«Το Παιχνίδι των Θησαυρών».

Παιχνίδι στο χώρο με τη χρήση τεχνολογιών σε συν-δημιουργία με μαθητές προσχολικής ηλικίας.

3ο Πανελλήνιο Εκπαιδευτικό Συνέδριο Ημαθίας
«Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και
Επικοινωνιών στη διδακτική πράξη» (Νάουσα, 2014)

Σιαμπανοπούλου Ευγενία

«Το Παιχνίδι των θησαυρών» είναι ένα παιχνίδι στο χώρο με τη χρήση τεχνολογιών που σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε σε συν-δημιουργία με μαθητές προσχολικής ηλικίας.  Πρόκειται για ένα παιχνίδι κρυμμένων θησαυρών το οποίο υποστηρίζει τη χρήση του από δύο ομάδες μαθητών προσχολικής ηλικίας και μπορεί να διεξαχθεί στην αυλή του σχολείου. Στο σχεδιασμό του υιοθετήθηκαν χαρακτηριστικά των «Χωροδιαδραστικών Παιχνιδιών» (Location sensitive mobile games) .

Η κάθε ομάδα παιδιών έχει  διπλό ρόλο:

α) τον σχεδιασμό του δικού της παιχνιδιού!

β) την  εκτέλεση του παιχνιδιού της άλλης  ομάδας!

Ένας από τους γρίφους, όπως τον απέδωσαν τα παιδιά!

Στόχος

Η κάθε ομάδα ανακαλύπτει στην αυλή του σχολείου τους θησαυρούς που είχε κατασκευάσει και κρύψει επιμελώς η άλλη ομάδα.

Τι όρισαν τα παιδιά ως "Θησαυρούς"!

Οι οδηγίες  είναι  αναλογικές  και  ψηφιακές συνδεδεμένες σε μία διαδραστική εφαρμογή.

Αρχικά τα παιδιά σχεδιάζουν το πλαίσιο του παιχνιδιού και ορίζουν τους κανόνες.  Ορίζουν και κατασκευάζουν τους θησαυρούς, κατασκευάζουν τους γρίφους και αναλαμβάνουν τον ρόλο του σκηνοθέτη καθώς βιντεοσκοπούν της ψηφιακές οδηγίες. Στη συνέχεια φωτογραφίζουν τα σημεία που θα κρύψουν τους θησαυρούς και κατασκευάζουν ψηφιακούς και αναλογικούς χάρτες. Τέλος δημιουργούν μαζί με την δασκάλα τους την διαδραστική διεπιφάνεια του παιχνιδιού.

Μέσα από τους ρόλους αυτούς , καλύπτουμε δραστηριότητες που είναι συμβατές με τα γνωστικά αντικείμενα του αναλυτικού προγράμματος και επιπλέον καλλιεργούμε την κριτική σκέψη και οδηγούμαστε στην επιθυμητή μεταγνώση!

Ο μεγάλος βαθμός εμπλοκής που παρουσίασαν τα νήπια κατά τη διάρκεια του παιχνιδιού, αποτελεί ένδειξη για την ανάπτυξη ενός βαθύτερου επιπέδου μάθησης για την απόκτηση  ικανοτήτων και επιβεβαιώνει την αρχική υπόθεση για την δυναμική των "Χωροδιαδραστικών Παιχνιδιών" στην εκπαιδευτική πράξη.

Συνεργασία και χαρά!

Αφήστε μια απάντηση