EKΘΕΣΗ – ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΟΜΙΛΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α2 ΤΟΥ 1ου ΛΥΚΕΙΟΥ Αγίων Αναργύρων ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ  2022-2023

EKΘΕΣΗ - ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ ΟΜΙΛΟΥ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗΣ ΓΡΑΦΗΣ ΚΑΙ ΠΟΙΗΣΗΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ Α2

ΤΟΥ 1ου ΛΥΚΕΙΟΥ Αγίων Αναργύρων

ΣΧΟΛΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ  2022-2023

Εισηγήτρια : Aσημίνα Ξηρογιάννη, φιλόλογος(Πε02), θεατρολόγος(Πε91.01), συγγραφέας

 

* Στον όμιλό μας συμμετέχει ολόκληρο τμήμα (24 άτομα) και έτσι το έχουμε εξαρχής κοινοποιήσει.

** Για τον όμιλό μας δημιουργήσαμε ένα blog στην e-me. Η διεύθυνση του blog είναι η εξής:https://blogs.e-me.edu.gr/hive-POETRYforEVER/

To Blog περιέχει υλικό από τις δράσεις μας. ΤΗΝ ΠΡΟΣΟΧΗ ΣΑΣ, ΠΑΡΑΚΑΛΩ! (ΕΜΠΛΟΥΤΙΖΕΤΑΙ ΣΙΓΑ ΣΙΓΑ από τη διδάσκουσα με αντιπροσωπευτικό υλικό. Λόγω του όγκου του υλικού, δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασίa καταχώρησης του. ‘Αλλωστε ένα ενδεικτικό μέρος μόνο θα καταχωρηθεί. Είναι work in progress.) 

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ: 1. Να κατανοήσουν οι μαθητές τη σπουδαιότητας της ποίησης 2. Να μάθουν σε τι διαφέρει η σύγχρονη από την παραδοσιακή ποίηση 3. Να προσεγγίσουν τα συναισθήματά τους με τη βοήθεια των στίχων και των λέξεων 4. Να καλλιεργήσουν την ενσυναίσθηση, τη φαντασία, αλλά και την κριτική τους σκέψη. 5. Να μάθουν να εργάζονται ομαδικά.

ΠΡΟΣΔΟΚΩΜΕΝΑ ΟΦΕΛΗ: Να διευρύνουν τους ορίζοντές τους οι μαθητές. Να νιώσουν καλά μαθαίνοντας να εκφράζονται μέσω της ποίησης. Να καταλάβουν ότι η ποίηση δεν είναι κάτι δυσνόητο και μακρινό, αλλά κάτι που υπάρχει γύρω μας, κοντά μας, αρκεί να τολμάμε να την προσεγγίζουμε

ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ: Με τη βοήθεια της δημιουργική γραφής οι μαθητές προσεγγίζουν την ποίηση.
Κάποια από τα θέματα με τα οποία ασχοληθήκαμε ήταν τα κάτωθι: ποίηση και συναισθήματα / Ποιητές του σήμερα / Η αξία της ποίησης στη ζωή των εφήβων /εργαστήρι ΧΑΙΚΟΥ/ Ποίηση κι άλλες τέχνες/ Ποίηση και φαντασία /Γίνε για μια μέρα ποιητής/ Η δημιουργικότητα στη γλώσσα/ Το ποίημα του εαυτού.

 

ΟΚΤΩΒΡΙΟΣ  2022

 

  • Γνωριμία μελών. Ορισμός τρόπου εργασίας. Τι είναι ένας όμιλος; Ποια η λειτουργία του;
  • Συζήτηση για τη δημιουργικότητα στη γλώσσα :ποιητική και αναφορική λειτουργία.

