Updated on 31 Ιανουαρίου, 2025
Υ.ΠΑΙ.Θ.Α.: Εορτασμός Παγκόσμιας Ημέρας Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο 2025

30-01-25
Εορτασμός Παγκόσμιας Ημέρας Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο 2025
Ολοληρωμένο το σχετικό έγγραφο ΕΔΩ
Στο πλαίσιο εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας Ασφαλούς Πλοήγησης στο Διαδίκτυο (2025), η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος της Ελληνικής Αστυνομίας και το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού μέσω του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου, συνδιοργανώνουν διαδικτυακές ενημερώσεις προς μαθητές/μαθήτριες, εκπαιδευτικούς και γονείς/κηδεμόνες, με αντικείμενο την ασφαλή πλοήγηση των παιδιών στο διαδίκτυο και με ειδικότερη θεματολογία:
- Την πρόληψη και την αντιμετώπιση των κινδύνων που σχετίζονται με τις νέες τεχνολογίες
- Τις παγίδες που ελλοχεύουν στις ιστοσελίδες κοινωνικής δικτύωσης
- Τον διαδικτυακό σεξουαλικό εξαναγκασμό και εκβιασμό
- Το φαινόμενο του διαδικτυακού εκφοβισμού
- Τα διαδικτυακά παιχνίδια και τον εθισμό σε αυτά
Updated on 4 Φεβρουαρίου, 2025

04-02-25
Παράταση προθεσμίας υποβολής αιτήσεων-δηλώσεων προτίμησης για πρόσληψη ως προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ71/ΠΕ70.ΕΑΕ – Δασκάλων Ειδικής και ΠΕ70 – Δασκάλων δια δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπ/σης
ΣΧΕΤ: Η. αριθμ. Πρωτ. 882/27-01-2025 (ΑΔΑ: 68Τ846ΝΚΠΔ-16Χ) Τοπική Πρόσκληση της ΠΔΕ Κρήτης
Σε συνέχεια της ανωτέρω σχετικής πρόσκλησης παρατείνεται η ημερομηνία υποβολής αίτησης-δήλωσης προτίμησης για πρόσληψη ως προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ71/ΠΕ70.ΕΑΕ – Δασκάλων
ΕΑΕ και ΠΕ70 – Δασκάλων για δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπ/σης για το διδακτικό έτος 2024-2025 έως και τη Τετάρτη 05/02/2025.
Το σχετικό έγγραφο εδώ

29-01-25
Πρόσκληση υποψηφίων εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ71/ΠΕ70.ΕΑΕ-Δασκάλων ΕΑΕ και ΠΕ70- Δασκάλων για δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπ/σης των Δ/νσεων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης αρμοδιότητας της Περιφερειακής Διεύθυνσης Αβάθμιας - Ββάθμιας Εκπαίδευσης Αττικής για το διδ. έτος 2024-2025
Η πρόσκληση ΕΔΩ

27-01-25
Τοπική Πρόσκληση υποψηφίων εκπαιδευτικών για κάλυψη θέσεων ΠΕ71/ΠΕ70.ΕΑΕ-Δασκάλων ΕΑΕ και ΠΕ70-Δασκάλων για δομές Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης της Δ/νσης Αβάθμιας Εκπαίδευσης Λέσβου και της Δ/νσης Αβάθμιας Εκπαίδευσης Σάμου της Περιφερειακής Διεύθυνσης Αβάθμιας και Ββάθμιας εκπαίδευσης Βορείου Αιγαίου για το διδακτικό έτος 2024-2025
Το σχετικό έγγραφο ΕΔΩ
Αντίγραφο του ΜΠΣ σε συνάφεια στην ΕΑΕ στη σχολική ψυχολογία εδώ

27-01-25
Πρόσκληση υποψηφίων για κάλυψη θέσεων προσωρινών αναπληρωτών εκπαιδευτικών κλάδου ΠΕ71/ΠΕ70.ΕΑΕ- Δασκάλων ΕΑΕ και ΠΕ70-Δασκάλων σε δομές Ειδικής Αγωγής & Εκπαίδευσης της Δ/νσης Αβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων και της Διεύθυνσης Αβάθμιας Εκπαίδευσης Δωδεκανήσου για το διδ. έτος 2024-2025
