Views: 21
ΓΛΩΣΣΑ Α ΛΥΚΕΙΟΥ
| Μήνας | Θεματικές Ενότητες | Στόχοι / Δραστηριότητες |
|---|---|---|
| Σεπτέμβριος | Εισαγωγή στη γλώσσα/ Αγάπη-Ερωτας | Εισαγωγή στις βασικές λειτουργίες της γλώσσας, συζήτηση για τη γλωσσική ποικιλία, προφορική έκφραση, μικρά κείμενα ανάλυσης/ Περίληψη, πώς κάνουμε. Πλαγιότιτλοι, τίτλοι. Θα δουλεύονται όλη τη χρονιά. Παθητική-ενεργητική σύνταξη. Τράπεζα θεμάτων |
| Οκτώβριος | Αγάπη -έρωτας -φιλία στους νέους και στους μεγαλύτερους | Δημιουργική χρήση λέξεων σε κείμενα Τράπεζα θεμάτων, ασκήσεις για ύφος, κειμενικούς δείκτες και τρόπους ανάπτυξης παραγράφου ,δημιουργικές εργασίες για την κριτική σκέψη,την πειθώ και το ερμηνευτικό σχόλιο σε διάδραση και με λογοτεχνικά κείμενα ανάλογης θεματικής. Τροποι ανάπτυξης παραγράφου. Ολα αυτά θα δουλεύονται μέσα στη χρονιά. |
| Νοέμβριος | Διάλογος ανάμεσα στις γενιές. Χασμα των γενεών/εφηβεία. Δύο φύλα.Τα χαρακτηριστικά νέων-γέρων.Η γλώσσα των νέων. Νεότητα-Γηρατειά | Ανάλυση διαλόγων σε κείμενα, συγγραφή σύντομων διαλόγων, εκφραστική ανάγνωση. Εμφαση στο ύφος και τον τόνο με βάση και την τροπικότητα. Λεξιλόγιο.Η περίπτωση του Σταμάτη: εκπαιδευτικό δράμα/ Τράπεζα θεμάτων. Ανάλογα λογοτεχνικά κείμενα που αναδεικνύουν το θέμα. |
| Δεκέμβριος | Εφηβεία,ενδυμασία και μόδα | Διατύπωση επιχειρημάτων, ανάλυση εικόνων,λεξιλόγιο, πολυτροπικά κείμενα. Λεξιλογιο.Τράπεζα θεμάτων. Δευτερεύουσες προτάσεις. Υποτακτική και παρατακτική σύνταξη. Αναφορικές προτάσεις (προσθετικές /προσδιοριστικές) |
| Ιανουάριος | Το κωμικό και η σημασία του γέλιου | Ανάλυση κειμένων με χιούμορ, δημιουργία σύντομων κειμένων που προκαλούν γέλιο, σχολιασμός τεχνικών. Κωμωδία ως είδος, Stand up comedy. Σκετς |
| Φεβρουάριος | Λογοτεχνικό κείμενο και γλώσσα Γλωσσομάθεια, Λεξιλόγιο και σημασιολογία | Ανάλυση λογοτεχνικών κειμένων, αναγνώριση γλωσσικών και εκφραστικών μέσων. |
| Μάρτιος | Αναλφαβητισμός | Ορισμός, είδη, παραδείγματα, λεξιλόγιο, σχετικά κείμενα από τράπεζα θεμάτων. |
| Απρίλιος | Παραγωγή λόγου: επιστολή, άρθρο, δοκίμιο | Σύνταξη σύντομων δοκιμίων, άρθρων, επιστολών με δομή και σαφήνεια. |
| Μάιος | Επανάληψη και αξιολόγηση όλων των θεματικών | Επανάληψη, γραπτή και προφορική αξιολόγηση, παρουσίαση εργασιών μαθητών |
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Eπειδη το μάθημα δεν είναι νεκρός οργανισμός και εξελίσσεται και έχει ανατροπές και διεξάγεται σε πραγματικό χρόνο, κάποια πράγματα αλλάζουν, ανάλογα με τις ανάγκες του μαθήματος κάθε φορά, αλλά και το ενδιαφέρον των μαθητών.
