A2. -our class tree-

 

http://rcel.enl.uoa.gr/files/peap/letters/Z_M.mp3

Zz

Zoo, zoo, zoo.
A zebra’s in the zoo.
A zebra’s in the zoo.
Zoo, zoo, zoo.

http://rcel.enl.uoa.gr/files/peap/letters/C_M.mp3

Cc

A cat, a cat,
a cat with a hat,
a cat with a coloured hat.
The cat with the coloured hat
is sleeping on the mat!

http://rcel.enl.uoa.gr/files/peap/letters/L_M.mp3

Ll

Lions are big.
Lizards are small.
Larks are pretty and
leopards are tall!

Β_Α02_Μ01

WHERE IS…

Where is Petros?
Where is Petros?

Τα παιδιά δείχνουν το συμμαθητή τους και τραγουδούν

There he is.
There he is.

Συνεχίζουν όλα τα παιδιά μαζί

You are in B class
You are in B class
Class of friends, class of friends!

Where is Mary?
Where is Mary?

Τα παιδιά δείχνουν το συμμαθητή τους και τραγουδούν

There she is.
There she is.

Συνεχίζουν όλα τα παιδιά μαζί

You are in B class
You are in B class
Class of friends, class of friends!

 

 

 

Β  ΤΑΞΗ

ΚΥΚΛΟΣ Α

A2: OUR CLASS TREE

Περιγραφή δραστηριότητας

Κατασκευάζουμε το δέντρο της τάξης με τα αποτυπώματα των χεριών των μαθητών.

Περιεχόμενο

Τα παιδιά κατασκευάζουν ομαδικά το δέντρο της τάξης τους με τα αποτυπώματα των χεριών τους. Φτιάχνουν και κόβουν το περίγραμμα της παλάμης τους  σε χαρτί Α4, το χρωματίζουν και του προσθέτουν τα χαρακτηριστικά που επιθυμούν.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να ανταποκρίνονται σε παραγγέλματα και οδηγίες για να φτιάξουν κάτι
  • Να επαναλάβουν τα χρώματα
  • Να επαναλάβουν λεξιλόγιο σχετικό με ζώα
  • Να εξοικειωθούν οπτικά με τη γραπτή μορφή των ονομάτων τους στα Αγγλικά
  • Να επαναλάβουν τις δομές ‘I’m Petros/Maria, etc.’, ‘Is it...?’ ‘Yes, it is./ No, it isn't.’
  • Να εξοικειωθούν με τη φράση ‘There he is.’ ‘There she is.’
  • Να ρωτούν ‘Who are you?’
  • Να  μάθουν να προφέρουν και να διαβάζουν τα γράμματα Cc, Zz, Ll (βλ. οδηγίες στην εισαγωγή)

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να ενδυναμώσουν τις διαπροσωπικές τους σχέσεις
  • Να αναπτύξουν συνεργατική δυναμική ως σύνολο
  • Να αλλάξουν ρόλους
  • Να εξοικειωθούν με τη χρήση καθημερινών σχολικών υλικών και μέσων (ψαλίδι, κόλλα, blu tack, κλπ.) και να χρησιμοποιήσουν τις δεξιότητες των χεριών, τη φαντασία τους και τις καλλιτεχνικές τους δεξιότητες για να κάνουν μια ομαδική κατασκευή

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

  • Καρτελάκια για τα ονόματα των παιδιών (B_A02_C01B_A02_C02B_A02_C03B_A02_C04) ή κάρτες από το προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο ή φύλλα χαρτιού Α4 κομμένα στη μέση
  • Ξυλομπογιές ή μαρκαδόροι
  • Blu tack
  • Ψαλίδι
  • Κόλλα
  • CD (Β_Α02_Μ01)

Μέσα:

  • CD player ή/και Η/Υ

ABC

  • Εικόνες για τα γράμματα (Ζ_C, C_C, L_C)
  • CD αλφάβητου (Z_M, C_M, L_M)
  • Φύλλα εργασίας (Z_W, C_W, L_W)

Φύλλα εργασίας: 0

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:

Προτεινόµενος διδακτικός χρόνος: 2 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1

Έχουμε εκτυπώσει τις κάρτες

(B_A02_C01B_A02_C02B_A02_C03B_A02_C04) και ζητάμε από τα παιδιά να διαλέξουν αυτή που τους αρέσει. Τους τη δίνουμε να τη ζωγραφίσουν ό,τι χρώμα επιθυμούν και γράφουμε το όνομά τους πάνω στην κάθε κάρτα. Αν δεν υπάρχει η δυνατότητα εκτύπωσης, χρησιμοποιούμε φύλλα χαρτιού Α4 κομμένα στη μέση και ζητάμε από τα παιδιά να ζωγραφίσουν από ένα ζωάκι στην άκρη της κάρτας τους, π.χ. μια καφέ μαϊμού, έναν γκρι ελέφαντα, ένα πορτοκαλί λιοντάρι,  ένα πράσινο παπαγάλο, κλπ.

