6 Μαρτίου: Ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού

6 Μαρτίου: ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού αύριο και τα παιδιά συζήτησαν τους τρόπους που μπορεί κάποιος να εκφοβίσει ένα παιδί και τι πρέπει να κάνουν.

Αρχικά είδαν ένα βιντεάκι, με την πιο άσχημη μορφή εκφοβισμού. Προβληματίστηκαν και συζήτησαν τις σκέψεις τους.

Έπειτα δούλεψαν ομαδικά σε εικόνες με διαφορετικές μορφές εκφοβισμού. Η κάθε ομάδα περιέγραψε τι είναι αυτό που συμβαίνει, γιατί μπορεί να συμβαίνει, πώς νιώθει το θύμα και τι πρέπει να κάνουν. Στη συνέχεια παρουσίασαν την κάθε περίπτωση σε όλη την τάξη.

Το αποτέλεσμα της παρουσίασής τους είναι το εξής

 

Λεκτικός εκφοβισμός

1η ομάδα (Αθανασία & Φωτεινή)

 

Ένα παιδί πάει στο σχολείο κι ένα παιδί του φωνάζει και το κοροϊδεύει γιατί παίρνει κακό βαθμό. Το παιδάκι νιώθει στενοχωρημένο. Δύο παιδάκια το βοήθησαν, το πήραν μακριά & μίλησαν στη δασκάλα.

 

 

Κοινωνικός εκφοβισμός.

Ομάδα 2η (Αλέξης& Αργυρή)

 

Το κοριτσάκι το κοροϊδεύουν δυο άλλα κορίτσια γιατί φοράει γυαλιά. Το κοριτσάκι στενοχωριέται. Θα μπαίναμε μπροστά και θα λέγαμε στα κορίτσια να μην την κοροϊδεύουν και θα μιλούσαμε στη δασκάλα.

 

Σωματικός εκφοβισμός

Ομάδα 3η (Μαριάννα & Παρασκευή)

Ένα παιδί σπρώχνει το άλλο και φέρεται έτσι γιατί είναι κακό παιδί. Το αγοράκι νιώθει στεναχωρημένο. Εμείς θα το λέγαμε στη δασκάλα.

 

 

Διαδικτυακός εκφοβισμός

Ομάδα 4η (Άρης & Διονύσης)

Στέλνουν στο παιδάκι άσχημα μηνύματα στο κινητό για να τον πειράξουν. Το αγοράκι νιώθει στενοχωρημένο και φοβάται. Εμείς θα του μιλούσαμε ωραία, θα ήμαστε συνέχεια δίπλα του, θα τον βοηθούσαμε και θα το πούμε στη δασκάλα.

 

Στο τέλος τα παιδιά έβγαλαν τα συμπεράσματα τους.

Λέμε: ΟΧΙ στον εκφοβισμό

Και αν τον δούμε να συμβαίνει τότε:
1. Βοηθάμε το θύμα
2.Το λέμε στη μαμά ή στον μπαμπά
3. Το λέμε στη δασκάλα

 

Ο Αρλεκίνος

Τσικνοπέμπτη σήμερα και ήταν ευκαιρία να κάνουμε κάτι διαφορετικό αν και είμαστε μακριά....

Αρχικά, τα παιδιά διάβασαν το παραμύθι της Ζωρς Σαρρή "Η ιστορία του Αρλεκίνου".

Μετά, με αφορμή τον πίνακα του Πικάσο "Αρλεκίνος με κιθάρα", δούλεψαν σε δυάδες κι έγραψαν για τον δικό τους αρλεκίνο.

Το αποτέλεσμα ήταν πολύ όμορφο:

 

 

 

Αυτός είναι ο Βαφλάριος.  Ο Βαφλάριος έχει ένα μουστάκι. Ο Βαφλάριος  φοράει ένα κασκόλ και ένα καπέλο. Κρατάει μια κιθάρα και παίζει με αυτή. (Αργυρή & Φωτεινή)

Ο αρλεκίνος είναι  ψηλός.  Ο Αρλεκίνος φοράει μια στολή που έχει πολλά χρώματα. Ο Αρλεκίνος κρατάει μια κιθάρα και σκέφτεται τη μουσική. (Μαριάννα & Χρήστος)

Αυτός είναι ο  Καρνάβαλος. Ο Καρνάβαλος είναι ψηλός. Ο Καρνάβαλος φοράει ωραία ρούχα. Ο Καρνάβαλος κρατάει μια κιθάρα. (Αθανασία & Παρασκευή)

Ο κύριος Μπάμπης είναι όμορφος.  Φοράει μια χρωματιστή στολή.  Κρατάει μια κιθάρα και σκέφτεται τι  να τραγουδήσει. (Αλέξης & Διονύσης)

Στο τέλος, μασκαρευτήκαμε με ότι βρήκαμε στο σπίτι και χορέψαμε!

