English

E4. -happy carnival-

μαθαίνουμε τα ΜΕΡΗ ΤΟΥ ΚΕΦΑΛΙΟΥ (parts of the head)

 

και κάνουμε τις ασκήσεις

 

 

 

Επαναλαμβάνουμε τα ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ (feelings)

 

και κάνουμε τις ασκήσεις

 

 

μαθαίνουμε τα ΣΧΗΜΑΤΑ (shapes)

 

κάνουμε τις ασκήσεις

 

 

μαθαίνουμε το λεξιλόγιο

 

κάνουμε την άσκηση

 

μαθαίνουμε το λεξιλόγιο

 

και κάνουμε τις ασκήσεις

 

 

μαθαίνουμε το λεξιλόγιο

 

κάνουμε τις ασκήσεις

 

 

μαθαίνουμε το λεξιλόγιο

 

κάνουμε τις ασκήσεις

 

 

 

https://www.firstpalette.com/craft-theme/circus.html

 

Περιγραφή δραστηριότητας

Κατασκευάζουμε μια αποκριάτικη μάσκα.

Περιεχόμενο

Μέσα από την κατασκευή μιας μάσκας-προσώπου τα παιδιά συζητούν για τις Απόκριες και τα αποκριάτικα έθιμα, κάνουν επανάληψη/μαθαίνουν τα σχήματα, τα μέρη του προσώπου, επίθετα που δηλώνουν συναισθήματα και παίζουν ένα παιχνίδι.

Γλωσσικοί στόχοι

  • Να μάθουν τα σχήματα, π.χ. round, oval
  • Να επαναλάβουν τα μέρη του προσώπου, π.χ. eyes, eyebrows, nose, mouth, hair
  • Να επαναλάβουν και να μάθουν επίθετα για να περιγράφουν συναισθήματα, π.χ. happy, sad, angry, surprised
  • Να επαναλάβουν λέξεις/φράσεις οδηγιών για κατασκευές, π.χ. Draw, colour, cut out, stick
  • Να ρωτούν ‘Are you happy/sad/angry/surprised?’ και να απαντούν ‘Yes, I am. / No, I’m not.’
  • Να ρωτούν για τα χαρακτηριστικά του προσώπου ‘Have you got a round face/a red nose/ black eyes/ a big mouth?’ και να απαντούν ‘Yes, I have/ No, I haven’.t’

Παιδαγωγικοί στόχοι

  • Να γνωρίσουν τα έθιμα της Αποκριάς και να τα συγκρίνουν με τα έθιμα του Halloween
  • Να χρησιμοποιήσουν τις καλλιτεχνικές τους δεξιότητες, τις δεξιότητες των χεριών και τη φαντασία τους για να φτιάξουν πρωτότυπες κατασκευές
  • Να συνδέσουν συναισθήματα με τις αντίστοιχες εκφράσεις του προσώπου και τον τόνο της φωνής
  • Να ακολουθούν κανόνες και να συνεργάζονται για να παίξουν ένα παιχνίδι

Υλικά και Μέσα

Υλικά:

  • Εικόνες από Αποκριάτικες εκδηλώσεις (B_E04_C01)
  • Εικόνες με διάφορες εκφράσεις (B_E04_F01B_E04_F02B_E04_F03B_E04_F04)
  • Χάρτινα πιάτα
  • Ξυλάκια (γλωσσοπίεστρα γιατρού από το φαρμακείο) ή καλαμάκια
  • Ξυλομπογιές ή μαρκαδόροι
  • Χρωματιστά χαρτιά γκοφρέ κομμένα σε λωρίδες των 2 εκατοστών περίπου
  • Κόλλα
  • Ψαλίδι

Φύλλα εργασίας:  B_E04_W01B_E04_W02 (2 φωτοτυπίες ανά μαθητή)

Προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο:

Προτεινόμενος διδακτικός χρόνος: 3 διδακτικές ώρες

Προτεινόμενη εκπαιδευτική διαδικασία

Βήμα 1

Μπαίνουμε στην τάξη κρατώντας μία μάσκα-πρόσωπο που έχουμε φτιάξει εμείς και εικόνες (B_E04_C01) σχετικές με τις Απόκριες. Μιλάμε για τις μεταμφιέσεις, το καρναβάλι και ενθαρρύνουμε τα παιδιά να χρησιμοποιήσουν λεξιλόγιο που ήδη γνωρίζουν για να περιγράψουμε τις φωτογραφίες, π.χ. People wear masks, hats, funny costumes. They are happy. They dance and sing. Τα ρωτάμε αν θυμούνται κάποια άλλη περίσταση που τα παιδιά σε άλλα μέρη του κόσμου μεταμφιέζονται και τα βοηθάμε να σκεφτούν ομοιότητες-διαφορές με τα έθιμα του Halloween, π.χ. και στις δύο περιπτώσεις μεταμφιεζόμαστε αλλά στην Ελλάδα δεν γιορτάζουμε το Halloween που είναι τον Οκτώβριο. Δείχνουμε στα παιδιά τη μάσκα-πρόσωπο (B_E04_sample) και τους λέμε:

- It’s Carnival time and today we’ll make a mask.

