Το σχολείο με εμάς γεροντάκια…, της Σοφίας Παπαμιχαήλ

Τα σχολεία του μέλλοντος θα έχουν καλύτερο εξοπλισμό στα γυμναστήρια στα εργαστήρια φυσικής και χημείας, ενώ δεν θα πραγματοποιούνται εξετάσεις και τα διαγωνίσματα όπως τα ξέρουμε θα καταργηθούν,αφού δεν θα υπάρχουν πια για την αξιολόγηση των μαθητών αλλά για την καλύτερη εκπαίδευσή τους. Τέλος πολλές φορές το μάθημα θα γίνεται διαδικτυακά και οι μαθητές δεν θα χρειάζεται να παρευρίσκονται στο σχολείο τόσο νωρίς το πρωί. Τώρα ας πάμε στο σήμερα. Από τη μια έχεις μια γεμάτη μέρα οπότε δεν βαριέσαι , αλλά από την άλλη αυτό το πρωινό ξύπνημα είναι πραγματικά κακό. Είναι αυτή η στιγμή που κοιμάσαι ωραία και καλά και ξαφνικά σου φωνάζουν πως είναι εφτά και μισή και πρέπει να ξυπνήσεις γιατί αλλιώς θα αργήσεις για το σχολείο. Αφού μετά από υπερπροσπάθεια καταφέρνεις να σηκωθείς επιτέλους, ξεκινάς να ετοιμάζεσαι. Βέβαια αυτό δεν πάει πάντα τόσο καλά, γιατί ναι μεν έχεις σηκωθεί αλλά το μυαλό σου δεν δουλεύει. Έτσι σαν ζόμπι κυριολεκτικά κυκλοφορείς και κάποια στιγμή φτάνεις στην εξώπορτα κουτουλώντας, αλλά έχοντας κάνει μεγάλη πρόοδο, αφού μπορείς να φύγεις για το σχολείο σε μια φυσιολογική περίπου κατάσταση και ώρα. Βέβαια ποτέ δεν είναι τόσο απλό. Όλο και κάτι θα ξεχάσεις… ίσως το κλειδάκι από το ντουλάπι ίσως το φαγητό αλλά αυτά είναι μικρά πράγματα. Εγώ έχω καταφέρει να ξεχάσω την τσάντα ολόκληρη. Τι πιο φυσιολογικό; Τουλάχιστον στο μέλλον αφού το μάθημα θα γίνεται από το σπίτι μέσω υπολογιστή δεν θα χρειάζεται να ξυπνάμε τόσο νωρίς και δεν θα ξεχνάμε όλα μας τα πράγματα αφού θα βρίσκονται δίπλα μας.

Από τις καινοτομίες των δύο σχολείων πιο ενδιαφέρουσα μου φαίνεται αυτή του εκπαιδευτικού ιδρύματος Lindfield Learning Village. Πιστεύω πως τα παιδιά  θα πρέπει να έχουν την δυνατότητα να επιλέγουν ο θέμα με ο οποίο θέλουν να ασχοληθούν ώστε να τα αντιπροσωπεύει. Με αυτό το τρόπο δεν θα υπάρχουν διαμαρτυρίες και οι μαθητές θα είναι πιο ενεργοί και θα κάνουν με χαρά τα μαθήματά τους. Επιπλέον η διδασκαλία κάποιων μαθημάτων από άτομα άλλων ειδικοτήτων και ηλικιών, που δεν αποτελούν καθηγητές του σχολείου, κάνει το μάθημα πιο πρακτικό και ευχάριστο. Έτσι τα παιδιά θα μάθουν πολλά για την πραγματική ζωή. Τέλος το γεγονός πως δεν θα υπάρχουν τάξεις θα δίνει στα παιδιά ένα αίσθημα ελευθερίας. Αντίθετα στο άλλο σχολείο τα παιδιά θα παρακολουθούνται διαρκώς γεγονός που μπορεί να τα αναγκάσει να μη είναι ο πραγματικός τους εαυτός προσπαθώντας να δώσουν μία καλή εικόνα ή απλά αυτό που κάποιος θα ήθελε να δει.

Leave a Reply