Υπάρχει blog για το μάθημα από το οποίο αντλούνται κάθε φορά κείμενα, ασκήσεις, φύλλα έργασίας κ.λ.π. https://blogs.e-me.edu.gr/hive-notationes/
Γίνονται και κάποια κριτήρια από την τράπεζα θεμάτων. Οιμαθητές γράφουν εκθέσεις και φύλλα εργασίας.
Η ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ 3 ΦΟΡΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ.
Παράλληλα γίνονται και εμβόλιμες δημιουργικές εργασίες.
****************************************************************************************************************************************************************************************************************************
### Νεοελληνική Λογοτεχνία Α' Λυκείου (2 ώρες/εβδομάδα)
ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ
|
| Σεπτέμβριος |
Εισαγωγή στη λογοτεχνία, βασικές έννοιες, ποίηση | Συζήτηση για είδη, στίχος, μέτρο, ανάγνωση ποιημάτων | διαφορά λογοτεχνικού- μη λογοτεχνικού κείμενου, παραδοσιακής( Κ.Ουράνης/Της αγάπης)- μοντέρνας ποίησης, Κειμενικοί δείκτες και εφαρμογές. Εισαγωγή στον Καβαφη /Δημιουργική γραφή/θεατρικές τεχνικές
Τράπεζα θεμάτων
| Οκτώβριος
Ποιηση: Eπανάληψη Κειμενικών δεικτών και ανίχνευσή τους σε ποιήματα.
Εγώ στη θέση σου (Πικέρας), Η πιο όμορφη θάλασσα (Χικμέτ) Οικογενειακό συμβούλιο (Μαστοράκη)
Είσαι νέος (Ελύτης)-Ενας γέρος (Καβάφης) για τη διερεύνηση της νεότητας και των γηρατειών σε διάδραση και με τη θεματική της γλώσσας.
Τράπεζα θεμάτων
| Νοέμβριος
Αναφορά στο δημοτικό τραγούδι ως είδος. (π.χ Νεκρού αδελφού/Μάγισσα)
| Νεοελληνική ποίηση 19ου αιώνα, πεζογραφία: νουβέλα | Ανάλυση στίχων, δομή πλοκής και χαρακτήρων |
Τράπεζα θεμάτων
ΠΡΟΤΖΕΚΤ Α ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ: Ως 10 Δεκέμβρη
| Δεκέμβριος
| Σχολιασμός κειμένων, ανάπτυξη επιχειρημάτων, ανάλυση θεμάτων και τεχνικών |Τράπεζα θεμάτων. Η γυναίκα στα κείμενα . Η σχέση της με τον άντρα. Έχει γίνει προετοιμασία για το ρόλο της γυναίκας στους αιώνες. (π.χ. Μαργαρίτα Περδικαρη, Γυναίκες, ποίημα του Εγγονόπουλου κ.α)
| Ιανουάριος
Αναγνωση βιβλίου: Zητείται ελπίς
Σύγχρονη πεζογραφία, λογοτεχνία και κοινωνικό πλαίσιο | Διάκριση ύφους, σύνδεση κειμένων με ιστορικό/κοινωνικό πλαίσιο | Τράπεζα θεμάτων
| Φεβρουάριος
Αναγνωση βιβλίου: Zητείται ελπίς
Θέατρο: ‘Εργα, αφηγηματικές τεχνικές | Ανάλυση χαρακτήρων, σκηνών, πρωτοπρόσωπη/τριτοπρόσωπη αφήγηση | διάλογος | Ανάλυση σκηνής, ρόλων και θεατρικής μορφής |(π.χ. Στέλλα Βιολάντη) Τράπεζα θεμάτων
| Μάρτιος |
Αναγνωση βιβλίου: Zητείται ελπίς
| Ανάλυση ποιημάτων | Στίχος, μέτρο, εικόνες, νοήματα, σχολιασμός κειμένων |
Επειδή είναι ο μήνας της ποίησης (από την 21η Μάρτη που είναι η Παγκόσμια Ημέρα ποίησης) δίνεται έμφαση στην ποίηση με έργαστήρια από την διδάσκουσα ως μάχιμη λογοτέχνη.