Updated on 17 Ιανουαρίου, 2025
Οδηγοί για ΣΔΕΥ/ΕΔΥ & ΕΕΠ
| Οδηγός για ψυχολογικές υπηρεσίες στο σχολείο
Οδηγός για σχολικούς ψυχολόγους σε σχολικά δίκτυα (ΣΔΕΥ), αλλά και γενικότερα στην σύγχρονη Γενική & Ειδκή Αγωγή |
Οδηγός Εξατομικευμένου Εκπαιδευτικού Προγράμματος (ΕΕΠ) για μαθητές με Προβλήματα Συμπεριφοράς
|
| Οδηγός εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος (ΕΕΠ) για μαθητές με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής Υπερκινητικότητας (ΔΕΠΥ) | Οδηγός για το ρόλο του θεραπευτή λόγου στο σχολικό πλαίσιο της γενικής εκπαίδευσης |
|
Οδηγός Διεπιστημονικής Συνεργασίας του Θεραπευτή Λόγου και Καλές Πρακτικές για όλες τις Βαθμίδες Εκπαίδευσης |
Οδηγός εξατομικευμένου προγράμματος οικογενειακής υποστήριξης
Οδηγός ΕΕΠ & συμμετοχή / συνεργασία του οικογενειακού περιβάλλοντος. |
| Οδηγός εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος για μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες | Οδηγός εξατομικευμένου εκπαιδευτικού προγράμματος για μαθητές με αυτισμό |
Posted on 17 Ιανουαρίου, 2025


17-01-25
Ξεκινάει το πρόγραμμα «Ψηφιακή Πολιτειότητα για Παιδιά» - Στόχος η ενίσχυση της ασφαλούς πλοήγησης των παιδιών στο διαδίκτυο
Κοινό Δελτίο Τύπου των Υπουργείων Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού
Στο πλαίσιο της Εθνικής Στρατηγικής για την Προστασία των Ανηλίκων από τον Εθισμό στο Διαδίκτυο, τα Υπουργεία Ψηφιακής Διακυβέρνησης και Παιδείας, Θρησκευμάτων & Αθλητισμού υλοποιούν το πρόγραμμα «Ψηφιακή Πολιτειότητα για Παιδιά» μέσω της Εθνικής Ακαδημίας Ψηφιακών Ικανοτήτων. Πρόκειται για ένα ψηφιακό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, το οποίο αποτελείται από βίντεο, τόσο διαδραστικά όσο και κινουμένων σχεδίων, ψηφιακά παιχνίδια, και δημιουργικές δραστηριότητες για παιδιά από 5 έως 9 ετών. Στόχος του προγράμματος είναι η στήριξη των γονέων με την παροχή των απαραίτητων - για τα παιδιά - γνώσεων και δεξιοτήτων για ασφαλή και υπεύθυνη πλοήγηση στον ψηφιακό κόσμο.
Πιο συγκεκριμένα, περιλαμβάνεται υλικό το όποιο σχετίζεται με θεματικές, όπως η προστασία της ιδιωτικότητας, η ασφάλεια δεδομένων, ο διαδικτυακός εθισμός, το ψηφιακό αποτύπωμα, ο διαδικτυακός εκφοβισμός, οι ψευδείς ειδήσεις και το ακατάλληλο περιεχόμενο.
Η πρόσβαση γίνεται μέσω της ιστοσελίδας της Εθνικής Ακαδημίας Ψηφιακών Ικανοτήτων, από την ενότητα «Πρωτοβουλίες» https://cms.nationaldigitalacademy.gov.gr/psifiaki-politeiotita. Οι γονείς μπορούν να ενημερωθούν αναλυτικά για το πρόγραμμα και το ευρύτερο εκπαιδευτικό πλαίσιο που το υποστηρίζει και να πλοηγηθούν στο διαθέσιμο εκπαιδευτικό περιεχόμενο.
Τα βήματα που πρέπει οι γονείς να ακολουθήσουν είναι τα εξής:
- Επιλέγουν την ηλικιακή ομάδα του παιδιού τους (5-6 ετών ή 7 ετών ή 8-9 ετών).
