Κινητικότητα στην Λετονία

Στο πλαίσιο  του Προγράμματος  ERASMUS+ KA229 με τίτλο: «SEN YAŞATIRSAN, BEN YAŞARIM, DÜNYA YAŞAR» («MAKE ME LIVE, I WILL LIVE, THE WORLD WILL LIVE»), στο οποίο συμμετέχει το  Σχολείο μας,  πραγματοποιήθηκε επίσκεψη δύο μαθητριών συνοδευόμενων από δύο εκπαιδευτικούς του σχολείου μας από 15/10/22 έως 21/10/22 στη Jūrmala της Λετονίας.

Η αποστολή έφτασε στη Jūrmala το Σάββατο 15/10 και η Κυριακή αφιερώθηκε στη γνωριμία της πόλης. Μιας πόλης πολύ διαφορετικής από τις δικές μας,  στην οποία αφθονεί το πράσινο και  οι ελεύθεροι χώροι.

Τη Δευτέρα 17/10 επισκεφτήκαμε για πρώτη φορά το δημόσιο σχολείο που μας φιλοξενούσε. Σχολείο ιδιαίτερης αισθητικής, κυρίως στους εσωτερικούς χώρους, από το οποίο πραγματικά εντυπωσιαστήκαμε τόσο από την ποιότητα των υλικών  του, όσο και την καθαριότητα. Κτίστηκε το 1934 μέσα σε ένα υπέροχο δάσος. Φοιτούν περίπου 900 μαθητές  – από την 3η  Δημοτικού  έως την 3η  Λυκείου. Διαθέτει οργανωμένο χώρο σίτισης  με τραπεζοκόμους και μαγείρισσες, γκαρνταρόμπα, βιβλιοθήκη επανδρωμένη με βιβλιοθηκονόμο, κλειστό γυμναστήριο και αίθουσα εκδηλώσεων με πιάνο.

Οι μαθητές έρχονται καθημερινά  στο σχολείο με τα πόδια ή με τα ποδήλατά τους. Στην αυλή του σχολείου υπάρχουν  χώροι για τη φύλαξη των ποδηλάτων τους κατά τη διάρκεια των μαθημάτων. Οι πόρτες του σχολείου παραμένουν ανοικτές κατά τη διάρκεια λειτουργίας του και οι μαθητές εισέρχονται και εξέρχονται χωρίς έλεγχο. Ο τρόπος εργασίας στο σχολείο είναι πολύ διαφορετικός από τον δικό μας. Δεν είναι μόνο ότι σε κάθε αίθουσα υπάρχει υπολογιστής και προτζέκτορας, αλλά ότι υπάρχουν ειδικές αίθουσες, κατάλληλα εξοπλισμένες,  για τα μαθήματα της Φυσικής, της Χημείας, των Η/Υ, των Μαθηματικών και της Βιολογίας.  Οι  μαθητές εργάζονται σε ομάδες, πειραματίζονται και  χρησιμοποιούν ως εργαλείο το κινητό τους τηλέφωνο στην τάξη. Οι Λετονοί μαθητές μαθαίνουν να αυτενεργούν και εκπαιδεύονται σε πράγματα που σχετίζονται με την καθημερινότητά τους. Είδαμε μαθητές Γυμνασίου να αναμειγνύουν τα υλικά για να φτιάξουν κρέπες και να τις ψήνουν στην αυλή του σχολείου σε αυτοσχέδιες ψηστιέρες.

Κατά τη διάρκεια παραμονής μας επισκεφτήκαμε το εργοστάσιο διαχείρισης αποβλήτων της Ρίγα.  Οι  μαθητές έγραψαν και εικονογράφησαν ιστορίες, εργάστηκαν στο πεδίο και έλεγξαν την ποιότητα του αέρα, έκαναν αναρρίχηση στην αυλή του σχολείου, παρακολούθησαν μουσικές εκδηλώσεις, επισκέφτηκαν την παραλία της Βαλτικής, το σπάνιας ομορφιάς Εθνικό  Πάρκο Κεμέρι και την παλιά πόλη της Ρίγα.

Μαθήτριες και εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να έρθουν σε επαφή με ένα διαφορετικό τρόπο ζωής, να γνωρίσουν το εκπαιδευτικό σύστημα μιας άλλης χώρας, να συναντήσουν ενδιαφέροντες ανθρώπους και να κάνουν καινούριους φίλους. Ήταν προφανής σε όλους μας η αξία και τα πολλαπλά οφέλη της συμμετοχής μας στο πρόγραμμα.

Leave a Reply