014b Συνέχεια στην κατασκευή και τον προγραμματισμό του ρομπότ scorpion

Απαντήσαμε στις ερωτήσεις:

  • Πώς αντιλαμβάνεται το ρομπότ σκορπιός τα εμπόδια μπροστά του; Πώς το κάνει αυτό χρησιμοποιώντας αισθητήρες υπερήχων;
  • Πώς λειτουργεί ο αισθητήρας υγρασίας εδάφους;
  • Πώς σχετίζεται με τη συμπεριφορά του ρομπότ σκορπιού;
  • Πώς είναι προγραμματισμένο το ρομπότ σκορπιός να ενεργεί ανάλογα με την ανάδραση από τους αισθητήρες;
  • Πώς χρησιμοποιούνται τα LED για να υποδείξουν την κατάσταση του ρομπότ Scorpion;

Αποτέλεσμα:

Όταν αγγίξουμε την ουρά του σκορπιού, ο σκορπιός ταξιδεύει προς τα εμπρός και όταν εντοπιστεί ένα εμπόδιο μπροστά σταματά και αρχίζει να κόβει.

Οι κατασκευές μας:

014a Το ρομπότ Scorpion

Οι σκορπιοί είναι εντυπωσιακά αρθρόποδα που ανήκουν σε μια οικογένεια αραχνιδών. Ζουν σε όλες τις γωνιές της γης, συμπεριλαμβανομένων των περιβαλλόντων της ερήμου, των δασών και των λιβαδιών. Οι σκορπιοί έχουν συνήθως μακρύ σώμα και ένα ζευγάρι κυρτές ουρές, συχνά με ένα δηλητηριώδες κεντρί στο τέλος. Η φυσική τους εμφάνιση δείχνει μια ποικιλία χρωμάτων και σχεδίων, που κυμαίνονται από ανοιχτό κίτρινο έως σκούρο καφέ ή μαύρο.
Οι σκορπιοί τρέφονται με έντομα, αραχνοειδείς και άλλα μικρά ασπόνδυλα. Έχουν ένα καλά ανεπτυγμένο αισθητήριο σύστημα, ειδικά τις κεραίες και τα μάτια τους, που τους βοηθούν να εντοπίζουν και να αιχμαλωτίζουν το θήραμα στο σκοτάδι. Το δηλητηριώδες κεντρί του σκορπιού περιέχει τοξίνες και γενικά χρησιμοποιείται για άμυνα και για σύλληψη τροφής.

Διδακτικοί Στόχοι

  • Κατανοήσαμε πώς λειτουργούν οι αισθητήρες ήχου υπερήχων και οι αισθητήρες υγρασίας εδάφους.
  • Μάθαμε πώς να προγραμματίζουμε το ρομπότ να ελέγχει τη συμπεριφορά του, ώστε να μπορεί να κάνει τις κατάλληλες κινήσεις με βάση την ανάδραση από τους αισθητήρες.
  • Αναπτύξαμε τη δημιουργικότητα, τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και την ικανότητα ομαδικής εργασίας.

Οι κατασκευές μας:

Τα Robo - θηρία παρουσιάζουν το ρομπότ ο: "Πεινασμένος Βασιλιάς Δαγκάνας"

013 Το ρομπότ μονοκύκλου – The Unicycle Robot

Το μονόκυκλο σχοινάκι είναι μια εξαιρετικά προκλητική και συναρπαστική τέχνη περφόρμανς. Συνδυάζει ισορροπία, συντονισμό και δεξιότητα, επιτρέποντας στους ανθρώπους να παρακολουθούν με δέος καθώς οι ερμηνευτές επιδεικνύουν εξαιρετική ισορροπία και ακριβή έλεγχο σε ένα εξαιρετικά αγχωτικό περιβάλλον.

Σε αυτή την παράσταση, ο ερμηνευτής οδηγεί ένα μονόκυκλο (ένα ειδικό όχημα με μόνο έναν τροχό) σε ένα ψηλό σύρμα που αιωρείται. Αυτό το σύρμα συνήθως αιωρείται ανάμεσα σε δύο στηρίγματα και το ύψος και η απόσταση πρέπει να μετρηθούν και να ρυθμιστούν με ακρίβεια για να διασφαλιστεί η ασφάλεια του ερμηνευτή.

Οι καλλιτέχνες πρέπει να διατηρούν την ισορροπία τους κατά τη διάρκεια της παράστασης και να χρησιμοποιούν ανεπαίσθητες ρυθμίσεις σώματος για να κρατούν το μονόκυκλο σταθερό στο σύρμα. Πρέπει να είναι ιδιαίτερα συγκεντρωμένοι και έτοιμοι να ανταποκριθούν σε προκλήσεις που τίθενται από εξωτερικούς παράγοντες όπως ο άνεμος, οι δονήσεις ή οι μικρές αλλαγές στη στάση τους. Ακόμη και η παραμικρή ανισορροπία μπορεί να προκαλέσει πτώση ή απώλεια ισορροπίας σε έναν καλλιτέχνη.
Κατασκευάζουμε ένα ρομπότ μονοκύκλου.

