Συνάντηση της παιδαγωγικής ομάδας του Προγράμματος Erasmus+

Μαρία Α., Βούλα, Μαρία Πετ., Νίκος, Μαίρη, Γιούλη

Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2019

Θέμα 1ο Πρόγραμμα SELFIE (αφορά στην τεχνολογική αποτύπωση του προφίλ του σχολείου και είναι πρωτοβουλία της Μαρίας Π.)

Έχει σταλεί μήνυμα  με σύνδεσμο για ερωτηματολόγιο μικρής διάρκειας που πρέπει να συμπληρωθεί από ΟΛΟΥΣ τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μέχρι 7/2. Η Μαρία θα συλλέξει και θα επεξεργαστεί τα δεδομένα και θα υποβληθεί αίτημα  (ο Γρηγόρης να ετοιμάζεται!) με τις ανάγκες προς κάλυψη.

Θέμα 2ο Φεβρουάριος: μήνας Ασφαλούς Διαδικτύου

Πρόταση της Μαρίας Π. την οποία υποστηρίζουμε ως ΑΠΟΛΥΤΩΣ αναγκαία με αφορμή αντίστοιχο εορτασμό στις 5/2. Επειδή φαίνεται ότι στο σχολείο μας έχουμε ανάγκη από τέτοιες δράσεις συμφωνήσαμε στο προσχέδιο που κατέθεσε η Μαρία να γίνουν όλο το Φεβρουάριο δραστηριότητες ανά τάξη στο μάθημα της Πληροφορικής. Αναλυτικά:

Α & Β τάξη Ανάγνωση του βιβλίου «Η μεγάλη απόφαση του @Παπάκι» (πως κάτι που εμείς θεωρούμε αστείο πληγώνει τον άλλον)

Γ τάξη «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο: Η δύναμη της εικόνας» Παρουσίαση, ανάλυση προσωπικών δεδομένων και κίνδυνοι

Δ, Ε, ΣΤ τάξεις «Μαθαίνω να σερφάρω με ασφάλεια» Παρουσίαση

ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ, θα οργανωθεί ημέρα συζήτησης και δράσεων με γονείς

Θέμα 3ο Συμμετοχή του σχολείου στη διαδικασία υποβολής αίτησης για πρόγραμμα ΚΑ2 Σύμπραξη σχολείων για το επόμενο σχολικό έτος με κεντρικό θέμα την επιβλαβή χρήση των οθονών και τη διαδικτυακή ασφάλεια (συντονιστικό σχολείο The Grammar School Λεμεσός Κύπρου)

PROJECT SUMMARY

How the use of technology negatively impacts learning –a teacher’s perspective

The idea of this project began after the summer vacation when all our teachers realised that the long break and children’s access to too many hours spent on tablets, gaming consoles and smartphones, our students were lacking imagination, creativity and most of all, concentration. Upon informal research of the issue, we realised it was a universal problem, and that teachers from all over Europe were sharing the same concerns. We came to the following conclusions:

  • Although technology can be a useful educational tool, it may have the opposite effect on learning in the long run.
  • Technology, if not supervised at home, causes other problems (e.g. lack of exercise which results in obesity, affects their sleep pattern etc)
  • It also affects them socially in their interaction with other people (social skills) and in their future life (e.g. they lack interview skills).

The purpose of the project is to raise awareness and to forge a common strategy towards combating this new social plague. Our project will involve students between the ages of 10-14 years old which as we have observed are more easily influenced negatively by the use of the technology. The project will include activities that will oblige students to enhance social skills, physical activity, arts and crafts and others, so that perhaps we can lessen the children’s time for unsupervised use of technology. Finally, the project will attempt to further educate the children to use the technology to their benefit and not to be a detriment to their education.

