ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΟΙΗΣΗΣ 2024

Views: 2

Επιμέλεια Ασημίνα Ξηρογιάννη

Έξαψη

Ζω διαρκείς επαναλήψεις

Κι αν ποίημα έκανα το Χέρι το μανιασμένο,

δεν υπάρχει σωτηρία.

Τα σημάδια κραυγάζουν στα μάγουλά μου επάνω.

Στα χέρια, τα πόδια, την πλάτη, το στήθος

Το σώμα μου στενάζει

Το σώμα μου κραυγάζει

Το σώμα μου θρηνεί

Κι όλο αναρωτιέμαι  αν έχει κάποια διαφορά

να ζήσω ή να πεθάνω.

Ούτε το φεγγάρι δεν απορροφά της βίας τους κραδασμούς

Το Xέρι εκεί,

ακούραστο, στιβαρό,

Κρέμεται σαν απειλή-πιο σκληρή κι από τη νύχτα-

Ο δήμιος μου,

Εφιάλτης!

Ζω διαρκείς επαναλήψεις

Αλλά εγώ μπορώ ακόμα να νοσταλγώ-τουλάχιστον

Νοσταλγώ τον παιδικό μου κήπο με τις λεμονιές και τη ροδιά

Αν φυτέψω εκεί το Xέρι,

Άραγε θ’ ανθίσει λουλούδι;

Παραθέτω κάποια ποιήματα μαθητών:

***

Μελ. + Φαμπ.

Εσύ

Εσύ που υποφέρεις κάθε μέρα στο σκοτάδι

Εσύ που πονάς

Εσύ που στενάζεις

Εσύ που κραυγάζεις

Εσύ που θρηνείς

Εσύ που κάθε μέρα πεθαίνεις,

βρες το φως στη ζωή σου,

πάλεψε για την ελευθερία σου.

Φύτεψε το Χέρι εκεί που βρίσκονται

οι οδυνηρές σου αναμνήσεις

Και ζήσε τη ζωή σου

παρέα με την αληθινή σου αγάπη.

Ειρήνη +Κωνσταντίνα

Μην τα παρατάς

Προσπάθησε δίχως να σταματάς

Το φως είναι για να σου δείχνει τον δρόμο

Όχι για να σου τον κρύβει

Το Χέρι δεν πρέπει να σε διεκδικεί

ούτε να σ΄ακουμπάει

Προσπάθησε να ξεφύγεις

και να μείνεις όμως εδώ.

Και να δεις ότι κάποια στιγμή

η επιθυμία σου θα γίνει διαταγή

Λουλούδι απ΄τον παιδικό σου κήπο,

θ΄ανθίσει στο σημερινό σου κήπο.

***

Ακόμα το Β2 και σε διάδραση με τον ΟΜΙΛΟ Δημιουργικής και Θεραπευτικής γραφής ασχολήθηκε με άλλα δύο ποιήματα και έκανε τις εξής δράσεις.

α. ‘Αγαλμα γυναίκας με δεμένα χέρια της Κικής Δημουλά.

Δήγμα γραφής:

Όλοι σε λένε κατευθείαν άγαλμα,

εγώ σε προσφωνώ γυναίκα κατευθείαν

Δεν σε υπλογίζουν όλοι

Ούτε σε θαυμάζουν

Αλλά δεν μπορείς να κρατάς κακία,

μίσος και μούτρα.

Σε βλέπουν από μακριά ακίνητη,

θαρρούν πως είσαι απλά ένα άγαλμα.

Δεν ξέρουν τίποτα για σένα

Δεν ξέρουν την ιστορία σου

Αλλα ούτε και τον λόγο ύπαρξής σου

Όμως είσαι άγαλμά και σε αποκαλώ γυναίκα.

(Ειρήνη Μοτάκη)

****

Όλοι σε λένε κατευθείαν άγαλμα,

εγώ σε προσφωνώ γυναίκα κατευθείαν

Κι όχι γιατί είσαι όμορφη σαν αξιοθέατο,

αλλά γιατί σαν άγαλμα κι εσύ

δεν έχεις στόμα για να μιλήσεις.

Δεν σου δώσανε την ευκαιρία να σηκωθείς

και να διεκδικήσεις τα Θέλω σου

γι’ αυτό και συ αιχμάλωτη φαντάζεις στους περαστικούς.

