ΕΝΑ ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΟ ΤΑΞΙΔΙ ΜΕ ΤΟΝ ΜΙΚΡΟ ΠΡΙΓΚΙΠΑ

ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ:

Ένα διαδικτυακό ταξίδι με τον Μικρό Πρίγκιπα

 

Φέτος, ανάμεσα στα άλλα βιβλία που διαβάσαμε, ασχοληθήκαμε ιδιαίτερα και με τη διάσημη νουβέλα του Σαιντ- Εξυπερύ «Ο Μικρός Πρίγκιπας». Είναι αλήθεια ότι, αν δεν ασχοληθεί κανείς ιδιαίτερα μαζί του, δεν αποκαλύπτει εύκολα τα μυστικά του! Εμείς όμως χωριστήκαμε σε ομάδες και ξεκινήσαμε ένα υπέροχο διαδικτυακό ταξίδι συντροφιά με τον Μικρό μας Πρίγκιπα, χρησιμοποιώντας την μέθοδο της ιστοεξερεύνησης.

Έτσι:

  • Οι βιογράφοι και οι ερευνητές μάς μίλησαν για τη ζωή του συγγραφέα και του ανθρώπου στον οποίο αφιέρωσε το βιβλίο.
  • Οι εκδότες- μεταφραστές αναζήτησαν σε πόσες γλώσσες έχει εκδοθεί το βιβλίο και πόσες εκδόσεις έχει στα Ελληνικά.
  • Οι αστρονόμοι μάς εξήγησαν τι είναι οι αστεροειδείς και μας έδωσαν λύση στην απορία μας αν πραγματικά υπάρχει ο αστεροειδής του Μικρού Πρίγκιπα.
  • Οι γεωγράφοι μάς παρουσίασαν την έρημο Σαχάρα, αλλά και τη Γαλλία, την πατρίδα του συγγραφέα.
  • Οι γεωπόνοι έψαξαν να βρουν αν υπάρχουν όντως τα δέντρα «μπαομπάμπ», αλλά ανακάλυψαν και πολλές πανέμορφες ποικιλίες τριαντάφυλλων.
  • Οι ζωολόγοι εξερεύνησαν τα μυστικά της αλεπούς της ερήμου, έμαθαν για τον βόα, τον ελέφαντα, το πρόβατο και όλα τα ζώα του βιβλίου.
  • Τέλος, οι γλωσσολόγοι- λογοτέχνες μάς παρέθεσαν μερικά διάσημα αποφθέγματα από το βιβλίο. Ένα από αυτά το αφιερώνουμε σε όλους σας παρακάτω:

«ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΝΑ ΔΕΙ ΚΑΘΑΡΑ. ΤΗΝ ΟΥΣΙΑ ΤΑ ΜΑΤΙΑ ΔΕΝ ΤΗ ΒΛΕΠΟΥΝ»!

Στη διάρκεια αυτής της μοναδικής εμπειρίας, βρεθήκαμε στη… δίνη της καραντίνας! Τότε επιδοθήκαμε στη ζωγραφική του Μικρού Πρίγκιπα, αλλά και στις αναρτήσεις των εργασιών μας στο ιστολόγιο της τάξης μας!

Και ένα υπέροχο lapbook:

 

 

ΕΜΒΑΔΟ ΠΛΑΓΙΟΥ ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΓΡΑΜΜΟΥ

Για να βρούμε το εμβαδόν ενός πλάγιου παραλληλογράμμου, πολλαπλασιάζουμε τη βάση με το ύψος του.

 

Για να βρω το ύψος, χρησιμοποιώ το γνώμονα και φέρω μια κάθετη ευθεία από την κορυφή του σχήματος.ΕΜΒΑΔΟΝ_ΠΛΑΓΙΟΥ1

Αυτό γίνεται γιατί αν κόψω το τρίγωνο  και το μεταφέρω στη θέση που φαίνεται στο παρακάτω σχήμα, τότε ….