Στη συνέχεια τους παρουσιάζουμε τα υλικά δείχνοντάς τα και λέγοντας: ‘We’ll need one plate, a stick, one face, colour pencils, scissors and glue’. Κολλάμε ένα-ένα τα πρόσωπα στον πίνακα και λέμε: ‘Look at this face. This is a round face/ an oval face’.

Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να επαναλάβουν μαζί μας. Κάνουμε ερωτήσεις, όπως: ‘Is this a square face?/What colour is it?/Is it red?’ και τα παιδιά απαντούν: ‘Yes, it is./No, it isn’t./ It’s yellow’.

Βήμα 2

Στη συνέχεια περνάμε από τα θρανία και ζητάμε από τα παιδιά να διαλέξουν δύο φύλλα εργασίας με διαφορετικά πρόσωπα-σχήματα (B_E04_W01B_E04_W02). Ο διάλογος μπορεί να έχει την εξής μορφή:

- Which face do you want? Round or oval?

- I want a round face.

Όταν όλα τα παιδιά έχουν από ένα σχήμα-πρόσωπο, επιστρέφουμε στον πίνακα και τους δείχνουμε πώς θα ζωγραφίσουν τα πρόσωπα πάνω στα σχήματα που διάλεξαν. Δίνουμε τις παρακάτω οδηγίες και ταυτόχρονα σχεδιάζουμε τα χαρακτηριστικά (B_E04_F01B_E04_F02B_E04_F03B_E04_F04). Ενδεικτικά μπορούμε να λέμε:

- Look. This is my face. It’s round/ oval. I’ve got two (blue) eyes and two eyebrows. I’ve got a small/ big nose and a small/big mouth. I’ve got two ears and short/long hair. I’m happy (σχεδιάζουμε ένα χαμογελαστό στόμα-καμπύλη προς τα πάνω και το λέμε χαμογελαστά).

Κάνουμε το ίδιο με όλα τα σχήματα και κάθε φορά διαφοροποιούμε λίγο τα χαρακτηριστικά ώστε να δείξουμε τις εκφράσεις, για παράδειγμα:

- I’m sad.  (σχεδιάζουμε ένα λυπημένο στόμα-καμπύλη προς τα κάτω και το λέμε λυπημένα).

- I’m angry.  (σχεδιάζουμε ένα στόμα ζιγκ ζαγκ και τα φρύδια σμίγουν πάνω από τα μάτια και το λέμε νευριασμένα).

- I’m surprised.  (σχεδιάζουμε ένα οβάλ στόμα και οβάλ μάτια που κοιτούν προς τα πάνω και το λέμε με έκπληξη).

Ενθαρρύνουμε όλη την τάξη να συμμετέχει στην περιγραφή των προσώπων και να παίρνει το ανάλογο ύφος.

Βήμα 3

Στη συνέχεια λέμε στα παιδιά να διαλέξουν από τα πρόσωπα στον πίνακα ποια θα σχεδιάσουν πάνω στα σχήματα που τους έχουμε μοιράσει. Μετά τους λέμε να τα χρωματίσουν και να τα κόψουν. Οι οδηγίες μπορεί να είναι οι εξής: ‘Draw two eyes and two eyebrows. Draw a nose and a mouth. Draw two ears. Colour your face now. Cut out the face.’.

Κατόπιν μοιράζουμε από ένα πιάτο και ένα ξυλάκι/καλαμάκι στο κάθε παιδί. Τους λέμε να κολλήσουν το πρόσωπο πάνω στο πιάτο τους και μετά να κολλήσουν το ξυλάκι/καλαμάκι από πίσω.

Οι οδηγίες μπορεί να είναι οι εξής: ‘Stick the face on the plate. Stick the wooden stick/straw at the back’.

Μετά τους δείχνουμε πώς μπορούν να βάλουν μαλλιά στη μάσκα τους. Παίρνουμε κομμάτια από το γκοφρέ χαρτί και τα κάνουμε μπαλίτσες. Στη συνέχεια τα κολλάμε στο επάνω μέρος του πιάτου. Αν κάποια παιδιά θέλουν, μπορούν αντί για μπαλίτσες να κολλήσουν τις κορδελίτσες όπως είναι και να έχει η μάσκα τους μακριά μαλλιά. Παρουσιάζουμε την τελευταία φάση της κατασκευής ως εξής: ‘Now this is my hair. Stick the little paper balls on the plate. Look! I’ve got short/long hair. Well done! Your mask is ready. Happy Carnival!’.

Βήμα 4

Στο επόμενο μάθημα παρουσιαζόμαστε κρατώντας τη μάσκα μας μπροστά από το πρόσωπό μας και λέμε:

- Hello, I’m Ms …/Mr … I’ve got a round face. I’ve got two black eyes and two ears. I’ve got a small nose and long hair. I’m happy.