 

  • Το σήμα κατατεθέν μας, το μολύβι

 

https://blogs.e-me.edu.gr/hive-POETRYforEVER/2023/01/11/%cf%83%ce%b7%ce%bc%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%cf%84%ce%b1%cf%84%ce%b5%ce%b8%ce%b5%ce%bd-%ce%bf%ce%bc%ce%b9%ce%bb%ce%bf%cf%85-%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b7%cf%83%ce%b7%cf%83-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b4%ce%b7%ce%bc/

 

 

ΔΙΑΒΑΖΟΥΜΕ ΚΑΙ ΓΡΑΦΟΥΜΕ ΠΟΙΗΣΗ

 

https://blogs.e-me.edu.gr/hive-POETRYforEVER/2022/11/23/110/

 

 

  • 4/10 Project «Γίνε για μια μέρα ποιητής»

Τα παιδιά έλαβαν προτάσεις-θέματα και σκάρωσαν τα δικά τους στιχάκια. 'Αλλα είχαν θέμα τον πόλεμο ή την ειρήνη, άλλα την αγάπη, άλλα τα συναισθήματα γενικότερα. Μερικά παιδιά επέλεξαν δικό τους, ελεύθερο θέμα. Τα στιχάκια έγραψαν σε πολύχρωμα χαρτάκια. Έπειτα στον ασπροπίνακα υπέγραψαν για τη δράση μας. Διασκέδασαν τη διαδικασία και εξέφρασαν τα συναισθήματά τους και προφορικά. Στο τέλος διαβάσαμε δυνατά τα στιχάκια χωρίς όμως να αποκαλύψουμε το όνομα του ποιητή.,Από ένα σημείο και πέρα ξεκίνησαν τα παιδιά να μαντεύουν ηχηρά την ταυτότητά του. https://blogs.e-me.edu.gr/hive-POETRYforEVER/2022/11/08/%ce%b3%ce%b9%ce%bd%ce%b5-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%ce%bc%ce%b9%ce%b1-%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%b1-%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b7%cf%84%ce%b7%cf%83-%ce%b3%cf%81%ce%b1%cf%88%ce%b5-%cf%84%ce%bf-%ce%b4%ce%b9%ce%ba/

 

 

  • -ΕΙΜΑΙ ΟΙ ΛΕΞΕΙΣ ΜΟΥ/ ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΕΑΥΤΟΥ
  • -ΦΟΒΑΜΑΙ-ΟΝΕΙΡΕΥΟΜΑΙ
  • -ΠΑΡΕ ΤΗ ΛΕΞΗ ΜΟΥ ΔΟΣ ΜΟΥ ΤΗ ΣΚΕΨΗ ΣΟΥ(Άσκηση βασισμένη πάνω στον στίχο του Αντρέα Εμπειρίκου« Πάρε τη λέξη μου, δος μου το χέρι σου)

 

 

 

ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ 2022

  • -Ποίηση και εφηβεία .Γιατί οι έφηβοι πρέπει να διαβάζουν ποίηση;

https://blogs.e-me.edu.gr/hive-POETRYforEVER/2023/03/21/%ce%bf-%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b7%cf%84%ce%ae%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%bf-%ce%ad%cf%86%ce%b7%ce%b2%ce%bf%cf%82-m%ce%b5-%ce%b1%cf%86%ce%bf%cf%81%ce%bc%ce%ae-%cf%84%ce%bf-%cf%80%ce%bf%ce%af%ce%b7/

 

 

https://blogs.e-me.edu.gr/hive-POETRYforEVER/2022/11/30/padlet-me-%ce%b8%ce%b5%ce%bc%ce%b1-%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b7%cf%83%ce%b7-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%ce%b5%cf%86%ce%b7%ce%b2%ce%b5%ce%b9%ce%b1/

 

 

  • -Ορισμοί για την ποίηση

https://blogs.e-me.edu.gr/hive-POETRYforEVER/category/%ce%bf%cf%81%ce%b9%cf%83%ce%bc%ce%bf%ce%b9-%ce%b3%ce%b9%ce%b1-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b7%cf%83%ce%b7/

 

  • -Kωνσταντίνος Καβάφης

 

https://blogs.e-me.edu.gr/hive-POETRYforEVER/2023/04/29/%ce%ba%cf%89%ce%bd%cf%83%cf%84%ce%b1%ce%bd%cf%84%ce%af%ce%bd%ce%bf%cf%82-%ce%ba%ce%b1%ce%b2%ce%ac%cf%86%ce%b7%cf%82-%ce%b1%ce%bb%ce%b5%ce%be%ce%ac%ce%bd%ce%b4%cf%81%ce%b5%ce%b9%ce%b1-29-%ce%b1%cf%80/

 

  • -Ποιήματα φτιαγμένα από τίτλους ποιημάτων του Καβάφη
  • -Διασκευή ποιήματος του Ναζίμ Χικμέτ