ΕΜΒΑΔΟ_ΠΛΑΓΙΟΥ2

παρατηρώ πως σχηματίζεται ένα ορθογώνιο παραλληλόγραμμο το οποίο έχει το ίδιο εμβαδόν με το πλάγιο παραλληλόγραμμο (γιατί έχουν το ίδιο ύψος και την ίδια βάση)

κλικ  στην  παρακάτω  εικόνα —>>

ΕΜΒΑΔΟΝ_ΠΛΑΓΙΟΥ3

 

ΜΙΚΡΟΠΕΙΡΑΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ:

ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ  ΕΜΒΑΔΑ  ΠΑΡΑΛΛΗΛΟΓΡΑΜΜΩΝ

ΕΜΒΑΔΟ_tetrag

 

 

 

ΕΜΒΑΔΟ__plagiou_paral

 

 

ΕΜΒΑΔΟ_rombou

ΕΜΒΑΔΟ_paral

 

 

ΜΟΥΣΕΙΑ- ΕΠΑΝΑΛΗΨΗ

Στην ενότητα αυτή μάθαμε:

  • Για τα μουσεία: Πώς είναι ένα μουσείο, γνωρίσαμε διάφορα είδη μουσείων, μάθαμε τους κανόνες συμπεριφοράς στο μουσείο
  • Να παρατηρούμε ένα άγαλμα
  • Ποια διάσημα αγάλματα βρίσκονται στο εξωτερικό
  • Για τα ελγίνεια μάρμαρα

Επίσης μάθαμε:

  • Να ξεχωρίζουμε την ενεργητική από την παθητική σύνταξη
  • Να μετατρέπουμε την ενεργητική σε παθητική σύνταξη και το αντίστροφο
  • Να σχηματίζουμε τον αόριστο μερικών αρχαιόκλιτων ρημάτων
  • Να ξεχωρίζουμε τα ρήματα σε μεταβατικά, αμετάβατα και συνδετικά
  • Να ξεχωρίζουμε τα μεταβατικά ρήματα σε μονόπτωτα και δίπτωτα
  • Να ξεχωρίζουμε το έμμεσο από το άμεσο αντικείμενο

Για να διαβάσεις ένα κόμικ σχετικά με την κλοπή των μαρμάρων του Παρθενώνα, πάτησε στην παρακάτω εικόνα.

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΑ ΚΟΥΙΖ!

ΜΟΥΣΕΙΑ: ΘΕΩΡΙΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ- ΣΥΝΤΑΚΤΙΚΟ

Μια μικρή επανάληψη στην ενεργητική και παθητική σύνταξη!

 

Ρήματα που σχηματίζονται όπως στα αρχαία ελληνικά

Στον λόγο χρησιμοποιούνται μερικά ρήματα που στην οριστική παθητικού αορίστου έχουν διατηρήσει τον γραμματικό τύπο της αρχαίας ελληνικής γλώσσας. Μερικά από τα ρήματα αυτά είναι:

 

 

 

 

ΜΟΥΣΕΙΑ- ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΦΗΣ ΚΑΙ ΑΛΛΑ

 

Ακριβή αντίγραφα πρωτότυπων αγαλμάτων

 

Το Μουσείο Αφής δημιουργήθηκε στην Αθήνα το 1984 σαν μια προσπάθεια που θα δίνει την ευκαιρία σε άτομα με προβλήματα όρασης να γνωρίσουν την πολιτιστική κληρονομία της Ελλάδας.

Τα εκθέματα της συλλογής ανήκουν στην Κυκλαδική, Μινωική, Γεωμετρική, Αρχαϊκή, Αυστηρού Ρυθμού, Κλασσική, Ελληνιστική και Ρωμαϊκή περίοδο. Υπάρχουν επίσης εκθέματα που ανήκουν στη βυζαντινή περίοδο καθώς και έργα ατόμων με προβλήματα όρασης.

Η πρωτοβουλία για την δημιουργία του ανήκει στο "Φάρο Τυφλών της Ελλάδος" και βρίσκεται στην οδό Δοϊράνης 198 στην Καλλιθέα.  

Το Μουσείο Αφής είναι ένα από τα 5 Μουσεία του είδους στον κόσμο. Η ιδιαιτερότητά του έγκειται στο γεγονός ότι οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να αγγίζουν τα εκθέματα, τα οποία είναι πιστά αντίγραφα των πρωτοτύπων που εκτίθενται σε άλλα Μουσεία της χώρας μας.