 

Το ρομπότ μου

Το κείμενο του βιβλίου "Η νεροσφυρίχτρα" (ΒΜ2 σελ.50) περιγράφει μια λαλίτσα που είναι ένα παλιό παιδικό παιχνίδι. Με αυτό το κείμενο οι μαθητές ήρθαν σε επαφή με τα περιγραφικά κείμενα.

Με αφορμή αυτό, τα παιδιά έφτιαξαν προτάσεις για να περιγράψουν το διπλανό ρομποτάκι. Οι προτάσεις τους μπήκαν στη σειρά και έγιναν μικρά περιγραφικά κείμενα, τα οποία διαβάσαμε και διορθώσαμε όλοι μαζί.

Αυτό είναι το αποτέλεσμα:

 

Το ρομπότ είναι φτιαγμένο από μέταλλο. Το ρομπότ έχει μεγάλο σώμα και μεγάλο κεφάλι. Το ρομπότ μπορεί να κάνει τις ασκήσεις μου. Το ρομπότ μου το λέω Μάξιμο. (Αλέξης)

Το ρομπότ είναι φτιαγμένο από σίδερο. Το ρομπότ έχει μεγάλο σώμα και μεγάλο κεφάλι. Το ρομπότ μπορεί να κάνει τα μαθηματικά και δεν μπορεί να κάνει τις ασκήσεις στη γλώσσα. Tο ρομπότ μου το λένε Fit. (Μαριάννα)

Το ρομπότ έχει πλαστικά χέρια και το σώμα του είναι σιδερένιο.  Το ρομπότ μου έχει χοντρό κεφάλι και ψηλά χέρια. Το ρομπότ μου διαθέτει ένα πληκτρολόγιο και ένα μεγάλο πρόσωπο. (Άρης)

Το ρομπότ μου είναι φτιαγμένο από σίδερο και μέταλλο. Το ρομπότ έχει κοντά χέρια και κοντό κεφάλι. Το ρομπότ διαθέτει μεγάλη οθόνη και μικρό πρόσωπο. Το ρομπότ μπορεί να κάνει μαθηματικά και να κάνει τις ασκήσεις. Το ρομπότ μου το λένε Όμορφη. (Αθανασία)

Το ρομπότ είναι φτιαγμένο από σίδερο και πλαστικό. Το ρομπότ έχει μεγάλο κεφάλι και μεγάλα πόδια. Το ρομπότ διαθέτει φωτεινή οθόνη. Το ρομπότ μπορεί να φτιάξει φαγητό. Το ρομπότ το λένε Ζέλα. (Φωτεινή)

Το ρομπότ είναι φτιαγμένο από σίδερο. Το ρομπότ έχει ένα μεγάλο κεφάλι και μικρές κεραίες. Το ρομπότ έχει μεγάλα πλήκτρα. (Χρήστος)

Το ρομπότ μου είναι φτιαγμένο από σίδερο. Το ρομπότ έχει μεγάλο σώμα. Το ρομπότ διαθέτει μακριά πλήκτρα. Το ρομπότ μπορεί να κάνει τις ασκήσεις. Το ρομπότ μου το λένε Γουέτινκ. (Διονύσης)

Το ρομπότ μου είναι φτιαγμένο από πλαστικό. Το ρομπότ μου έχει μεγάλο κεφάλι και μικρές κεραίες. Το ρομπότ μου διαθέτει ένα στρογγυλό κουμπί. Το ρομπότ μου μου κάνει τα μαθήματα. Το ρομπότ μου το λέω Παρασκευή. (Παρασκευή)

Το ρομπότ μου είναι φτιαγμένο από σίδερο. Το ρομπότ μου διαθέτει μεγάλη οθόνη και στρογγυλό κουμπί. Το ρομπότ κάνει γυμναστική. Το ρομπότ μου το λένε Ρομπ. (Αργυρή)

Το άλμπουμ της τάξης μας

Με αφορμή την ενότητα "Μες στο μουσείο" τα παιδιά έμαθαν τις λεζάντες. Έτσι έγραψαν λεζάντες για φωτογραφίες από την τάξη μας και ετοίμασαν το άλμπουμ της χρονιάς (Άσκηση 4 / ΤΕ2 σελ 9)

Η κυρία Έφη κόβει τη βασιλόπιτα στο σχολείο το 2021.

Ο Διονύσης κέρδισε το φλουρί της βασιλόπιτας στο σχολείο το 2021..

Ο Αλέξης και η Φωτεινή παρατηρούν για να κάνουν μια άσκηση στο σχολείο το 2021.

 

Εμείς κάναμε μια επανάσταση στην τάξη το 2021.