- Στη συνέχεια, επιλέγουν τη θεματική που τους ενδιαφέρει.
- Ύστερα, περιηγούνται στο διαθέσιμο εκπαιδευτικό υλικό και επιλέγουν την επιθυμητή δραστηριότητα για τα παιδιά τους.
Το εκπαιδευτικό υλικό περιλαμβάνει τέσσερις δραστηριότητες που συνδυάζουν μάθηση και ψυχαγωγία:
- βίντεο κινουμένων σχεδίων για εισαγωγή στις θεματικές
- διαδραστικά βίντεο για κατανόηση
- ψηφιακά παιχνίδια για εμπέδωση
- δημιουργικές δραστηριότητες για γονείς και παιδιά.
Επισημαίνεται ότι κάθε θεματική συνοδεύεται από οδηγό γονέα με πληροφορίες και συμβουλές για τη βέλτιστη αξιοποίηση του υλικού.
Το πρόγραμμα «Ψηφιακή Πολιτειότητα για Παιδιά», αναπτύχθηκε από το Εθνικό Δίκτυο Υποδομών Τεχνολογίας και Έρευνας (ΕΔΥΤΕ Α.Ε. – GRNET), φορέα του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης, με την παιδαγωγική επιμέλεια του Εργαστηρίου Προηγμένων Μαθησιακών Τεχνολογιών στη Δια Βίου και Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση (Ε.ΔΙ.Β.Ε.Α)», του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Κρήτης.
Το Δελτίο Τύπου σε μορφή doc
Updated on 4 Φεβρουαρίου, 2025
«Υλοποίηση συνεργατικής δράσης για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025» Συμμετέχετε σε Ραδιοφωνική Καμπάνια για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025 BE SafeR@ European School Radio

Στο πλαίσιο συνεργασίας του European School Radio μαζί με το Διαπεριφερειακό Θεματικό Δίκτυο “Ασφάλεια στο Διαδίκτυο” για τρίτη συνεχόμενη χρονιά και με αφορμή την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025 ανακοινώθηκε μία νέα δράση.
Μία δημιουργική καμπάνια ενημέρωσης, πρόκειται να πραγματοποιηθεί από τις 6 Φεβρουαρίου 2025 και για μέχρι το τέλος του διδακτικού έτους, μέσω της οποίας οι μαθήτριες/ές των σχολείων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ευαισθητοποιήσουν το κοινό, ακροατές και διαδικτυακούς ακολούθους, σχετικά με τους κινδύνους του Διαδικτύου.
Τρόπος συμμετοχής
Θα δημιουργήσετε τη δική σας σειρά Podcast, με ολιγόλεπτα επεισόδια, στις παρακάτω υποκατηγορίες της θεματολογίας “Τεχνολογία” που αφορούν στην Ασφάλεια στο Διαδίκτυο.
Θεματικές
- Κοινωνικά Δίκτυα
- Παραβίαση ιδιωτικότητας, εκφοβισμός, απάτες, επαφή με ψεύτικα προφίλ, μόνιμη διατήρηση περιεχομένου και εξάρτηση.
- Διαδικτυακός εκφοβισμός
- Ο διαδικτυακός εκφοβισμός (cyberbullying) είναι η επαναλαμβανόμενη αποστολή απειλητικών ή υβριστικών μηνυμάτων, καθώς και η δημοσίευση φωτογραφιών ή βίντεο που έχουν ληφθεί χωρίς τη συγκατάθεση του παιδιού που εκφοβίζεται.
- Σερφάρω ηθικά και με κριτική σκέψη
- Η κριτική σκέψη είναι σημαντική για την αξιολόγηση της αξιοπιστίας των πληροφοριών που συναντάμε, καθώς το Διαδίκτυο περιέχει τόσο αξιόπιστες όσο και αναξιόπιστες πηγές. Είναι σημαντικό να αναγνωρίζουμε και να αποφεύγουμε φαινόμενα όπως τα "clickbait" (προκλητικοί τίτλοι που παραπλανούν για να κερδίσουν κλικ) και τα "fake news" (ψευδείς ειδήσεις), καθώς και να διαχειριζόμαστε τη διαδικτυακή μας φήμη με υπευθυνότητα.
