Ελληνικά

Υ.ΠΑΙ.Θ.:07-04-21, 15 χρήσιμες ερωτήσεις και απαντήσεις για τη δια ζώσης επαναλειτουργία των Λυκείων και το self-testing

 1) Ποια σχολεία θα λειτουργούν δια ζώσης από τη Δευτέρα 12/4;

Από τη Δευτέρα 12 Απριλίου, επαναλειτουργούν δια ζώσης τα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια, ημερήσια και εσπερινά, όλης της χώρας, καθώς και οι λυκειακές τάξεις των Γυμνασίων με λυκειακές τάξεις. Παράλληλα, συνεχίζουν τη δια ζώσης λειτουργία τους οι σχολικές μονάδες ειδικής αγωγής και εκπαίδευσης όλων των βαθμίδων, οι οποίες δεν έχουν κλείσει καθόλου από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς.

2) Ποια μέτρα πρόληψης και προστασίας από τον κορωνοϊό έχουν ληφθεί για την επαναλειτουργία των Λυκείων;

Προβλέπεται η εφαρμογή όλων των μέτρων που έχουμε ήδη λάβει, όπως:

- η υποχρεωτική χρήση μάσκας σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους,

- τα διαφορετικά διαλείμματα για ομάδες μαθητών,

- οι σταθερές ομάδες μαθητών σε αθλήματα και άλλες δραστηριότητες,

- η χρήση αντισηπτικών,

- οι σχολαστικοί καθαρισμοί,

- οι τακτικοί αερισμοί των χώρων, ειδικότερα τώρα που και ο καλός καιρός βοηθά,

- τα ειδικότερα μέτρα για προσαρμοσμένη λειτουργία κυλικείων, εργαστηρίων πληροφορικής, χρήσης μουσικών οργάνων κ.ά.

ΕΠΙΠΛΕΟΝ προστίθεται, στα ήδη ισχύοντα, άλλο ένα σημαντικό, προληπτικό μέτρο: η διενέργεια αυτοδιαγνωστικής δοκιμασίας ελέγχου δύο φορές την εβδομάδα για κάθε μαθητή και εκπαιδευτικό Λυκείου, προκειμένου να εξασφαλίσουμε τη μέγιστη δυνατή προστασία της εκπαιδευτικής κοινότητας.

3) Είναι υποχρεωτικά τα τεστ;

Τα τεστ θα είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την προσέλευση μαθητών και εκπαιδευτικών στο σχολείο, και θα πρέπει να γίνονται δύο φορές την εβδομάδα, πριν την έναρξη των μαθημάτων τη Δευτέρα και την Πέμπτη. Ως προς τις Σχολικές Μονάδες Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης, η διενέργεια self-test είναι υποχρεωτική για τους εκπαιδευτικούς ενώ υπάρχει ισχυρή σύσταση για τη διενέργεια του τεστ στους μαθητές.

4) Πώς θα γίνεται η προμήθεια των τεστ;

Βάσει του ΑΜΚΑ τους, ενήλικοι μαθητές και εκπαιδευτικοί των Λυκείων θα προμηθεύονται δύο δωρεάν τεστ για κάθε εβδομάδα από το φαρμακείο. Για τους ανήλικους μαθητές Λυκείου, τα τεστ θα παραλαμβάνουν γονείς και κηδεμόνες με τον ΑΜΚΑ των μαθητών. Το πρώτο τεστ μπορούν μαθητές και εκπαιδευτικοί Λυκείου να το παραλάβουν από αύριο 8/4 σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη και από την Παρασκευή 9/4 στην υπόλοιπη χώρα. Από την ερχόμενη Δευτέρα θα μπορούν να παραλάβουν και το 2ο τεστ, το οποίο θα πρέπει να διενεργηθεί έως το πρωί της Πέμπτης 15/4.