Τράπεζα Θεμάτων
| Απρίλιος
Αναγνωση βιβλίου: Zητείται ελπίς
|Δημιουργία δικού τους κειμένου | Σύντομο διήγημα από μαθητές, δημιουργική γραφή | Τράπεζα θεμάτων
ΠΡΟΤΖΕΚΤ Β ΤΕΤΡΑΜΗΝΟΥ ΩΣ 10 ΑΠΡΙΛΗ
| Μάιος Επανάληψη & αξιολόγηση | Συνολική ανάλυση, προφορική & γραπτή αξιολόγηση ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Eπειδη το μάθημα δεν είναι νεκρός οργανισμός και εξελίσσεται και έχει ανατροπές και διεξάγεται σε πραγματικό χρόνο, κάποια πράγματα αλλάζουν, ανάλογα με τις ανάγκες του μαθήματος κάθε φορά, αλλά και το ενδιαφέρον των μαθητών.
Υπάρχει blog για το μάθημα από το οποίο αντλούνται κάθε φορά κείμενα, ασκήσεις, φύλλα έργασίας κ.λ.π.
Γίνονται και κάποια κριτήρια από την τράπεζα θεμάτων.
Η ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ 3 ΦΟΡΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ.
Παράλληλα γίνονται και εμβόλιμες δημιουργικές εργασίες.
******************************************************************************************************************************************************************************************************************************
Προγραμματισμός Λογοτεχνίας Β΄ Λυκείου
Ασημίνα Ξηρογιάννη
ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ
Επανάληψη: Κειμενικοί δείκτες, διαφορά παραδοσιακής με μοντέρνα ποίηση (Ξανθούλα (Σολωμός) Μέρες του 1949 (Αναγνωστάκης)
Tζένη Μαστοράκη: Οικογενειακό συμβούλιο/ Nαζίμ Χικμέτ: Η πιο όμορφη θάλασσα
Σχόλια για την μοντέρνα ποίηση με αφορμή τα δύο ποιήματα
ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ
Με θέμα το διαδίκτυο και την ηλεκτρονική επικοινωνία 2 ποιήματα:
Κάρολ Αν Νταφυ: Μήνυμα και
Κούλα Αδαλόγλου: BrokenVoice
Διήγημα-Νουβέλα-Μυθιστόρημα: ανάλυση των ειδών
Ηθογραφία-Ρεαλισμός: μέσα στο διήγημα,( Θεοτόκης/Πίστομα/) Παντογνώστης αφηγητής. Ομοδιηγητικός και Ετεροδιηγητικός αφηγητής. Το διήγημα σαν είδος/ Ανάλυση χαρακτήρων, πλοκής, σκηνών και ρόλων μέσα από ανακριτική καρέκλα/διάδρομο συνείδησης// Τράπεζα θεμάτων/ δημιουργική γραφή (οι μαθητές έδωσαν τη δική τους συνέχεια στην ιστορία)
ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ
Θεματική Ενότητα: Ταυτότητα και Ετερότητα
Ποίηση ενδεικτικά: Kαρυωτάκης: Eίμαστε κάτι…/Δημόσιοι υπάλληλοι, Λαπαθιώτης: Nυχτερινό (Συμβολισμός-Ρομαντισμός)
Διηγήματα Σαμαράκη: Ζητείται ελπίς: ταυτότητα, αλλοτρίωση, μοναξιά και μοναχικότητα σε έναν κόσμο που μοιάζει ξένος.
