Posted on March 8, 2026
Ερωτήσεις 6ης Ενότητας
1ο μάθημα
- Πώς έφτασε ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του στη χώρα των Κικόνων; Τι συνέβη εκεί;
- Πώς έφτασαν στη χώρα των Λωτοφάγων; Τι συνάντησαν εκεί; Πώς ξέφυγαν;
- Πώς κατέληξαν στο νησί των Κυκλώπων; Ποιος ζούσε εκεί;
- Τι σκέφτηκε ο πολυμήχανος Οδυσσέας, για να σωθούν; Ποια ήταν η συζήτηση μεταξύ Οδυσσέα και Πολύφημου;
- Τι ευχήθηκε ο Πολύφημος για το κακό που του προκάλεσε ο Οδυσσέας;
2ο μάθημα
- Ποιον συνάντησε ο Οδυσσέας και οι σύντροφοί του φτάνοντας στο νησί του Αιόλου;
- Τι τους προσέφερε ο Αίολος; Τι συνέβη, όταν ο Οδυσσέας αποκοιμήθηκε;
- Πού τους οδήγησαν οι άνεμοι από το ασκί;
- Πώς ήταν οι Λαιστρυγόνες; Ποιανού το καράβι μόνο γλίτωσε από αυτούς;
- Τι συνέβη ύστερα, στο νησί της μάγισσας Κίρκης; Φεύγοντας από το νησί της τι συμβουλή έδωσε η Κίρκη στον Οδυσσέα;
3ο μάθημα
- Τι έκανε ο Οδυσσέας μπαίνοντας στον Άδη; Ποιους συνάντησε εκεί;
- Τι είπε ο μάντης Τειρεσίας στον Οδυσσέα;
- Τι συνέβη στο νησί των Σειρήνων; Πώς κατάφεραν οι σύντροφοι κι ο Οδυσσέας να απομακρυνθούν από εκεί;
- Τι ήταν η Σκύλλα και η Χάρυβδη; Τι συνέβη περνώντας από αυτό το στενό;
4ο μάθημα
- Τι συνέβη στο νησί του θεού Ήλιου; Τι έκαναν οι σύντροφοι, μόλις αποκοιμήθηκε ο Οδυσσέας;
- Τι συμφορά έστειλε ο Δίας; Πού κατέληξε ο Οδυσσέας;
- Πόσα χρόνια έμεινε ο Οδυσσέας στο νησί της Καλυψώς; Πώς κατάφερε να φύγει;
- Ποια συμφορά έστειλε ο Ποσειδώνας βλέποντας τον Οδυσσέα να κοντεύει στην Ιθάκη; Σε ποιο νησί κατέληξε ο Οδυσσέας; Ποιοι τον βρήκαν εκεί; Ποιος τον φιλοξένησε;
- Πώς οι Φαίακες βοήθησαν τον Οδυσσέα να φτάσει στην Ιθάκη, αφού τους αποκάλυψε την ταυτότητά του;
5ο μάθημα
- Πώς αντέδρασε ο Οδυσσέας, μόλις κατάλαβε ότι βρίσκεται στην Ιθάκη; Τι του είπε η θεά Αθηνά; Σε τι τον μεταμόρφωσε; Πού πήγε πρώτα ο Οδυσσέας;
- Πώς ήταν η πρώτη συνάντηση του Οδυσσέα με τον γιο του, τον Τηλέμαχο;
- Ποιος μόνο αναγνώρισε τον Οδυσσέα, παρόλο που ήταν μεταμφιεσμένος;
- Πώς του συμπεριφέρθηκαν οι μνηστήρες βλέποντάς τον;
- Τι συνέβη, όταν η Ευρύκλεια πήγε να πλύνει τα πόδια του μεταμφιεσμένου Οδυσσέα;
- Ποια ήταν η πρώτη συνομιλία Οδυσσέα και Πηνελόπης;
6ο μάθημα
- Τι έβαλε η Αθηνά στον νου της Πηνελόπης; Τι έκαναν οι μνηστήρες;
- Τι συνέβη, όταν ζήτησε κι ο Οδυσσέας να δοκιμάσει να ρίξει με το τόξο; Πώς βοήθησαν ο Εύμαιος, η Ευρύκλεια και ο Τηλέμαχος; Τι έπαθαν οι μνηστήρες;
- Πώς αντέδρασε η Πηνελόπη, όταν βεβαιώθηκε ότι ο Οδυσσέας είχε επιστρέψει;
- Τι συνέβη μεταξύ του Οδυσσέα και των συγγενών των μνηστήρων; Πώς βοήθησε η Αθηνά; Πώς κατέληξε ο Οδυσσέας;
Posted on March 5, 2026
5/3/2026
ΓΛΩΣΣΑ: Γράψαμε στο τετράδιο.

