English

Τα παιδιά στέλνουν το δικό τους μήνυμα για την πόλη που ονειρεύονται!

Οι μαθητές/τριες του Ε1 θέλησαν να κάνουν κάτι για να βοηθήσουν τη γειτονιά τους και αποφάσισαν να υιοθετήσουν ένα…πάρκο, αποδεικνύοντας ότι η οικολογική συνείδηση και η αγάπη για το πράσινο ξεκινά από το σχολείο! Συγκεκριμένα, η ιδιαίτερη υιοθεσία έλαβε χώρα την Τρίτη 12 Απριλίου 2022 στο Πάρκο Πηγή. Στη Δράση αυτή μαθητές/τριες και εκπαιδευτικοί «υιοθέτησαν συμβολικά το πάρκο» και υποσχέθηκαν την συνεχή φροντίδα του. Οι μαθητές/τριες ευπρέπισαν το χώρο καθαρίζοντάς τον, φύτεψαν φυτά φιλικά προς τις μέλισσες τα οποία σχηματίζουν το νούμερο 8, σε συμβολισμό του 8ου Δημοτικού. Ζωγράφισαν τα δικά τους συνθήματα  και έστειλαν μηνύματα προστασίας του περιβάλλοντος και σεβασμού του δημόσιου χώρου. Η ευθύνη που έχουμε ως πολίτες για το δημόσιο αγαθό είναι μεγάλη. Η φροντίδα, η καθαριότητα, η αποτροπή βανδαλισμών, η συνεχής συντήρηση είναι ευθύνη όλων μας.
Παρών στη δράση των παιδιών ήταν και ο αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, κ. Νίκος Κοβάνης. «Η Υπηρεσία Πρασίνου συνεχίζει τις προσπάθειες να βελτιώσει την εικόνα της πόλης. Θα πρέπει όμως και οι δημότες να στηρίζουν τις προσπάθειες αυτές, προστατεύοντας τα σημεία πρασίνου και συμβάλλοντας ώστε να διατηρείται η πόλη μας όμορφη και καθαρή», ανέφερε ο κ. Κοβάνης, συγχαίροντας τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς για την πρωτοβουλία τους.
Σ’ αυτό το σημείο αισθανόμαστε την ανάγκη να ευχαριστήσουμε τον Δήμο Θηβαίων και την Υπηρεσία Πρασίνου για την υποστήριξη τους και  το ουσιαστικό ενδιαφέρον τους.
Η όλη εμπειρία ήταν ένα βιωματικότατο μάθημα κοινωνικής και πολιτικής αγωγής, όπου οι μαθητές/τριες, αν και μικροί σε ηλικία, λειτούργησαν ως ενεργοί και συνειδητοποιημένοι πολίτες: αγάπησαν αυτή τη γωνιά της πόλης, εντόπισαν προβλήματα κι ελλείψεις, σκέφτηκαν, πρότειναν λύσεις, κινητοποίησαν φορείς, συνεργάστηκαν μεταξύ τους  και τελικά έκαναν πράξη το σχέδιό τους για ένα πιο όμορφο και περιποιημένο πάρκο για όλους!
Συνειδητοποίησαν την αξία της συνεργασίας και βίωσαν για άλλη μια φορά πως:
«Όλοι μαζί, όλοι μαζί, είμαστε πάντα πιο δυνατοί, για μια πόλη όμορφη και καθαρή!».
Σκέφτηκαν πως όταν «νοιάζεσαι και δρας», όταν λειτουργείς εθελοντικά, κάποιες αξίες «ανθίζουν» μέσα σου: πρωτοβουλία, προθυμία, απόφαση, καλή διάθεση, βοήθεια, αλληλεγγύη, παράδειγμα, αγάπη, ευγένεια, συνεργασία, εργατικότητα, χαρά, γενναιοδωρία, προσφορά, ευθύνη.
Τέτοια παιδιά είναι πραγματική ελπίδα για ένα καλύτερο μέλλον σε μια πιο δίκαιη κοινωνία!.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝΤΑΣ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΑΣ LAPBOOKS…