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ
Ταυτότητα και Ετερότητα (συνέχεια)
Μάγια Αγγέλου: Ακόμα Ανατέλλω
Φύλο και Κοινωνικοί Ρόλοι
Ενδεικτικά κείμενα:
Εγγονοπουλος: Γυναίκες
Παπαδιαμάντης: Φόνισσα
Τι είναι το ερμηνευτικό σχόλιο και πώς δουλεύουμε για αυτό. Εφαρμογές και παραδείγματα.
ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ
Φύλο και Κοινωνικοί Ρόλοι (συνέχεια)
Ενδεικτικά κείμενα:
Κατερίνα Αγγελάκη-Ρουκ: Το σώμα μου και ο κόσμος
Παλαμάς: Τρισεύγενη
Κείμενα για την έμφυλη βία
- Η ιστορία της γυναίκας μέσα στους αιώνες Tράπεζα θεμάτων
ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ
Ιστορία και Μνήμη
Ενδεικτικά κείμενα:
Γιώργος Σεφέρης, Άρνηση
Διονύσιος Σολωμός, Ελεύθεροι Πολιορκημένοι (απόσπ.)
Θανασης Χατζόπουλος Κόκαλα
Ποιήματα του Αναγνωστάκη και του Καβάφη
Τράπεζα θεμάτων
ΜΑΡΤΙΟΣ
Θεματική Ενότητα: Φύση και Άνθρωπος
Ενδεικτικά κείμενα:
- Kαβάφης: Η πόλις
- Παπαδιαμάντης: Ονειρο στο κύμα Σύγχρονα οικολογικά ποιήματα ή πεζά.
Εργαστήρια ποίησης λόγω της Παγκόσμιας ημέρας ποίησης (21 Μαρτίου)
ΑΠΡΙΛΙΟΣ
Θεματική Ενότητα: Φύση και Άνθρωπος (συνέχεια)
Ενδεικτικά κείμενα:
- Διδώ Σωτηρίού Ματωμένα Χώματα
- Μυριβήλης Η ζωή εν τάφω
- Καβάφης Ιθάκη
Ταξίδι: Kαρυωτάκης: Tελευταίο ταξίδι- Ποίηση Καββαδία
ΜΑΪΟΣ
Θεματική Ενότητα: Λογοτεχνία και Τεχνολογία – Ο Σύγχρονος Κόσμος
Ενδεικτικά κείμενα:
- Πέτρος Μάτεσις, Η μητέρα του σκύλου (απόσπ.)
- Μάτση Χατζηλαζάρου Ο αιώνας μου
- Τασούλα Καραγεωργίου: Ποιητική τεχνολογία Σύγχρονα διαδικτυακά κείμενα ή μικροδιηγήματα. ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Eπειδή το μάθημα δεν είναι νεκρός οργανισμός και εξελίσσεται και έχει ανατροπές και διεξάγεται σε πραγματικό χρόνο, κάποια πράγματα αλλάζουν, ανάλογα με τις ανάγκες του μαθήματος κάθε φορά, αλλά και το ενδιαφέρον των μαθητών. Υπάρχει blog για το μάθημα από το οποίο αντλούνται κάθε φορά κείμενα, ασκήσεις, φύλλα έργασίας κ.λ.π. https://blogs.e-me.edu.gr/hive-dimiourgikimina2023/ Γίνονται και κάποια κριτήρια από την τράπεζα θεμάτων. Οι μαθητές γράφουν εκθέσεις και φύλλα εργασίας. Η ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ 3 ΦΟΡΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ. Παράλληλα γίνονται και εμβόλιμες δημιουργικές εργασίες.