Για το σπίτι:
- Μελετώ για το επαναληπτικό της Δευτέρας.
Τη Δευτέρα 9/3 θα γράψουμε επαναληπτικό Γλώσσας στην Προστακτική ρημάτων σε Ενεστώτα και Αόριστο.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Γράψαμε το επαναληπτικό και γράψαμε στο τετράδιο.

Για το σπίτι: Μελετώ το τετράδιο.
Τη Δευτέρα 9/3 θα πραγματοποιήσουμε με τα παιδιά κάποιες δράσεις σχετικές με την αντιμετώπιση της ενδοσχολικής βίας.
Σας υπενθυμίζω ότι ενημέρωση γονέων θα έχουμε κάθε πρώτη Τετάρτη του μήνα στις 13:20.
Σε περίπτωση απουσίας μαθητή- μαθήτριας:
Όποιο παιδάκι απουσιάζει καλό είναι να αντιγράφει ό,τι γράψαμε στην τάξη (εφόσον, φυσικά, είναι σε θέση) στα αντίστοιχα βιβλία- τετράδια- φυλλάδια. Όταν δίνεται φυλλάδιο για το σπίτι και δεν υπάρχει η δυνατότητα εκτύπωσής του, το παιδί απλά γράφει τις απαντήσεις στο αντίστοιχο τετράδιο (αναγράφει απλώς τον αριθμό της άσκησης- δεν αντιγράφει ολόκληρες τις εκφωνήσεις).
Σε περίπτωση που δεν απουσιάζει κανένας μαθητής δε θα ανεβαίνουν φωτογραφίες με αυτά που έγιναν στην τάξη. Θα ανεβαίνουν μόνο τα καθήκοντα για το σπίτι.
Καλή συνέχεια!!!
Posted on March 4, 2026
4/3/2026
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Κάναμε τις σελ. 84-85 Β.Μ. και γράψαμε επαναληπτικές ασκήσεις στο τετράδιο.


Για το σπίτι:
- Μελετώ για το αυριανό επαναληπτικό.
Την Πέμπτη 5/3 θα γράψουμε επαναληπτικό Μαθηματικών στους πολλαπλασιασμούς. Τα παιδιά θα εξεταστούν σε οριζόντιους και κάθετους πολλαπλασιασμούς, στην επιμεριστική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού και σε προβλήματα.
Τη Δευτέρα 9/3 θα γράψουμε επαναληπτικό Γλώσσας στην Προστακτική ρημάτων σε Ενεστώτα και Αόριστο.
Σας υπενθυμίζω ότι ενημέρωση γονέων θα έχουμε κάθε πρώτη Τετάρτη του μήνα στις 13:20.
Σε περίπτωση απουσίας μαθητή- μαθήτριας:
Όποιο παιδάκι απουσιάζει καλό είναι να αντιγράφει ό,τι γράψαμε στην τάξη (εφόσον, φυσικά, είναι σε θέση) στα αντίστοιχα βιβλία- τετράδια- φυλλάδια. Όταν δίνεται φυλλάδιο για το σπίτι και δεν υπάρχει η δυνατότητα εκτύπωσής του, το παιδί απλά γράφει τις απαντήσεις στο αντίστοιχο τετράδιο (αναγράφει απλώς τον αριθμό της άσκησης- δεν αντιγράφει ολόκληρες τις εκφωνήσεις).
Σε περίπτωση που δεν απουσιάζει κανένας μαθητής δε θα ανεβαίνουν φωτογραφίες με αυτά που έγιναν στην τάξη. Θα ανεβαίνουν μόνο τα καθήκοντα για το σπίτι.
Καλή συνέχεια!!!
Posted on March 3, 2026
3/3/2026
ΓΛΩΣΣΑ: Κάναμε τις σελ. 41-42 Β.Μ. και τις σελ. 13-14 Τ.Ε.


Για το σπίτι:
- Ανάγνωση: σελ. 39-40 Β.Μ.
- Φυλλάδιο
- Μελετώ ό,τι κάναμε στην τάξη
Τη Δευτέρα 9/3 θα γράψουμε επαναληπτικό Γλώσσας στην Προστακτική ρημάτων σε Ενεστώτα και Αόριστο.
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Κάναμε επαναληπτικές ασκήσεις στο τετράδιο.