- Εθισμός στο Διαδίκτυο
- Ο εθισμός στο διαδίκτυο σε παιδιά και εφήβους μπορεί να προκαλέσει απομόνωση, πτώση σχολικής επίδοσης, διαταραχές ύπνου και προβλήματα ψυχικής υγείας.
- Προστασία από κακόβουλα προγράμματα και κακόβουλους χρήστες
- Οι κίνδυνοι από αδύναμους κωδικούς πρόσβασης περιλαμβάνουν κλοπή δεδομένων, απάτες, επιθέσεις brute force, διαρροή προσωπικών πληροφοριών και απώλεια πρόσβασης.
- Οι κίνδυνοι από κακόβουλα προγράμματα και χρήστες περιλαμβάνουν κλοπή προσωπικών δεδομένων, μόλυνση συστημάτων με ιούς, επιθέσεις phishing και καταστροφή ή αλλοίωση αρχείων μέσω κακόβουλων λογισμικών.
Λεπτομέρειες για τη δομή του Podcast σας
Η σειρά σας θα πρέπει να έχει τουλάχιστον δύο επεισόδια, όποιας διάρκειας επιθυμείτε. Φροντίστε, όμως, όλα τα επεισόδια να έχουν την ίδια περίπου διάρκεια
- Ελάχιστος αριθμός επεισοδίων της σειράς: 2 επεισόδια
- Ελάχιστη διάρκεια κάθε επεισοδίου: 3 λεπτά
Προτάσεις για το περιεχόμενό σας
- Για την αφίσα/banner
Μπορεί να κάνουμε Podcast, αλλά η εικόνα παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην επικοινωνία και διάδοση. Η αφίσα της σειράς θα πρέπει να είναι απλή, να έχει χαρακτηριστικά αντικείμενα (λογότυπο ή εικονίδιο) και να κρατάει μία ενιαία γραμμή, σε κάθε επιμέρους αφίσα επεισοδίου. Η αφίσα μπορεί να σχεδιαστεί ψηφιακά, να είναι μία για όλη τη σειρά και σε κάθε επεισόδιο να αλλάζει είτε το χρώμα φόντου απλά προσθέτοντας το “Επεισόδιο 1:...” είτε να παραμένει ίδιο και να μπαίνει ο τίτλος του επεισοδίου. Εδώ θα πρέπει να λάβετε υπόψη ότι το κάθε επεισόδιο έχει τη δική του αφίσα, που να φαίνεται ότι είναι συνέχεια της κεντρικής αφίσας. Οι διαστάσεις θα πρέπει να είναι 1080Χ1080 px
- Για το σενάριο
Σχεδιάστε τι θέλετε να παρουσιάσετε και με ποιον τρόπο. Μελετήστε παρακάτω τους τύπους Podcast, που θα σας βοηθήσουν να στήσετε τη δική σας σειρά. Θέλετε να είναι συνεντεύξεις; Προτιμάτε να είναι μικρές ιστορίες βγαλμένες από τη φαντασία; Χωρίστε κατευθείαν σε επεισόδια ανάλογα με το περιεχόμενο κάθε φορά και χρησιμοποιήστε τεχνικές δημιουργικής γραφής για τη συγγραφή του σεναρίου. Πάντα να έχετε στο μυαλό σας ότι πρέπει να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του ακροατή, να ακούνε τη σειρά σας επειδή ανυπομονούν για το επόμενο επεισόδιο.
