ΣΥΖΗΤΗΣΗ 1ης ασύγχρονης εβδομάδας

Ποια χαρακτηριστικά της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης αποδείχθηκαν χρήσιμα και θα μπορούσαν να υιοθετηθούν και στη δια ζώσης εκπαίδευση; Απαντούμε με την υποβολή σχολίων στη σελίδα!

10 thoughts on “ΣΥΖΗΤΗΣΗ 1ης ασύγχρονης εβδομάδας”

  1. Σαν τη δια ζώσης… δεν έχει. Παρόλ’ αυτά, αν κάτι θα μπορούσαμε να αξιοποιήσουμε από την εξ αποστάσεως είναι ίσως η καλή οργάνωση του χρόνου της διδακτικής ώρας (σύγχρονη) και η αναγκαστική -ανάλογα με τους μαθητές μας- επιλεκτικότητα εξαιτίας της πληθώρας των εργαλείων (ασύγχρονη).

    1. Συμφωνώ απόλυτα, μα πολλές φορές έχω αισθανθεί την ανάγκη της άμεσης διάδρασης με το εκπαιδευτικό υλικό που προσφέρει η σύγχρονη εξ αποστάσεως!

  2. Δουλεύοντας την e-class κατά την διάρκεια της τηλεκπαίδευσης, διεπίστωσα ότι η ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές σε αρκετά θέματα,ακόμη και αν παρακολουθούν διά ζώσης διδασκαλία.
    Η ασύγχρονη δίνει την δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να αναθέτει εκεί τις εργασίες του, και στους μαθητές να τις απαντούν επίσης εκεί. Έτσι ο διδάσκων αποφεύγει την διανομή φωτοτυπιών που πολλές φορές οι μαθητές τις χάνουν ή δεν τις επιστρέφουν πίσω με τις απαντήσεις, και οι μαθητές δεν χρειάζεται να έχουν τετράδια που επιβαρύνουν την τσάντα τους. Επιπλέον ο εκπαιδευτικός έχει την δυνατότητα να βαθμολογεί τις εργασίες με ειδική εφαρμογή (ασκήσεις) στην ασύγχρονη, στην οποία οι βαθμοί παραμένουν σε αρχείο στο οποίο μπορεί να ανατρέχει ανά πάσα στιγμή, όποτε το χρειάζεται.
    Μπορεί ακόμα ο διδάσκων μέσω της ασύγχρονης να επικοινωνεί με τους μαθητές του (μηνύματα, ανακοινώσεις) και εκτός σχολικού ωραρίου, για να τους βοηθήσει σε κάποια απορία τους ή για να ενημερώσει απόντες μαθητές, για το μάθημα στο οποίο έλειπαν, αποφεύγοντας έτσι την παραπληροφόρηση ή την ελλιπή πληροφόρηση απόντων μαθητών από άλλους μαθητές.
    Εφόσον βέβαια υπάρξουν στα σχολεία και υπολογιστές τουλάχιστον για κάθε εκπαιδευτικό και κάθε μαθητή, οι πλατφόρμες της ασύγχρονης διδασκαλίας θα μπορούσαν να έχουν και άλλη χρησιμότητα, όπως την μελέτη αρχείων που μπορεί να αποθηκεύει εκεί ο εκπαιδευτικός και την εκπόνηση δραστηριοτήτων μέσα σε αυτές από τους μαθητές, κατά την διάρκεια της διά ζώσης εκπαίδευσης.

    1. Αριστέα συμφωνώ απόλυτα και θα πρόσθετα ότι οργανώνει μαθητές που χάνουν τα φυλλάδια και δυσκολεύονται με τις προθεσμίες. Οι μαθητές μεσω του ημερολογίου βλέπουν τις επικείμενες εργασίες/αξιολογήσεις κτλ.

  3. Παράλληλα με τις δυσκολίες που ζήσαμε, μας δόθηκε η ευκαιρία να ξεπεράσουμε τεχνολογικά ζητήματα, να εμπλουτίσουμε τη διδασκαλία με πολλούς τρόπους και να αξιοποιήσουμε την ασύγχρονη αλλά και τη σύγχρονη εκπαίδευση και στο μέλλον.

    1. Πώς εμπλουτίστηκε η διδασκαλία; Τι καινούργιο προσέφερε το δίπολο σύγχρονης ασύγχρονης στην διδασκαλία μας;

      1. Η σύγχρονη διδασκαλία εκτός από τη δυνατότητα της άμεσης επικοινωνίας που μας έδωσε με τους μαθητές, εμπλουτίστηκε συνδυαστικά από τα εργαλεία οργάνωσης και παρουσίασης που προσέφερε η ασύγχρονη, όπως την προσθήκη χρήσιμων πηγών από το Διαδίκτυο, την αξιοποίηση των πολυμέσων με την αποθήκευση και διάθεση οπτικοακουστικού εκπαιδευτικού υλικού, την αποθήκευση χρήσιμων σημειώσεων στα έγγραφα, τη χρήση των ηλεκτρονικών εμπλουτισμένων βιβλίων, αναβαθμίζοντας έτσι, την ποιότητα της σύγχρονης εκπαιδευτικής διαδικασίας.

  4. Χρησιμοποιώντας διαδραστικά εργαλεία, κουίζ, σταυρόλεξα, ασκήσεις κλειστού τύπου, ελπίζω ότι κινητοποιήθηκε το ενδιαφέρον των μαθητών μας και στη σύγχρονη και στην ασύγχρονη. Στους μαθητές μου άρεσαν επίσης τα συνεργατικά έγγραφα και οι παρουσιάσεις.

  5. Συμφωνώ ότι τίποτα δεν μπορεί να αντικαταστήσει τη δια ζώσης διδασκαλία για πολλούς λόγους. Αν κανείς όμως επιθυμεί, μπορεί να ενσωματώσει λίγες δραστηριότητες στη διάρκεια του έτους με τη βοήθεια των ΤΠΕ, για να γίνει ίσως το μάθημα πιο ελκυστικό και να εμπλέξει τους μαθητές ώστε να γίνουν συν-δημιουργοί του μαθήματος.

Leave a Reply