5) Είναι δύσκολη η διαδικασία του τεστ;

Το self-testing είναι μία διαδικασία εύκολη και απλή, μία διαδικασία που χρησιμοποιείται και σε άλλες χώρες για τη λειτουργία των σχολείων. Το τεστ είναι ρινικό και όχι ρινοφαρυγγικό ή στοματοφαρυγγικό, και ο στυλεός πρέπει να μπει στη μύτη απαλά και να περιστραφεί αρκετές φορές. Ήδη έχει αποσταλεί στα φαρμακεία και δοθεί στη δημοσιότητα επεξηγηματικό υλικό καθώς και σχετικό βίντεο για κατατοπιστική ενημέρωση όλων (https://self-testing.gov.gr).

Τα βήματα είναι τα εξής:

1. Γονείς, κηδεμόνες, μαθητές και εκπαιδευτικοί θα παραλαμβάνουν δωρεάν το self-test, μαζί με ενημερωτικό υλικό από το φαρμακείο, χρησιμοποιώντας τον ΑΜΚΑ τους. Το πρώτο τεστ μπορούν να το παραλάβουν γονείς, ενήλικοι μαθητές και εκπαιδευτικοί Λυκείου από αύριο σε Αθήνα-Θεσσαλονίκη και από την Παρασκευή στην υπόλοιπη χώρα. Από την ερχόμενη Δευτέρα θα μπορούν να παραλάβουν και το 2ο τεστ.

2. Οι μαθητές/ εκπαιδευτικοί θα κάνουν τα self-tests στο σπίτι τους. Συστήνεται το τεστ να γίνεται το ίδιο πρωί ή το προηγούμενο βράδυ. Άρα το πρώτο τεστ θα μπορεί να γίνει την Κυριακή το βράδυ ή την Δευτέρα το πρωί.

3. Γονείς, ενήλικοι μαθητές και εκπαιδευτικοί θα δηλώνουν το αποτέλεσμα του self-test μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr, στην οποία θα εισέρχονται με τους κωδικούς taxisnet, καταχωρώντας συγκεκριμένα στοιχεία, όπως πατρώνυμο, μητρώνυμο, ΑΜΚΑ και το αποτέλεσμα του self-test.

6) Τι γίνεται αν το self-test είναι αρνητικό;

1. Για τους μαθητές, θα εκδίδεται σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr. Οι μαθητές θα φέρουν τη σχολική κάρτα μονίμως μαζί τους. Θα επιδεικνύουν την εκάστοτε κάρτα στους εκπαιδευτικούς την πρώτη ώρα της Δευτέρας και της Πέμπτης.

2. Για τους εκπαιδευτικούς, θα εκδίδεται η δήλωση αρνητικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr.

3. Σε περίπτωση που δεν υπάρχει πρόσβαση σε εκτυπωτή, οι γονείς και οι εκπαιδευτικοί θα μπορούν να γράφουν μια χειρόγραφη δήλωση που θα περιέχει τα ίδια στοιχεία με τη σχολική κάρτα/δήλωση αρνητικού αποτελέσματος.

7) Τι γίνεται αν το self-test είναι θετικό;

1. Για τους μαθητές, θα δηλώνεται το θετικό αποτέλεσμα στη σχολική κάρτα μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr, με την οποία θα μπορεί να μεταβεί σε δημόσια δομή για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test. Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα https://self-testing.gov.gr.

2. Για τους εκπαιδευτικούς, θα εκδίδεται η δήλωση θετικού αποτελέσματος μέσω της πλατφόρμας https://self-testing.gov.gr, με την οποία θα μπορεί να μεταβεί σε δημόσια δομή για τη διενέργεια δωρεάν επαναληπτικού rapid test. Η λίστα με τις δημόσιες δομές περιλαμβάνεται στην πλατφόρμα https://self-testing.gov.gr.

3. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι θετικό, θα ακολουθείται το πρωτόκολλο του ΕΟΔΥ. Αν το επαναληπτικό τεστ είναι αρνητικό, οι μαθητές/εκπαιδευτικοί θα λαμβάνουν σχετική βεβαίωση από το σημείο εξέτασης και θα επιστρέφουν στο σχολείο.

8) Γιατί προτεραιοποιήθηκαν τα Λύκεια έναντι άλλων βαθμίδων;

Προτεραιοποιήθηκε το άνοιγμα των Λυκείων για δύο βασικούς λόγους:

- γιατί παραμένουν κλειστά για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα

- γιατί πλησιάζουν και οι Πανελλαδικές εξετάσεις.

9) Έχουν δοθεί οδηγίες για την κάλυψη της ύλης;

Καθ’ όλη τη διάρκεια της πανδημίας, το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εκδίδει κατευθυντήριες γραμμές και οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς μας σχετικά με την κάλυψη της ύλης, δεδομένης της αναστολής της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας. Τον περασμένο μήνα εκδόθηκαν οδηγίες για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και εντός της εβδομάδας εκδίδονται και νέες οδηγίες για την Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Παράλληλα, το ΙΕΠ παρακολουθεί και ζητήματα ψυχοσυναισθηματικής φύσεως που συνδέονται με την πανδημία και την αναστολή της δια ζώσης λειτουργίας των σχολείων μας.

10) Πότε θα ανοίξουν τα υπόλοιπα σχολεία;

Η ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων συζητά συστηματικά με την Επιτροπή των Ειδικών και για τις λοιπές δομές εκπαίδευσης, και ελπίζουμε σύντομα να είμαστε σε θέση να επαναλειτουργήσει η δια ζώσης εκπαιδευτική διαδικασία και για αυτές.

11) Πώς θα προμηθεύονται τα τεστ ενήλικοι μαθητές εσπερινών λυκείων;

Στα εσπερινά λύκεια όλης της επικράτειας προβλέφθηκε για το πρώτο τεστ η απευθείας διανομή τεστ στα σχολεία. Τα τεστ θα βρίσκονται στα σχολεία έως το Σάββατο 10/4, και θα τα προμηθευτούν οι μαθητές από τις σχολικές μονάδες εντός του Σαββατοκύριακου, ακολουθώντας της οδηγίες των Διευθυντών των σχολικών μονάδων.

12) Για ποιες ηλικίες μαθητών μπορούν οι γονείς να παραλαμβάνουν self-tests από τα φαρμακεία με τον ΑΜΚΑ των μαθητών;

Οι γονείς μπορούν να παραλαμβάνουν self-tests για όλους τους μαθητές που γεννήθηκαν τα ημερολογιακά έτη 2003, 2004 και 2005.

13) Οι εμβολιασμένοι εκπαιδευτικοί/μαθητές θα πρέπει να κάνουν τεστ;

Ναι.

14) Οι μαθητές που θα βγουν θετικοί θα κάνουν τηλεκπαίδευση;

Για τους μαθητές των οποίων το επιβεβαιωτικό τεστ βγει θετικό προβλέπεται ό,τι και για τους μαθητές που νοσούν. Δίνεται η δυνατότητα ταυτόχρονης τηλεκπαίδευσης ή συμμετοχής σε διαδικτυακό τμήμα, χωρίς η παρακολούθηση να είναι υποχρεωτική.

15) Οι μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες οφείλουν να πηγαίνουν στο σχολείο με φυσική παρουσία;

Εξακολουθεί να ισχύει η πρόβλεψη που ίσχυε και στο παρελθόν ότι οι μαθητές που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες ή που συνοικούν με άτομα τα οποία ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες έχουν τη δυνατότητα να συμμετέχουν σε διαδικτυακά τμήματα, εφόσον το επιθυμούν.

