2021 ”200 από την Ελληνική Επανάσταση 1821” – Λόρδος Μπάιρον

(Η υποδοχή του Λόρδου Βύρωνα στο Μεσολόγγι είναι ελαιογραφία που δημιούργησε ο Θεόδωρος Βρυζάκης το 1861. Εκτίθεται στην Εθνική Πινακοθήκη.)
«Λευθεριά, για λίγο πάψε
Νά χτυπάς με το σπαθί·
Τώρα σίμωσε καί κλάψε
Εις του Μπάιρον το κορμί·»*
Στις 19 Απριλίου 1824 πεθαίνει στο Μεσολόγγι ένας από τους πιο ένθερμους φιλέλληνες, ο Άγγλος ποιητής
Τζορτζ Γκόρντον Μπάιρον.
Γεννημένος στο Λονδίνο από αριστοκρατική οικογένεια, έμαθε να μιλάει ελληνικά από πολύ μικρή ηλικία. Επισκέφθηκε για πρώτη φορά την Ελλάδα το 1809 και μαγεύτηκε από τη φυσική της ομορφιά και τα αρχαία. Αργότερα, σε επιστολή που έστειλε σε προσωπικό του φίλο, είπε: «Αν είμαι ποιητής το χρωστώ στον αέρα της Ελλάδας».
Από την αρχή της Επανάστασης θέλησε να συμβάλει στην ευόδωσή της. Το 1823 έγινε μέλος του «Φιλελληνικού Κομιτάτου», ενός συλλόγου από Άγγλους φιλέλληνες που είχε ως σκοπό την ουσιαστική συμπαράσταση στους εξεγερμένους Έλληνες. Αμέσως μετά έφθασε στο Αργοστόλι. Από τότε, βοηθούσε σημαντικά τον Aγώνα, χορηγώντας στους επαναστάτες όχι μόνο εφόδια που έρχονταν από το Λονδίνο, αλλά και χρήματα από την προσωπική του περιουσία.
Στις αρχές του 1824 πέρασε στο Μεσολόγγι, όπου, με δικές του δαπάνες, συνέβαλε στην οργάνωση του στρατού και στην οχύρωση της πόλης. Τον Απρίλιο του 1824, όμως, ο λόρδος Μπάιρον αρρώστησε βαριά και απεβίωσε. Ο θάνατός του άπλωσε βαρύ πένθος σε όλους τους αγωνιζόμενους Έλληνες.
Η κηδεία του έγινε στο Μεσολόγγι και η σορός του μεταφέρθηκε στο Λονδίνο.
Η ημέρα του θανάτου του έχει καθιερωθεί, από το 2008, με Προεδρικό Διάταγμα,
ως Ημέρα Φιλελληνισμού και Διεθνούς Αλληλεγγύης.
*Απόσπασμα από το ποίημα του Διονύσιου Σολωμού, «Εις τον θάνατον του Λόρδου Μπάιρον».
Πηγή:

Το έχετε δει? Το “Δώρο”, από το “Institute of Animation, Visual Effects and Digital Postproduction”

Bασίζεται σε κόμικ του πολύ ταλαντούχου Fabio Coala! Η ταινία συμμετείχε σε περισσότερα από 180 διεθνή Φεστιβάλ και κέρδισε περισσότερα από 50 βραβεία.

(Πηγή, από το Άρθρο: https://www.citykidsguide.com/doro-mia-sygkinitiki-tainia-mikroy-mikoys)

προσομοίωση PhET Interactive Simulations: ‘Διατροφή & Άσκηση’ / University of Colorado Boulder

Διατροφή & Άσκηση (colorado.edu)

 Σχετιζόμενα μαθήματα Οικιακής Οικονομίας, Φυσικής Αγωγής κα.
Αφού μεταβείτε στην σελίδα που περιέχει την προσομοίωση του Πανεπιστημίου Κολοράντο Η.Π.Α., σε online διαδικασία, ΄΄ανοίγετε΄΄ την εφαρμογή, εισάγετε τα χαρακτηριστικά ενός ατόμου (ηλικία, ύψος, βάρος και σωματικό λίπος), καθώς και τις καθημερινές διατροφικές του συνήθειες και φυσικές δραστηριότητες, και διερευνήστε πως αυτές επηρεάζουν την εικόνα σώματος-λειτουργία της καρδιάς, στην ως έχει τρέχουσα κατάσταση