Αμέσως μετά ζητάμε από τα παιδιά να κρατήσουν την κάρτα που ζωγράφισαν μπροστά τους και με τη βοήθεια της μασκότ παράγουμε τον εξής διάλογο:

- Hello, I'm Tom, the brown monkey. Who are you?
- Hello, I'm Mary, the grey elephant.
Who are you?

Ο διάλογος συνεχίζεται αλυσιδωτά με τους υπόλοιπους μαθητές της τάξης.

Βήμα 2

Μοιράζουμε στα παιδιά από ένα λευκό φύλλο χαρτί Α4 και τους ζητάμε να φτιάξουν το περίγραμμα της παλάμης τους. Μετά τους ζητάμε να σχεδιάσουν μέσα στην παλάμη τους την εικόνα που είχαν επιλέξει στο Βήμα 1 και να τη χρωματίσουν. Στη συνέχεια τους ζητάμε να κόψουν το περίγραμμα της χρωματισμένης ‘παλάμης’ τους. Δίνουμε τις οδηγίες και δείχνουμε στα παιδιά τι πρέπει να κάνουν:

- Draw your handprint.
- Colour your handprint.
- Now, cut out your handprint.

Βήμα 3

Ξεκινάμε τη δημιουργία του δέντρου καλώντας ένα-ένα παιδί με σκοπό να τοποθετήσει τη δική του παλάμη σε έναν τοίχο της τάξης. Δίνουμε την οδηγία, ‘Stick your handprint’ και επιβλέπουμε την τοποθέτηση έτσι ώστε το δέντρο μας να έχει, π.χ. 10 παλάμες ως βάση, στη συνέχεια 8, κλπ. και να καταλήξει με 2-3 παλάμες στην κορυφή (βλ. B_A02_sample στο εκπαιδευτικό υλικό).

Αν το τμήμα αποτελείται από λίγα παιδιά μπορούμε να τους ζητήσουμε να ζωγραφίσουν και τις δύο τους παλάμες. Αν υπάρχει δυνατότητα, το δέντρο μπορεί να δημιουργηθεί από τις παλάμες όλων των μαθητών του σχολείου και να τοποθετηθεί σε κάποιο κεντρικό–κοινόχρηστο χώρο του σχολείου. Σε αυτή την περίπτωση μπορούν να χρησιμοποιηθούν και οι παλάμες των εκπαιδευτικών που διδάσκουν εκεί. Επίσης, το δέντρο μπορεί να παραμείνει όλη τη σχολική χρονιά ή να χρησιμοποιηθεί ως χριστουγεννιάτικη διακόσμηση.

Βήμα 4

Μόλις τελειώσει η δημιουργία του δέντρου  με τις παλάμες και  τα ζωάκια, μπορούμε να παίξουμε ένα παιχνίδι. Κοιτώντας το δέντρο λέμε:

- I can see a green frog. Is it Petros?

Τα παιδιά που εύκολα αναγνωρίζουν τα σύμβολα-εικόνες που αντιπροσωπεύουν το καθένα απαντούν:

- Yes, it is. It’s Petros. / Νο, it isn't Petros. It’s Mary.

Βήμα 5

Στο τέλος της δραστηριότητας μπορεί να χρησιμοποιηθεί το τραγούδι ‘Where is…?’ (Β_Α02_Μ01, στίχοι) το οποίο έχει ως στόχο την αναγνώριση των ονομάτων των παιδιών της τάξης καθώς και τη δημιουργία φιλικού κλίματος ανάμεσά τους. Ξεκινάμε το τραγούδι λέγοντας:

‘Where is Petros? Where is Petros?’ Τα παιδιά απαντούν τραγουδώντας: ‘There he is, there he is’ και συνεχίζουν: ‘You are in B class, you are in B class, Class of friends, class of friends’.

Το τραγούδι ολοκληρώνεται όταν έχουν ακουστεί τα ονόματα όλων των παιδιών.

Leave a Reply