Για το σπίτι:
- Φυλλάδιο
- Μελετώ ό,τι κάναμε στην τάξη- Εξασκούμαι πολύ στους κάθετους πολλαπλασιασμούς.
Την Πέμπτη 5/3 θα γράψουμε επαναληπτικό Μαθηματικών στους πολλαπλασιασμούς. Τα παιδιά θα εξεταστούν σε οριζόντιους και κάθετους πολλαπλασιασμούς, στην επιμεριστική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού και σε προβλήματα.
Το φυλλάδιο που έχει μοιραστεί περιλαμβάνει τις ασκήσεις τόσο της Γλώσσας όσο και των Μαθηματικών. ΦΥΛΛΑΔΙΟ 3.3
Τέλος, μοιράστηκαν διορθωμένα τα επαναληπτικά Ιστορίας.
Σας υπενθυμίζω ότι ενημέρωση γονέων θα έχουμε κάθε πρώτη Τετάρτη του μήνα στις 13:20.
Σε περίπτωση απουσίας μαθητή- μαθήτριας:
Όποιο παιδάκι απουσιάζει καλό είναι να αντιγράφει ό,τι γράψαμε στην τάξη (εφόσον, φυσικά, είναι σε θέση) στα αντίστοιχα βιβλία- τετράδια- φυλλάδια. Όταν δίνεται φυλλάδιο για το σπίτι και δεν υπάρχει η δυνατότητα εκτύπωσής του, το παιδί απλά γράφει τις απαντήσεις στο αντίστοιχο τετράδιο (αναγράφει απλώς τον αριθμό της άσκησης- δεν αντιγράφει ολόκληρες τις εκφωνήσεις).
Σε περίπτωση που δεν απουσιάζει κανένας μαθητής δε θα ανεβαίνουν φωτογραφίες με αυτά που έγιναν στην τάξη. Θα ανεβαίνουν μόνο τα καθήκοντα για το σπίτι.
Καλή συνέχεια!!!
Posted on March 2, 2026
2/3/2026
ΓΛΩΣΣΑ: Κάναμε τις σελ. 39-40 Β.Μ. (Διαβάσαμε το κείμενο) και γράψαμε στο τετράδιο.

Για το σπίτι:
- Ανάγνωση: σελ. 39-40 Β.Μ.
- Αντ. (1 φορά) και Ορθ.: "Μια μυρωδιά... στα ντουλάπια"/ σελ. 39 Β.Μ.
- Άσκηση στο τετράδιο: Κλίνω τα ρήματα "ανοίγω, κλείνω, μιλάω, βοηθάω" στην Προστακτική Ενεστώτα και Αορίστου.
- Μελετώ ό,τι κάναμε στην τάξη
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Κάναμε τη σελ. 80 Β.Μ. και την άσκ. 4/ σελ. 81 Β.Μ.

Για το σπίτι:
- Ασκ. 5, 6/ σελ. 81 Β.Μ.
- Μελετώ ό,τι κάναμε στην τάξη- Εξασκούμαι πολύ στους κάθετους πολλαπλασιασμούς.
Την Πέμπτη 5/3 θα γράψουμε επαναληπτικό Μαθηματικών στους πολλαπλασιασμούς. Τα παιδιά θα εξεταστούν σε οριζόντιους και κάθετους πολλαπλασιασμούς, στην επιμεριστική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού και σε προβλήματα.
ΙΣΤΟΡΙΑ: Γράψαμε το επαναληπτικό.
Σας υπενθυμίζω ότι ενημέρωση γονέων θα έχουμε κάθε πρώτη Τετάρτη του μήνα στις 13:20.
Σε περίπτωση απουσίας μαθητή- μαθήτριας:
Όποιο παιδάκι απουσιάζει καλό είναι να αντιγράφει ό,τι γράψαμε στην τάξη (εφόσον, φυσικά, είναι σε θέση) στα αντίστοιχα βιβλία- τετράδια- φυλλάδια. Όταν δίνεται φυλλάδιο για το σπίτι και δεν υπάρχει η δυνατότητα εκτύπωσής του, το παιδί απλά γράφει τις απαντήσεις στο αντίστοιχο τετράδιο (αναγράφει απλώς τον αριθμό της άσκησης- δεν αντιγράφει ολόκληρες τις εκφωνήσεις).
Σε περίπτωση που δεν απουσιάζει κανένας μαθητής δε θα ανεβαίνουν φωτογραφίες με αυτά που έγιναν στην τάξη. Θα ανεβαίνουν μόνο τα καθήκοντα για το σπίτι.
Καλή εβδομάδα!!!
Posted on February 27, 2026
27/2/2026
ΓΛΩΣΣΑ: Γράψαμε στο τετράδιο. Μοιράστηκαν διορθωμένα τα τετράδια παραγωγής γραπτού λόγου, τα οποία πρέπει να επιστραφούν τη Δευτέρα στο σχολείο.