*****************************************************************************************************************************************************************************************************************************
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΓΛΩΣΣΑΣ Β ΛΥΚΕΙΟΥ
| Μήνας | Θεματική Ενότητα / Κύρια Θέματα |
|---|---|
| Σεπτέμβριος | Εισαγωγή: Επανεξέταση βασικών γλωσσικών/γραμματικών εννοιών ·Επανάληψη σε κάποια πράγματα που διδάχθηκαν στην Α Λυκείου. Προσανατολισμός στη θεματική «Ρατσισμός και είδη Ρατσισμού» Εκπαιδευτικό δράμα -Η ιστορία της Αννας με τη συμμετοχή της τάξης/ Δημιουργική γραφή / Επιστολή-άρθρο/ Τράπεζα Θεμάτων |
| Οκτώβριος | Θεματικές «Στερεοτυπικές αντιλήψεις, προλήψεις, προκαταλήψεις» και «Διαδίκτυο: θετικά, αρνητικά, σκοτεινές πλευρές» Ανάγνωση- ανάλυση κειμένων · Παραγωγή λόγου Πώς κάνουμε περίληψη, τρόποι ανάπτυξης παραγράφου Τράπεζα Θεμάτων |
| Νοέμβριος | Θεματική «Τύπος» · Πληροφόρηση/ Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης/Λεξιλόγιο/ Τράπεζα θεμάτων/Δοκίμιο-άρθρο-μελέτη |
| Δεκέμβριος | Θεματική «Δημοσιογραφία»/Πειθώ/ Είδη συλλογισμών /Συνέντευξη/ Τράπεζα θεμάτων |
| Ιανουάριος | Θεματική «Εργασία» Θεματική «Επιλογή επαγγέλματος» Εκπαιδευτικό δράμα για την επιλογή επαγγέλματος ομαδοσυνεργατικά και με δημιουργική γραφή/ Πρότζεκτ Α τετραμήνου |
| Φεβρουάριος | Εμπέδωση: Ανασκόπηση όλων των προηγούμενων θεματικών · Βιογραφικά είδη /Παραγωγή λόγου/Τράπεζα θεμάτων |
| Μάρτιος | Λογοτεχνικά είδη, κείμενα ανά θεματολογία) · Σύνδεση με προηγούμενες ενότητες Ακόμα: εθελοντισμός, τέχνη, ανθρωπισμός,παιδεία, αυτογνωσία ως σημαντικές έννοιες και βοηθητικές για την Παραγωγή γραπτού λόγου. |
| Απρίλιος | Επανάληψη-συνδυασμός όλων των θεματικών ενοτήτων · Προσομοιώσεις αξιολόγησης, γραπτά/παραγωγή λόγου/ Πρότζεκτ Β Τετραμήνου |
| Μάιος | Τελική επανάληψη: Κείμενα- θεωρία -γραμματική · Τελικές διερευνήσεις θεμάτων παραγωγής λόγου |
ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Eπειδή το μάθημα δεν είναι νεκρός οργανισμός και εξελίσσεται και έχει ανατροπές και διεξάγεται σε πραγματικό χρόνο, κάποια πράγματα αλλάζουν, ανάλογα με τις ανάγκες του μαθήματος κάθε φορά, αλλά και το ενδιαφέρον των μαθητών.
Υπάρχει blog για το μάθημα από το οποίο αντλούνται κάθε φορά κείμενα, ασκήσεις, φύλλα έργασίας κ.λ.π. https://blogs.e-me.edu.gr/hive-dimiourgikimina2023/
Γίνονται και κάποια κριτήρια από την τράπεζα θεμάτων. Οι μαθητές γράφουν εκθέσεις και φύλλα εργασίας.
Η ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ 3 ΦΟΡΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ.
Παράλληλα γίνονται και εμβόλιμες δημιουργικές εργασίες.
