English

Περιβάλλον και Ανθρώπινη Υγεία

Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν η σύνδεση της περιβαλλοντικής συνείδησης με την άσκηση και την υγεία.

Αναλυτικότερες παρουσιάσεις σχετικά με τη βιωματική - θεωρητική πλαισίωση και την παραγωγή υλικού γίνονται παρακάτω:

Βιωματική πλαισίωση

Αναρρίχηση, τραμπολίνο, beach volley

Στις 28 Νοεμβρίου 2012 24 μαθητές του Ομίλου "Περιβάλλον & Ανθρώπινη Υγεία" δοκίμασαν τις δυνάμεις τους στην αναρρίχηση, στο τραμπολίνο και στο beach volley. Μέσα σε περιβάλλον ψυχαγωγίας βίωσαν δραστηριότητες εμπλουτίζοντας τις κινητικές εμπειρίες τους.

 2012_The Wall_Climbing (02)

2012_The Wall_Climbing (01)

2012_The Wall_Climbing (03)

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Η Φύση μας δίνει Ζωή

Στις 12 Απριλίου 2013, στα πλαίσια του μαθήματος της Φυσικής Αγωγής, μαθητές των τμημάτων Α4 και Β1 έλαβαν μέρος σε εκπαιδευτικό περιβαλλοντικό πρόγραμμα στο δάσος της Καισαριανής. Πραγματοποίησαν δημιουργική εξερεύνηση αποκτώντας εμπειρία διαβίωσης στη φύση και ανακαλύπτοντας την αξία σεβασμού των φυσικών στοιχείων.

Πεζοπορία

Πεζοπορία

Μέθοδοι εύρεσης και εξοικονόμησης νερού

Μέθοδοι εύρεσης και εξοικονόμησης νερού

Αίσθηση προσανατολισμού

Άναμμά και σβήσιμό φωτιάς - προφυλάξεις

Σχεδιασμός και δημιουργία καταλύματος ...

... όπου απόλαυσαν το κολατσιό τους

Αποκατάσταση χώρου

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Εκπαιδευτική εκδρομή στην Πελοπόννησο

Η εκπαιδευτική εκδρομή στην Πελοπόννησο στις 20-23 Απριλίου πλαισίωσε τη θεματολογία του εκπαιδευτικού ομίλου "Περιβάλλον και Ανθρώπινη Υγεία".

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Θεωρητική πλαισίωση

Επίσκεψη στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών

Στις 17 Δεκεμβρίου 2012, οι μαθητές του ομίλου "Περιβάλλον και Aνθρώπινη Υγεία" επισκέφτηκαν τους χώρους του Γεωπονικού Πανεπιστημίου Αθηνών. Παρακολούθησαν εκπαιδευτική προβολή για την πολυετή ιστορία του Πανεπιστημίου. Επίσης, ξεναγήθηκαν στα εργαστήρια Μελισσοκομίας και Σηροτροφίας, Γεωργίας, Γαλακτοκομίας, Φυτικής Παραγωγής καθώς και στο Γεωργικό Μουσείο.

2012_Geoponiko University

_____________________________________________________________________________________________________________

Βιολογικά προϊόντα ... τι χρειάζεται να γνωρίζουμε

Προσκεκλημένοι εκπρόσωποι του Οργανισμού Ελέγχου και Πιστοποίησης Βιολογικών Προϊόντων "ΔΗΩ" παραχώρησαν συνέντευξη στους μαθητές παρέχοντας σημαντική πληροφόρηση.

Ερωτήσεις για τα βιολογικά προϊόντα :

1. Ποιά είναι η διαδικασία που ακολουθούμε για να καλλιεργήσουμε βιολογικά προϊόντα;

Αρχικά συνάπτουμε σύμβαση με φορέα ελέγχου και πιστοποίησης και από τότε και μετά εφαρμόζουμε τις κοινοτικές προδιαγραφές για καλλιέργεια - παραγωγή βιολογικών προϊόντων

2. Χρειάζεται συγκεκριμένο εξοπλισμό για να καλλιεργήσει κάποιος βιολογικά προϊόντα;

Όχι, ο εξοπλισμός είναι ο ίδιος. Όμως, στις περιπτώσεις που δεν χρησιμοποιείται μόνο σε βιολογικές καλλιέργειες πρέπει να καθαρίζεται.