Πηγή: https://phet.colorado.edu/el/simulation/legacy/eating-and-exercise

Μαζί για το Παιδί-11525: Σύντομος Οδηγός Άγχους Εξετάσεων για Εφήβους-Γονείς, Ψυχοεκπαιδευτικά Σεμινάρια

Διαβάστε τον σχετικό οδηγό  ΕΔΩ

Με αφορμή τις ιδιαίτερες συνθήκες της περιόδου που διανύουμε και τις Πανελλαδικές εξετάσεις που θα διεξαχθούν φέτος, η επιστημονική ομάδα της υπηρεσίας της Πανελλαδικής συμβουλευτικής Γραμμής 11525 & του συμβουλευτικού κέντρου της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί», οργανώνει σειρά σεμιναρίων για την καλύτερη κατανόηση και διαχείριση των επιπτώσεων του άγχους.

Δωρεάν  Διαδικτυακά Σεμινάρια για Γονείς και Εφήβους

Α’ Μέρος
«Συμπτώματα του άγχους και οι επιπτώσεις στις γνωστικές λειτουργίες του παιδιού», από την Μ. Μαρτίνου, PhD Αναπτυξιακή Ψυχολογία
1) Δευτέρα 26/4/21 και ώρα 18:00 | ΕΓΓΡΑΦΗ ΕΔΩ
2) Δευτέρα 10/5/21 και ώρα 18:00 | ΕΓΓΡΑΦΗ ΕΔΩ

Το παρόν σεμινάριο θα εστιαστεί στην ενημέρωση των γονέων για τα σημάδια και τα συμπτώματα του άγχους, καθώς και τις επιπτώσεις του άγχους πάνω στις γνωστικές λειτουργίες του παιδιού.

Β’ Μέρος 
«Η ψυχολογική διαχείριση του άγχους» από την επιστημονική ομάδα της υπηρεσίας της Πανελλαδικής συμβουλευτικής γραμμής 11525 & του συμβουλευτικού κέντρου της Ένωσης «Μαζί για το Παιδί».

1) Διαδικτυακό Σεμινάριο για ΕΦΗΒΟΥΣ 15-18 ετών, «Άγχος εξετάσεων», Πέμπτη 13/5/21 και ώρα 17:30 | ΕΓΓΡΑΦΗ ΕΔΩ
Σκοπός του σεμιναρίου  είναι η ενημέρωση και η κατανόηση των επιπτώσεων του άγχους, στους εφήβους και πως οι ίδιοι μπορούν να διαχειριστούν λειτουργικά τα συναισθήματα αυτής της περιόδου.

Απαραίτητη προϋπόθεση για τη συμμετοχή είναι η εκδήλωση ενδιαφέροντος και η επικοινωνία να γίνει αποκλειστικά από τους ίδιους τους εφήβους που επιθυμούν να παρακολουθήσουν το ψυχό – εκπαιδευτικό σεμινάριο.

2) Διαδικτυακό Σεμινάριο για γονείς, «Άγχος εξετάσεων, συμβουλές και τρόποι διαχείρισης», Τετάρτη 19/5/21 και ώρα 11:00-12:30 | ΕΓΓΡΑΦΗ ΕΔΩ 

Σκοπός του σεμιναρίου  είναι η ενημέρωση και ευαισθητοποίηση των γονέων, η κατανόηση των επιπτώσεων του άγχους και η στήριξη τους στο γονεϊκό τους ρόλο, ώστε να βοηθήσουν τους εφήβους να διαχειριστούν λειτουργικά τα συναισθήματα αυτής της περιόδου.

Όλα τα Ψυχοεκπαιδευτικά σεμινάρια θα διεξαχθούν μέσω τις διαδικτυακής πλατφόρμας ZOOM. Περισσότερα ΕΔΩ

Για περαιτέρω πληροφορίες παρακαλώ επικοινωνήστε με την τηλεφωνική γραμμή 11525 ή μέσω email: 11525@mazigiatopaidi.gr Θα τηρηθεί σειρά προτεραιότητας.