- Για τον ηχητικό σχεδιασμό του σποτ και των επεισοδίων
- Επιλέξτε ένα μουσικό κομμάτι χωρίς λόγια που αντιπροσωπεύει όλη τη σειρά και σκεφτείτε πώς μπορεί να γίνει ηχητικό σήμα. Ενδεχομένως, να χρειαστείτε ένα ηχητικό εφέ ακόμα που σηματοδοτεί την έναρξη ομιλίας μετά την ακρόαση του ηχητικού σήματος
- Το σποτ περιέχει απόσπασμα αυτού του κομματιού μαζί με μερικά λόγια ανακοίνωσης της σειράς. Μπορείτε να αναφέρετε το όνομα του σχολείου σας και το όνομα της σειράς μαζί με τη φράση “στο πλαίσιο της ραδιοφωνικής καμπάνιας ενημέρωσης για την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου 2025 στο European School Radio”
- Μέρος του μουσικού κομματιού αυτό μαζί με το ηχητικό εφέ θα είναι για μερικά δευτερόλεπτα ως εισαγωγή στο κάθε επεισόδιο. Σκεφτείτε ότι είναι ο χαρακτηριστικός ήχος της σειράς σας και το κάθε επεισόδιο θα πρέπει να έχει μία μικρή εισαγωγή ηχητική που να θυμίζει ότι πρόκειται για τη δική σας σειρά.
Επικοινωνία του έργου σας
Τη σειρά σας θα πρέπει να την ανακοινώσετε στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης (Facebook, Instagram) κάνοντας tag το @EuropeanSchoolRadio και προσθέτοντας hashtag
#SaferInternetDay2025
Μπορείτε να κάνετε ανακοίνωση στην Κοινότητα, στα Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης αμέσως μόλις ολοκληρώσετε τη δημιουργία Podcast, μαζί με την αφίσα, το σποτ, αλλά και τις επόμενες φορές που θα ανεβάζετε επεισόδιο.
Προθεσμίες
Υποβολή φόρμας συμμετοχής: Μέχρι τις 6 Φεβρουαρίου 2025 θα πρέπει να έχετε κάνει δημιουργία Podcast στο European School Radio, μόνο όμως τη συμπλήρωση τίτλου, περιγραφής, λογοτύπου ή αφίσας και ηχητικού σποτ 30 δευτερολέπτων. Αμέσως μετά, δηλώστε μας εδώ τη συμμετοχή σας:
Ανάρτηση επεισοδίων: Μέχρι τις 30 Απριλίου 2025 θα πρέπει να έχετε ανεβάσει τουλάχιστον δύο επεισόδια στη σειρά σας.
Υποστήριξη
support@europeanschoolradio.eu , +30 2310 013 735
Παράρτημα- Υποστηρικτικό υλικό
Οδηγίες δημιουργίας Podcast & Ανάρτησης Επεισοδίων
Μελετήστε τον Οδηγό Συμμετοχής του European School Radio: https://community.europeanschoolradio.eu/el/participationguide?section=podcast-2
Ενδεικτική σειρά Podcast
“Την Ιλιά(ει)δα αλλιώς!” από το Γυμνάσιο Σκύδρας
https://europeanschoolradio.eu/el/podcast/7779
Παρουσίαση από την κ. Ηλιάνα Τεληγιαννίδου, Εκπαιδευτικό του Γυμνασίου Σκύδρας
https://www.youtube.com/live/P-X9Z1AQ8Pk?si=1PNriVTwOkjiEUtw&t=5160
Τύποι σειρών Podcast
- Συνέντευξη
Ένα podcast συνέντευξης συνήθως περιλαμβάνει έναν ή δύο οικοδεσπότες που μιλούν με έναν ή περισσότερους καλεσμένους σε κάθε επεισόδιο. Απαιτείται αρκετή έρευνα και δεξιότητες επικοινωνίας για τη συνέντευξη, ώστε να αντληθούν ενδιαφέρουσες ιστορίες και πληροφορίες από τους καλεσμένους.
- Μονόλογος (Σόλο podcast με σχολιασμό)
Ένας μόνο παρουσιαστής μιλά για όλο το επεισόδιο. Συχνά εστιάζει σε ένα συγκεκριμένο θέμα, παρέχοντας λεπτομερείς αναλύσεις ή προσωπικές απόψεις. Οι ακροατές συντονίζονται για να ενημερωθούν ή να ακούσουν τεκμηριωμένες απόψεις για πρόσφατα γεγονότα.