Οι επισκέπτες έχουν τη δυνατότητα να αγγίξουν και να ψηλαφήσουν το άγαλμα της Αφροδίτης της Μήλου, του Ερμή του Πραξιτέλη, του Ποσειδώνα, του Ηνίοχου των Δελφών, του Κούρου της Βολαμάνδρας, μακέτα του λόφου της Ακρόπολης κατά τον 5ο π.χ. αιώνα και άλλα.

Το 1988 έλαβε τον έπαινο του Ευρωπαϊκού Μουσείου της Χρονιάς ανάμεσα σε 70 ευρωπαϊκά μουσεία.

Από την ιστοσελίδα daskalosa.eu

 

Άλλα μουσεία:

 

ΜΕΓΕΘΥΝΩ- ΜΙΚΡΑΙΝΩ ΣΧΗΜΑΤΑ

Για να δείτε το σημερινό μάθημα από τα διαδραστικά βιβλία πατήστε στην παρακάτω εικόνα:

Για μερικά διασκεδαστικά μικροπειράματα, πατήστε στην καθεμιά από τις παρακάτω εικόνες:

 

Για μια εξάσκηση στην άσκηση 2 του Τετραδίου εργασιών, πατήστε παρακάτω:

Πώς μεγεθύνω και πώς μικραίνω σχήματα - Εκπαιδευτικές κάρτες


Τι ςημαίνει μεγεθφνω ή ςμικρφνω ζνα ςχήμα; Μεγεθύνω ή μικραίνω ένα ςχήμα ςημαίνει ότι το ςχεδιάζω με μεγαλύτερεσ ή μικρότ...
Πώσ λζγεται η ςταθερή ςχζςηανάμεςα ςτισ αρχικζσκαι τισ νζεσ διαςτάςεισ; Η ςταθερή αυτή ςχέςη ανάμεςα ςτισ αρχικέσ και τισ...
Με ποια μορφή γράφεταιη κλίμακα; Η κλίμακα γράφεται πάντα πάνω ςτο ςχέδιο. Γράφεται με μορφή διαίρεςησ ή κλάςματοσ.π.χ.1...
Ένα ςχζδιο καταςκευάςτηκεμε κλίμακα 1 : 50. Τι ςημαίνει; Όλεσ οι διαςτάςεισ ςτο ςχέδιο αυτό είναι 50 φορέσ μικρότερεσ από...
Τεχνική Για να βρούμε τισ διαςτάςεισ του ςχεδίου  διαιρούμε τισ πραγματικέσ διαςτάςεισ με  τον παρονομαςτή τησ κλίμακασ....
Πρόβλημα εφρεςησ πραγματικώνδιαςτάςεων Δυο νηςιά απέχουν 32 εκατοςτά ςτο χάρτη με κλίμακα 1: 10.000. Πόςα χιλιόμετρα απέχ...
Πρόβλημα εφρεςησ διαςτάςεωνςχεδίου Το μήκοσ ενόσ αεροπλάνου είναι 67 μέτρα. Πόςο μήκοσ θα έχει αν το ςχεδιάςουμε ςτο τετρά...

ΓΛΥΠΤΙΚΗ ΣΕ ΒΡΑΧΟ: ΤΟ ΟΡΟΣ RUSHMORE

ΑΠΟ ΤΗ "ΜΗΧΑΝΗ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ"

Tο βουνό των Προέδρων:Οι αμερικανοί πρόεδροι λαξεύτηκαν στο όρος Ράσμορ από 400 εργάτες που δούλεψαν 15 χρόνια. Δεν έγινε ούτε ένα εργατικό ατύχημα, αλλά τελικά εξαιτίας του πέθαναν δεκάδες εργάτες!

Ένα από τα χαρακτηριστικότερα μνημεία των Η.Π.Α. είναι οι τέσσερις γιγαντιαίες μορφές των Αμερικανών προέδρων στη Νότια Ντακότα. Το εντυπωσιακό μνημείο έχει 18 μέτρα ύψος και 56 μέτρα πλάτος.