Για το σπίτι:
- Άσκηση στο τετράδιο: Κλίνω τα ρήματα "αλλάζω, μυρίζω, απλώνω, γράφω" σε Προστακτική Ενεστώτα και Αορίστου.
- Μελετώ ό,τι κάναμε στην τάξη- Εξασκούμαι πολύ στην Προστακτική Ενεστώτα και Αορίστου.
ΙΣΤΟΡΙΑ: Κάναμε επανάληψη στην ενότητα του Τρωικού πολέμου, καθώς και κάποιες ασκήσεις από το Τ.Ε.
Τη Δευτέρα 2/3 θα γράψουμε επαναληπτικό Ιστορίας στην ενότητα του Τρωικού πολέμου.
Την Πέμπτη 5/3 θα γράψουμε επαναληπτικό Μαθηματικών στους πολλαπλασιασμούς. Τα παιδιά θα εξεταστούν σε οριζόντιους και κάθετους πολλαπλασιασμούς, στην επιμεριστική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού και σε προβλήματα.
Σας υπενθυμίζω ότι ενημέρωση γονέων θα έχουμε κάθε πρώτη Τετάρτη του μήνα στις 13:20.
Σε περίπτωση απουσίας μαθητή- μαθήτριας:
Όποιο παιδάκι απουσιάζει καλό είναι να αντιγράφει ό,τι γράψαμε στην τάξη (εφόσον, φυσικά, είναι σε θέση) στα αντίστοιχα βιβλία- τετράδια- φυλλάδια. Όταν δίνεται φυλλάδιο για το σπίτι και δεν υπάρχει η δυνατότητα εκτύπωσής του, το παιδί απλά γράφει τις απαντήσεις στο αντίστοιχο τετράδιο (αναγράφει απλώς τον αριθμό της άσκησης- δεν αντιγράφει ολόκληρες τις εκφωνήσεις).
Σε περίπτωση που δεν απουσιάζει κανένας μαθητής δε θα ανεβαίνουν φωτογραφίες με αυτά που έγιναν στην τάξη. Θα ανεβαίνουν μόνο τα καθήκοντα για το σπίτι.
Καλό Σαββατοκύριακο!!!
Posted on February 26, 2026
26/2/2026
ΓΛΩΣΣΑ: Γράψαμε έκθεση στο τετράδιο παραγωγής γραπτού λόγου.
Για το σπίτι: ---
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Κάναμε τις σελ. 19-21 Τ.Ε.

Για το σπίτι:
- Ασκ. 5, 6/ σελ. 21 Τ.Ε.
- Μελετώ ό,τι κάναμε στην τάξη- Εξασκούμαι πολύ στους κάθετους πολλαπλασιασμούς.
Τη Δευτέρα 2/3 θα γράψουμε επαναληπτικό Ιστορίας στην ενότητα του Τρωικού πολέμου.
Την Πέμπτη 5/3 θα γράψουμε επαναληπτικό Μαθηματικών στους πολλαπλασιασμούς. Τα παιδιά θα εξεταστούν σε οριζόντιους και κάθετους πολλαπλασιασμούς, στην επιμεριστική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού και σε προβλήματα.
Παρακάτω ακολουθεί φωτογραφία με τις εργασίες των παιδιών που υλοποιήθηκαν στην τάξη στα πλαίσια της Μελέτης Περιβάλλοντος. Τα παιδιά καταπιάστηκαν με γεωγραφικούς όρους, όπως "πεδιάδα, ποτάμι, λίμνη, οροσειρά, χερσόνησος, ακρωτήριο, κόλπος, νησί, ίσθμος, πορθμός", τους οποίους και αποτύπωσαν σε χαρτί με την τεχνική του κολάζ.

Σας υπενθυμίζω ότι ενημέρωση γονέων θα έχουμε κάθε πρώτη Τετάρτη του μήνα στις 13:20.
Σε περίπτωση απουσίας μαθητή- μαθήτριας:
Όποιο παιδάκι απουσιάζει καλό είναι να αντιγράφει ό,τι γράψαμε στην τάξη (εφόσον, φυσικά, είναι σε θέση) στα αντίστοιχα βιβλία- τετράδια- φυλλάδια. Όταν δίνεται φυλλάδιο για το σπίτι και δεν υπάρχει η δυνατότητα εκτύπωσής του, το παιδί απλά γράφει τις απαντήσεις στο αντίστοιχο τετράδιο (αναγράφει απλώς τον αριθμό της άσκησης- δεν αντιγράφει ολόκληρες τις εκφωνήσεις).
Σε περίπτωση που δεν απουσιάζει κανένας μαθητής δε θα ανεβαίνουν φωτογραφίες με αυτά που έγιναν στην τάξη. Θα ανεβαίνουν μόνο τα καθήκοντα για το σπίτι.
Καλή συνέχεια!!!
Posted on February 25, 2026
25/2/2026
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Κάναμε τις σελ. 78-79 Β.Μ., τη σελ. 18 Τ.Ε. και γράψαμε στο τετράδιο.

