Πως θα είναι άραγε ένα σχολείο του μέλλοντος; του Δημήτρη Παπαστεφάνου

Τελευταία γίνεται λόγος για αλλαγές στο εκπαιδευτικό σύστημα σε όλες τις βαθμίδες ενώ συχνές είναι και οι αναφορές στο σχολείο του μέλλοντος.Πολλοί υποστηρίζουν ότι δεν θα έχει καμία σχέση με το σημερινό σχολείο. Οι αλλαγές θα σχετίζονται τόσο με τον τρόπο διδασκαλίας όσο και με τη σχέση μαθητών-καθηγητών.

Αρχικά σε σχέση με το κτίριο, θα είναι υπερσύγχρονο, λειτουργικό και το κέντρο του θα είναι ο μαθητής. Οι ηλεκτρονικοί υπολογιστές θα επαρκούν για όλους τους μαθητές και θα έχουν ενσωματωμένα ειδικά διαμορφωμένα προγράμματα ώστε να καλύπτονται οι ανάγκες ακόμη και του πιο απαιτητικού μαθητή. Στο χώρο του σχολείου θα υπάρχουν ακόμη κλειστά γυμναστήρια για πολλές δραστηριότητες ανάλογα με τις προτιμήσεις των μαθητών. Επίσης στο σχολείο του μέλλοντος δεν θα υπάρχουν βιβλία και όλα τα μαθήματα θα γίνονται μέσω φορητών υπολογιστών και τάμπλετ με μετάφραση σε όλες τις γλώσσες.

Επιπλέον σε σχέση με την εκπαίδευση, το σχολείο του μέλλοντος στοχεύει να διδάξει στα παιδιά την αξία των κοινών δραστηριοτήτων μέσα από τα “ αληθινά προβλήματα του κόσμου και της ζωής”. Κάποια από τα μαθήματα θα παραδίδονται από άτομα άλλων ειδικοτήτων. Το σύστημα αυτό θέλει να επαναπροσδιορίσει την έννοια της γνώσης και τον τρόπο παράδοσης του μαθήματος. Επιπροσθέτως, τα μαθήματα θα παραδίδονται σε τρεις ξεχωριστούς χώρους,σε αμφιθέατρα, σε αίθουσες με περιορισμένο αριθμό  παιδιών και σε χώρους όπου το κάθε παιδί θα μπορεί να συγκεντρώνεται και να μελετάει μόνο του. Τέλος τα παιδιά θα αξιολογούνται και θα εξετάζονται μέσα από ένα τελείως διαφορετικό σύστημα  αξιολόγησης στο οποίο θα επιλέγουν ένα θέμα που τα προβληματίζει και τα αφορά. Αυτό θα το παρουσιάσουν με τον τρόπο και στον χρόνο που εκείνα επιθυμούν.

Έτσι φαντάζομαι το σχολείο του μέλλοντος, ένα σχολείο που θα καλύπτει τις ανάγκες, θα τους ικανοποιεί και θα τους προμηθεύει με σωστά εφόδια για τη ζωή τους.

 

Leave a Reply