Πηγή: https://www.sch.gr/dorean-diadiktyakes-omades-gia-goneis-efivous/

Δωρεάν Εργαστήριο για μαθητές, μαθήτριες Ε’ & ΣΤ’ τάξης Δημοτικού & όλων των Τάξεων του Γυμνασίου, με τίτλο «Διαδικτυακός Εκφοβισμός (cyberbullying), ορθή χρήση του Διαδικτύου & των Προσωπικών Δεδομένων» (Διαδικτυακά, Σάββατο 17-04-2021)

Στο πλαίσιο του 10ου Μαθητικού Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας, θα υλοποιηθεί εργαστήριο για μαθητές και μαθήτριες Ε’ και ΣΤ’ τάξης Δημοτικού και όλων των τάξεων του Γυμνασίου, με τίτλο «Διαδικτυακός εκφοβισμός (cyberbullying), ορθή χρήση του διαδικτύου και των προσωπικών δεδομένων», που θα πραγματοποιηθεί διαδικτυακά το Σάββατο 17 Απριλίου, στις 10.00 π.μ.

Η τεχνολογία και ο ψηφιακός κόσμος προσφέρουν απίστευτες δυνατότητες και διευκολύνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό την καθημερινότητά μας. Μαζί με τα πλεονεκτήματα που δημιουργούν για όλους μας όμως, δημιουργούν και νέα επικίνδυνα φαινόμενα. Ένα από αυτά είναι ο διαδικτυακός εκφοβισμός (cyberbullying), ο οποίος αποτελεί προέκταση του παραδοσιακού bullying. Το cyberbullying είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο ανάμεσα στα παιδιά και ενώ τις περισσότερες φορές μπορεί να μοιάζει αθώο, μπορεί να αποκτήσει και επικίνδυνες διαστάσεις. Για την ορθή αντιμετώπισή του, απαιτείται να είναι ενημερωμένα τόσο τα παιδιά όσο και οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί τους.
✏️ Δηλώσεις συμμετοχών στη φόρμα: https://forms.gle/5SYV7PmWjF8GHLyUA, έως και τις 13 Απριλίου 2021!
Η συμμετοχή είναι δωρεάν. Για μαθητές και μαθήτριες κάτω των 15 ετών, η δήλωση γίνεται από γονέα/κηδεμόνα.
Το εργαστήριο θα διεξαχθεί διαδικτυακά, μέσω της πλατφόρμας Webex. Οι συμμετέχοντες θα λάβουν σύνδεσμο για το διαδικτυακό δωμάτιο της εκδήλωσης την Τετάρτη 14 Απριλίου, στο email που θα δηλώσουν κατά την εγγραφή.
☑️ Θα δοθούν βεβαιώσεις συμμετοχής.
Digifest2021

Erasmus+ Programme Guide 2021

From 2014 to 2020, the European Union’s Erasmus+ Programme fostered quality improvements, innovation, excellence and internationalisation of organisations active in education and training, youth and sport.

The successor programme for 2021-2027 was officially launched on 25 March 2021.

The new programme is designed to continue the activities of the current programme as much as possible, such as the mobility activities for staff and learners. The budget of the new programme has increased from €14.7 billion to €26.2 billion.

Key elements and priorities of the new programme

  • The current structure will be kept, featuring three main strands: Mobility (Key Action 1), Cooperation (Key Action 2), and Policy (Key Action 3).
  • Key Action 1 will now include mobility both for staff and learners in the field of school education.
  • The strategic priorities for the whole programme to follow are inclusion and diversity, environmental sustainability and digital education. This happens through activities e.g. by using the specific funding opportunities for these purposes, by raising the awareness of their participants, by sharing best practices, and by choosing appropriate design for the activities.

2021-erasmusplus-programme-guide_v2_en

Programme guide | Erasmus+ (europa.eu)

Υ.ΠΑΙ.Θ.:07-04-21, 15 χρήσιμες ερωτήσεις και απαντήσεις για τη δια ζώσης επαναλειτουργία των Λυκείων και το self-testing

 1) Ποια σχολεία θα λειτουργούν δια ζώσης από τη Δευτέρα 12/4;

Από τη Δευτέρα 12 Απριλίου, επαναλειτουργούν δια ζώσης τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, ημερήσια και εσπερινά, όλης της χώρας, καθώς και οι λυκειακές τάξεις των Γυμνασίων με λυκειακές τάξεις. Παράλληλα, συνεχίζουν τη δια ζώσης λειτουργία τους οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων, οι οποίες δεν έχουν κλείσει καθόλου από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς.