Μα ξέρεις μέσα σου τη δύναμή σου,

ξέρεις να μην υποκύπτεις στα στερεότυπα.

Η ώρα έχει φτάσει για αγώνες και επαναστάσεις,

τα δικαιώματά σου για να μην ξαναξεχάσεις.

(Αφροδίτη Δανομάρα)

***

Όλοι σε λένε κατευθείαν άγαλμα,

εγώ σε προσφωνώ γυναίκα κατευθείαν.

Όλοι σε βλέπουν σαν μια σάρκα

Εγώ σε βλέπω σαν μία ψυχή.

Μια ψυχή βασανισμένη και αιχμάλωτη από την κοινωνία.

Μια ψυχή που θα μπορούσε να καταφέρει πολλά,

αλλά δεν πρόλαβε να καταφέρει τίποτα.

Όλοι σε βλέπουν σαν μάρμαρο, κρύα

εγώ σε βλέπω σαν φωτιά, έτοιμη να κάψει τα πάντα

από την όρεξή της για ζωή.

Μια ζωή που δεν πρόλαβες να νοιώσεις.

Μια ζωή που δεν πρόλαβες να ζήσεις

(Στελλίνα Μικέδη)

***

Όλοι σε λένε κατευθείαν άγαλμα,

εγώ σε προσφωνώ γυναίκα κατευθείαν.

Γιατί είσαι ένα αξιοθέατο όπως είναι και μια γυναίκα.

Δεν έχεις ψυχή, αλλά η στάση σου

επηρεάζει τη δική μου την ψυχή.

Δεν περνάς απαρατήτηρη όπως τότε,

παρά δείχνεις και βγάζει συναισθήματα

που άλλα ταυτίζονται.

Μέσα από αυτά γίνεσαι πιο συμπονετική

κι ας είσαι ακίνητη.

Είσαι φτιαγμένη γι αυτό,

όπως και έφτιαξες ιστορία.

Όπως έχεις και κουράγιο για όλα.

Δεν θα ξεχαστείς ποτέ.

Είσαι σημαντική.

(Μαριτίνα Μαλτέζου)

Δημόσιοι υπάλληλοι

Οι υπάλληλοι όλοι λιώνουν και τελειώνουν
σαν στήλες δύο- δύο μες στα γραφεία.
(Ηλεκτρολόγοι θα ’ναι η Πολιτεία 
κι ο Θάνατος που τους ανανεώνουν.)

Κάθονται στις καρέκλες, μουτζουρώνουν 
αθώα λευκά χαρτιά χωρίς αιτία.
«Συν τη παρούση αλληλογραφία
έχομεν την τιμήν» διαβεβαιώνουν. 

Και μοναχά η τιμή τους απομένει, 
όταν ανηφορίζουνε τους δρόμους, 
το βράδυ στις οχτώ, σαν κουρντισμένοι. 

Παίρνουν κάστανα σκέφτονται τους νόμους,
σκέπτονται το συνάλλαγμα τους ώμους
σηκώνοντας οι υπάλληλοι, οι καημένοι.

Δήγμα γραφής

Του επαγγέλματός μου η επιλογή

αν και περίεργη και δύσκολη για τούτην εποχή

έγινε με πρότυπο τον άδερφό μου

το στήριγμα το παντοτινό μου.

Στις μέρες μας τον βρίζουν γι αυτό που κάνει

δόλοφόνο και γουρούνι τον φωνάζουν όπου σταθεί και όπου φτάνει

κι όμως αυτό τους υποστηρίζει

προστασία δεν δειλιάζει να τους χαρίσει.

Τον βρίζουν και τον περιφρονούν

μα την ασφάλεια που τους προσφέρει καταλήγουν ν’ αναζητούν.

Το όνειρό του κατόρθωσε ν΄ακολουθήσει

και τον πατέρα μας να ευχαριστήσει.

Αργότερα όμως το μίσος απέκτησε

Του δρόμου το πόνος και η δυστυχία τον κατ΄κτησε,

αλλά εκείνος βράχος έμεινε.

‘Ολες τις δυσκολίες υπέμεινε

για να βάλει το λιθαράκι του

στην ασχήμια του κόσμου γύρω του.

Και η Ολομέλεια μάντεψε πως πρόκειται για το επάγγελμα του Αστυνομικού.

About ΞΗΡΟΓΙΑΝΝΗ ΑΣΗΜΙΝΑ

Leave a Reply