3. Υπάρχει κάποιο μέτρο το οποίο περιορίζει τα μέρη στα οποία μπορούμε να καλλιεργήσουμε βιολογικά προϊόντα;

Όχι. Αν διαπιστώσει ο ελεγκτής - γεωπόνος κατά τον έλεγχο ότι υπάρχει κίνδυνος επιμόλυνσης των προϊόντων, τότε ακολουθούν αναλύσεις με τις οποίες επιβεβαιώνεται αν το προϊόν μπορεί να χαρακτηριστεί βιολογικό ή όχι. Υπάρχουν βέβαια και οι περιπτώσεις σε εκτάσεις που συνορεύουν με αεροδρόμια ή βιομηχανικές μονάδες που εκεί η αίτηση πιστοποίησης εξετάζεται πολύ προσεκτικά και συνήθως η απάντηση είναι αρνητική.

4. Πρέπει να έχουμε κάποια συγκεκριμένη άδεια για να καλλιεργήσουμε ένα βιολογικό προϊόν, και μετά να πουλήσουμε τα βιολογικά προϊόντα;

Κάθε προϊόν που χαρακτηρίζεται ‘’βιολογικό’’ πρέπει να έχει πιστοποιηθεί από εγκεκριμένο φορέα ελέγχου και πιστοποίησης. Συνεπώς, δεν χρειάζεται ειδική άδεια, αλλά έλεγχο και πιστοποίηση από εγκεκριμένο φορέα ελέγχου.

5. Πως καταλαβαίνουμε ότι ένα προϊόν είναι βιολογικό;

Από την ετικέτα του ή τα έγγραφα (πιστοποιητικά) που το συνοδεύουν.

6. Σε πόσες κατηγορίες χωρίζονται τα βιολογικά προϊόντα;

Η κατηγορία είναι μια, βιολογικά προϊόντα. Όμως υπάρχουν δύο στάδια πιστοποίησης ανάλογα με το πόσα χρόνια πιστοποιείται η εκμετάλλευση. Το ‘’Προϊόν υπό μετατροπή στη Βιολογική Γεωργία’’ είναι το πρώτο στάδιο πιστοποίησης που παίρνει κάποιος συμπληρώνοντας 12 μήνες πιστοποίησης και το ‘’Προϊόν Βιολογικής Γεωργίας’’ είναι το δεύτερο που το παίρνει κάποιος όταν συμπληρωθεί ο απαιτούμενος χρόνος (κλείνοντας τον τρίτο χρόνο).

7. Ποιές είναι οι προϋποθέσεις για να κριθεί ένα μέρος κατάλληλο για παραγωγή βιολογικών προϊόντων;

Να μην υπάρχει κίνδυνος επιμόλυνσης ο οποίος δεν μπορεί να αντιμετωπιστεί από τον παραγωγό στο συγκεκριμένο μέρος.

8. Πως και γιατί μπορούμε να προσελκύσουμε τον άνθρωπο να αγοράσει και να καταναλώσει βιολογικά προϊόντα;

Γιατί είναι προϊόντα ασφαλή και υγιεινά. Παράγονται με τρόπο που σέβεται το περιβάλλον και τον άνθρωπο και γνωρίζουμε ότι πριν καταλήξουν στο πιάτο μας έχουν προηγηθεί έλεγχοι σε όλα τα στάδια παραγωγής, κάτι σπάνιο για τα ελληνικά δεδομένα.

9. Ποιά είναι τα κριτήρια για να ονομάσουμε ένα προϊόν βιολογικό;

Πρέπει να τηρούνται κάποιες προδιαγραφές παραγωγής για ένα χρονικό διάστημα, η διάρκεια του οποίου εξαρτάται από το είδος του προϊόντος. Όταν γίνει αυτό το πιστοποιητικό σε ισχύ που συνοδεύει το προϊον είναι η εγγύηση βιολογικότητας.