2) Ποια μέτρα πρόληψης και προστασίας από τον κορωνοϊό έχουν ληφθεί για την επαναλειτουργία των Λυκείων;

Προβλέπεται η εφαρμογή όλων των μέτρων που έχουμε ήδη λάβει, όπως:

- η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους,

- τα διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών,

- οι σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες,

- η χρήση αντισηπτικών,

- οι σχολαστικοί καθαρισμοί,

- οι τακτικοί αερισμοί των χώρων, ειδικότερα τώρα που και ο καλός καιρός βοηθά,

- τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ προστίθεται, στα ήδη ισχύοντα, άλλο ένα σημαντικό, προληπτικό μέτρο: η διενέργεια αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου δύο φορές την εβδομάδα για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό Λυκείου, προκειμένου να εξασφαλίσουμε τη μέγιστη δυνατή προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας.

3) Είναι υποχρεωτικά τα τεστ;

Τα τεστ θα είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την προσέλευση μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολείο, και θα πρέπει να γίνονται δύο φορές την εβδομάδα, πριν την έναρξη των μαθημάτων τη Δευτέρα και την Πέμπτη. Ως προς τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η διενέργεια self-test είναι υποχρεωτική για τους εκπαιδευτικούς ενώ υπάρχει ισχυρή σύσταση για τη διενέργεια του τεστ στους μαθητές.

4) Πώς θα γίνεται η προμήθεια των τεστ;

Βάσει του ΑΜΚΑ τους, ενήλικοι μαθητές και εκπαιδευτικοί των Λυκείων θα προμηθεύονται δύο δωρεάν τεστ για κάθε εβδομάδα από το φαρμακείο. Για τους ανήλικους μαθητές Λυκείου, τα τεστ θα παραλαμβάνουν γονείς και κηδεμόνες με τον ΑΜΚΑ των μαθητών. Το πρώτο τεστ μπορούν μαθητές και εκπαιδευτικοί Λυκείου να το παραλάβουν από αύριο 8/4 σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη και από την Παρασκευή 9/4 στην υπόλοιπη χώρα. Από την ερχόμενη Δευτέρα θα μπορούν να παραλάβουν και το 2ο τεστ, το οποίο θα πρέπει να διενεργηθεί έως το πρωί της Πέμπτης 15/4.

5) Είναι δύσκολη η διαδικασία του τεστ;

Το self-testing είναι μία διαδικασία εύκολη και απλή, μία διαδικασία που χρησιμοποιείται και σε άλλες χώρες για τη λειτουργία των σχολείων. Το τεστ είναι ρινικό και όχι ρινοφαρυγγικό ή στοματοφαρυγγικό, και ο στυλεός πρέπει να μπει στη μύτη απαλά και να περιστραφεί αρκετές φορές. Ήδη έχει αποσταλεί στα φαρμακεία και δοθεί στη δημοσιότητα επεξηγηματικό υλικό καθώς και σχετικό βίντεο για κατατοπιστική ενημέρωση όλων (https://self-testing.gov.gr).

Τα βήματα είναι τα εξής:

1. Γονείς, κηδεμόνες, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα παραλαμβάνουν δωρεάν το self-test, μαζί με ενημερωτικό υλικό από το φαρμακείο, χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ τους. Το πρώτο τεστ μπορούν να το παραλάβουν γονείς, ενήλικοι μαθητές και εκπαιδευτικοί Λυκείου από αύριο σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη και από την Παρασκευή στην υπόλοιπη χώρα. Από την ερχόμενη Δευτέρα θα μπορούν να παραλάβουν και το 2ο τεστ.

2. Οι μαθητές/ εκπαιδευτικοί θα κάνουν τα self-tests στο σπίτι τους. Συστήνεται το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ. Άρα το πρώτο τεστ θα μπορεί να γίνει την Κυριακή το βράδυ ή την Δευτέρα το πρωί.

3. Γονείς, ενήλικοι μαθητές και εκπαιδευτικοί θα δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr, στην οποία θα εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test.

6) Τι γίνεται αν το self-test είναι αρνητικό;

1. Για τους μαθητές, θα εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr. Οι μαθητές θα φέρουν τη σχολική κάρτα μονίμως μαζί τους. Θα επιδεικνύουν την εκάστοτε κάρτα στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας και της Πέμπτης.