 

https://blogs.e-me.edu.gr/hive-POETRYforEVER/2023/05/16/%ce%b4%ce%b9%ce%b1%cf%83%ce%ba%ce%b5%cf%85%ce%b7-%cf%80%ce%bf%ce%b9%ce%b7%ce%bc%ce%b1%cf%84%ce%bf%cf%83-%cf%84%ce%bf%cf%85-%ce%bd%ce%b1%ce%b6%ce%b9%ce%bc-%cf%87%ce%b9%ce%ba%ce%bc%ce%b5%cf%84/

 

 

ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ  2022

 

  • Μανώλης Αναγνωστάκης: Τα παιδιά διασκεύασαν το ποίημα «Το παιδί μου»

 

  • ΤΡΙΣΕΥΓΕΝΗ 16-12-22 (Τι θα απαντούσε η Τρισεύγενη στον Πέτρο Φλώρη; )

 

https://blogs.e-me.edu.gr/hive-POETRYforEVER/2023/05/16/%cf%84%cf%81%ce%b9%cf%83%ce%b5%cf%85%ce%b3%ce%b5%ce%bd%ce%b7/

 

 

ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2023

 

 

  • -ΑΠΟΨΕ ΜΟΥ ΑΡΕΣΕΙ

https://blogs.e-me.edu.gr/hive-POETRYforEVER/2023/05/15/project-%ce%bc%ce%b5-%cf%84%ce%af%cf%84%ce%bb%ce%bf-%ce%b1%cf%80%cf%8c%cf%88%ce%b5-%ce%bc%ce%bf%cf%85-%ce%b1%cf%81%ce%ad%cf%83%ce%b5%ce%b9/

 

Εγώ στη θέση σου:Τα παιδιά διασκεύασαν το ποίημα του  ΧΟΥΑΝ ΒΙΘΕΝΤΕ ΠΙΚΕΡΑΣ 

 

https://blogs.e-me.edu.gr/hive-POETRYforEVER/2023/05/17/%cf%86%cf%85%ce%bb%ce%bb%ce%bf-%ce%b5%cf%81%ce%b3%ce%b1%cf%83%ce%b9%ce%b1%cf%83-%cf%87%ce%bf%cf%85%ce%b1%ce%bd-%ce%b2%ce%b9%ce%b8%ce%b5%ce%bd%cf%84%ce%b5-%cf%80%ce%b9%ce%ba%ce%b5%cf%81%ce%b1%cf%83/

 

 

  • Οι ιστορίες πίσω από τα ποιήματα (Από την έμπνευση στο ποίημα)

 

 

ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2023

 

  • -Αφιέρωμα στον έρωτα και την αγάπη /ορισμοί ΜΕΡΟΣ Α

 

https://blogs.e-me.edu.gr/hive-POETRYforEVER/2023/02/11/%ce%b1%cf%86%ce%b9%ce%b5%cf%81%cf%89%ce%bc%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%b5%cf%81%cf%89%cf%84%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b1%ce%b3%ce%b1%cf%80%ce%b7-%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%bf/

 

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΝ ΕΡΩΤΑ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ (ΜΕΡΟΣ Β) /// ΣΠΟΥΔΗ ΠΑΝΩ ΣΤΟ ΦΙΛΙ ΤΟΥ ΚΛΙΜΤ

https://blogs.e-me.edu.gr/hive-POETRYforEVER/2023/02/16/%ce%b1%cf%86%ce%b9%ce%b5%cf%81%cf%89%ce%bc%ce%b1-%cf%83%cf%84%ce%bf%ce%bd-%ce%b5%cf%81%cf%89%cf%84%ce%b1-%ce%ba%ce%b1%ce%b9-%cf%84%ce%b7%ce%bd-%ce%b1%ce%b3%ce%b1%cf%80%ce%b7-%ce%bc%ce%b5%cf%81%ce%bf-2/

 

  • Τραγούδια για την αγάπη και για τον πόλεμο σε διάδραση και με τον πίνακα του ΝταλίΤο πρόσωπο του πολέμου.