Διδακτικοί Στόχοι
●Κατανοήσαμε τις αρχές λειτουργίας των ιμάντων κίνησης, συμπεριλαμβανομένων των βασικών εννοιών μεταφοράς δυνάμεων και κίνησης.
●Κατανοήσαμε την επίδραση του κέντρου βάρους στην ισορροπία και τη σταθερότητα ενός αντικειμένου.
●Μάθαμε να φτιάχνουμε μονόκυκλες φιγούρες με σύρμα χρησιμοποιώντας δομικά στοιχεία και κατανοήσαμε τις αρχές.
●Αναπτύξαμε τη δημιουργικότητα, τις δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων και την ομαδική εργασία.

Οι κατασκευές μας:

Τα Robo-θηρία κατασκεύασαν και προγραμμάτισαν το ρομπότ "Ο Σχοινοβάτης Δημήτρης":

 

Οι Robo-ιδιοφυΐες παρουσιάζουν το ρομπότ Sandra:

012 Το ρομπότ άρσης βαρών

Η άρση βαρών περιλαμβάνει να σηκώνεις μια μπάρα με δύο δίσκους πάνω από το κεφάλι σου και με τα δύο χέρια και να δεις ποιος μπορεί να σηκώσει τη βαρύτερη μπάρα. Ακούγεται εύκολο, αλλά στην πραγματικότητα είναι πολύ δύσκολο γιατί η άρση βαρών απαιτεί όχι μόνο μεγάλη δύναμη, αλλά και μεγάλη ικανότητα, πολύ σταθερή ισορροπία και υψηλό επίπεδο συντονισμού. Επιπλέον, η άρση βαρών απαιτεί επίσης ένα πολύ ισχυρό ψυχολογικό προφίλ και θέληση, καθώς υπάρχει μεγάλη πίεση και προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπίσετε όταν σηκώνετε βάρη.
Η άρση βαρών μπορεί να μας κάνει σωματικά πιο δυνατούς, πιο ευέλικτους και πιο υγιείς και μπορεί επίσης να κάνει την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμησή μας υψηλότερα.

  • Διδακτικοί Στόχοι:
    Μάθαμε τις αρχές και τις μεθόδους μετατροπής της κυκλικής κίνησης σε παλινδρομική κίνηση.
  • Μάθαμε τη δομή και τη λειτουργία ενός ρομπότ άρσης βαρών μπλοκ.
  • Μάθαμε τα βήματα και τις τεχνικές για την κατασκευή ενός ρομπότ άρσης βαρών χρησιμοποιώντας μπλοκ, κινητήρες και άλλα υλικά.

Οι κατασκευές μας:

Τα Robo-θηρία κατασκεύασαν και προγραμμάτισαν το ρομπότ "Βαράκια":

Οι Robo-ιδιοφυΐες κατασκεύασαν και προγραμμάτισαν το ρομπότ "Αρσηβαρίστας ο Κώστας":

 

011 The Swimming Robot

Η κολύμβηση είναι ένα άθλημα και μια δεξιότητα κατά την οποία επιπλέεις στο νερό με τη δική σου δύναμη και προχωράς μέσα στο νερό με την κίνηση των δικών σου άκρων. Η αγωνιστική κολύμβηση είναι το δεύτερο μεγαλύτερο άθλημα στους Ολυμπιακούς Αγώνες και περιλαμβάνει: πεταλούδα, ύπτιο (γνωστό και ως ύπτιο), πρόσθιο, τζάμπα (γνωστό και ως ελεύθερο), τέσσερις κινήσεις αγώνων και συγχρονισμένη κολύμβηση. Υπάρχουν πολλά οφέλη από την κολύμβηση, όπως τόνωση, καρδιοαναπνευστική φυσική κατάσταση, χαλάρωση και βελτιωμένη αυτοπεποίθηση. Η κολύμβηση είναι επίσης μια άσκηση χαμηλής έντασης που μπορεί να μειώσει τις βλάβες των αρθρώσεων και των οστών.

