Εκπαίδευση μιας Μηχανής Μάθησης για αναγνώριση ακατάλληλων/κατάλληλων εικόνων (Μέρος 3)

Οι μαθητές ολοκλήρωσαν τον προγραμματισμό της εφαρμογή τους αναγνώρισης και κατηγοριοποίησης εικόνων σε αβλαβείς ή επιβλαβείς. Τρέξανε και δοκίμασαν το  μοντέλο τους, τροφοδοτώντας το με διάφορες εικόνες.

Αποτελέσματα: το μοντέλο είχε καλά αποτελέσματα συγκρίνοντας εικόνες με διαφορετικά σχήματα ή και χρώματα αλλά δυσκολεύονταν  να κατηγοριοποιήσει εικόνες με το ίδιο σχήμα και χρώμα αλλά με διαφορετική έκφραση.

Εκπαίδευση μιας Μηχανής Μάθησης για αναγνώριση ακατάλληλων/κατάλληλων εικόνων (Μέρος 2)

Οι μαθητές χρησιμοποίησαν όλες τις εικόνες τις οποίες είχαν αναρτήσει τα συνεργαζόμενα σχολεία στο συνεργατικό Wakelet για να τροφοδοτήσουν με δεδομένα το μοντέλο Μηχανικής Μάθησης "SID 2020" στην πλατφόρμα https://machinelearningforkids.co.uk. Το μοντέλο αυτό έχει ως στόχο  να αναγνωρίσει επιβλαβείς από αβλαβείς εικόνες. Στη συνέχεια οι μαθητές ξεκίνησαν να προγραμματίζουν στο Scratch ένα πρόγραμμα το οποίο θα χρησιμοποιεί το Μοντέλο Μηχανικής Μάθησης "SID 2020" που εκπαίδευσαν στο να αναγνωρίζει νέες εικόνες και να τις κατηγοριοποιεί σε επιβλαβείς και αβλαβείς. Η δράση αυτή θα τους επιτρέψει να κατανοήσουν καλύτερα τους μηχανισμούς που χρησιμοποιούν τα κοινωνικά δίκτυα για να ανιχνεύσουν κατάλληλο από ακατάλληλο περιεχόμενο, όπως είδαν τον προηγούμενο μήνα κατά την διάρκεια της δράσης "Η Τεχνητή Νοημοσύνη στην καθημερινή ζωή μας"

Το πρόγραμμα στο Scratch βασίζεται στο σενάριο ¨Αυτοκίνητο ή Φλιτζάνι" από το https://machinelearningforkids.co.uk/#!/worksheets.

Συνεργατική Δράση: η Τ.Ν για την ασφάλεια στο διαδίκτυο (Μέρος1)

Ο στόχος της δράσης είναι να συνεργαστούν οι μαθητές των σχολείων που συμμετέχουν στο έργο και να δημιουργήσουν/προγραμματίσουν ένα απλό μοντέλο Μηχανικής Μάθησης που να αναγνωρίζει εικόνες με κατάλληλο ή ακατάλληλο περιεχόμενο για παιδιά . Τα συνεργαζόμενα σχολεία σε πρώτη φάση θα προτείνουν 2-3 εικόνες σχετικές με θετικό και 2-3 αντίστοιχα  με αρνητικό περιεχόμενο και να το αναρτήσουν στο κοινό παρακάτω wakelet ( ΕΔΩ      db7c371)

Οι μαθητές ενημερώθηκαν για την κλίμακα PEGI, τα ηλικιακά επίπεδα (3, 7, 12, 16 και 18) και τις διάφορες ενδείξεις για καταλληλότητα του περιεχομένου του παιχνιδιού όσον αφορά την προστασία των ανηλίκων. Αναζήτησαν για τα αγαπημένα τους παιχνίδια (Fortnite, Minecraft..) τις αντίστοιχες ενδείξεις και διαπίστωσαν ότι δεν ήταν αυτές που περίμεναν. Στην συνέχεια πρόσθεσαν εικόνες emojies οι οποίες παραπέμπουν σε κατάλληλο ή ακατάλληλο περιεχόμενο στο συνεργατικό wakelet.

Το διαδίκτυο των πάντων (Internet of Thing) , τα Μεγάλα Δεδομένα (Big Data) και η Τεχνητή Νοημοσύνη στην ζωή μας.

Παρακολουθήσουμε βίντεο (από συλλογή που δημιουργήθηκε για αυτόν τον σκοπό ΕΔΩ) και προκλήθηκε συζήτηση στην ολομέλεια της τάξης για τις εφαρμογές της Τεχνητής Νοημοσύνης και τις επιπτώσεις της στην καθημερινή μας ζωή. Πραγματοποιήσαμε επίσης κάποια πειράματα με τον Βοηθό της Google (Google Assistant) ζητώντας του να μας πει ένα αστείο, για να απαντήσει σε ερωτήσεις όπως τι αναμένουμε από τον καιρό σήμερα.