 

 

ΜΑΡΤΙΟΣ  2023

 

 

 

 

 

 

ΑΠΡΙΛΙΟΣ 2023

  • ΤΟ ΠΟΙΗΜΑ- ΤΡΑΙΝΟ:

Οι μαθητές έγραψαν διαδοχικά, ο ένας μετά τον άλλο,ένα αλυσιδωτό ποίημα, βασισμένο στην τραγωδία στα Τέμπη και τον χαμό τόσων νέων ανθρώπων. H ποίηση εμπνέεται από τη ζωή, όχι μόνο από τα θετικά, αλλά και από τα αρνητικά.

 

 

 

 

  • ΔΡΑΣΗ : TA ΠΑΙΔΙΑ ΈΓΡΑΨΑΝ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΒΑΣΙΣΜΕΝΑ ΣΤΟ ΠΟΙΗΜΑ ΤΟΥ ΓΙΩΡΓΟΥ ΜΑΚΡΗ:

Εις Ζωήν – Ελοϊζίαν Βαλαωρίτη

 

ΜΑΙΟΣ 2023

 

  • Αποτίμηση της δράσης MY OCTAPUS TEACHER.

Η δράση μας αυτήν την φορά στον Όμιλο δημιουργικής γραφής είχε να κάνει με μια υπέροχη πραγματικά ταινία, βραβευμένη...!Θελήσαμε να εμπλέξουμε και άλλα τμήματα (Α1, και Α4) σε αυτήν την δράση.  Οπότε την πραγμάτωσαν τρία τμήματα ως ενιαίο προτζεκτ Β τετραμήνου.
Οι απαντήσεις των παιδιών ήταν υπέροχες και ...συγκινητικές.!!!

Απάντησαν σε ερωτήσεις σχετικά με την ταινία. Αλλά και σε πιο ελέυθερες και δημιουργικες ερωτήσεις(π.χ. δώστε ένα δικό σας τέλος στην ταινία).Οι ερωτήσεις δεν αφορούσαν μόνο στο στοχασμό πάνω στην ταινία και στα συναισθήματα των μαθητών.
https://blogs.e-me.edu.gr/hive-POETRYforEVER/2023/05/08/my-octopus-teacher-%cf%80%cf%81%ce%bf%cf%84%ce%b6%ce%b5%ce%ba%cf%84/

 

 

ΙΟΥΝΙΟΣ 2023

Αξιολόγηση/Αποτίμηση

Τα παιδιά ανταποκρίθηκαν, διασκέδασαν, δημιούργησαν με χαρά. Διαβάσαμε ποίηση, γράψαμε ποίηση, σχολιάσαμε στίχους και ποιητές. Λόγω του ότι η διδάσκουσα είναι παράλληλα μάχιμη λογοτέχνης, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να μάθουν από την πηγή πώς γράφεται ένα ποίημα, ποια η διαδικασία, ποιος ο ρόλος των αρχικών ερεθισμάτων, πώς διάγει ένας ποιητής σήμερα. Επίσης, διδάχθηκε το ποίημα της διδάσκουσας με τίτλο Ταξίδια, το οποίο υπάρχει στην τράπεζα θεμάτων Α ΛΥΚΕΙΟΥ ΕΠΑΛ στην ενότητα Εναλλακτικός τουρισμός[https://filologikosxoleio.gr/wp-content/uploads/2021/10/14951-%CE%95%CE%BD%CE%B1%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%BA%CF%84%CE%B9%CE%BA%CF%8C%CF%82-%CF%84%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B9%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82.pdf]

 

 

ΥΛΙΚΟ ΠΟΥ ΛΑΒΑΜΕ ΥΠ΄ΟΨΙΝ :

 https://padlet.com/minaxirogianni/1eghit0wng32qrby
² http://photodentro.edu.gr/video/r/8522/646
² http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/7036
² http://83.212.169.16/aggregator/lo/photodentro-lor-8521-9780
² http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/9727
² http://users.sch.gr/achrono/wordpress/wp-content/uploads/2015/12/2015-
CreativeWriting.pdf
² http://impschool.gr/deltio-site/?p=85
² https://mag.e-diktyo.eu/wp-content/uploads/2016/11/3filol_deuter4.pdf
² http://politropi.greek-
language.gr/%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%B9%CE%BF%CF%85%CF%81%CE%B3%CE%B9%CE%BA%
CE%AE-%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%AE-
%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B7%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D-
%CE%BA%CE%B5%CE%B9%CE%BC%CE%AD%CE%BD%CE%BF/
² http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-aggregatedcontent-8526-8008

Αφήστε μια απάντηση