English

039 Συμμετοχή στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό STEM 2026

Πηγή: https://stem.edu.gr/panellinios-diagonismos-2026/

Ο Τελικός του Πανελλήνιου Διαγωνισμού STEM 2026 θα πραγματοποιηθεί το Σάββατο 25 Απριλίου 2026, στο Εκθεσιακό Κέντρο HELEXPO, στο Μαρούσι Αττικής.

Η συμμετοχή μας αφορά την Open Kατηγορία Γυμνασίου – Λυκείου: «Από την Ανθρώπινη στη Τεχνητή Νοημοσύνη»

Οι πυλώνες που καλούνται οι ομάδες να δώσουν λύσεις σε σύγχρονες προκλήσεις είναι:
Πρωτογενής Τομέας: Ο πρωτογενής τομέας, που περιλαμβάνει τη γεωργία, την κτηνοτροφία και την αλιεία, βρίσκεται αντιμέτωπος με τεράστιες προκλήσεις όπως η κλιματική αλλαγή και η ανάγκη για βιώσιμη παραγωγή. Η τεχνολογία και η ρομποτική μπορούν να προσφέρουν επαναστατικές λύσεις αυξάνοντας την αποδοτικότητα και καθιστώντας τον τομέα πιο ανθεκτικό και βιώσιμο.
Ενέργεια: Η εξασφάλιση καθαρής, φθηνής και αξιόπιστης ενέργειας είναι μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις της εποχής μας. Η ρομποτική διαδραματίζει κρίσιμο ρόλο σε αυτή τη μετάβαση και αποτελεί σύμμαχο στην ανάπτυξη νέων, καθαρών πηγών ενέργειας και στη δημιουργία ενός πιο αποδοτικού και ανθεκτικού ενεργειακού μέλλοντος.
Μεταφορές: Οι μεταφορές αποτελούν τον συνδετικό κρίκο των σύγχρονων κοινωνιών, όμως αντιμετωπίζουν σοβαρές προκλήσεις όπως η κυκλοφοριακή συμφόρηση, η ασφάλεια και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις. Η ρομποτική και η τεχνολογία προσφέρουν τη δυνατότητα για μια πραγματική επανάσταση στον τομέα αυτό οδηγώντας σε πιο έξυπνες, γρήγορες και, κυρίως, πιο βιώσιμες λύσεις μετακίνησης για ανθρώπους και προϊόντα.
Πολιτισμός: Ο πολιτισμός είναι η κληρονομιά μας, και η τεχνολογία προσφέρει πρωτοφανείς δυνατότητες για την προστασία και την ανάδειξή του. Η ρομποτική μπορεί να επιλύσει σημαντικές προκλήσεις, όπως η ανάδειξη, φθορά και προσβασιμότητα των μνημείων, ενώ παράλληλα μπορεί να κάνει την πολιτισμική μας κληρονομιά ένα αγαθό προσβάσιμο σε όλους.

Πηγή: https://stem.edu.gr/panellinios-diagonismos-2026/

038 The Smart Line Following Car

Κατασκευάσαμε ένα αυτοκίνητο που ακολουθεί τη γραμμή που θα επιτρέπει στο όχημα να ακολουθεί μια μαύρη γραμμή με τους αισθητήρες διπλής γραμμής.

Διδακτικοί στόχοι:

  • Μάθαμε για την αρχή λειτουργίας και την έξοδο σήματος του αισθητήρα διπλής γραμμής που ακολουθεί.
  • Μάθαμε πώς να κατασκευάζουμε τη μηχανική ενός αυτοκινήτου που ακολουθεί γραμμή και να ενσωματώνουμε τους αισθητήρες διπλής γραμμής στο αμάξωμα.
  • Μάθαμε πώς να προγραμματίζουμε μια γραμμή που ακολουθεί το αυτοκίνητο ώστε να ακολουθεί μια μαύρη γραμμή ως απόκριση στα σήματα του αισθητήρα.
  • Αναπτύξαμε την ομαδική εργασία, τη δημιουργικότητα.