Τranscribathon:ΜΕΤΑΓΡΑΨΕΤΕ ΚΑΙ ΝΑ ΣΧΟΛΙΑΣΕΤΕ ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΕΓΓΡΑΦΑ

Το Transcribathon είναι μια πλατφόρμα crowdsourcing που σας προσφέρει τη μοναδική ευκαιρία να εργαστείτε με ιστορικό υλικό και να γίνετε αναπόσπαστο μέρος της διαδικασίας ψηφιοποίησής τους. Αυτό το ψηφιακό υλικό — σαρωμένες εικόνες ιστορικών επιστολών, ημερολόγια και εικόνες — έχει συλλεχθεί από διάφορα ιδρύματα πολιτιστικής κληρονομιάς και παρουσιάζεται στα έργα μας. Ανακαλύπτοντας, διαβάζοντας και προσθέτοντας μεταγραφές, ετικέτες και γεωαναφορές σε αυτά τα έγγραφα, διαδραματίζετε ζωτικό ρόλο στην αύξηση της πρόσβασής τους και ανοίγοντας τις μελλοντικές τους δυνατότητες για έρευνα και εκπαίδευση.

TΑ (Κ)ΑΣΤΡΑΚΙΑ ΜΑΣ ΣΤΟ EUROPEAN SCHOOL RADIO

καστράκια 1

Λίγο πριν τις διακοπές των Χριστουγέννων, στις 22 Δεκεμβρίου 2022, η νεοσύστατη ραδιοφωνική ομάδα του σχολείου μας, τα (Κ)αστράκια, εξέπεμψαν για πρώτη φορά μέσα από το διαδικτυακό μαθητικό ραδιόφωνο European School Radio.

Τα (κ) αστράκια αποτελούνται από τους μαθητές της Ε τάξης και μαζί με τις εκπαιδευτικούς των τάξεων Καϊσα Παγωνα, Κωστίδου Τριανταφυλλιά και την εκπαιδευτικό της Τάξης Υποδοχής Ζ.Ε.Π., Χατζηλουδη Μαρία, δημιούργησαν 2 μικρά σποτάκια και μια 15λεπτη εκπομπή πολιτιστικού περιεχομένου.

Η εκπομπή με τίτλο “Ταξίδια στην Ιστορία” είναι μια εκπομπή πολιτιστικού περιεχομένου με τους μαθητές να επικεντρώνονται σε θέματα που αφορούν την τοπική ιστορία και συγκεκριμένα την ανάδειξη της Πλωτινόπολης. Σκοπός του προγράμματος είναι οι μικροί μαθητές να γνωρίσουν τη σημαντική ιστορική σημασία του τόπου τους και να μπορέσουν να την αναδείξουν στην ευρύτερη εκπαιδευτική κοινότητα.

καστράκια2

Οι μαθητές έκαναν έρευνα σε ομάδες, αναζητώντας πληροφορίες για διάφορες πτυχές των ανασκαφών της Πλωτινόπολης. Χωρίστηκαν σε ομάδες με υποθέματα και επικεντρωθήκαν σε πληροφορίες αξιόπιστων πηγών από το διαδίκτυο, από ρεπορτάζ των τοπικών ΜΜΕ, από αρχαιολογικά έντυπα που αναφέρονται στο έργο των ανασκαφών όλα αυτά τα χρόνια.  Μέσα από συνεργασία, συζητήσεις και έρευνα, οι ομάδες δημιούργησαν μικρά κείμενα για τα υποθέματά τους με στόχο να ηχογραφήσουν τη δική τους εκπομπή.

Παράλληλα με τα παραπάνω, οι μαθητές γνώρισαν την ιστορία του ραδιοφώνου ως μέσο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Επιπλέον, είδαν βίντεο για την ιστορική εξέλιξη του και τον τρόπο λειτουργίας του καταγράφοντας  ό,τι τους έκανε εντυπωση, γνώρισαν το European School Radio ως διαδικτυακή σελίδα και ως εφαρμογή App για κινητές συσκευές, άκουσαν δειγματικά αποθηκευμένα podcast, διαχώρισαν βασικούς ραδιοφωνικούς  όρους, προσπάθησαν να εντοπίσουν τις διαφορές και πειραματίστηκαν μεταξύ του γραπτού, του προφορικού και του ραδιοφωνικού λόγου.

