Month: Δεκέμβριος 2025
039 Συμμετοχή στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό STEM 2026

Πηγή: https://stem.edu.gr/panellinios-diagonismos-2026/
Ο Τελικός του Πανελλήνιου Διαγωνισμού STEM 2026 θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 25 Απριλίου 2026, στο Εκθεσιακό Κέντρο HELEXPO, στο Μαρούσι Αττικής.
Η συμμετοχή μας αφορά την Open Kατηγορία Γυμνασίου – Λυκείου: «Από την Ανθρώπινη στη Τεχνητή Νοημοσύνη»
Οι πυλώνες που καλούνται οι ομάδες να δώσουν λύσεις σε σύγχρονες προκλήσεις είναι:
Πρωτογενής Τομέας: Ο πρωτογενής τομέας, που περιλαμβάνει τη γεωργία, την κτηνοτροφία και την αλιεία, βρίσκεται αντιμέτωπος με τεράστιες προκλήσεις όπως η κλιματική αλλαγή και η ανάγκη για βιώσιμη παραγωγή. Η τεχνολογία και η ρομποτική μπορούν να προσφέρουν επαναστατικές λύσεις αυξάνοντας την αποδοτικότητα και καθιστώντας τον τομέα πιο ανθεκτικό και βιώσιμο.
Ενέργεια: Η εξασφάλιση καθαρής, φθηνής και αξιόπιστης ενέργειας είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της εποχής μας. Η ρομποτική διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο σε αυτή τη μετάβαση και αποτελεί σύμμαχο στην ανάπτυξη νέων, καθαρών πηγών ενέργειας και στη δημιουργία ενός πιο αποδοτικού και ανθεκτικού ενεργειακού μέλλοντος.
Μεταφορές: Οι μεταφορές αποτελούν τον συνδετικό κρίκο των σύγχρονων κοινωνιών, όμως αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις όπως η κυκλοφοριακή συμφόρηση, η ασφάλεια και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Η ρομποτική και η τεχνολογία προσφέρουν τη δυνατότητα για μια πραγματική επανάσταση στον τομέα αυτό οδηγώντας σε πιο έξυπνες, γρήγορες και, κυρίως, πιο βιώσιμες λύσεις μετακίνησης για ανθρώπους και προϊόντα.
Πολιτισμός: Ο πολιτισμός είναι η κληρονομιά μας, και η τεχνολογία προσφέρει πρωτοφανείς δυνατότητες για την προστασία και την ανάδειξή του. Η ρομποτική μπορεί να επιλύσει σημαντικές προκλήσεις, όπως η ανάδειξη, φθορά και προσβασιμότητα των μνημείων, ενώ παράλληλα μπορεί να κάνει την πολιτισμική μας κληρονομιά ένα αγαθό προσβάσιμο σε όλους.
038 The Smart Line Following Car
Κατασκευάσαμε ένα αυτοκίνητο που ακολουθεί τη γραμμή που θα επιτρέπει στο όχημα να ακολουθεί μια μαύρη γραμμή με τους αισθητήρες διπλής γραμμής.
Διδακτικοί στόχοι:
- Μάθαμε για την αρχή λειτουργίας και την έξοδο σήματος του αισθητήρα διπλής γραμμής που ακολουθεί.
- Μάθαμε πώς να κατασκευάζουμε τη μηχανική ενός αυτοκινήτου που ακολουθεί γραμμή και να ενσωματώνουμε τους αισθητήρες διπλής γραμμής στο αμάξωμα.
- Μάθαμε πώς να προγραμματίζουμε μια γραμμή που ακολουθεί το αυτοκίνητο ώστε να ακολουθεί μια μαύρη γραμμή ως απόκριση στα σήματα του αισθητήρα.
- Αναπτύξαμε την ομαδική εργασία, τη δημιουργικότητα.