****************************************************************************************************************************************************************************************************************************
ΑΣΗΜΙΝΑ ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑΣ Β΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Διάρκεια: Σεπτέμβριος – Μάιος
| Μήνας | Περιεχόμενο Διδασκαλίας |
| ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ | Εισαγωγή στη Φιλοσοφία Τι είναι φιλοσοφία – η αναζήτηση της σοφίας Η σημασία και η επικαιρότητα της φιλοσοφίας Οι απαρχές της φιλοσοφικής σκέψης (από τον μύθο στον λόγο) Οι βασικοί κλάδοι της φιλοσοφίας Συνδεση της φιλοσοφίας με το σήμερα.Ελληνες φιλόσοφοι των τελευταιων χρόνων και εν ζωή. |
| ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ | Σωκράτης – η μαιευτική μέθοδος και η αυτογνωσία Πλάτων – Η θεωρία του σπηλαίου Αριστοτέλης – η έννοια της αρετής και της ευδαιμονίας και η έννοια της μεσότητας. ΒΟΛΤΑΙΡΟΣ -ΚΑΝΤ-ΒΙΝΤΓΕΝΣΤΑΙΝ Κείμενο:«Πίστομα » του Κωνσταντίνου Θεοτόκη- |
| ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ | ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ ΠΟΙΗΣΗ ΚΑ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ /ΚΕΙΜΕΝΑ ΗΘΙΚΗ ΚΑΙ ΦΙΛΟΣΟΦΙΑ: Hθικά διλήμματα: θανατική ποινή, αυτοδικία. |
| ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ | Η Νεότερη Φιλοσοφία Ντεκάρτ: «Σκέφτομαι, άρα υπάρχω» Εισαγωγή στη νεότερη ηθική φιλοσοφία |
| ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ | Ηθική Φιλοσοφία – Το πρόβλημα του αγαθού Η έννοια του ηθικού νόμου Ορθός λόγος και καθήκον Η ελευθερία και η ευθύνη του ανθρώπου Η ηθική των συνεπειών και των αρχών |
| ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ | Πολιτική Φιλοσοφία Η κοινωνική φύση του ανθρώπου Το κοινωνικό συμβόλαιο (Χομπς, Λοκ, Ρουσσώ) Η έννοια της δικαιοσύνης Η δημοκρατία και τα δικαιώματα του ανθρώπου |
| ΜΑΡΤΙΟΣ | Γνωσιολογία – Η φύση της γνώσης Τι είναι γνώση και πώς τη διακρίνουμε από τη γνώμη Οι πηγές της γνώσης (εμπειρία, λογική, διαίσθηση) Το πρόβλημα της αλήθειας και της βεβαιότητας Ο ρόλος της επιστήμης |
| ΑΠΡΙΛΙΟΣ | Αισθητική και Μεταφυσική Η έννοια της ομορφιάς και της τέχνης Η τέχνη ως έκφραση ή μίμηση Μεταφυσικά ερωτήματα: ύπαρξη, ψυχή, Θεός Ο ρόλος της φιλοσοφίας σήμερα |
| ΜΑΙΟΣ | Συνολική επανάληψη όλων των ενοτήτων Φύλλα αξιολόγησης και ασκήσεις κρίσης Τελική παρουσίαση: “Τι σημαίνει να φιλοσοφώ σήμερα;” AYTOAΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Eπειδη το μάθημα δεν είναι νεκρός οργανισμός και εξελίσσεται και έχει ανατροπές και διεξάγεται σε πραγματικό χρόνο, κάποια πράγματα αλλάζουν, ανάλογα με τις ανάγκες του μαθήματος κάθε φορά, αλλά και το ενδιαφέρον των μαθητών. Υπάρχει blog για το μάθημα από το οποίο αντλούνται κάθε φορά κείμενα, ασκήσεις, φύλλα έργασίας κ.λ.π.https://blogs.e-me.edu.gr/hive-filosofionline2023-2024/ Η ΑΥΤΟΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ ΜΑΘΗΤΩΝ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥ ΓΙΝΕΤΑΙ 3 ΦΟΡΕΣ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΔΙΔΑΚΤΙΚΟ ΕΤΟΣ. Παράλληλα γίνονται και εμβόλιμες δημιουργικές εργασίες. |
********************************************************************************************************************************************************************************************************************************
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ Α΄ ΛΥΚΕΙΟΥ
Διάρκεια: Σεπτέμβριος – Μάιος
Στόχος: Κατανόηση της ιστορικής πορείας του ανθρώπου από την Προϊστορία έως τα Ελληνιστικά χρόνια.