2. Για τους εκπαιδευτικούς, θα εκδίδεται η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr.

3. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να γράφουν μια χειρόγραφη δήλωση που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.

7) Τι γίνεται αν το self-test είναι θετικό;

1. Για τους μαθητές, θα δηλώνεται το θετικό αποτέλεσμα στη σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr, με την οποία θα μπορεί να μεταβεί σε δημόσια δομή για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test. Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα https://self-testing.gov.gr.

2. Για τους εκπαιδευτικούς, θα εκδίδεται η δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr, με την οποία θα μπορεί να μεταβεί σε δημόσια δομή για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test. Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα https://self-testing.gov.gr.

3. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι θετικό, θα ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό, οι μαθητές/εκπαιδευτικοί θα λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και θα επιστρέφουν στο σχολείο.

8) Γιατί προτεραιοποιήθηκαν τα Λύκεια έναντι άλλων βαθμίδων;

Προτεραιοποιήθηκε το άνοιγμα των Λυκείων για δύο βασικούς λόγους:

- γιατί παραμένουν κλειστά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα

- γιατί πλησιάζουν και οι Πανελλαδικές εξετάσεις.

9) Έχουν δοθεί οδηγίες για την κάλυψη της ύλης;

Καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εκδίδει κατευθυντήριες γραμμές και οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς μας σχετικά με την κάλυψη της ύλης, δεδομένης της αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας. Τον περασμένο μήνα εκδόθηκαν οδηγίες για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και εντός της εβδομάδας εκδίδονται και νέες οδηγίες για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Παράλληλα, το ΙΕΠ παρακολουθεί και ζητήματα ψυχοσυναισθηματικής φύσεως που συνδέονται με την πανδημία και την αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας.

10) Πότε θα ανοίξουν τα υπόλοιπα σχολεία;

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων συζητά συστηματικά με την Επιτροπή των Ειδικών και για τις λοιπές δομές εκπαίδευσης, και ελπίζουμε σύντομα να είμαστε σε θέση να επαναλειτουργήσει η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία και για αυτές.

11) Πώς θα προμηθεύονται τα τεστ ενήλικοι μαθητές εσπερινών λυκείων;

Στα εσπερινά λύκεια όλης της επικράτειας προβλέφθηκε για το πρώτο τεστ η απευθείας διανομή τεστ στα σχολεία. Τα τεστ θα βρίσκονται στα σχολεία έως το Σάββατο 10/4, και θα τα προμηθευτούν οι μαθητές από τις σχολικές μονάδες εντός του Σαββατοκύριακου, ακολουθώντας της οδηγίες των Διευθυντών των σχολικών μονάδων.

12) Για ποιες ηλικίες μαθητών μπορούν οι γονείς να παραλαμβάνουν self-tests από τα φαρμακεία με τον ΑΜΚΑ των μαθητών;

Οι γονείς μπορούν να παραλαμβάνουν self-tests για όλους τους μαθητές που γεννήθηκαν τα ημερολογιακά έτη 2003, 2004 και 2005.

13) Οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί/μαθητές θα πρέπει να κάνουν τεστ;

Ναι.

14) Οι μαθητές που θα βγουν θετικοί θα κάνουν τηλεκπαίδευση;

Για τους μαθητές των οποίων το επιβεβαιωτικό τεστ βγει θετικό προβλέπεται ό,τι και για τους μαθητές που νοσούν. Δίνεται η δυνατότητα ταυτόχρονης τηλεκπαίδευσης ή συμμετοχής σε διαδικτυακό τμήμα, χωρίς η παρακολούθηση να είναι υποχρεωτική.

15) Οι μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες οφείλουν να πηγαίνουν στο σχολείο με φυσική παρουσία;

Εξακολουθεί να ισχύει η πρόβλεψη που ίσχυε και στο παρελθόν ότι οι μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ή που συνοικούν με άτομα τα οποία ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε διαδικτυακά τμήματα, εφόσον το επιθυμούν.