Θέμα 4ο Εγγραφή στην Κοινότητα https://www.facebook.com/DigiParentCoach/ για οπαδούς Facebook- Συμβουλευτική Ομάδα με έδρα τη Γαλλία σε θέματα ασφάλειας διαδικτύου

Θέμα 5ο Συμμετοχή σε MOOC (Massive Online Open Course) Σεμινάριο ασύγχρονης εκπαίδευσης διάρκειας 5 εβδομάδων (αρχίζει τη Δευτέρα 21/1/2019) https://www.europeanschoolnetacademy.eu/web/yes-i-can-empowering-student-learning Προσφέρεται από την Ακαδημία του Ευρωπαϊκού Σχολικού Δικτύου και έχει και πιστοποίηση. Από την ομάδα θα το παρακολουθήσουν Νίκος, Ράνια, Μαίρη, Σοφία, Μαρία Π., Γιούλη, Γρηγόρης και κάθε Σάββατο μπορούμε να διαβάζουμε μαζί και να κάνουμε τις μικρές εργασίες που απαιτούνται.

Θέμα 6ο Συμμετοχή του σχολείου σε δίκτυο Δημοκρατικών Σχολείων του Συμβουλίου της Ευρώπης «Safe to speak Safe to Learn» https://www.coe.int/en/web/campaign-free-to-speak-safe-to-learn . Δεν απαιτείται τίποτα παραπάνω από το να μoιραζόμαστε ό,τι δουλειά κάνουμε για το δικό μας σχέδιο Erasmus+. Υποβλήθηκαν προφίλ σχολείου, δράσεις, κλπ. Επίσης, συμμετέχουμε και στο δίκτυο https://eudec.gr/ , το οποίο αποτελεί κομμάτι μιας ευρωπαϊκής κοινότητας εκπαιδευτικών που διοργανώνει βιωματικά εργαστήρια και παρέχει υλικό στα μέλη της.

Θέμα 7ο Προθεσμία υποβολής σχεδίων εργασίας σε γνωστικά αντικείμενα που προάγουν την ιδέα του Δημοκρατικού Σχολείου και ανάρτηση στην ψηφιακή πλατφόρμα ανοιχτής πρόσβασης του σχολείου μας https://e-me.edu.gr/groups/3dimzografou2018 μέχρι 15/2/2019 για να γίνει μετάφραση και στα Αγγλικά από Γιούλη.

Μαρία Α.: Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Εκλογές στην τάξη

Ράνια: Γεωγραφία Ταξίδι στις ηπείρους, (Στρώνουμε τραπέζι στην Αφρική; Ρωτήστε για ιδέες για δράση με όλο το σχολείο στο τέλος της χρονιάς!!!)

Θέμα 8ο Εφημερίδα 2ο τεύχος, κυκλοφορεί την 25η Μαρτίου ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Δράσεις του σχολείου

Θέμα 9ο Ε τάξη πρόταση για Μουσείο Μουσικών Οργάνων  και φιλοξενία στην αίθουσα εκπαιδευτικών

Θέμα 10ο Η αίτηση του σχολείου μας για συμμετοχή στην καινοτόμα δράση Ανοιχτό Σχολείο σε μια ανοιχτή κοινωνία που εποπτεύει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εγκρίθηκε http://iep.edu.gr/el/component/k2/627-sholeia-b-fasi-osos

Η Συμμαχία του Κήπου/ The Garden gang είναι ένα διετές πρόγραμμα συλλογικής διαχείρισης και ανάπτυξης του σχολικού κήπου του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ζωγράφου από δύο ομάδες: τους μαθητές και τους παππούδες τους.