(Ανακτήθηκε 07/04/21: https://www.minedu.gov.gr/news/48316-07-04-21-15-xrisimes-erotiseis-kai-apantiseis-gia-ti-dia-zosis-epanaleitourgia-ton-lykeion-kai-to-self-testing)

2 Απριλίου – Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού

Όλοι οι γονείς έχουν την ανάγκη να νιώθουν υπερήφανοι για τα παιδιά τους, όχι μόνο για την πρόοδό τους στο σχολείο αλλά και για τις ιδιαίτερες και μοναδικές ικανότητές τους!

Tο Ίδρυμα Ωνάση, με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού στις 2 Απριλίου, γιορτάζει τη διαφορετικότητα και αποτυπώνει με νότες το μοναδικό ταξίδι των ανθρώπων που ζουν με διαταραχή αυτιστικού φάσματος (ΔΑΦ), διαθέτοντας δωρεάν τη μουσική συλλογή «Ένα παράθυρο μικρό». Ένα μουσικό σύμπαν, με μια σειρά τραγουδιών που δημιουργήθηκε από τον συνθέτη Δημήτρη Παπαδημητρίου και τον ποιητή Μιχάλη Γκανά, στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού εργαστηρίου του Ιδρύματος Ωνάση, «Η μουσική αγαπάει τον αυτισμό».

Το «Ένα παράθυρο μικρό» είναι μια μοναδική στο είδος της μουσική συλλογή στην Ελλάδα, που απευθύνεται σε παιδιά με και χωρίς διαταραχή αυτιστικού φάσματος, στους γονείς τους, σε παιδαγωγούς και θεραπευτές, σε όλους εμάς, για να ανακαλύψουμε νέους τρόπους επικοινωνίας και δημιουργικού παιχνιδιού

Ένα Παράθυρο Μικρό by Onassis Foundation | Free Listening on SoundCloud

 Ίδρυμα Ωνάση (onassis.org)

Το ίδρυμα Orange σε συνεργασία με τον Ισπανό καλλιτέχνη Miguel Gallardo παρουσιάζουν την Ακαδημία των Ειδικών, μια μικρού μήκους animation ταινία η οποία δείχνει με έναν απλό και ευχάριστο τρόπο τα ιδιαίτερα ταλέντα τα οποία πολλά παιδιά με αυτισμό έχουν και τα οποία δεν είναι πάντοτε κατανοητά σε όσους δεν τα γνωρίζουν. Αυτή η ταινία επιχειρεί να δώσει στο ευρύ κοινό μια καλύτερη ενημέρωση για τον αυτισμό στην κοινωνία

                                                           

Ακαδημία των Ειδικών - YouTube

Ελληνικοί υπότιτλοι: Λ. Κοσσυβάκη.
Περισσότερες πληροφορίες στη διεύθυνση: http://www.fundacionorange.es

Ι.Ε.Π.: Οδηγός για την αναγνώριση και τη διαχείριση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης (από τον/την Εκπαιδευτικό A’/θμιας & Β’/θμιας Εκπ/σης)

Οδηγός για την αναγνώριση και τη διαχείριση περιστατικών κακοποίησης και παραμέλησης από τον/την Εκπαιδευτικό

Φορέας/Συγγραφείς:

Μ. Παναγιωτάκη, Εκπαιδευτικός, Κονωνιολόγος-Ψυχολόγος

Ο. Θεμελή, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Εγκληματολογικής Ψυχολογίας

Περιλαμβάνει:

ΟΔΗΓΟ για Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Περιγραφή:

Ο Οδηγός απευθύνεται σε όλους τους/τις εκπαιδευτικούς, τόσο της Α'/θμιας όσο και της Β'/θμιας Εκπαίδευσης, ελπίζοντας ότι θα τους/τις βοηθήσει να είναι σε θέση αφενός μεν να αναγνωρίζουν τους μαθητές και τις μαθήτριές τους που είναι θύματα κακοποίησης, αφετέρου δε να διαχειρίζονται τα ζητήματα αυτά με τον καλύτερο δυνατό τρόπο.