Τα παιδιά φτιάχνουν μια κατασκευή στην τάξη το 2020.

Η Αθανασία και ο Χρήστος φτιάχνουν ένα μοτίβο στην τάξη το 2021.

 

Η Παρασκευή διαβάζει το λεξικό στο σχολείο μια μέρα.

Τα παιδιά βλέπουν το κουτί με τις σημαίες στο σχολείο το 2020,

Ο Χρήστος σηκώνει τη σημαία στην τάξη.

Η Αργυρή και η Μαριάννα ζωγραφίζουν με πινέλα στο σχολείο μια μέρα.

 

Τα παιδιά κοιτάνε τα συστατικά σε συσκευασίες και γράφουνε στο σχολείο το 2021.

Εμείς ανοίγουμε το κουτί από έναν φαντάρο στο σχολείο το 2020.

Τα κάλαντα

Την Τετάρτη 23 Δεκεμβρίου 2020 στο τηλεμάθημα, τα παιδιά επεξεργάστηκαν τον πίνακα του Λύτρα "Τα κάλαντα".

Αρχικά προβληματίστηκαν για τα ρούχα που φορούν τα άτομα του πίνακα και συζήτησαν για την εποχή και το έθιμο που παρουσιάζει. Έπειτα, χωρίστηκαν σε 3 διαφορετικά "δωμάτια" για να συζητήσουν και να αποφασίσουν ομαδικά τι είναι αυτό που μπορεί να σκέφτονται ή να λένε τα άτομα του πίνακα. Δηλαδή τα παιδιά, η οικοδέσποινα και το παιδί πίσω από τη μάντρα.

Παρόλο που ήταν η πρώτη ομαδική δραστηριότητα και υπήρξαν δυσκολίες τελικά κατέληξαν στα εξής:

Ο χιονάνθρωπός μου

Την Τρίτη 22 Δεκεμβρίου, στο τηλεμάθημα, τα παιδιά εξασκήθηκαν στον γραπτό λόγο. Συγκεκριμένα έφτιαξαν προτάσεις χρησιμοποιώντας επίθετα και ουσιαστικά για να περιγράψουν τον χιονάνθρωπό τους. Οι προτάσεις που έγραψαν τα παιδιά δημιούργησαν το πρώτο τους μικρό κείμενο.

 

Ο χιονάθρωπος έχει χοντρή κοιλιά και μυτερή μύτη. Ο χιονάνθρωπος φοράει γκρι κασκόλ και μαύρο καπέλο. Ο χιονάθρωπος είναι παλιός.  (Αλέξης)

Ο χιονάθρωπος έχει ένα χοντρό κεφάλι και μια μεγάλη μύτη. Ο χιονάθρωπος φοράει ένα γκρι κασκόλ και ένα μαύρο καπέλο. Ο χιονάθρωπος φαίνεται γλυκός και ωραίος.   (Μαριάννα)

Ο χιονάνθρωπος έχει χοντρή μύτη. Ο χιονάνθροπος έχει μαλακό κασκόλ. Ο χιονάθρωπος φαίνεται αφράτος.  (Άρης)

Ο χιονάνθρωπος έχει μυτερή μύτη και μικρά μάτια. Ο χιονάνθρωπος φοράει ωραίο κασκόλ και γκρι καπέλο. Ο χιονάνθρωπος φαίνεται ωραίος και γλυκός. (Αθανασία)

Ο χιονάνθρωπος έχει μικρά πόδια και μεγάλη κοιλιά. Ο χιονάνθρωπος έχει ένα γκρι κασκόλ. Ο χιονάνθρωπος φαίνεται αφράτος.   (Φωτεινή)

Ο χιονάνθρωπος έχει μια μυτερή μύτη. Ο χιονάνθρωπος φοράει ένα μαύρο καπέλο. Ο χιονάνθρωπος φαίνεται όμορφος.    (Χρήστος)

Ο χιονάνθρωπος έχει μικρά μάτια. Ο χιονάνθρωπος φοράει μαύρο καπέλο και γκρι κασκόλ. Ο χιονάνθρωπος φαίνεται νέος.    (Διονύσης)

Ο χιονάνθρωπος έχει μικρά μάτια και μυτερή μύτη. Ο χιονάνθρωπος έχει ένα γκρι κασκόλ και ένα μαύρο καπέλο. Ο χιονάνθρωπος φαίνεται ωραίος.  (Παρασκευή)

Ο χιονάνθρωπος έχει μικρά μάτια και χοντρή κοιλιά. Ο χιονάνθρωπος φοράει γκρι κασκόλ και μαύρο καπέλο. Ο χιονάνθρωπος φαίνεται γλυκός.   (Αργυρή)

Τα παιδιά εξασκήθηκαν και ατομικά εδώ: Ο χιονάνθρωπός μου