Εμπνευστής του ήταν ο ιστορικός Ντόαν Ρόμπινσον και ο άνθρωπος που το υλοποίησε, ο γλύπτης Γκάτζον Μπόργκλουμ. Για τον Μπόργκλουμ, δεν ήταν η πρώτη φορά που αναλάμβανε ένα τόσο δύσκολο έργο. Ύστερα από έρευνα στη γύρω περιοχή, θεώρησε ιδανικό για τη μεγαλειώδη κατασκευή, το όρος Ράσμορ. Η γεωγραφική του θέση και ο γρανίτης από τον οποίο αποτελούταν, ήταν τα στοιχεία που καθόρισαν την επιλογή του. Το όρος Ράσμορ ανήκε στους Ινδιάνους και ήταν ιερός τόπος. Οι Αμερικάνοι το πήραν με τη βία και του έδωσαν το όνομα ενός δικηγόρου, που το είχε επισκεφτεί!

Οι Αμερικάνοι επιθυμούσαν το γλυπτό να είναι έμβλημα δημοκρατίας και ελευθερίας, αν και η κατάκτηση του όρους είχε γίνει με βίαιη απώθηση των Ινδιάνων. Επέλεξαν να χαράξουν τους σημαντικότερους προέδρους στην μέχρι τότε ιστορία τους. Ο πρώτος Πρόεδρος, Τζόρτζ Ουάσινγκτον, o Τόμας Τζέφερσον, ο οποίος έγραψε την Διακήρυξη της Ανεξαρτησίας, ο Θίοντορ Ρούσβελτ και ο αγαπημένος τους, Αβραάμ Λίνκολν.

Αρχικά ο Μπόργκλουμ φιλοτέχνησε τα πρόσωπα σε μια μικρογραφία. Χάραξε εκτός από τις προτομές και ένα κείμενο 500 λέξεων με τις σημαντικότερες ιστορικές στιγμές της χώρας, το οποίο τελικά το έβγαλε από τα σχέδια.

Στις 4 Οκτωβρίου 1926 ξεκίνησαν οι εργασίες και διήρκεσαν έως το 1941. Για την ολοκλήρωση του εργάστηκαν συνολικά 400 εργάτες. Κάθε μέρα ανέβαιναν 700 σκαλιά και δούλευαν κρεμασμένοι με σχοινιά και σε σκαλωσιές για πολλές ώρες. Το ημερομίσθιο τους ανερχόταν στα 8 δολάρια. Η μεγαλύτερη επιφάνεια του μνημείου δημιουργήθηκε με εκρήξεις δυναμίτη. Περισσότεροι από 400 χιλιάδες τόνοι γρανίτη μεταφέρθηκαν από το βουνό στη διάρκεια των 15 χρόνων. Δίπλα από το κεφάλι του Λίνκολν δημιούργησαν ένα δωμάτιο, το οποίο ωστόσο δεν κατάφεραν ποτέ να ολοκληρώσουν. Παρά τις αντίξοες συνθήκες που επικρατούσαν και την επικινδυνότητα του έργου, δεν σημειώθηκε κανένα εργατικό ατύχημα. Ωστόσο, η εισπνοή πυριτίου από το βουνό προκάλεσε σε πολλούς εργάτες που δούλεψαν στο Ράσμορ, αναπνευστικά προβλήματα και θανάτους τα επόμενα χρόνια.

Ο Μπόρλγκρουμ πέθανε εφτά μήνες πριν το εμβληματικό του έργο παραδοθεί. Την ολοκλήρωση ανέλαβε ο γιος του, Λίνκολν. Το δημιούργημα του Μπόρλγκρουμ εντυπωσιάζει ακόμα κι σήμερα τους εκατομμύρια τουρίστες που το επισκέπτονται κάθε χρόνο και αποτελεί σημείο αναφοράς για τους Αμερικανούς....

Διαβάστε όλο το άρθρο: http://www.mixanitouxronou.gr/to-vouno-ton-proedron-i-amerikani-proedri-laxeftikan-sto-oros-rasmor-apo-400-ergates-pou-ergastikan-15-chronia-den-simiothike-oute-ena-ergatiko-atichima-alla-telika-exetias-tou-pethanan-dekades-er/