Ενθαρρύνουμε όσα παιδιά θέλουν να κάνουν το ίδιο Για να τα βοηθήσουμε μπορούμε να τους κάνουμε ερωτήσεις όπως:

- What colour are your eyes?
- Have you got a small nose?
- Are you angry?’

Αφού ρωτήσουμε αρκετά παιδιά διάφορες ερωτήσεις σχετικά με τη μάσκα τους, τα ενθαρρύνουμε να διαλέξουν ένα παιδί από την τάξη και να του κάνουν ερωτήσεις. Αυτό θα τα προετοιμάσει για το επόμενο βήμα, Ο διάλογος μπορεί να έχει της εξής μορφή:

- Have you got a round face?
- Yes, I have.
- Have you got two black eyes?
- No, I haven’t.
- Are you angry?
- Yes, I am.

Βήμα 5

Στη συνέχεια τους λέμε ότι θα παίξουμε ένα παιχνίδι ερωτήσεων. Διαλέγουμε τέσσερα διαφορετικά πρόσωπα-μάσκες και τα στερεώνουμε στον πίνακα. Γράφουμε πάνω από κάθε μάσκα έναν αριθμό από το 1-4 με τη σειρά. Χωρίζουμε τα παιδιά σε 2 ομάδες, οι οποίες στέκονται σε δύο γραμμές και τους λέμε ότι η κάθε ομάδα θα προσπαθεί να βρει ποια από τις μάσκες στον πίνακα έχει διαλέξει η αντίπαλη ομάδα. Ξεκινάμε ζητώντας από την ομάδα Α να διαλέξει το πρόσωπο-μάσκα που θα πρέπει να βρει η ομάδα Β. Τα παιδιά της ομάδας Β κάνουν ερωτήσεις με τη σειρά, δηλ. ένα παιδί κάθε φορά θα κάνει μία ερώτηση ώσπου να βρεθεί η μάσκα που έχει διαλέξει η ομάδα Α. Αντίστοιχα τα παιδιά της ομάδας Α απαντούν με τη σειρά, ένα κάθε φορά, τις ερωτήσεις. Το κάθε παιδί, είτε της ομάδας Α είτε της ομάδας Β, αφού κάνει την ερώτησή του ή δώσει την απάντησή του πηγαίνει στο τέλος της γραμμής και δίνει τη θέση του στο επόμενο, έτσι ώστε να έχουν όλα τα παιδιά την ευκαιρία να ρωτήσουν και να απαντήσουν. Όταν η ομάδα Β βρει τη σωστή μάσκα, οι δυο ομάδες αλλάζουν ρόλους, δηλαδή η ομάδα Β διαλέγει μάσκα και τα παιδιά της ομάδας Α κάνουν ερωτήσεις μέχρι να τη βρουν. Η κάθε ομάδα έχει μέχρι 5 ερωτήσεις τη φορά. Αν βρει τη μάσκα παίρνει έναν πόντο. Το παιχνίδι συνεχίζεται ώσπου να έχουν παίξει και οι δυο ομάδες ίσους γύρους ερωτήσεων και απαντήσεων. Νικήτρια είναι η ομάδα με τους περισσότερους πόντους. Τους δείχνουμε το παιχνίδι παίζοντας πρώτα μερικούς δοκιμαστικούς γύρους.

Ο διάλογος μπορεί να έχει την εξής μορφή:

- Have you got a round face?
- Yes, I have.
- Have you got two black eyes?
- No, I haven’t.
- Have you got short hair?
- Yes, I have.
- Are you angry?
- Yes, I am.
- So, you’re mask number 2.
- Yes, I am.

Τελειώνουμε το μάθημα μετρώντας τους πόντους της κάθε ομάδας και ανακοινώνουμε τον νικητή.

- Group A have got 10 points and Group B have got 6 points so Group A are the winners!

Κατασκευή

Υλικά

  • Χάρτινα πιάτα
  • Ξυλάκια παγωτού ή ιατρικά
  • Χαρτί γκοφρέ σε διάφορα χρώματα
  • Ξυλομπογιές, μαρκαδόρους ή κηρομπογιές
  • Κόλλα
  • Ψαλίδι

Οδηγίες

Παίρνουμε ένα χάρτινο πιάτο και ζωγραφίζουμε με μαρκαδόρο τα μάτια, τη μύτη και το στόμα (χαμογελαστό ή λυπημένο). Μετά κόβουμε μία λωρίδα κόκκινο γκοφρέ χαρτί και την τυλίγουμε έτσι που να γίνει μια μικρή μπαλίτσα και την κολλάμε για μύτη. Μετά παίρνουμε λωρίδες από διαφορετικά χρωματιστά γκοφρέ χαρτιά, τα κάνουμε μπαλίτσες και τις κολλάμε στο επάνω μέρος του πιάτου, ως μαλλιά.  Μετά κολλάμε το ξυλάκι στο κάτω μέρος του πιάτου.

Για την κατασκευή βλέπε προτεινόμενο υλικό από το διαδίκτυο

Leave a Reply