- Panel - Εκπομπή με συζήτηση 2 ή περισσότερων εκφωνητών
Δύο ή περισσότεροι οικοδεσπότες συζητούν συγκεκριμένα θέματα με χιούμορ και εύστοχα σχόλια. Συχνά προσκαλούνται καλεσμένοι για να εμπλουτίσουν τη συζήτηση. Όταν οι συμμετέχοντες είναι περισσότεροι από δύο και η συζήτηση διαμορφώνεται σε πιο οργανωμένο πλαίσιο, το φορμάτ χαρακτηρίζεται ως "Στρογγυλό τραπέζι" ή "Πάνελ".
- Ερευνητικά Podcast (Μη λογοτεχνική αφήγηση)
Αφηγηματικό στυλ εκπομπής, όπου ένας ή περισσότεροι οικοδεσπότες παρουσιάζουν μια ολόκληρη ιστορία ή ένα κεφάλαιο από μια ιστορία σε εξέλιξη. Αυτός ο τύπος podcast συχνά περιλαμβάνει δημοσιογραφική έρευνα ή αφηγείται αληθινά γεγονότα, όπως εγκλήματα, ιστορικές περιπτώσεις ή επιστημονικές ανακαλύψεις.
- Θέατρο στο ραδιόφωνο (Αφήγηση μυθοπλασίας)
Ένας ή περισσότεροι παρουσιαστές αφηγούνται μια ιστορία σαν ηχητικό βιβλίο, ενώ συχνά συμμετέχουν και άλλοι που δραματοποιούν την αφήγηση. Η χρήση ηχητικών εφέ και πολυδιάστατου ήχου προσδίδει μια έντονα θεατρική εμπειρία.
Posted on 7 Ιανουαρίου, 2025
Κυκλοφόρησε το 22ο Τεύχος του Περιοδικού Μέντορας
Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) ανακοινώνει την κυκλοφορία του 22ου Τεύχους του Μέντορα, του Περιοδικού Επιστημονικών και Εκπαιδευτικών Ερευνών του ΙΕΠ.
Το νέο τεύχος περιλαμβάνει 11 άρθρα που πραγματεύονται ενδιαφέροντα ζητήματα της εκπαιδευτικής πράξης, όπως:
• Ψηφιακές και πράσινες δεξιότητες, απαραίτητες για τον 21ο αιώνα.
• Εκπαίδευση για την αειφορία, τη βιωσιμότητα και την ενεργό πολιτειότητα.
• Σύγχρονες διδακτικές προσεγγίσεις που εμπλουτίζουν τη μαθησιακή εμπειρία.
• Καινοτομία στην εκπαίδευση και τη συμβολή της στην ανάπτυξη δεξιοτήτων ζωής.
Τα άρθρα αποτελούν πηγή έμπνευσης και γόνιμου διαλόγου για την εκπαιδευτική κοινότητα, παρέχοντας νέες ιδέες και προσεγγίσεις που υποστηρίζουν τη συνεχή βελτίωση της εκπαίδευσης σε όλες τις βαθμίδες.
Διαβάστε το νέο τεύχος:
https://ejournals.epublishing.ekt.gr/index.php/mentoras/issue/view/2174
Τόμ. 22 Αρ. 1 (2024): ΜΕΝΤΟΡΑΣ
Updated on 17 Ιανουαρίου, 2025
Μέχρι 31 Ιανουαρίου 2025 οι αιτήσεις συμμετοχής των ομάδων στον 7ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Aνοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση

Η Οργανωτική επιτροπή του Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών, ανακοίνωσε ότι η τελική προθεσμία για τις δηλώσεις συμμετοχής στον 7ο Πανελλήνιου Διαγωνισμού Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση (https://openedtech.ellak.gr) παρατείνεται έως τις 31 Ιανουαρίου 2025, και καλεί όσες ομάδες ενδιαφέρονται να δηλώσουν συμμετοχή στον Διαγωνισμό.
O 7ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση, επικεντρώνεται στη θεματική ενότητα της Ανοιχτής Σχεδίασης για έναν Άμεσο Δημόσιο Χώρο και καλεί μαθητές να ενσωματώσουν έξυπνες και βιώσιμες λύσεις που βελτιώνουν τη λειτουργικότητα και την αισθητική των δημόσιων χώρων και την εμπειρία των κατοίκων σε αυτούς. Οι συμμετέχοντες καλούνται να εξερευνήσουν τα όρια της δημιουργικότητας και της τεχνολογίας, με στόχο τη διαμόρφωση ενός καλύτερου μέλλοντος για όλους.
