Συζήτηση 2ης ασύγχρονης εβδομάδας – Δ2

Τα φιλολογικά μαθήματα έχουν ιδιαιτερότητες, οι οποίες συνδέονται με συγκεκριμένες διδακτικές απαιτήσεις. Ποιες είναι οι ιδιαιτερότητες (φυσιογνωμία) των φιλολογικών μαθημάτων και ποιες διδακτικές απαιτήσεις τους ικανοποιούνται από τη χρήση εξ αποστάσεως σύγχρονης ή ασύγχρονης εκπαίδευσης;

3 thoughts on “Συζήτηση 2ης ασύγχρονης εβδομάδας – Δ2”

  1. Τα φιλολογικά είναι πολλά και διαφορετικά, η ύλη επί της ουσίας χτίζεται απ’ το νηπιαγωγείο πυραμιδωτά και είναι ανεξάντλητη! Παρόλ’ αυτά, δεν καλύπτουν τα ενδιαφέροντα αρκετών παιδιών, τα οποία, απογοητευμένα κι απ’ την πρόοδό τους, δεν βρίσκουν λόγο να τα προσεγγίσουν και τα παρατάνε ή φτάνουν να τα μισούν.
    Η εξ αποστάσεως ίσως μπορεί να προσφέρει την έκπληξη, την προσέλκυση του ενδιαφέροντος, την παιχνιδιάρικη εποπτεία, τον ήσυχο προσωπικό αναστοχασμό σε α’ φάση και έπειτα τη συνεργασία σε εξατομικευμένους ρυθμούς και την εκτόνωση της δημιουργικότητας των παιδιών (εφόσον κληθούν γίνουν συνδιαμορφωτές υλικού). Και όλα αυτά χωρίς τον φόβο ότι κάνουν ορθογραφικά και ορνιθοσκαλίσματα:-)

  2. Επειδή είναι, όπως λέμε, μαθήματα γλώσσας και πολιτισμού, άπτονται πολλών αντικειμένων, τομέων και επιστημών. Κάθε εργαλείο μπορεί να προδώσει ενδιαφέρον, φτάνει να χρησιμοποιηθεί κατάλληλα, δηλαδή όχι σαν αυτοσκοπός, αλλά σαν μέσο.

  3. Η πολύμηνη εξ αποστάσεως εκπαίδευση είναι γεγονός ότι έχει κουράσει τους μαθητές και η προσέλκυση του χαμένου ενδιαφέροντος από μέρους τους έχει πλέον βαθμό δυσκολίας μεγαλύτερο για τους εκπαιδευτικούς της ειδικότητάς μας σε συνδυασμό με τα πολλά φιλολογικά μαθήματα και το χρόνο που απαιτείται για την προετοιμασία τους.

Leave a Reply