Με οδηγό τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της διαγενεακής μάθησης («Η διαγενεακή μάθηση ορίζεται ως ο τρόπος με τον οποίο άνθρωποι από όλες τις ηλικίες μπορούν να διαδώσουν τη γνώση αναμεταξύ τους. Ο σκοπός των διάφορων διαγενεακών προγραμμάτων συνίσταται στο να φέρει κοντά ανθρώπους από διαφορετικές γενεές μέσω διάφορων ευεργετικών δραστηριοτήτων, ώστε να προωθηθεί η αλληλοκατανόηση και ο αλληλοσεβασμός μεταξύ των διαφορετικών γενεών και να οικοδομηθούν κοινότητες και ομάδες, όπου οι άνθρωποι συνυπάρχουν πρακτικά και έχουν βαθύτερη επικοινωνία. Δίνεται με αυτό τον τρόπο στις νεότερες και παλαιότερες γενεές η ευκαιρία της αλληλεπίδρασης και της  προσφοράς μεταξύ τους, αλλά και στον ευρύτερο κύκλο τους. Τέτοιας φύσης δραστηριότητες προωθούν την προσωπική ανάπτυξη και συμβάλλουν στην κοινωνική τους ένταξη. Ηλικιωμένοι και νέοι τίθενται στο ίδιο περιβάλλον, συζητούν μεταξύ τους, ανταλλάζουν απόψεις. Οι μεγαλύτεροι μοιράζονται τη γνώση και την εμπειρία και αισθάνονται χρήσιμοι, οι δε νέοι κατανοούν τις αλλαγές που σχετίζονται με τη διαδικασία της ωρίμανσης και τα στάδια της μελλοντικής ζωής τους.» Πηγή: https://ec.europa.eu/epale/el/blog/diageneaki-mathisi?fbclid=IwAR3-iDrCoJjafyy0OCmMsuv0B9Q0trxOtwOFWUhPro1jc-0778XnTcteHCI )  οι μαθητές και οι παππούδες θα συνδιαμορφώσουν μια έκταση 100τμ αφού πρώτα συνεργαστούν σε επίπεδο μελέτης και ανάπτυξης σχεδίων. Στη φάση αυτή θα γίνει χρήση τεχνολογικών μέσων (οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν με τον παππού τις γνώσεις τους στους Η/Υ και στη χρήση ψηφιακών εργαλείων απεικόνισης μπαίνοντας  στο ρόλο εκπαιδευτή) και θα αναλυθούν τα δεδομένα, θα συνυπολογιστούν οι συνθήκες και οι παράγοντες που επηρεάζουν την καλλιέργεια στο συγκεκριμένο χώρο. Οι δυο ομάδες θα συνεργαστούν  με ειδικούς που θα κληθούν στο χώρο του σχολείου (γεωπόνοι, ανθοκόμοι, τεχνικοί).

Στη συνέχεια, θα προγραμματιστούν οι εργασίες υλοποίησης, θα οριστούν τα χρονοδιαγράμματα εργασιών και παρεμβάσεων στο σχολικό κήπο και θα εκτιμηθούν τα αποτελέσματα. Οι ομάδες θα συναντιούνται στον σχολικό κήπο για να φυτέψουν, να παρατηρήσουν το μεγάλωμα των σπόρων, να περιποιηθούν και να συλλέξουν τους καρπούς. Η συνεργασία τους θα καταγραφεί με τη βοήθεια ψηφιακών μέσων (τήρηση ηλεκτρονικού ημερολογίου το οποίο θα μάθουν οι μαθητές στους παππούδες, καταγραφή βίντεο και φωτογραφιών) και θα αναρτάται σε ειδικό χώρο στον ιστότοπο του σχολείου.

Στόχοι του προγράμματος:

  1. Ανάπτυξη δεσμών μεταξύ των μελών της μονάδας με προεκτάσεις σε όλα τα επίπεδα συνεργασιών εντός σχολείου αλλά και σχολείου-τοπικής κοινότητας με έμφαση στην αξία της κοινωνικής συμπερίληψης και σε πρακτικά βήματα που προωθούν την ένταξη της τρίτης ηλικίας στην ενεργή κοινωνία και την εξάλειψη του χάσματος μεταξύ των γενεών
  2. Βελτίωση της στάσης των μαθητών απέναντι στο σχολικό χώρο και ενίσχυση της εικόνας του σχολείου ως ζωντανό κύτταρο της γειτονιάς
  3. Προώθηση βιωματικής μάθησης και μεθόδων ανακαλυπτικής και διαγενεακής μάθησης
  4. Η ανάληψη διαφορετικών ρόλων (οι μαθητές γίνονται εκπαιδευτές και οι μεγάλοι μαθητές και εκπαιδευτές) με στόχο την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αυτενέργειας

ΟΡΙΣΤΗΚΑΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ: ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ (αναλαμβάνει το κομμάτι της Πληροφορικής) και ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΑΙΡΗ (αναλαμβάνει τον κήπο)

ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ! ΚΑΛΗ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!

 

 

Leave a Reply