🎯 Στόχος
Οι μαθητές να εξασκηθούν σε δεξιότητες ζωής, επίλυση προβλημάτων, λήψη αποφάσεων και συνεργασία, μέσα σε ένα πλαίσιο απλό και εφαρμόσιμο στην καθημερινότητά τους.
🧩 Η Πρακτική Άσκηση
Βήμα 1️⃣ – Επιλογή ενός μικρού καθημερινού προβλήματος
Ζήτα από τους μαθητές να επιλέξουν ένα μικρό, πραγματικό πρόβλημα από την καθημερινότητά τους.
Παραδείγματα:
Δεν μπορώ να οργανώσω την τσάντα μου:
Ξεχνάω τις δουλειές μου
Δεν βρίσκω εύκολα τα πράγματά μου
Δυσκολεύομαι να ξυπνήσω το πρωί
Μπερδεύω την ώρα της τηλετάξης
Θέλω να πίνω περισσότερο νερό
Θέλω να κάνω μικρή άσκηση μέσα στην ημέρα
(Δώσε τους λίστα επιλογών για να είναι εύκολο.)
Βήμα 2️⃣ – Προτείνω μια Λύση
Ο κάθε μαθητής προτείνει μία μικρή, απλή και εφαρμόσιμη λύση.
Ενδεικτικές κατευθύνσεις:
φτιάχνω μια λίστα
βάζω υπενθύμιση στο κινητό
χρησιμοποιώ κουτί/φάκελο/χρώμα για οργάνωση
ζητάω βοήθεια από κάποιον στο σπίτι
αλλάζω τη σειρά που κάνω τα πράγματα
Βήμα 3️⃣ – Δοκιμάζω τη λύση στην πράξη
Οι μαθητές πρέπει να δοκιμάσουν τη λύση για μία μέρα.
Π.χ.
«Έβαλα χρονόμετρο για να θυμηθώ να κάνω διάλειμμα»
«Έφτιαξα λίστα με emoji για τις δουλειές μου»
«Έβαλα όλα τα σχολικά σε ένα κόκκινο κουτί»
Βήμα 4️⃣ Την επόμενη φορά οι μαθητές αναφέρουν:
1️⃣ Ποιο πρόβλημα διάλεξα
2️⃣ Τι λύση δοκίμασα
3️⃣ Δούλεψε; Ναι/Όχι
4️⃣ Αν όχι, τι μπορώ να αλλάξω;
Μορφή παρουσίασης:
λέξεις
εικόνες
σύμβολα
μικρό ηχητικό
3–4 emoji
μικρό βίντεο
✔️ Προσαρμογές για διάφορες ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες:
Νοητικές/μαθησιακές δυσκολίες → επιλέγουν από έτοιμη λίστα προβλημάτων και έτοιμες λύσεις.
Δυσκολίες λόγου/επικοινωνίας → χρήση εικόνων, νοηματικής ή απλών emoji.
Κινητικές δυσκολίες → βοήθεια στη φωτογράφιση ή στη χρήση εργαλείων.
Σοβαρή διάσπαση προσοχής → τα βήματα σπάζουν σε πολύ μικρές εντολές.
