Φρουτοπίας πατώντας σε αυτόν τον σύνδεσμο.

https://www.youtube.com/watch?v=imOrkP51L28

🏡Σπίτι:

  • Τ.Ε. σελ. 34 ασκ.2
  • Βιβλίο σελ. 19 ασκ. 5 (την απαντώ στο τετράδιο γλώσσας σε μορφή μιας παραγράφου)
  • Κάνω γραμματική αναγνώριση στις λέξεις του παρακάτω αποσπάσματος

Ιστορία 5/5: 32. Η πορεία προς την Ινδία. Το τέλος της εκστρατείας

Στο σημερινό μας μάθημα μελετήσαμε τη συνέχεια και το τέλος της μεγάλης αυτής εκστρατείας. (Βιβλίο σελ. 101-103).

Επίσης, κάναμε εξάσκηση με τις ασκήσεις 1,2,3 του Τ.Ε. σελ. 38

🏡Σπίτι:

  • Μελετώ το μάθημα σελ. 101-103. Οι ερωτήσεις κατανόησης θα σε βοηθήσουν 32. ερωτήσεις
  • Απαντώ στην ασκ. 3 σελ. 39 του Τ.Ε.