Ανατέθηκε στους μαθητές/τριες να δημιουργήσουν Lapbook με θέμα τις μέλισσες. Το lapbook είναι ένα δημιουργικό βιβλιαράκι ή πρακτικά ένας φάκελος αρχείων, σχεδίων, γραφημάτων κλπ διπλωμένο με τέτοιο τρόπο ώστε να χωράει στα χέρια ενός παιδιού. Τα παιδιά χωρισμένα σε τρεις ομάδες (Workers, Drones και Queens) αναζήτησαν στο διαδίκτυο πληροφορίες για τις μέλισσες και τις αποθήκευσαν σε έγγραφα Google docs. Χρησιμοποιώντας τη φαντασία τους, δημιούργησαν μίνι βιβλία που θα ταίριαζαν καλύτερα στις πληροφορίες (a layered book, a circle book, a jigsaw book, a trifold κα). Σχεδίασαν τα minibook στα έγγραφα Google docs και πρόσθεσαν το δικό τους κείμενο και εικόνες. Στη συνέχεια τύπωσαν τα μίνι βιβλία. Τέλος κόλλησαν καθένα από τα τελειωμένα μίνι βιβλία στο lapbook τους χρησιμοποιώντας μια κόλλα. Ήταν μια υπέροχη και δημιουργική διαδικασία μάθησης, καθώς τα παιδιά συμμετείχαν τα ίδια στην κατασκευή (μέσα από την οποία απολαμβάνουν και την αισθητική αγωγή) και σκέφτονταν ή συζητούσαν ομαδικά για τον τρόπο που έπρεπε να οργανώσουν οπτικά τις πληροφορίες τους.

   

                

     

ΗΜΕΡΑ ΑΣΦΑΛΟΥΣ ΔΙΑΔΙΚΤΥΟΥ 2022-ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΒΑΣΙΛΙΣΣΑ;

Οι μαθητές/τριες δημιούργησαν ένα κουίζ συνεργατικά έχοντας σα θέμα:

Πώς να προστατέψω τις μέλισσες και πώς να κρατηθώ ασφαλής στο διαδίκτυο; 

Στο πλαίσιο του εορτασμού της ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2022 η ομάδα των workers-εργάτριες πρόσθεσε τρεις ερωτήσεις, η ομάδα των drones-κηφήνες πρόσθεσε τρεις πραγματικές/ψευδείς εικόνες μελισσών και η ομάδα των queens-βασιλίσσες πρόσθεσε τρεις κανόνες.

Το κουίζ που δημιουργήθηκε φαίνεται στην παρακάτω εικόνα και μπορείτε να δοκιμάσετε κι εσείς τις γνώσεις σας κάνοντας κλικ πάνω της:

ΣΥΝΤΑΓΕΣ ΜΕ ΜΕΛΙ

Mαθητές/τριες από όλα τα σχολεία βρήκαν συνταγές σχετικές με το μέλι, χωρίστηκαν σε ομάδες και δημιούργησαν ένα συνεργατικό βιβλίο συνταγών. Χρησιμοποιήσαμε το StoryJumper  Το δικό μας σχολείο πρότεινε τις δίπλες. Βρήκαν τη συνταγή τους για τις δίπλες και την πρόσθεσαν στο ebook της συνεργασίας μας. Αναζήτησαν και κατέγραψαν τα υλικά που χρειαζόνται για να φτιάξουμε την ισπανική συνταγή «Torrijas» και πρόσθεσαν τις εικόνες στο ebook. Τέλος αφηγήθηκαν τα βήματα εκτέλεσης για τη συνταγή «Struffoli» που προτάθηκε από σχολείο της Ιταλίας. Για την οργάνωση των πληροφοριών τους χρησιμοποίησαν ένα jamboard πριν χρησιμοποιήσουν το βιβλίο StoryJumper.

Κάντε κλικ στην παρακάτω εικόνα για να δείτε αναλυτικά το βιβλίο συνταγών:

 

Bumble Bee sing along and dance – Christmas tree

Όλοι οι εταίροι του etwinning έργου ανάρτησαν βίντεο με όλες τις μουσικοκινητικές δραστηριότητες για τις μέλισσες στο ομαδοσυνεργατικό χριστουγεννιάτικο δέντρο μελισσών στην εφαρμογή canva. Κάθε σχολείο επίλεξε ένα τοπικό ή εθνικό τραγούδι ή χορό για τις μέλισσες και τραγουδούδησε ή/και χόρεψε σε ένα σύντομο βίντεο. Μπορείς να κάνεις κλίκ στις μέλλισες για να δεις τις μουσικοκινητικές δραστηριότητες των παιδιών:

Μπορείς να κατεβάσεις το διαδραστικό δέντρο εδώ: b869ba1fa

Χριστουγεννιάτικες ευχές

Οι μαθητές/τριες του Ε1 σχεδίασαν διαδραστικές χριστουγεννιάτικες κάρτες με ευχές γεμάτες ελπίδα και αισιοδοξία για τον ερχομό της νέας χρονιάς. Στη συνέχεια έφτιαξαν και έστειλαν Χριστουγεννιάτικο ψηφιακό δέντρο με ευχές τους για τους εταίρους μας στο πλαίσιο του eTwinning έργου με τίτλο "Behave Beehive BeTwin"! Κάντε κλικ στις κάρτες ευχών για να δείτε τις διαδραστικές Χριστουγεννιάτικες κάρτες των μαθητών/τριών.