318213718 5868472846547347 1660687840857111835 n318852711 5868472266547405 245858003070282576 n

Έπειτα από πρόσκληση, το σχολείο μας επισκέφτηκε και η δημοσιογράφος του ραδιοφωνικού σταθμού ΕΡΤ Ορεστιάδας κ. Μαρία Μανάκα, η οποία συνομίλησε με τα παιδιά, απάντησε στις ερωτήσεις τους και έδωσε τις καταλυτικές συμβουλές της μέσα από την πολύχρονη εμπειρία της στα ερτζιανά.

Διαπλέκοντας τις παραπάνω διαδρομές, οι μαθητές της Ε τάξης ηχογράφησαν στο τελικό στάδιο τα παράγομενα κείμενα τους, γνωρίζοντας και δοκιμάζοντας τη φωνή τους μέσα από το ελεύθερο λογισμικό Audacity. Για τις ανάγκες της προβολής της δράσης οι μαθητές ηχογράφησαν 2 σποτάκια για να συστηθούν στο ραδιοφωνικό κοινό.

Ολοκληρώνοντας την ηχογράφηση των κειμένων τα παιδιά κατανόησαν την ανάγκη για κατάλληλη μουσική επένδυση Με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τα παιδιά επέλεξαν μουσικά κομμάτια (με ελεύθερα πνευματικά δικαιώματα) που αρμόζουν σε μια πολιτιστική εκπομπή ιστορικής θεματολογίας και έπειτα από ανάλογο προγραμματισμό η πρώτη εκπομπή εξέπεμψε στην πολιτιστική ζώνη του European School Radio.

Η εκπομπή αυτή, επειδή είναι μικρού μήκους (15λεπτών), θα συνεχίζει να εκπέμπει κάθε Πέμπτη μεταξύ 4μ.μ. με 5μ.μ., ώσπου μια νέα εκπομπή πολιτιστικού περιεχομένου ανέβει και την εκτοπίσει! Θα παραμείνει, όμως, για πάντα διαθέσιμη στα Podcast του European School Radio στον σύνδεσμο εδώ.

1 1

Ευχαριστούμε θερμά την ΕΡΤ Ορεστιάδος που παρουσίασε το εγχείρημα στην πρωϊνή ραδιοφωνική εκπομπή της κ.Μανάκα, μέσα από τη συνέντευξη της συντονίστριας της Ραδιοφωνικής ομάδας κ. Χατζηλούδη και ενός μικρού μαθητή της Ε΄τάξης. Βρείτε το άρθρο εδώ.

Τα (Κ)αστράκια μας κατάφεραν να συνεργαστούν και να δημιουργήσουν, ξεπερνώντας το άγχος της έκθεσης και να δημιουργήσουν την πρώτη τους εκπομπή! O ενθουσιασμός μεγάλος και αποτελεί κίνητρο για την επόμενη ραδιοφωνική παραγωγή…

Αναδημοσιευση από άρθρο του 3ου Δημοτικού Σχολείου Διδυμοτείχου πηγή https://blogs.sch.gr/3dimdid/2023/01/21/ta-k-astrakia-mas-sto-european-school-radio/#prettyPhoto 

Η Τάξη Υποδοχής ΖΕΠ στην Εβδομάδα Κώδικά 2022

Στις 18 Οκτωβρίου 2022 η Τάξη Υποδοχής (ΖΕΠ ) του 3 ου Δημοτικού Σχολείου συμμετείχε στην εβδομάδα προγραμματισμού #CodeWeek2022, όπου σχολεία από την ΕΕ και τα Δυτικά Βαλκάνια δραστηριοποιούνται με κεντρικό άξονα τη διάδοση και την προώθηση δραστηριοτήτων που σχετίζονται με την υπολογιστική σκέψη, τον προγραμματισμό και την τεχνολογία. Τα σχολεία μπορούν να υλοποιήσουν δράσεις συνεργατικά ή μεμονωμένα μέσα σε τάξεις ή να οργανώσουν ανοιχτές εκδηλώσεις συμμετέχοντας στη διάδοση του προγραμματισμού.

