4η Συνεδρία-Τα Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία και ο Διαδραστικός Πίνακας (Δραστηριότητες)

1) Σκοπός, στόχοι:

  • Να κατανοήσουν την προστιθέμενη αξία της παιδαγωγικής χρήσης των διαδραστικών πινάκων και διαδραστικών βιβλίων.
  • Να εξοικειωθούν με την αξιοποίηση του διαδικτύου μέσω της χρήσης του διαδραστικού πίνακα.
  • Να εξασκηθούν στη δημιουργία διδακτικών προσεγγίσεων με την αξιοποίηση των διαδραστικών πινάκων και βιβλίων, σε συνεργατικά πλαίσια.

2) Εμπλεκόμενες γνωστικές περιοχές: Διαθεματικό πλαίσιο όλων των γνωστικών αντικειμένων και διδακτικών ενοτήτων.

3) Προαπαιτούμενες γνώσεις των επιμορφούμενων:

  • Να γνωρίζουν τη βασική χρήση των διαδραστικών πινάκων.
  • Να έχουν γνωρίσει βασικά εργαλεία διδακτικής αξιοποίησης (εκπαιδευτικό λογισμικό) των διαδραστικών πινάκων και των διαδραστικών σχολικών βιβλίων.

4) Καταγραφή υπάρχουσας υλικοτεχνικής υποδομής (λογισμικό και υλικό που απαιτείται): Λόγω της σύγχρονης φύσης της συνεδρίας δυστυχώς δεν υπάρχει δυνατότητα απευθείας επίδειξης χρήσης του διαδραστικού πίνακα.

Η υλικοτεχνική υποδομή περιορίζεται στη χρήση λογισμικού στον υπολογιστή. Απαιτείται εγκατάσταση του λογισμικού Openboard https://openboard.ch/download.en.html για τη δημιουργία διδακτικού υλικού για τον διαδραστικό πίνακα.

Επίσης, απαιτείται εγκατάσταση του Adobe Flash Player https://get.adobe.com/flashplayer/ για τη δυνατότητα χρήσης κάποιον λογισμικών που παρέχονται στα διαδραστικά βιβλία.

Θα γίνει προβολή μιας παρουσίασης που αποσκοπεί στη γνωστική και ψυχολογική προετοιμασία των επιμορφούμενων με τους εξής στόχους:

  • Διερεύνηση γνώσεων σε σχέση με τη χρήση των διαδραστικών πινάκων.
  • Εισαγωγή στις δυνατότητες χρήσης του διαδραστικού πίνακα.
  • Ενημέρωση σε σχέση με την οργάνωση της τάξης κατά την αξιοποίηση διαδραστικού πίνακα.
  • Κατανόηση του τρόπου αξιοποίησης των διαδραστικών βιβλίων με τον διαδραστικό πίνακα.
  • Εξοικείωση με ένα ψηφιακό πόρο (διαδραστικά βιβλία) και ψηφιακό μέσο διδασκαλίας (διαδραστικός πίνακας).

Δείτε την παρουσίαση στον ακόλουθο σύνδεσμο

Χατζηγεωργιάδου_συνεδρία 4

4) Διδακτικές προσεγγίσεις και στρατηγικές:

Κατά την εισαγωγή θα χρησιμοποιηθεί δασκαλοκεντρική προσέγγιση με μία μετωπική διαλεκτικού τύπου ολιγόλεπτη παρουσίαση και στη συνέχεια ομαδοσυνεργατική στρατηγική, στα πλαίσια κοινωνικοεποικοδομιστικής προσέγγισης. Κατά την προετοιμασία των δραστηριοτήτων το τμήμα θα χωριστεί σε συγγενείς ομάδες (ομάδες συγγενών ειδικοτήτων). Σε αυτό το σημείο οι επιμορφούμενοι θα κληθούν να εμπλακούν στη χρήση του λογισμικού. Τέλος, οι παρουσιάσεις των δραστηριοτήτων θα γίνεται στην ολομέλεια.

6) Τρόπους με τους οποίους θα αξιολογηθεί η επίτευξη των στόχων που έχουν τεθεί: Δομημένες δραστηριότητες που θα εκτελεστούν σε ομάδες.

7) Δόμηση του υλικού στο χώρο σας (ενότητες, κόμβοι, σύνδεσμοι, υπερσύνδεσμοι...)

Στην επάνω δεξιά μπάρα με τον τίτλο "4η Συνεδρία-Τα Διαδραστικά Σχολικά Βιβλία και ο Διαδραστικός Πίνακας (Δραστηριότητες)" είναι αναρτημένο με μορφή ιστοσελίδων:

Α) Το Υποστηρικτικό υλικό της συνεδρίας

Β) Το 1ο Φύλλο εργασίας

Γ) Το 2ο Φύλλο εργασίας.

Τα φύλλα εργασίας είχαν αναρτηθεί στον χώρο ασύγχρονης επικοινωνίας της 4ης συνεδρίας στο μεσοδιάστημα 3ης και 4ης συνεδρίας ώστε να προλάβουν οι επιμορφούμενοι/ες να ενημερωθούν και να προετοιμαστούν κατάλληλα για την επικείμενη συνεδρία.