Για το σπίτι:
- Φυλλάδιο ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
- Μελετώ ό,τι κάναμε στην τάξη- Εξασκούμαι πολύ στους κάθετους πολλαπλασιασμούς.
Την Πέμπτη 5/3 θα γράψουμε επαναληπτικό Μαθηματικών στους πολλαπλασιασμούς. Τα παιδιά θα εξεταστούν σε οριζόντιους και κάθετους πολλαπλασιασμούς, στην επιμεριστική ιδιότητα του πολλαπλασιασμού και σε προβλήματα.
Τη Δευτέρα 2/3 θα γράψουμε επαναληπτικό Ιστορίας στην ενότητα του Τρωικού πολέμου.
Αύριο φέρνουμε τα τετράδια παραγωγής γραπτού λόγου, για να γράψουμε έκθεση.
Τέλος, μοιράστηκαν χαρτιά για εκδρομή.
Σας υπενθυμίζω ότι ενημέρωση γονέων θα έχουμε κάθε πρώτη Τετάρτη του μήνα στις 13:20.
Σε περίπτωση απουσίας μαθητή- μαθήτριας:
Όποιο παιδάκι απουσιάζει καλό είναι να αντιγράφει ό,τι γράψαμε στην τάξη (εφόσον, φυσικά, είναι σε θέση) στα αντίστοιχα βιβλία- τετράδια- φυλλάδια. Όταν δίνεται φυλλάδιο για το σπίτι και δεν υπάρχει η δυνατότητα εκτύπωσής του, το παιδί απλά γράφει τις απαντήσεις στο αντίστοιχο τετράδιο (αναγράφει απλώς τον αριθμό της άσκησης- δεν αντιγράφει ολόκληρες τις εκφωνήσεις).
Σε περίπτωση που δεν απουσιάζει κανένας μαθητής δε θα ανεβαίνουν φωτογραφίες με αυτά που έγιναν στην τάξη. Θα ανεβαίνουν μόνο τα καθήκοντα για το σπίτι.
Καλή συνέχεια!!!
Posted on February 24, 2026
24/2/2026
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ: Κάναμε τις σελ. 76-77 Β.Μ. και τις ασκ. 1, 4 και 5/ σελ. 16-17 Τ.Ε.

Για το σπίτι:
- Ασκ. 2, 6, 7/ σελ. 16-17 Τ.Ε.
- Μελετώ ό,τι κάναμε στην τάξη- Εξασκούμαι πολύ στους κάθετους πολλαπλασιασμούς.
ΙΣΤΟΡΙΑ: Σελ. 78-79. Την Παρασκευή θα κάνουμε επανάληψη στην ενότητα και θα λύσουμε επιλεκτικά κάποιες ασκήσεις από το Τ.Ε. Τη Δευτέρα θα γράψουμε επαναληπτικό στην ενότητα του Τρωικού πολέμου.

Σήμερα τα παιδιά συμμετείχαν σε δράσεις αφιερωμένες στην ημέρα του φιλάθλου.
Σας υπενθυμίζω ότι ενημέρωση γονέων θα έχουμε κάθε πρώτη Τετάρτη του μήνα στις 13:20.
Σε περίπτωση απουσίας μαθητή- μαθήτριας:
Όποιο παιδάκι απουσιάζει καλό είναι να αντιγράφει ό,τι γράψαμε στην τάξη (εφόσον, φυσικά, είναι σε θέση) στα αντίστοιχα βιβλία- τετράδια- φυλλάδια. Όταν δίνεται φυλλάδιο για το σπίτι και δεν υπάρχει η δυνατότητα εκτύπωσής του, το παιδί απλά γράφει τις απαντήσεις στο αντίστοιχο τετράδιο (αναγράφει απλώς τον αριθμό της άσκησης- δεν αντιγράφει ολόκληρες τις εκφωνήσεις).
Σε περίπτωση που δεν απουσιάζει κανένας μαθητής δε θα ανεβαίνουν φωτογραφίες με αυτά που έγιναν στην τάξη. Θα ανεβαίνουν μόνο τα καθήκοντα για το σπίτι.
Καλή εβδομάδα!!!