Δράσεις Ασφάλεια στο Διαδίκτυο- Μέρος 1ο

Οι μαθητές και αυτή τη χρονιά παίρνουν ενεργά μέρος σε δράσεις με στόχο την ενημέρωσή τους σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο. Βίντεο, διαδραστικά παιχνίδια, ανταλλαγή απόψεων, σκέψεων και εμπειριών αποτελούν τις πρώτες μας δράσεις.

Το Στ2, Στ’3 και τα συνεργαζόμενα σχολεία κατάφεραν να σπάσουν τον κώδικα!

Τα συνεργαζόμενα σχολεία όπως και τα τμήματα του Στ'2 και Στ3 αποδέχτηκαν την πρόκληση του  ΣΤ'1 του σχολείου μας και κατάφεραν να σπάσουν τον δυαδικό κώδικα ο οποίος είχε κωδικοποιηθεί από τους ίδιους τους μαθητές χρησιμοποιώντας μια κατασκευή  ηλεκτρικού κυκλώματος. Οι μαθητές των Στ1 και Στ2 είχαν επίσης και εκείνοι την ευκαιρία να πειραματιστούν στο δυαδικό σύστημα και  να κατανοήσουν εμπειρικά τις γνώσεις που είχαν αποκτήσει στην αρχή του έτους σχετικά με την λειτουργία του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή (Bit, Byte, KByte, MByte, GByte, TByte).

Σπάσε τον κώδικα

Σε συνέχεια της δραστηριότητας κατασκευής Χριστουγεννιάτικων καρτών με ηλεκτρονικά κυκλώματα, οι μαθητές χρησιμοποίησαν ένα ηλεκτρικό κύκλωμα για να κωδικοποιήσουν στο δυαδικό σύστημα 3 λέξεις. Στην συνέχεια προκάλεσαν τα συνεργαζόμενα σχολεία να αποκωδικοποιήσουν το μήνυμα.

Ήταν η πρώτη δράση του 2020 και έδωσε την ευκαιρία στους μαθητές να κατανοήσουν εμπειρικά τις γνώσεις που είχαν αποκτήσει στην αρχή του έτους σχετικά με την λειτουργία του Ηλεκτρονικού Υπολογιστή (Bit, Byte, KByte, MByte, GByte, TByte).

 

Χριστουγεννιάτικες κάρτες με Ηλεκτρικά Κυκλώματα

Δράση συνδιδασκαλίας STEM με την με την δασκάλα της τάξης, κα. Σωτηρία: οι μαθητές, υπό την καθοδήγησή των δύο εκπαιδευτικών δημιούργησαν ηλεκτρικά κυκλώματα, φωτίζοντας τις Χριστουγεννιάτικες κάρτες τους. Ο ηλεκτρισμός και τα ηλεκτρικά κυκλώματα αποτελούν ύλη της ΣΤ' βάση του Αναλυτικού Προγράμματος σπουδών και βασικό μέρος των ηλεκτρονικών υπολογιστών,όπως είχαν ήδη γνωρίσει οι μαθητές κατά των δράσεων του Σεπτεμβρίου!

Καλά Χριστούγεννα και καλή Χρονιά!

Η ΩΡΑ του Κώδικα – Δράση 2

Hour of Code’s ‘Robotics and Circuits’:  οι μαθητές κωδικοποίησαν τα ρομποτάκια Edison στο να προσομοιώσουν την φύλαξη μιας αυλής από έναν σκύλο (το ρομποτάκι). Χρησιμοποιώντας τους ανιχνευτές κίνησης και αντανάκλασης  επιφάνειας, ο σκύλος μπορεί να κινηθεί ελεύθερα εντός της αυλής και κάθε φορά που εντοπίζει κάποιο εμπόδιο (κλέφτης), σταματάει, γαβγίζει εκπέμπει φωτεινά σήματα.   Ο προγραμματισμός έγινε με το  EdScratch το οποίο βασίζεται στο Scratch.

 

Ώρα του Κώδικα: Hour of Code 2019

Οι μαθητές συμμετέχουν στην Ώρα του Κώδικα (Hour of Code 2019) με 2 δράσεις: ο προγραμματισμός του ρομπότ Edison και την δράση "A.I for Oceans" από το code.org.

Η επιστήμη των υπολογιστών είναι πολύ περισσότερο από την κωδικοποίηση! To "A.I for Oceans" εισάγει τους μαθητές στην Μηχανική Μάθηση , στην σωστή διαχείριση των δεδομένων (ποιοτικά δεδομένα) και στις προκαταλήψεις (ethics). Ο στόχος των μαθητών είναι να διδάξουν σε μια "Τ.Ν" να ξεχωρίζει ένα ψάρι από τους άλλους οργανισμούς αλλά και από τα σκουπίδια που βρίσκονται στην θάλασσα, και αποτελεί ένα παράδειγμα για το πως μπορεί μια Τεχνητή Νοημοσύνη να χρησιμοποιηθεί για την αντιμετώπιση των παγκόσμιων προβλημάτων (AI for Good).

 

Skip to toolbar