Ο “Οδηγός για τη διαχείριση περιστατικών κακοποίησης/παραμέλησης από Εκπαιδευτικούς” έχει εκπονηθεί εθελοντικά από τις συγγραφείς, με καθαρή αγάπη προς το Παιδί και με σεβασμό προς τα δικαιώματά του, για να ενδυναμώσει τους/τις εκπαιδευτικούς στο έργο τους και να συμβάλει στη διαμόρφωση μιας άλλης κουλτούρας στην εκπ/κή πραγματικότητα.


Υποστηρικτικό υλικό

Teachers in Europe, Eyridice Report 2021

 

Γνωρίζατε ότι στην Ευρωπαϊκή Ένωση πάνω από το ένα τρίτο των εκπαιδευτικών κάτω των 35 ετών εργάζονται με σύμβαση εργασίας;

Η έκθεση αυτή παρουσιάζει τις εθνικές πολιτικές και τη νομοθεσία και δείχνει πώς μπορούν να συμβάλλουν στην ενδυνάμωση του επαγγέλματος, ρίχνοντας παράλληλα φως σε διάφορες πτυχές  στη ζωή του εκπαιδευτικού όπως:  οι συνθήκες εργασίας, οι δυνατότητες κατάρτισης, η επαγγελματική εξέλιξη και η ευημερία. Η έκθεση συνδυάζει στοιχεία εθνικής νομοθεσίας από το Δίκτυο ΕΥΡΥΔΙΚΗ με στοιχεία σχετικά με τις εκπαιδευτικές πρακτικές και  αντιλήψεις από τη Διεθνή Έρευνα για την Εκπαίδευση και Διδασκαλία του ΟΟΣΑ. (OECD: Teaching and Learning International Survey -TALIS).

Οι εκθέσεις αφορούν τις 38 Ευρωπαϊκές χώρες (43 εκπαιδευτικά συστήματα) που συμμετέχουν στο Erasmus+ programme της Ε.Ε. και  είναι διαθέσιμες στην αγγλική γλώσσα, σε ηλεκτρονική μορφή, στην ιστοσελίδα της Ευρωπαϊκής Μονάδας του Δικτύου  ΕΥΡΥΔΙΚΗ, στους συνδέσμους:

Link: https://eacea.ec.europa.eu/national-policies/eurydice/content/teachers-europe-carreers-development-and-well-being_en

και  https://europa.eu/!VH43fQ

Teachers in Europe report in pdf form

Πρόγραμμα μέτρων εξατομικευμένης υποστήριξης μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες (Σχολικά έτη: 2018-2019, 2019-2020, 2020-2021)

epiteliki.minedu.gov.gr

Βίντεο με τον Εθνικό Ύμνο στην ελληνική, νοηματική γλώσσα δημιούργησε ο Σύλλογος Διδασκόντων της νοηματικής στην Ελλάδα

Ο Εθνικός Ύμνος στη νοηματική γλώσσα αποτελεί πρωτοβουλία του Συλλόγου Διδασκόντων της νοηματικής στην Ελλάδα που υλοποιήθηκε στο πλαίσιο των εορτασμών για τα 200 χρόνια από την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης

(Η Επιτροπή Ελλάδα 2021, η Βουλή των Ελλήνων και η Τράπεζα της Ελλάδος στήριξαν από την αρχή την όλη προσπάθεια)

Εγκύκλιος Μεταθέσεων ΕΕΠ, ΕΒΠ 2020-21

Πρόσκληση μελών Ειδικού Εκπαιδευτικού Προσωπικού (ΕΕΠ) και Ειδικού Βοηθητικού Προσωπικού (ΕΒΠ)

για υποβολή αιτήσεων μετάθεσης σχολικού έτους 2020-2021

(Οι αιτήσεις υποβάλλονται από 18.03.2021 έως 26.03.2021)

egkyklios-metathesewn-eep-ebp-2020-21