Ο κύριος στόχος του διαγωνισμού είναι ο διαμοιρασμός της γνώσης ανάμεσα στους μαθητές, τους εκπαιδευτικούς, τα σχολεία και ευρύτερα στην κοινωνία.
Ο Διαγωνισμός απευθύνεται σε ομάδες μαθητών και μαθητριών σχολείων της Προσχολικής, της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (Δημοτικά, Γυμνάσια, Λύκεια και ΕΠΑΛ) και μετα-δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
Ο 7ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών στην Εκπαίδευση διεξάγεται φέτος με στόχο να ενισχύσει τις δεξιότητες των μαθητών και των εκπαιδευτικών και να τους προτρέψει να γίνουν δημιουργοί καινοτόμων λύσεων, χρησιμοποιώντας ανοιχτές τεχνολογίες και ανοιχτό σχεδιασμό.
Φέτος, ο διαγωνισμός επικεντρώνεται στο ερώτημα του πώς μπορούμε να δημιουργήσουμε έναν άμεσο και ριζοσπαστικό δημόσιο χώρο, έναν χώρο τον οποίο μοιραζόμαστε και ο οποίος όμως μπορεί να μας επιτρέψει να έχουμε πολύ ιδιωτικές στιγμές, έναν χώρο ασφάλειας αλλά και συνάντησης.
Ο Ανοιχτός Σχεδιασμός περιλαμβάνει στα δομικά του στοιχεία τη συμμετοχή, την καινοτομία και τον πειραματισμό και σε αυτό το πλαίσιο θα θέλαμε να ζητήσουμε από τους συμμετέχοντες να σκεφτούν τον δημόσιο χώρο πέρα από το προφανές και να αναζητήσουν λύσεις σε προκλήσεις που αφορούν το ίδιο μας το σώμα αλλά και το συλλογικό σώμα που αρθρώνει τις κοινωνίες, τις πόλεις και τον πολιτισμό μας.
Στόχος του διαγωνισμού είναι να ενθαρρύνει τους μαθητές να σχεδιάσουν καινοτόμες λύσεις που θα βελτιώσουν την καθημερινότητα των ανθρώπων.
Ειδικότερα, οι μαθητές καλούνται να:
- Επαναπροσδιορίσουν τον δημόσιο χώρο: Με επίκεντρο την τουαλέτα, να δημιουργήσουν λειτουργικούς, αισθητικά ευχάριστους και βιώσιμους χώρους.
- Σχεδιάσουν έργα που να είναι χρήσιμα και διασκεδαστικά: Να δημιουργήσουν συναισθηματικούς δεσμούς μεταξύ ανθρώπων και μηχανών.
Δείτε περισσότερα παραδείγματα έργων στο https://openedtech.ellak.gr/examples/
Οι συμμετέχοντες θα μάθουν να:
- Χρησιμοποιούν ανοιχτές τεχνολογίες: Να αξιοποιήσουν ελεύθερα διαθέσιμα εργαλεία και δεδομένα.
- Συνεργάζονται και επικοινωνούν αποτελεσματικά: Να εργαστούν σε ομάδες και να παρουσιάσουν τις ιδέες τους.
Με αυτόν τον διαγωνισμό, στοχεύουμε να καλλιεργήσουμε την καινοτομία, τη δημιουργικότητα και την κριτική σκέψη των μαθητών, ώστε να συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός καλύτερου μέλλοντος.
Ο διαγωνισμός διεξάγεται από τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών, με την υποστήριξη του Ιδρύματος Ωνάση.
Διαβάστε περισσότερα στο openedtech.ellak.gr
Updated on 17 Ιανουαρίου, 2025
Διαβάστε την Ετήσια Έκθεση του Παρατηρητηρίου Γραφειοκρατίας για το 2023,
μαζί με τα Παραρτήματα:



























































