«O χορός των μελισσών»

Οι μέλισσες ανήκουν στα πιο αξιοθαύμαστα είδη της Δημιουργίας. Επικοινωνούν μεταξύ τους με μια εντυπωσιακή «γλώσσα» που είναι γνωστή ως «ο χορός των μελισσών», με τον οποίο οι συλλέκτριες μέλισσες του γένους Apis Mellifera καθοδηγούν τις υπόλοιπες στον εντοπισμό της τροφής. Υπάρχουν διάφορα είδη χορών που εκτελεί η εργάτρια μέλισσα: Ο κυκλικός χορός (Round Dance) και o κουνιστός ή μικτός χορός (Waggle Dance). Όταν η τροφή βρίσκεται σε απόσταση μέχρι 75 μέτρων περίπου από την κυψέλη, οι συλλέκτριες μέλισσες εκτελούν το λεγόμενο κυκλικό χορό (Round Dance), δηλ. μικρούς κύκλους στην επιφάνεια των κηρηθρών, είτε σύμφωνα με τους δείκτες του ρολογιού, είτε αντίστροφα με αυτούς. Σκοπός αυτού του χορού είναι να κινητοποιήσει τις εργάτριες μέλισσες να βγουν έξω από την κυψέλη και να ψάξουν για την τροφή. Στην περίπτωση που η τροφή βρίσκεται σε μακρινή απόσταση, μεγαλύτερη των 75 μέτρων από την κυψέλη, οι συλλέκτριες μέλισσες εκτελούν το λεγόμενο κουνιστό χορό (Waggle Dance), ο οποίος πληροφορεί τις υπόλοιπες εργάτριες και για την απόσταση αλλά και για την κατεύθυνση της τροφής.
Οι μαθητές/τριες του Ε1 ανακάλυψαν τα κρυμμένα μυστικά του μαγικού κόσμου των μελισσών και αποκωδικοποίησαν τον κυκλικό και τον κουνιστό χορό. Μέσω μια μουσικοκινητικής δραστηριότητας αναπαράστησαν το χορό της μέλισσας και έστειλαν το βίντεο του μουσικοκινητικού δρώμενου στους εταίρους μας του etwinning έργου με τίτλο "BEHAVE BEEHIVE BETWIN".

CLIL activities- Answer Garden

Οι μαθητές/τριες όλων των σχολείων, χωρίστηκαν σε 3 ομάδες, τους κηφήνες, τις εργάτριες και τις βασίλισσες. Στη συνέχεια, ανέβασαν λέξεις στα αγγλικά στο answer garden σχετικές με τις μέλισσες, τη ζωή τους, τους μελισσοκόμους, την κυψέλη κτλ.

Τέλος σχεδιάσαν λογότυπα για την κάθε ομάδα.

Ψηφιακό επιτραπέζιο παιχνίδι

Όλοι οι εταίροι του etwinning έργου με τίτλο "BEHAVE BEEHIVE BETWIN" διαλέξαμε δυό τρεις ερωτήσεις (πολλαπλής επιλογής) και τις προσθέσαμε στο ψηφιακό επιτραπέζιο παιχνίδι. Το παιχνίδι είναι διαθέσιμο εδώ:

ΟNLINE τηλεδιάσκεψη μεταξύ των ελληνικών σχολείων-23/11/2021

Την Τρίτη στις 23 Νοεμβρίου, οι μαθητές/τριες του 8ου Δ.Σ. Θηβών έκαναν τηλεδιάσκεψη με τους/τις μαθητές/τριες του 2ου Δ.Σ. Ορχομενού καθώς και του 5ου Δ.Σ. Αλίμου, τους Έλληννες εταίρους του etwinning έργου μας με τίτλο"BEEHAVE BEEHIVE BETWIN" .Τα παιδιά γνωρίστηκαν μεταξύ τους παίζοντας το παιχνίδι του τροχού και μίλησαν για τα ενδιαφέροντά τους, τα αγαπημένα τους παραδοσιακά φαγητά, τα αξιοθέατα ων πόλεων τους κ.ά. Δώσαμε υπόσχεση για επόμενη συνάντηση καθώς και επικοινωνία μέσω της πλατφόρμας. Ήταν μια ωραία εμπειρία για τους/τις μαθητές/τριες μας και την απόλαυσαν!