Ελληνικά

Μαζί Δημιουργούμε ένα Ασφαλέστερο Διαδίκτυο – 1ο και 13ο Δ.Σ. Δράμας

Στο πλαίσιο του προγράμματος "Δημιουργούμε ψηφιακά στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας", οι μαθητές της Γ' και Δ' τάξης του 1ου και του 13ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας, ένωσαν τις δυνάμεις τους για να δημιουργήσουν μια μεγάλη, συνεργατική αφίσα με θέμα την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο, που θα προβληθεί την Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου.
Η δράση έχει στόχο να καλλιεργήσει τη σωστή ψηφιακή συμπεριφορά, την υπεύθυνη χρήση της τεχνολογίας και τη συνεργασία μεταξύ μαθητών διαφορετικών σχολείων.

Η αφίσα αποτελείται από έξι θεματικά πλαίσια, τα οποία επεξεργάζονται οι μαθητές μέσα από συζήτηση, καταιγισμό ιδεών και ομαδική συγγραφή.

🎯 Περιγραφή της Δραστηριότητας

Κάθε τμήμα αναλαμβάνει ένα συγκεκριμένο θέμα που σχετίζεται με την ασφαλή και υπεύθυνη χρήση του Διαδικτύου.
Οι μαθητές, χωρισμένοι σε μικρές ομάδες, συζητούν, διατυπώνουν προτάσεις και στη συνέχεια καταγράφουν 4 σύντομες συμβουλές μέσα στο πλαίσιο που τους αντιστοιχεί.

Η δράση αποσκοπεί:

  • στην ενίσχυση του ψηφιακού γραμματισμού,

  • στην καλλιέργεια κριτικής σκέψης,

  • στη συνεργατική δημιουργία,

  • και στην προώθηση υπεύθυνων διαδικτυακών συνηθειών.

Η τελική αφίσα θα παρουσιαστεί την ημέρα ασφαλούς διαδικτύου και στο φεστιβάλ του 1ου Δημοτικού Σχολείου Δράμας, αναδεικνύοντας τη συνεργασία των δύο σχολείων και τη δουλειά των παιδιών.

🏫 Αναλυτικά τα Θέματα ανά Σχολείο & Τμήμα

🟦 1ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας

Γ1 – Πλαίσιο 1: Προστασία Προσωπικών Δεδομένων
Οι μαθητές διερευνούν ποια στοιχεία δεν πρέπει να μοιράζονται online (ονόματα, διευθύνσεις, φωτογραφίες, κωδικοί), και δημιουργούν συμβουλές για το πώς προστατεύουμε τον εαυτό μας.

Γ2 – Πλαίσιο 2: Διαδικτυακός Εκφοβισμός (Cyberbullying)
Το τμήμα ασχολείται με μορφές διαδικτυακού εκφοβισμού, τον αντίκτυπό του και πώς μπορούμε να είμαστε υποστηρικτικοί απέναντι σε συμμαθητές που υφίστανται κακόβουλη συμπεριφορά.

Δ2 – Πλαίσιο 3: Ασφαλείς Κωδικοί
Οι μαθητές ανακαλύπτουν τι σημαίνει ένας «δυνατός κωδικός», γιατί πρέπει να αλλάζει συχνά και πώς μπορούμε να τον κρατάμε ασφαλή.

Δ1 – Πλαίσιο 4: Fake News – Πληροφορίες στο Internet
Το τμήμα εργάζεται πάνω στην αναγνώριση αληθών και ψευδών ειδήσεων, και καταγράφει τρόπους με τους οποίους μπορούμε να ελέγχουμε την αξιοπιστία μιας πληροφορίας.

🟩 13ο Δημοτικό Σχολείο Δράμας

Γ – Πλαίσιο 5: Ισορροπημένη Χρήση – Ψηφιακή Ευζωία
Οι μαθητές συζητούν για την ανάγκη οριοθέτησης του χρόνου οθόνης, την αξία του ύπνου, της κίνησης, του παιχνιδιού και της επαφής με τους φίλους.

Δ – Πλαίσιο 6: Τι κάνουμε όταν κάτι μας ενοχλεί στο Διαδίκτυο
Το τμήμα αναλύει τρόπους αντίδρασης όταν συναντάμε κάτι δυσάρεστο ή επικίνδυνο online (μιλάμε σε ενήλικα, κάνουμε αναφορά/μπλοκάρισμα, δεν απαντάμε σε αγνώστους).

🎨 Τελικό Αποτέλεσμα

Τα έξι πλαίσια συνενώνονται σε μία ενιαία αφίσα, η οποία διακοσμείται με παιδικά εικονίδια, χρώματα και στοιχεία που διάλεξαν οι ίδιοι οι μαθητές μέσα από το Canva.
Το αποτέλεσμα είναι μια δυνατή οπτική υπενθύμιση ότι το Διαδίκτυο μπορεί να γίνει ασφαλέστερο όταν συνεργαζόμαστε, ενημερωνόμαστε και στηρίζουμε ο ένας τον άλλον.

Πατήστε εδώ για να δείτε την αφίσα μας.