10. Μπορεί ο τόπος καλλιέργειας βιολογικών προϊόντων να επηρεαστεί από έναν τόπο καλλιέργειας μη βιολογικών προϊόντων;

Μπορεί, και αν είναι πολύ μεγάλος ο κίνδυνος τότε το μέρος δεν είναι κατάλληλο για βιολογική καλλιέργεια. Αν είναι μικρός θα διαπιστωθεί στην πορεία του ελέγχου και της πιστοποίησης αν υπήρξε επιρροή με το ανάλογο αποτέλεσμα.

11. Γιατί υπάρχουν βιολογικά προϊόντα;

Τα τρόφιμα τα οποία είναι χωρίς χημικές επεμβάσεις και ασφαλή για τον ανθρώπινο οργανισμό θα έπρεπε να είναι τα μόνα που μπορούν να κυκλοφορούν και να καταναλώνουμε. Το βιολογικό προϊόν, δηλαδή το ασφαλές και ελεγχόμενο τρόφιμο είναι το φυσιολογικό και το αναμενόμενο για τον καταναλωτή. Τα συμβατικά είναι το ξένο σώμα στη διατροφή μας καθώς κυκλοφορούν εδώ και πολλά χρόνια και είναι απολύτως ακατάλληλα για κατανάλωση γιατί α) καλλιεργούνται στο μεγαλύτερο ποσοστό χωρίς κανένα έλεγχο και β) οι περιοχές που καλλιεργούνται έχουν μολυνθεί σε απελπιστικό βαθμό.

12. Τι καλό προσφέρει το βιολογικό προϊόν στην ανθρώπινη υγεία;

Είναι ασφαλές, χωρίς χημικά και περιέχει πολύ υψηλότερα ποσοστά θρεπτικών συστατικών.

13. Πού υπάρχουν βιολογικές καλλιέργειες στην χώρα μας;

Υπάρχουν βιολογικές καλλιέργειες σε όλα τα μέρη της Ελλάδας το μόνο που διαφέρει είναι το είδος καλλιέργειας ανα περιοχή.

14. Υπάρχουν εγκεκριμένα φυτοφάρμακα για βιολογικές καλλιέργειες;

Ναι, τα οποία προέρχονται από τη φύση, δηλαδή από φυτά, πετρώματα, μικροοργανισμούς κλπ.

15. Έχει η όξινη βροχή επιπτώσεις στη βιολογική καλλιέργεια;

Έχει επιπτώσεις στα φυτά κατευθείαν. Το πιο πιθανό σε μία τέτοια περίπτωση είναι να μην υπάρξει καθόλου παραγωγή για εκείνη τη χρονιά. Αν υπάρξει θα πρέπει να εξεταστεί το αν θα μπορεί να χαρακτηριστεί βιολογική ή όχι.

16. Ποιά είναι η διαφορά μεταξύ βιολογικών και συμβατικών προϊόντων;

Τα βιολογικά παράγονται με συγκεκριμένες προδιαγραφές οι οποίες στοχεύουν στην παραγωγή προϊόντων υψηλής διατροφικής αξίας και στην προστασία του περιβάλλοντος. Αντίθετα στα συμβατικά δεν υπάρχουν συγκεκριμένες προδιαγραφές παραγωγής με αποτέλεσμα πολλές φορές να κυκλοφορούν επιβλαβή προϊόντα ενώ οι περιοχές καλλιέργειας έχουν μολυνθεί ανεπανόρθωτα.
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________
_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Παραγωγή εκπαιδευτικού υλικού

[slideshare id=22322499&doc=random-130602051423-phpapp02]

[slideshare id=22322464&doc=random-130602051259-phpapp01]

[slideshare id=22322335&doc=random-130602051141-phpapp02]

[slideshare id=22322255&doc=random-130602051031-phpapp01]

Leave a Reply