είναι ο προγραμματισμός

Παρακάτω είναι ο χάρτης με όλες τις εκδηλώσεις της Εβδομάδας Κώδικα 2022.

1

https://codeweek.eu/events 

Πιο συγκεκριμένα, στην Τάξη Υποδοχής ΖΕΠ όπου μέρος μαθητών του σχολείου μας διδάσκεται τα ελληνικά ως δεύτερη ξένη γλώσσα εξασκήθηκαν στα χρώματα και τους Continue reading

Δημοσίευση ερευνητικής εργασίας στο i-Teacher

⤵️Σε αυτό το τεύχος συμπεριλαμβάνεται και η δική μου εργασία/επιστημονικό άρθρο με τίτλο «Μέσα Κοινωνικής Δικτυωσης και Ανοιχτοί Εκπαιδευτικοί Ποροι: Διδακτική αξιοποίηση και Σύνδεση με DigComp2.0 σε επείγουσα εξΑΕ »
Ενημερωτικό:
Αναρτήθηκε το 35ο τεύχος - Νοέμβριος 2022 - του διαδικτυακού εκπαιδευτικού περιοδικού "i-Teacher". Διατίθεται ελεύθερα για download, στη διεύθυνση: http://i-teacher.net/archive.html

Εισηγήτρια σε σεμινάριο για το Book Creator

Σήμερα, έπειτα από πρόσκληση της Βασιλική Δελημπαλτά, είχα την τιμή να παρουσιάσω την εφαρμογή Book Creator σε ένα διαδικτυακό σεμινάριο που διοργανώθηκε από το 4ο Δ.Σ. Διδυμοτείχου. Συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από το 2ο Δ.Σ. Διδυμοτείχου, το 3ο Δ.Σ. Διδυμοτείχου, το Δ.Σ. Ν. Βύσσας και το Σ.Δ.Ε. Ορεστιάδας.
Ευχαριστώ θερμά όλους τους συναδέλφους , τους/τις διευθυντές/τριες των σχολικών μονάδων και τη Συντονίστρια Σ.Ε. Ε. Βορείου Έβρου για την παρουσία και την εμπλοκή τους!
Τιμή μου να προσφέρω μέσα από ένα σχολείο που κάποτε αποφοίτησα!💗 Εύχομαι η σημερινή παρουσίαση να γίνει αφορμή για παιδαγωγική αξιοποίηση στην τάξη!

Ο νέος ρόλος μου ως Book Creator Ambassador

Μέσα στους 1000 Book Creator Ambassadors! Ένα νέο παράλληλο ταξίδι ξεκινά!

Οδυσσέας 2021: 2ο ΔΣ Ορεστιάδας-ΔΣ Αρσάκειο Πατρών

📌Μέσα από την τρίμηνη συμμετοχή μας στο ερευνητικό πρόγραμμα Οδυσσέας του Πανεπιστημίου Κρήτης και του ΕΔΙΒΕΑ, οι μαθητές μας ταξίδεψαν διαδικτυακά, επικοινώνησαν έμαθαν και συνδημιούργησαν!
📌Το 4ο Δημοτικό Σχολείο Ορεστιάδας και το Αρσάκειο Δημοτικό Πάτρας δημιούργησαν 10 ψηφιακές ιστορίες που αποτέλεσαν την "Ιθάκη" για ένα πρωτόγνωρο και ευχάριστο ταξίδι. 👏🏼👏🏼👏🏼Μπράβο, οδυσσόπουλα μου!Τα καταφέραμε!!! ❤️❤️❤️
Η συμπληρωματική εξ αποστάσεως εκπαίδευση δείχνει τον δρόμο για ένα σύγχρονο αυθεντικό πλαίσιο μάθησης.
Η συνεργασία μεταξύ των εκπαιδευτικών είναι η δύναμή μας! Αγαπημένη μου Αφροδίτη, κ. Συννεφάκη, κ. Αναστασιάδη σας ευχαριστώ όλους για αυτήν την πολύτιμη εμπειρία!!! Καλή συνέχεια στο έργο σας!
 Όλο το υλικό, τις δραστηριότητες και τις εργασίες των μαθητών.τριων βρίσκονται δημοσιευμένες εδώ: