Ελληνικά

Ταξίδι στις Ηπείρους

Περιγραφή Δραστηριότητας

Η δραστηριότητα «Ταξίδι στις Ηπείρους» είναι ένα δημιουργικό και συνεργατικό μάθημα για μαθητές της Ε΄–Στ΄ Δημοτικού. Οι μαθητές μετατρέπονται σε ταξιδιωτικούς πράκτορες και δημιουργούν μια παρουσίαση PowerPoint για να μας ξεναγήσουν σε τρεις χώρες μιας ηπείρου.

Μέσα από αυτή τη δραστηριότητα, οι μαθητές συνδυάζουν γεωγραφικές γνώσεις με δεξιότητες ψηφιακού γραμματισμού, ενώ παράλληλα καλλιεργούν τη συνεργασία, την αισθητική και την οργάνωση πληροφοριών.

Η δραστηριότητα εντάσσεται στην ενότητα Δημιουργώ και Εκφράζομαι με τις ΤΠΕ, Δημιουργώ και Εκφράζομαι με Παρουσιάσεις και Πολυμέσα.

Διδακτικοί Στόχοι

Οι μαθητές, μέσα από τη δραστηριότητα, στοχεύουν να:

Γνώσεις:

  • Δημιουργούν παρουσίαση με τίτλους, κείμενα, εικόνες και μεταβάσεις.

  • Αναζητούν και οργανώνουν πληροφορίες από το διαδίκτυο για χώρες και ηπείρους.

Δεξιότητες:

  • Συνεργάζονται ομαδικά, μοιράζοντας ρόλους και ευθύνες.

  • Εφαρμόζουν δεξιότητες σχεδίασης και οπτικής επικοινωνίας.

  • Παρουσιάζουν το έργο τους με σαφήνεια και δημιουργικότητα.

Στάσεις:

  • Εκτιμούν τη συνεργασία και τον σεβασμό στις ιδέες των άλλων.

  • Ενδιαφέρονται για την πολιτισμική ποικιλομορφία του πλανήτη.

  • Επιδιώκουν προσεγμένες και καλαίσθητες ψηφιακές δημιουργίες.

 

Σενάριο – Ερέθισμα

Το Μεγάλο Ταξιδιωτικό Γραφείο της Τάξης μας

«Σήμερα το σχολείο μας γίνεται ένα μεγάλο ταξιδιωτικό γραφείο!
Μας ζητήθηκε να οργανώσουμε ταξιδιωτικά πακέτα για οικογένειες που θέλουν να γνωρίσουν τον κόσμο.
Κάθε ομάδα αναλαμβάνει μία ήπειρο και πρέπει να ετοιμάσει μια εντυπωσιακή παρουσίαση για να πείσει τους “πελάτες” να την επιλέξουν!
Θα παρουσιάσετε τις ομορφιές, τις πρωτεύουσες και τα αξιοθέατα των χωρών σας, με εικόνες, μουσική και δημιουργικές μεταβάσεις.
Το καλύτερο ταξιδιωτικό πακέτο θα κερδίσει το βραβείο “Explorer of the Year”! 🌏✈️»

Δραστηριότητα: «Ταξιδιωτικοί Πράκτορες»

  1. Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των 3 ατόμων.

  2. Σε κάθε ομάδα της ανατίθεται μία ήπειρος.

  3. Δημιουργεί μια παρουσίαση 4 διαφανειών:

    • Διαφάνεια 1 (Διαφάνεια Τίτλου): Τίτλος της ηπείρου και ονόματα μαθητών στον υπότιτλο.

    • Διαφάνειες 2–4: Μία για κάθε χώρα (όνομα χώρας στον τίτλο και πρωτεύουσα, πληθυσμός, νόμισμα στο κείμενο, καθώς και μία εικόνα από το πιο διάσημο αξιοθέατο της χώρας).

  4. Προσθέτουν μεταβάσεις, κινήσεις και επιλέγουν αισθητικό πρότυπο.

  5. Παρουσιάζουν στην ολομέλεια την εργασία τους.


📎 Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το Φύλλο Εργασίας Ομάδας.

Ατομική, Ομαδική & Αυτοαξιολόγηση

  • 🧠 Ομαδική Αξιολόγηση:
    Οι ομάδες αξιολογούν τις παρουσιάσεις των συμμαθητών τους με βάση:

    • Πληρότητα πληροφοριών

    • Αισθητική και σαφήνεια

    • Συνεργασία και παρουσίαση

  • 👩‍💻 Ατομική Αξιολόγηση (Wordwall Quiz):
    Οι μαθητές απαντούν σε σύντομο quiz για τις ηπείρους, πρωτεύουσες και σημαίες.
    📎 Πατήστε εδώ για να παίξετε το Quiz.

  • 💬 Αυτοαξιολόγηση (Exit Ticket):
    Κάθε μαθητής γράφει σε ένα χαρτάκι:

    • ✈️ Τι έμαθα σήμερα

    • 🌍 Τι μου άρεσε περισσότερο

    • 💭 Τι θα ήθελα να ψάξω περισσότερο

Τα χαρτάκια τοποθετούνται στον πίνακα πριν το τέλος του μαθήματος.

Υλικό Μαθήματος – Λήψεις

Περιγραφή Σύνδεσμος
Πρότυπο Παρουσίασης PowerPoint Πατήστε εδώ
Φύλλο Εργασίας Ομάδας Πατήστε εδώ
Φύλλο Αυτοαξιολόγησης Πατήστε εδώ
Online Quiz για τις Ηπείρους Πατήστε εδώ

Παιδαγωγική Λογική

Η δραστηριότητα στηρίζεται στη:

  • Ομαδοσυνεργατική μάθηση, καθώς οι μαθητές συνεργάζονται και αλληλεπιδρούν δημιουργικά.

  • Βιωματική προσέγγιση, μέσα από ενεργό συμμετοχή και παραγωγή περιεχομένου.

  • Διαμορφωτική αξιολόγηση, μέσω ομαδικής και ατομικής ανατροφοδότησης.

  • Ψηφιακή δημιουργία, όπου οι μαθητές εξασκούνται στην υπεύθυνη, δημιουργική χρήση εργαλείων παρουσίασης.

Η δράση προάγει την πολυγραμματικότητα, τη συνεργατική διερεύνηση και την ενσυναίσθηση για τον πολιτισμό και τη διαφορετικότητα των λαών.