Εκπαιδευτική παρέμβαση με μαθητές προσχολικής ηλικίας με στόχο την καλλιέργεια της ικανότητας της αρίθμησης.
"Νέος Παιδαγωγός"
Πανελλήνιο συνέδριο για τον παιδαγωγό του σήμερα
Ευγενίδειο, 3 & 4 Μαΐου 2014
Σιαμπανοπούλου Ευγενία - Καλτσούλα Αναστασία
Το εκπαιδευτικό ψηφιακό παιχνίδι αποτελεί δυναμικό μέσο διδασκαλίας στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Με σωστή χρήση, μπορεί να αξιοποιηθεί σε όλα τα γνωστικά πεδία του αναλυτικού προγράμματος. Εμείς αναρωτηθήκαμε αν ο συνδυασμός ψηφιακού και αναλογικού παιχνιδιού θα προκαλούσε ενίσχυση των εσωτερικών κινήτρων για μάθηση και κατά συνέπεια θα αύξανε το επίπεδο εμπλοκής των παιδιών σε σύνθετες μαθησιακές διεργασίες.
Στόχος μας να καλλιεργήσουμε την μαθηματική σκέψη των παιδιών ώστε να είναι ικανά να αποφασίσουν κριτικά πότε κ΄ με ποιο τρόπο να χρησιμοποιήσουν τις μαθηματικές τους ικανότητες.
Στην έρευνά μας συνδυάσαμε κλασικές μεθόδους παιχνιδιού όπως π.χ παιχνίδια θησαυρού ή παιχνίδια μνήμης με το ψηφιακό παιχνίδι G - Compris.
Στην υβριδική εκπαιδευτική παρέμβαση που υλοποιήσαμε, παρατηρήσαμε στα παιδιά:
- Μεγαλύτερα ποσοστά συγκέντρωσης,
- Επιμονή,
- Προσπάθεια,
- Αυτενέργεια,
- Κινήσεις με ακρίβεια,
- Τόνωση αυτοπεποίθησης,
- Ενθουσιασμό
Τα παιδιά απόλαυσαν δημιουργικό παιχνίδι ενώ εμείς προσεγγίσαμε τους μαθησιακούς μας στόχους!