Διδασκτικοί στόχοι:

Κατασκευάζοντας ένα ρομπότ κολύμβησης,

  • μάθαμε πώς λειτουργούν οι κινητήρες και πώς τους χρησιμοποιούμε και πώς μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να οδηγήσουν την κίνηση ενός ρομποτικού βραχίονα.
    μάθαμε για το νόημα και τα οφέλη της κολυμβητικής κίνησης και πώς να προσομοιώνουμε τη διαδικασία της κολυμβητικής κίνησης.
  • εξερευνήσαμε την επίδραση της τριβής στην ταχύτητα ενός ρομπότ κολύμβησης και κατανοήσαμε τη σχέση μεταξύ ταχύτητας, χρόνου και διανυόμενης απόστασης.

Οι κατασκευές μας:

Τα Robo-θηρία:

 

Οι Robo-teens:

 

Οι ομάδες συνεργάζονται:

και διαγωνίζονται:

010 Το ρομπότ Pull Ups

Οι έλξεις είναι ασκήσεις όπου χρησιμοποιούμε τη δική μας δύναμη για να τραβήξουμε το σώμα μας μέχρι μια μπάρα και στη συνέχεια να το κατεβάσουμε ξανά προς τα κάτω, επαναλαμβάνοντας το πολλές φορές. Είναι μια εξαιρετική άσκηση για το σώμα και μπορεί να κάνει την πλάτη, τους ώμους και τα χέρια μας πιο δυνατά. Οι ασκήσεις έλξης κάνουν επίσης το σώμα μας πιο όρθιο και τονωμένο. θα χρησιμοποιήσουμε το Nezha Inventor's Kit V2 για να δημιουργήσουμε ένα ρομπότ που μπορεί να κάνει pull-ups.

Διδακτικοί Στόχοι:

Δημιουργώντας ένα ρομπότ έλξης,

  • μάθαμε για την ευκολία με την οποία μπορούν να παραμορφωθούν τα παραλληλόγραμμα και πώς να χρησιμοποιήσουμε αυτή την ιδιότητα για να μετακινήσουμε τον βραχίονα του ρομπότ.
  • μάθαμε πώς λειτουργούν οι κινητήρες και πώς να τους χρησιμοποιούμε για να οδηγούμε την κίνηση του βραχίονα του ρομπότ.
  • κατανοήσαμε το νόημα και τα οφέλη της κίνησης έλξης και πώς προσομοιώνουμε τη διαδικασία έλξης.
  • αναπτύξαμε τις πρακτικές, δημιουργικές, συνεργατικές και επίλυσης προβλημάτων δεξιότητες μέσω της δημιουργίας ενός ρομπότ έλξης.

Οι κατασκευές μας:

Οι Robo-ιδιοφυΐες δημιούργησαν το ρομπότ Agnes:

 

Τα Robo-θηρία δημιούργησαν το ρομπότ Καπελάτο:

 

 

Οι Robo-teens:

009 Ανεμιστήρας με δυνατότητα ρύθμισης της ταχύτητας περιστροφής του (Ποτενσιόμετρο)

Οι ομάδες εν δράσει, πραγματοποιούν την πρώτη δραστηριότητα τους.

Οι Robo-ιδιοφυΐες:

Τα Robo-θηρία:

Οι Robo-teens:

Η ομάδα μας τα Robo-θηρία παρουσιάζει τον ανεμιστήρα της:

 

 

007 Αρχική αξιολόγηση-Αποτελέσματα

Αρχική αξιολόγηση: 

Απαντήσαμε σε ερωτηματολόγιο “Τι γνωρίζω για τον προγραμματισμό;” προκειμένου να διαπιστωθεί τι ξέρουμε για τις βασικές αρχές και έννοιες προγραμματισμού.Απαντήσεις στην αρχική αξιολόγηση

Αποτελέσματα:

Οι απαντήσεις μας στις ερωτήσεις ήταν:

Στην ερώτηση “Μπορώ να χειριστώ τον υπολογιστή” 1 μέλος της ομάδας απάντησε με 3, 3 απάντησαν με 4 και 5 απάντησαν με 5.

Στην ερώτηση “Έχω ακούσει τι είναι προγραμματισμός” όλοι απάντησαν θετικά.

Στην ερώτηση “Έχω ακούσει για γλώσσες προγραμματισμού” 4 μέλη απάντησαν θετικά και 5 απάντησαν αρνητικά.

Στην ερώτηση “Ξέρω πως λειτουργεί ένα απλό ηλεκτρικό κύκλωμα” 8 μέλη απάντησαν θετικά και 1 απάντησε αρνητικά.

Στην ερώτηση “Έχω ακούσει για μικροελεγκτές” 4 μέλη απάντησαν θετικά και 5 απάντησαν αρνητικά.

Στην ερώτηση “Έχω εμπειρία με προγραμματισμό” 6 μέλη απάντησαν θετικά και 3 απάντησαν αρνητικά.

Στην ερώτηση “Έχω κάνει προγραμματισμό με μπλόκ” 2 μέλη απάντησαν θετικά και 7 απάντησαν αρνητικά.