

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 33 και Τ.Ε. σελ. 31 ασκ. 1-3
🏡Σπίτι:
- τετράδιο μαθηματικών άσκηση διαιρετότητας
- Τ.Ε. σελ. 31 ασκ.2
- Αντιγραφή τους κανόνες διαιρετότητας από Β.Μ. σελ. 34


Έγιναν: Βιβλίο σελ. 33 και Τ.Ε. σελ. 31 ασκ. 1-3
🏡Σπίτι:
Καλό μήνα! 🌲
Ξεκινήσαμε την εβδομάδα μας διαβάζοντας ένα ποίημα λίμερικ του Γιώργου Σεφέρη.
Λίμερικ ονομάζεται ένα είδος ποίησης, που αποτελείται από μια χιουμοριστική στροφή πέντε στίχων και έχει ομοιοκαταληξία που ακολουθεί τον κανόνα αα-ββ-α, δηλαδή ο 1ος στίχος ομοιοκαταληκτεί με τον 2ο και τον 5ο στίχο και ο 3ος με τον 4ο.
Είναι ποιήματα σύντομα, σατιρικά ή απλώς κωμικά. Τα ποιήματα του είδους λίμερικ διηγούνται μια σύντομη ιστορία και καταλήγουν σε ένα ανέκδοτο.
Με τα ποιήματα αυτά, φτιάξαμε δικά μας ποιήματα λίμερικ.
Τέλος, ασχοληθήκαμε με τη Σύνταξη και θυμηθήκαμε πάλι τους πρωταγωνιστές της πρότασης: Ρήμα, Υποκείμενο, Αντικείμενο, Κατηγορούμενο.


Έγιναν: Β.Μ. σελ. 79 και τετράδιο γλώσσας
🏡Σπίτι:
Αγαπητοί μαθητές και μαθήτριες,
σας καλωσορίζω σε μια ολοκαίνουργια και συναρπαστική δραστηριότητα!
Από αυτή την εβδομάδα ξεκινάμε το δικό μας εβδομαδιαίο παιχνίδι γνώσεων: Brain Blast! – Έκρηξη Εγκεφάλων! 💥
Κάθε Παρασκευή θα παίζουμε ένα διασκεδαστικό κουίζ με θέματα από ταινίες, μουσική, τέχνες, αθλητισμό και ό,τι άλλο βάλει ο… εγκέφαλός μας! Στόχος; Να γελάσουμε, να μάθουμε και να… “ανατινάξουμε” τις γνώσεις μας με τον πιο απίθανο τρόπο!
Λοιπόν, ποιος είναι έτοιμος για την απόλυτη Εγκεφαλο-Περιπέτεια;
Πάτα πάνω στην εικόνα και φύγαμε! 🧠✨
Ανάμεσα στους δασκάλους του Γένους ξεχωρίζουν για τη δράση τους ο λόγιος επαναστάτης Ρήγας Βελεστινλής και ο Αδαμάντιος Κοραής, ένας Έλληνας φιλόλογος φημισμένος ακόμη και στην Ευρώπη.

😎Έγιναν: Βιβλίο σελ. 58 - 61
🎮Εξάσκηση: κουίζ
🏡Σπίτι:
Καινούρια ενότητα σήμερα στη γλώσσα και θα ταξιδέψουμε σε άλλους τόπους!

Πρώτη στάση η ζωή στην εύκρατη ζώνη!