| Μήνας | Περιεχόμενο Διδασκαλίας |
| ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ | Εισαγωγή – Εισαγωγή στην Ιστορική Επιστήμη (τι είναι ιστορία, πηγές, χρόνος, ιστορική αφήγηση) ΑΙΓΥΠΤΟΣ -ΕΡΓΑΣΙΑ (ΚΟΛΑΖ ΜΑΚΕΤΑ) Μυκηναϊκός πολιτισμός |
| ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ | Μυκηναϊκός πολιτισμός: παλάτια, θρησκεία, γραφή Η κατάρρευση του μυκηναϊκού κόσμου Οι «σκοτεινοί χρόνοι» του Ελληνισμού |
| ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ | Αρχαϊκή Εποχή (8ος–6ος αι. π.Χ.) Η ανάδυση των πόλεων-κρατών Πολιτική και κοινωνική οργάνωση της Αθήνας και της Σπάρτης Ο αποικισμός και η εξάπλωση του Ελληνισμού Η ανάπτυξη της τέχνης και του πολιτισμού |
| ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ | Κλασική Εποχή (5ος–4ος αι. π.Χ.) Οι Περσικοί Πόλεμοι Ο Χρυσός Αιώνας της Αθήνας Πολιτισμός της Κλασικής Ελλάδας (τέχνες, φιλοσοφία, θέατρο) Ο Πελοποννησιακός Πόλεμος |
| ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ | Η κρίση της πόλης-κράτους – Μακεδονική επέκταση Η άνοδος της Μακεδονίας Ο Φίλιππος Β΄ και οι μεταρρυθμίσεις του Ο Μέγας Αλέξανδρος και η εκστρατεία στην Ανατολή |
| ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ | Ελληνιστικοί Χρόνοι Η διάσπαση της αυτοκρατορίας του Αλεξάνδρου Τα ελληνιστικά βασίλεια Η αλληλεπίδραση ελληνικού και ανατολικού πολιτισμού Ο ρόλος της Αλεξάνδρειας και των επιστημών |
| ΜΑΡΤΙΟΣ | Η Ρωμαϊκή Άνοδος (Εισαγωγή στους μεταγενέστερους χρόνους) Από τη Ρώμη-πόλη σε μεσογειακή δύναμη Οι σχέσεις Ελλήνων και Ρωμαίων |
| ΑΠΡΙΛΙΟΣ | Επαναλήψεις – Θεματικές εργασίες Πολιτισμός και καθημερινή ζωή στην Αρχαία Ελλάδα Η θέση της γυναίκας, της παιδείας και της δημοκρατίας Συγκριτικός πίνακας πολιτικών συστημάτων (Αθήνα–Σπάρτη–Μακεδονία) |
| ΜΑΙΟΣ | Τελική Επανάληψη – Προετοιμασία για εξετάσεις Επανάληψη όλων των ενοτήτων Προφορικές παρουσιάσεις – ερωτήσεις κρίσεως Δείγματα θεμάτων και ανατροφοδότηση ΣΗΜΕΙΩΣΗ: Eπειδη το μάθημα δεν είναι νκερός οργανισμός και εξελίσσεται και έχει ανατροπές και διεξάγεται σε πραγματικό χρόνο, κάποια πράγματα αλλάζουν, ανάλογα με τις ανάγκες του μαθήματος κάθε φορά, αλλά και το ενδιαφέρον των μαθητών. Υπάρχει blog για το μάθημα από το οποίο αντλούνται κάθε φορά κείμενα, ασκήσεις, φύλλα έργασίας κ.λ.π. https://blogs.e-me.edu.gr/hive-istorikotita/ |
*************************************************************************************************************************************************************************************************************************************