(Ανακτήθηκε 07/04/21: https://www.minedu.gov.gr/news/48316-07-04-21-15-xrisimes-erotiseis-kai-apantiseis-gia-ti-dia-zosis-epanaleitourgia-ton-lykeion-kai-to-self-testing)

2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού

Όλοι οι γονείς έχουν την ανάγκη να νιώθουν υπερήφανοι για τα παιδιά τους, όχι μόνο για την πρόοδό τους στο σχολείο αλλά και για τις ιδιαίτερες και μοναδικές ικανότητές τους!

Tο Ίδρυμα Ωνάση, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού στις 2 Απριλίου, γιορτάζει τη διαφορετικότητα και αποτυπώνει με νότες το μοναδικό ταξίδι των ανθρώπων που ζουν με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ), διαθέτοντας δωρεάν τη μουσική συλλογή «Ένα παράθυρο μικρό». Ένα μουσικό σύμπαν, με μια σειρά τραγουδιών που δημιουργήθηκε από τον συνθέτη Δημήτρη Παπαδημητρίου και τον ποιητή Μιχάλη Γκανά, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού εργαστηρίου του Ιδρύματος Ωνάση, «Η μουσική αγαπάει τον αυτισμό».

Το «Ένα παράθυρο μικρό» είναι μια μοναδική στο είδος της μουσική συλλογή στην Ελλάδα, που απευθύνεται σε παιδιά με και χωρίς διαταραχή αυτιστικού φάσματος, στους γονείς τους, σε παιδαγωγούς και θεραπευτές, σε όλους εμάς, για να ανακαλύψουμε νέους τρόπους επικοινωνίας και δημιουργικού παιχνιδιού

Ένα Παράθυρο Μικρό by Onassis Foundation | Free Listening on SoundCloud

 Ίδρυμα Ωνάση (onassis.org)

Το ίδρυμα Orange σε συνεργασία με τον Ισπανό καλλιτέχνη Miguel Gallardo παρουσιάζουν την Ακαδημία των Ειδικών, μια μικρού μήκους animation ταινία η οποία δείχνει με έναν απλό και ευχάριστο τρόπο τα ιδιαίτερα ταλέντα τα οποία πολλά παιδιά με αυτισμό έχουν και τα οποία δεν είναι πάντοτε κατανοητά σε όσους δεν τα γνωρίζουν. Αυτή η ταινία επιχειρεί να δώσει στο ευρύ κοινό μια καλύτερη ενημέρωση για τον αυτισμό στην κοινωνία

                                                           

Ακαδημία των Ειδικών - YouTube

Ελληνικοί υπότιτλοι: Λ. Κοσσυβάκη.
Περισσότερες πληροφορίες στη διεύθυνση: http://www.fundacionorange.es

Teachers in Europe, Eyridice Report 2021

 

Γνωρίζατε ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση πάνω από το ένα τρίτο των εκπαιδευτικών κάτω των 35 ετών εργάζονται με σύμβαση εργασίας;

Η έκθεση αυτή παρουσιάζει τις εθνικές πολιτικές και τη νομοθεσία και δείχνει πώς μπορούν να συμβάλλουν στην ενδυνάμωση του επαγγέλματος, ρίχνοντας παράλληλα φως σε διάφορες πτυχές  στη ζωή του εκπαιδευτικού όπως:  οι συνθήκες εργασίας, οι δυνατότητες κατάρτισης, η επαγγελματική εξέλιξη και η ευημερία. Η έκθεση συνδυάζει στοιχεία εθνικής νομοθεσίας από το Δίκτυο ΕΥΡΥΔΙΚΗ με στοιχεία σχετικά με τις εκπαιδευτικές πρακτικές και  αντιλήψεις από τη Διεθνή Έρευνα για την Εκπαίδευση και Διδασκαλία του ΟΟΣΑ. (OECD: Teaching and Learning International Survey -TALIS).

Οι εκθέσεις αφορούν τις 38 Ευρωπαϊκές χώρες (43 εκπαιδευτικά συστήματα) που συμμετέχουν στο Erasmus+ programme της Ε.Ε. και  είναι διαθέσιμες στην αγγλική γλώσσα, σε ηλεκτρονική μορφή, στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Μονάδας του Δικτύου  ΕΥΡΥΔΙΚΗ, στους συνδέσμους:

Link: https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/teachers-europe-carreers-development-and-well-being_en

και  https://europa.eu/!VH43fQ

Teachers in Europe report in pdf form