Επίσης, ήταν μια πολύ καλή ευκαιρία να παρουσιάσουμε την εργασία μας με τις συνταγές από άλλες χώρες, ενώ ταυτόχρονα περιηγηθήκαμε στον παγκόσμιο χάρτη και προσπαθήσαμε να ταξιδέψουμε με το νου μας!
Έγιναν: συμπληρώσαμε τον παγκόσμιο χάρτη με τις χώρες
🏡Σπίτι:
Κάθε μέρα παίρνουμε αποφάσεις για το τι θα αγοράσουμε: παιχνίδια, ρούχα, σνακ, πράγματα για το σχολείο. Δεν είναι όμως όλες οι αγορές το ίδιο σημαντικές. Για να αγοράζουμε έξυπνα, χρειάζεται να σκεφτόμαστε πριν ξοδέψουμε τα χρήματά μας.
Ανάγκη είναι κάτι απαραίτητο (ρούχα, τετράδια, τρόφιμα).
Επιθυμία είναι κάτι που μας αρέσει, αλλά μπορούμε να ζήσουμε και χωρίς αυτό (ένα νέο παιχνίδι, ένα μοντέρνο καπέλο, ένα παγωτό).
👉 Παράδειγμα: Θέλω ένα νέο παιχνίδι, αλλά χρειάζομαι πρώτα ένα τετράδιο μαθηματικών που τελείωσε.
Αγοράζω έξυπνα = Δίνω προτεραιότητα στις ανάγκες μου.
Οι διαφημίσεις έχουν στόχο να μας πείσουν να αγοράσουμε κάτι—even αν δεν το χρειαζόμαστε.
Γι’ αυτό:
Δεν πιστεύω ό,τι ακούω χωρίς να το σκεφτώ.
Ρωτάω: «Το χρειάζομαι;», «Είναι αληθινό αυτό που δείχνουν;».
Ξέρω ότι όλα φαίνονται πιο τέλεια στις διαφημίσεις.
👉 Έξυπνος καταναλωτής = δεν παρασύρεται εύκολα.
Όταν έχουμε λίστα:
Δεν αγοράζουμε πράγματα που δεν χρειαζόμαστε.
Δεν ξεχνάμε τα βασικά.
Έχουμε καλύτερο έλεγχο των χρημάτων μας.
👉 Παράδειγμα: Λίστα για το σούπερ μάρκετ: γάλα, ψωμί, φρούτα, μακαρόνια.
Ό,τι δεν είναι στη λίστα, το σκεφτόμαστε δύο φορές.
Κάθε εβδομάδα ή μήνα αποφασίζω πόσα μπορώ να ξοδέψω.
Αν θέλω κάτι πιο ακριβό:
Αποταμιεύω,
Κάνω υπομονή,
Σκέφτομαι αν αξίζει πραγματικά.
👉 Η έξυπνη αγορά χρειάζεται πλάνο.
Δεν παίρνω κάτι μόνο επειδή το βρήκα μπροστά μου. Κοιτάζω:
Τιμές σε διαφορετικά καταστήματα ή ιστοσελίδες
Ποιότητα: είναι ανθεκτικό; είναι χρήσιμο;
Ποσότητα: συμφέρει το μεγάλο μέγεθος ή όχι;
👉 Παράδειγμα: Ένα μπουκάλι νερό 500ml κάνει 0,50€. Το μπουκάλι 1 λίτρου κάνει 0,70€.
Συμφέρει περισσότερο το μεγάλο.
Πριν αγοράσω:
Ελέγχω την ημερομηνία λήξης σε τρόφιμα και προϊόντα.
Διαβάζω τι περιέχει (π.χ. πολλή ζάχαρη;).
Βλέπω οδηγίες πλυσίματος σε ρούχα.
Προσέχω εγγυήσεις σε ηλεκτρονικά.
👉 Αγοράζω έξυπνα = Ξέρω τι πραγματικά παίρνω.
Έξυπνη αγορά είναι και η υπεύθυνη αγορά:
Προτιμώ προϊόντα που δεν έχουν πολύ πλαστικό.
Χρησιμοποιώ επαναχρησιμοποιούμενα αντικείμενα.
Σκέφτομαι αν κάτι μπορεί να χαλάσει γρήγορα.
👉 Αγοράζω έξυπνα = Αγοράζω με σεβασμό προς τον πλανήτη

Καθώς αύριο θα έχουμε την ευκαιρία να επισκεφτούμε το Μουσείο Πειραμάτων και να ασχοληθούμε με την Μετεωρολογία, σήμερα ασχοληθήκαμε με το αντίστοιχο μάθημα.
Ας θυμηθούμε από την περσινή Γεωγραφία..... Κλίμα ή καιρός;
|
Κλίμα Η θερμοκρασία, η βροχή, η υγρασία, ο άνεμος, το χιόνι αποτελούν ατμοσφαιρικές συνθήκες. Όταν ορισμένες από αυτές επικρατούν για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα σε έναν τόπο και σε συγκεκριμένη εποχή, τότε καθορίζουν το κλίμα του τόπου αυτού. |
Καιρός Αντίθετα οι ατμοσφαιρικές συνθήκες που επικρατούν σε έναν τόπο σε μια συγκεκριμένη χρονική περίοδο (π.χ. ημέρα) καθορίζουν τον καιρό του τόπου αυτού. |



Έγιναν: Β.Μ. σελ.31 δραστ.1-2 και μέγιστος κοινός διαιρέτης
🏡Σπίτι: στο τετράδιο μαθηματικών υπόλοιπα προβλήματα
Σήμερα ολοκληρώσαμε την ενότητα 4 μελετώντας τις παρακάτω κατηγορίες από δευτερεύουσες προτάσεις:

Στη συνέχεια, θυμηθήκαμε ορισμένες κατηγορίες Δευτερευουσών Προτάσεων:

Έγιναν: τετράδιο γλώσσας και ασκήσεις προτάσεις
🏡Σπίτι: