English

Προστασία των ζώων

Τα σκυλιά του δρόμου

Ένα σκυλί στο δρόμο είναι μόνο 2 χρονών!

Μην με εγκαταλείπεις μόνο μου στους δρόμους. Χρειάζομαι τη βοήθεια σου. Υιοθέτησε με και σου υπόσχομαι πως θα είμαι ο καλύτερος φίλος που είχες ποτέ! Είμαι κανελί και έχω μια άσπρη βούλα στο δεξί μου μάτι. Σε παρακαλώ υιοθέτησε με και θα σ΄ αγαπώ για πάντα!

Λ. Δ.

 

 

Μην αφήνετε ζώα στον δρόμο. Έχουν και αυτά ψυχή σαν τους ανθρώπους. Μην τα εγκαταλείπετε. Αν δεν μπορείτε να το φροντίσετε μην το πάρετε, θα στερηθεί μία ζωή.  Ι.Μ.

Διατροφική πυραμίδα

Ταξίδια

   Στον Βόλο   

Το καλοκαίρι γυρίζοντας από τον Βόλο έπρεπε να πάμε στον Πειραιά όμως ήταν η πρώτη φορά που πέρασα μέσα από το κέντρο της Αθήνας .

Στην Αθήνα είδαμε κτήρια μεγάλα και μικρά πολυκατοικίες και μονοκατοικίες .Τα σπίτια ήταν σε ουδέτερο χρώμα το ίδιο και τα μεγαλύτερα κτήρια , είχε χρωματιστά αυτοκίνητα και μηχανάκια , τα σπίτια είχαν γλάστρες με λουλούδια . Είδαμε επίσης άτομα να κυκλοφορούν στα πεζοδρόμια άλλοι πανικόβλητοι , άλλοι κουρασμένοι και άλλοι απλός κάνοντας βόλτα και όλοι φορούσαν δροσερά ρούχα !

Όταν επιτέλους φτάσαμε στο καράβι σκεφτόμουν αυτά που είχαμε δει πριν λίγο . Το μόνο που δεν μου άρεσε ήταν ότι όλοι κυκλοφορούσαν με μάσκες αλλά μου άρεσε που όλοι είχαν ζωντάνια και δεν κάθονταν να σκάνε για τις μάσκες.

Θα ήθελα να το ξαναδώ αυτό αλλά αντί να είμαι στο αυτοκίνητο να είμαι κι εγώ ανάμεσα σ’ αυτούς τους ανθρώπους γιατί να ξέρετε ένιωσα λίγη ζήλια , χαρά και απογοήτευση διότι θα ήθελα να κάνω μια βόλτα στους δρόμους της Αθήνας , να δω τα αξιοθέατα , τα πάρκα και την αληθινή ζωντάνια των ανθρώπων !!!

Β.Μ. 

Στη Βιέννη!

Στη Βιέννη όταν είχα πάει με τους γονείς μου ήταν πολύ ωραία. Μια μέρα πήραμε μια άμαξα και κάναμε βόλτα στην όμορφη Βιέννη.

Περάσαμε ανάμεσα σε μεγάλους και μικρούς τρούλους. Επίσης είδαμε πανύψηλους πύργους με μπλε και μαύρα παράθυρα που μας κοίταζαν από ψηλά!

Τα κτίρια, ένιωθα πως με τραβούσαν να πάω να κάνω βόλτα μέσα τους. Μάλιστα σε ένα απ’ αυτά τα κτίρια μέσα ήταν κι ένα εκκλησιαστικό όργανο!

Αυτό που μου έκανε πιο πολλή εντύπωση ήταν πως τα κτίρια τους ήταν όλα καλοφτιαγμένα και ότι όλα τα κτίρια ήταν κρατημένα από παλιά και κάποια ήταν παλιά φρούρια. Μου άρεσε πολύ και θα ήθελα να ξαναπάω πολλές φορές στο πρώτο μου ταξίδι στο εξωτερικό.

Λ. Δ.

Το οροπέδιο Μανικά

Το οροπέδιο του Μανικά βρίσκεται στην επαρχία Σφακίων, σε υψόμετρο 720 μέτρων. Σήμερα ο οικισμός Μανικάς, από όπου παίρνει το όνομα του, έχει εγκαταλειφθεί και χρησιμοποιείται από τους βοσκούς της περιοχής. Στο οροπέδιο βρίσκεται το όμορφο εκκλησάκι αφιερωμένο στον Άγιο Μανώλη (εορτ. 21 Αυγούστου).

Πηγή: Οροπέδια και Πεδιάδες - Ταξιδιωτικός Οδηγός Κρήτης cretanbeaches.com

ΕΙ.Κ

Οροπέδιο Κράπης 

Στη βόρεια πλευρά των Λευκών Όρεων ακριβώς εκεί που τελειώνει ο Αποκόρωνας και αρχίζουν τα Σφακιά βρίσκεται το μικρό οροπέδιο της Κράπης. Πάνω ακριβώς από την Κράπη ξεκινά ο περίφημος Λαγγός του Κατρέ που είναι ο φυσικός δρόμος για να προσεγγίσει κάποιος το οροπέδιο του Ασκύφου και την επαρχία Σφακίων. Το πόσο σημαντικό πέρασμα υπήρξε ο Λαγγός του Κατρέ που είναι η συνέχεια της Κράπης το δείχνουν οι πολλές μάχες που έγιναν εκεί ανάμεσα στους Κρήτες επαναστάτες που φύλαγαν το πέρασμα για τα Σφακιά και στους Τούρκους.

Τις πληροφορίες αυτές τις πήρα από το το  Οροπέδια και Πεδιάδες - Ταξιδιωτικός Οδηγός Κρήτης cretanbeaches.com

https://www.cretanbeaches.com/el/%CE%BF%CF%81%CE%BF%CF%80%CE%AD%CE%B4%CE%B9%CE%B1-%CE%BA%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CE%B5%CE%B4%CE%B9%CE%AC%CE%B4%CE%B5%CF%82?start=16

Β.Μ. 

Παιδικά παιχνίδια

Τα παιδιά στην αρχαία Ελλάδα έπαιζαν με διάφορα παιχνίδια. Ένα από αυτά ήταν η Πλαταγή, μια πήλινη κουδουνίστρα, που έδιναν στα μωρά. Αγαπημένο παιχνίδι των αγοριών ήταν το Άθυρμα, ένα πήλινο αλογάκι πάνω σε ρόδες, που το έσερναν σε όλο το σπίτι. Έπαιζαν επίσης Χαλκή Μυία, τη σημερινή Τυφλόμυγα καθώς και Ακινητίνδα, κάτι σαν τα σημερινά Αγαλματάκια. Ακόμα έπαιζαν Πεντέλιθα, τα σημερινά Πεντόβολα και Αποδιδρασκίνδρα που έμοιαζε με το δικό μας κρυφτό. Γνωστό ήταν και το Κολλαβίζειν όπου ένας παίκτης στέκεται όρθιος και με το χέρι του σκεπάζει τα μάτια του. Ένας άλλος τον χτυπά και συγχρόνως τον ρωτά με ποιο χέρι τον χτύπησε. Το Αστραγαλίζειν ήταν ένα ακόμα από τα αγαπημένα παιχνίδια αγοριών και κοριτσιών, όπως και η Μοσκίνδα, που είναι γνωστή σε εμάς ως <<Μακριά γαϊδούρα>>. Υπήρχαν φυσικά και πολλά άλλα διασκεδαστικά παιχνίδια λιγότερο γνωστά.

Ι.Μ. 

 

Η Σχοινοφυλίνδα!

Σήμερα διάβασα σε μια ιστοσελίδα, για την σχοινοφυλίνδα! Η σχοινοφυλίνδα είναι ένα αρχαίο παιχνίδι που παίζεται ακόμα και σήμερα.

Το παιχνίδι παιζόταν από μια πολυάριθμη ομάδα κοριτσιών, συνήθως μικρών. Όλα τα κορίτσια εκτός από τη μάνα κάθονταν κάτω, σχηματίζοντας έναν κύκλο και είχαν μέτωπο προς το εσωτερικό του κύκλου. Τότε η μάνα που επιλεγόταν με κλήρωση, άρχιζε το παιχνίδι γυρνώντας έξω από τον κύκλο των κοριτσιών, επαναλαμβάνοντας τραγουδιστά τη φράση, «κάηκι τ΄παπά αχυρώνα κι κόμα καίιτι». Κρατώντας σταθερό τον ρυθμό της κίνησης της, σε κάποια στιγμή άφηνε, χωρίς να γίνει αντιληπτό, ένα μαντίλι πίσω κάποιο κορίτσι. Μόλις γινόταν αντιληπτό το γεγονός από τα κορίτσια της ομάδας, αυτά άρχιζαν να επαναλαμβάνουν τα λόγια της μάνας, πράγμα που σήμαινε ότι κάπου έπεσε το μαντίλι και όλα τα κορίτσια άρχιζαν να ψάχνουν πίσω τους για το μαντίλι. Το κορίτσι που έβρισκε το μαντίλι, σηκωνόταν αμέσως και άρχιζε να κυνηγά τη μάνα, γύρω γύρω στον κύκλο, με το μαντίλι στο χέρι. Αν την έφθανε, τη χτυπούσε με τον κόμπο που είχε το μαντίλι. Ο κόμπος δεν περιείχε τίποτε μέσα του, τα χτυπήματα επομένως ήταν ελαφρά, ίσα ίσα για να δημιουργούν την ατμόσφαιρα του παιχνιδιού. Το κυνηγητό της μάνας, με χτυπήματα ή όχι,κρατούσε μέχρι να φτάσει η μάνα στην κενή θέση, οπότε καθόταν και αναλάμβανε το ρόλο της το κορίτσι που κρατούσε το μαντίλι. Αν μέχρι να ολοκληρώσει τον κύκλο η μάνα δεν γινόταν αντιληπτό ότι είχε πέσει το μαντίλι, τότε το έπαιρνε η μάνα και χτυπούσε με το μαντίλι το κορίτσι που το είχε πίσω του. Το κορίτσι τότε σηκωνόταν και έτρεχε για να αποφύγει τα χτυπήματα. Και στην περίπτωση αυτή το κυνηγητό κρατούσε έναν κύκλο, τότε όμως δεν άλλαζε η μάνα.

Αυτά διάβασα για τη σχοινοφυλίνδα που μοιάζει πολύ με το σημερινό παιχνίδι «αλάτι χοντρό αλάτι ψιλό».

Λ. Δ.

Ιστοσελίδες σχετικές με παιδικά παιχνίδια που παίζονταν στα παλιότερα χρόνια.

http://chaniamuseum.culture.gr/teachers-main2/teachersLevel5b/toys.html

https://el.wikipedia.org/wiki/%CE%A0%CE%B1%CE%B9%CF%87%CE%BD%CE%AF%CE%B4%CE%B9%CE%B1_%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD_%CE%B1%CF%81%CF%87%CE%B1%CE%AF%CE%B1_%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%AC%CE%B4%CE%B1

http://www.mikrosanagnostis.gr/thema-athina-mathekiafto.asp

Κυκλοφοριακή Αγωγή

1η Οκτωβρίου 2020

        Σήμερα ήρθε στο σχολείο μας μία αστυνομικός με άλλα δύο άτομα  για να μας ενημερώσουν για την κυκλοφοριακή αγωγή.

        Αρχικά μας εξήγησαν τα σήματα, μας είπαν πως πρέπει να συμπεριφερόμαστε ως πεζοί αλλά και ως συνεπιβάτες στο αυτοκίνητο. Είχαν μαζί τους ακόμη και αληθινούς σηματοδότες. Έπειτα, μας έδωσαν πατίνια, κράνη και εφαρμόσαμε όσα μας έμαθαν.

         Μου άρεσε πολύ η ενημέρωση αυτή, δε βαρέθηκα καθόλου και ήταν ιδιαίτερα χρήσιμα αυτά που μας έμαθαν.

     από τη μαθήτρια  Ι.Μ.

        Σήμερα ήρθε ένας σύλλογος και μας έκανε Κυκλοφοριακή Αγωγή.  Μάθαμε τα σήματα ,πως να κυκλοφορούμε και να συμπεριφερόμαστε στον δρόμο , μάθαμε επίσης να περνάμε τον δρόμο με ασφάλεια . Μου άρεσε κι ας χάσαμε τα Μαθηματικά . Η πέμπτη και η έκτη μπορούσαν μόνο να κάνουν πατίνι οι άλλες τάξεις απλά έκαναν μια σειρά και προχωρούσαν . Εμείς όμως που κάναμε πατίνι έπρεπε να φοράμε κράνος και της Ειρήνης επειδή είχε έναν πολύ ψηλό κότσο την ενοχλούσε το κράνος !Μου άρεσε πολύ κι ας ήξερα τα μισά από αυτά που μας είπαν , ήταν πολύ ωραία !Πέρασα τέλεια!!!

   από τη μαθήτρια Β.Μ. 

 

Η ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΓΩΓΗ

         Σήμερα το πρωί ήρθε ένας σύλλογος κυκλοφοριακής αγωγής και μας έκανε κυκλοφοριακή αγωγή. Μάθαμε πολλά πράγματα, απλά το μόνο που δεν μου άρεσε ήταν ότι κάναμε πολύ λίγο. Μάθαμε πολλά σήματα και μάθαμε πώς να κυκλοφορούμε ως πεζοί και ως άνθρωποι με πατίνια. Αυτό που μου άρεσε όμως πιο πολύ ήταν τα σήματα επειδή είχε πολλά. Έτσι σταματούσαμε σε στοπ για διαβάσεις, φανάρια αλλά και μερικά ακόμα σήματα που συναντάς στον δρόμο. Το μάθημα της κυκλοφοριακής αγωγής μου άρεσε και επίσης θα μας φανεί πολύ χρήσιμο κάποιες φορές. Για αυτό και θα ήταν καλύτερο για όλα τα παιδιά να κάνουν κυκλοφοριακή αγωγή στο σχολείο τους. Θα μου άρεσε να κάνω άλλη μια φορά πατίνι στις διαβάσεις και φανάρια. Άρα αν ερχόντουσαν και άλλη φορά θα μου άρεσε να ξανακάνω.

   από τη μαθήτρια  Λ. Δ.

 

χρήσιμες ιστοσελίδες για την ε΄ τάξη

Εκπαιδευτικές ιστοσελίδες

http://daskalosa.eu/

http://ilfarmaknewspaper.weebly.com/chirho942sigmaiotamuepsilonsigmaf-iotasigmatauomicronsigmaepsilonlambda943deltaepsilonsigmaf.html

https://gr.pinterest.com/iliasteacher/

http://users.sch.gr/ipap/Ellinikos%20Politismos/eisodos.htm

https://www.stintaxi.com/

http://repository.edulll.gr/edulll/browse?type=typeEdulll&order=DESC&rpp=20&value=Book&sort_by=2HTML

http://dschool.edu.gr/

http://photodentro.edu.gr/lor/simple-search?query=%CE%93%CE%BB%CF%89%CF%83%CF%83%CE%B1%2b&newQuery=yes&locale=el#q1=1,/q2=/q3=2,/q4=/q5=/sb=0/rd=ASC/rp=10/st=pageLink_6/rq=/rqc=/q6=/q7=/q8=/q11=/q9=/q10=/q12=

http://www.ifeelkid.gr/player/flash-player.html

http://www.hellenicparliament.gr/en/Vouli-ton-Ellinon/I-Bibliothiki/Psifiaki-Bibliothiki/

http://www.lib.uoa.gr/hellinomnimon/

http://medsos.gr/medsos/component/content/article/1025.html

http://odysseus.culture.gr/index_gr.html

Σχολικές ιστοσελίδες για όλα τα μαθήματα

http://iliadisilias.blogspot.gr/p/blog-page_26.html

http://kiklos-dhmotiko.blogspot.gr/

http://www.diagonisma.gr/d-dimotikou.htm

Ελληνική γλώσσα - παιδική λογοτεχνία

http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/tools/lexica/triantafyllides/

https://gr.pinterest.com/iliasteacher/%CE%B3%CE%BB%CF%89%CF%83%CF%83%CE%B1-%CE%B5-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%85/

http://ts.sch.gr/repo/online-packages/dim-glossa-c-d/

http://eliaserver.elia.org.gr/elia/site/content.php

https://www.pinterest.com/magikok/%CF%86%CE%B9%CE%BB%CE%B1%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%AF%CE%B1/

Συντακτικό

http://srv-dide.tri.sch.gr/sxsymboyloi/wp-content/uploads/2011/12/ATT00044.pdf

http://dipe.xan.sch.gr/eggrafa/biblia/Syntaktiko_neas_ellinikis.pdf

http://www.greekcourses.uoa.gr/biblia/grammatikes-ths-neas-ellhnikis-glossas.html

http://www.krassanakis.gr/syntax.htm

Παιδική λογοτεχνία

http://www.snhell.gr/kids/category.asp?id=5

http://www.diavasma.com/flashes/maind.swf

http://www.mikrosanagnostis.gr/

http://www.bookbook.gr/%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CE%B7%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AF%CE%B5%CF%82/%CE%B2%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%B1-%CF%80%CE%BF%CF%85-%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CF%8D%CE%B3%CE%BF%CE%BD%CF%84%CE%B1%CE%B9-%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CF%87%CE%BF%CE%BB%CE%B9%CE%BA%CE%AC/

http://www.gnomikologikon.gr/greek-lamguage-errata.html#axzz2NGS9L6iF

http://www.paramithia.net/kosmos.html

http://dtaksh.blogspot.gr/search/label/%CE%92%CE%B9%CE%B2%CE%BB%CE%AF%CE%B1

http://xristx.blogspot.gr/search/label/%CE%A0%CE%91%CE%A1%CE%91%CE%9C%CE%A5%CE%98%CE%99%CE%91#.VLqbI9KsXc0

http://www.snhell.gr/index.asp

Μαθηματικά Ε΄ Δημοτικού

https://gr.pinterest.com/iliasteacher/%CE%BC%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%B1-%CE%B5-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%85/

Κλάσματα

(γενικά)

https://gr.pinterest.com/iliasteacher/%CE%BA%CE%BB%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/

http://photodentro.edu.gr/aggregator/lo/photodentro-ugc-8525-278

https://www.thrania.com/video-klasmata

https://www.thrania.com/video-klasmatahttps://www.youtube.com/watch?v=7pMFp1D6GIM&feature=emb_logo

 Ισοδύναμα κλάσματα

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/6500

https://www.slideshare.net/xristoasxar/317-67836268https://www.slideshare.net/xristoasxar/317-67836268?next_slideshow=1https://www.slideshare.net/johngfer/ss-5826844?next_slideshow=1https://www.softschools.com/math/fractions/equivalent_fractions/games/caterpillars_equivalent_fractions_games/http://daskalosa.eu/maths_st/st_maths_21_isodynama_klasmata.html

https://gr.pinterest.com/iliasteacher/%CE%B9%CF%83%CE%BF%CE%B4%CF%85%CE%BD%CE%B1%CE%BC%CE%B1-%CE%BA%CE%BB%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B1/

Σύγκριση κλασμάτων

http://daskalosa.eu/maths_st/st_maths_22_sygkrisi_diataxi_klasmaton.html

http://users.sch.gr/enoch/mathst/22/index.html

https://www.mathplayground.com/ASB_TugTeamFractions.html

https://www.softschools.com/math/fractions/games/ordering_fractions/

https://eu.ixl.com/math/grade-4/order-fractions

 

Απλοποίηση κλασμάτων

http://photodentro.edu.gr/ugc/r/8525/1092

https://gr.pinterest.com/iliasteacher/%CE%B1%CF%80%CE%BB%CE%BF%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%B7%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CE%B

Πρόσθεση και αφαίρεση κλασμάτων

https://www.slideshare.net/xristoasxar/639-71973049

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/1953?locale=el

http://photodentro.edu.gr/lor/r/8521/6490

https://gr.pinterest.com/iliasteacher/%CF%80%CF%81%CE%BF%CF%83%CE%B8%CE%B5%CF%83%CE%B7-a%CF%86%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CE%BB%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CF%89%CE%BD/B%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CF%89%CE%BD/

Πολλαπλασιασμός κλασμάτων

https://www.geogebra.org/m/qMaTv7BB (εφαρμογή για τον πολλαπλασιασμό κλασμάτων)

http://www.daskalosa.eu/maths_e_ergasies/%CE%9C%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC_%CE%95_%CE%BA%CE%B5%CF%8619_%CE%A0%CE%BF%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CF%80%CE%BB%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%B1%CF%83%CE%BC%CF%8C%CF%82_%CF%86%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%8D_%CE%B1%CF%81%CE%B9%CE%B8%CE%BC%CE%BF%CF%8D_%CE%AE_%CE%BA%CE%BB%CE%AC%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%BF%CF%82_%CE%BC%CE%B5_%CE%BA%CE%BB%CE%AC%CF%83%CE%BC%CE%B1_%CE%B1%CE%BD%CF%84%CE%AF%CF%83%CF%84%CF%81%CE%BF%CF%86%CE%BF%CE%B9_%CE%B1%CF%81%CE%B9%CE%B8%CE%BC%CE%BF%CE%AF.pdf

http://dim-lemesos12-kb-lem.schools.ac.cy/data/uploads/maths/-klasmton-oles-oi-periptoseis-teoria-2.pdf

https://www.stintaxi.com/uploads/1/3/1/0/13100858/math-e-27-v2.pdf

http://photodentro.edu.gr/v/item/ds/8521/4272

https://blogs.sch.gr/elekyr/files/2017/09/%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%9B%CE%91%CE%A0%CE%9B%CE%91%CE%A3%CE%99%CE%91%CE%A3%CE%9C%CE%9F%CE%A3-%CE%9A%CE%91%CE%99-%CE%94%CE%99%CE%91%CE%99%CE%A1%CE%95%CE%A3%CE%97-%CE%9A%CE%9B%CE%91%CE%A3%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%A9%CE%9D.pdf

https://gr.pinterest.com/iliasteacher/%CF%80%CE%BF%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CF%80%CE%BB%CE%B1%CF%83%CE%B9%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%BF%CF%83-%CE%BA%CE%BB%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CF%89%CE%BD/

Διαίρεση κλασμάτων

https://www.slideshare.net/xristoasxar/534-81111577http://www.daskalosa.eu/maths_e_ergasies/%CE%9C%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC_%CE%95_%CE%BA%CE%B5%CF%8620_%CE%94%CE%B9%CE%B1%CE%AF%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%B7_%CE%BA%CE%BB%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%AC%CF%84%CF%89%CE%BD.pdfhttp://dim-lemesos12-kb-lem.schools.ac.cy/data/uploads/maths/2-may/-klasmton-1.pdfhttps://blogs.sch.gr/elekyr/files/2017/09/%CE%A0%CE%9F%CE%9B%CE%9B%CE%91%CE%A0%CE%9B%CE%91%CE%A3%CE%99%CE%91%CE%A3%CE%9C%CE%9F%CE%A3-%CE%9A%CE%91%CE%99-%CE%94%CE%99%CE%91%CE%99%CE%A1%CE%95%CE%A3%CE%97-%CE%9A%CE%9B%CE%91%CE%A3%CE%9C%CE%91%CE%A4%CE%A9%CE%9D.pdf

https://gr.pinterest.com/iliasteacher/%CE%B4%CE%B9%CE%B1%CE%B9%CF%81%CE%B5%CF%83%CE%B7-%CE%BA%CE%BB%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CF%89%CE%BD/  

Αναγωγή στη μονάδα

https://www.slideshare.net/xristoasxar/315-67835620

http://www.daskalosa.eu/maths_e_ergasies/%CE%9C%CE%B1%CE%B8%CE%B7%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AC_%CE%95_%CE%BA%CE%B5%CF%8621_%CE%91%CE%BD%CE%B1%CE%B3%CF%89%CE%B3%CE%AE_%CF%83%CF%84%CE%B7%CE%BD_%CE%BA%CE%BB%CE%B1%CF%83%CE%BC%CE%B1%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%BC%CE%BF%CE%BD%CE%AC%CE%B4%CE%B1.pdf

Εφαρμογές για τα κλάσματα 

https://phet.colorado.edu/sims/html/build-a-fraction/latest/build-a-fraction_el.html

https://www.calculatorsoup.com/calculators/math/fractions.php

http://www.daskalosa.eu/mathimatika_e.html

Εφαρμογές για τη Γεωμετρία 

https://www.geogebra.org/geometry

Ιστοσελίδες - εφαρμογές (για την 7η ενότητα)

https://www.slideshare.net/johngfer/ss-7969673

https://www.geogebra.org/geometry

https://www.geogebra.org/classic

https://www.geogebra.org/classic#geometry

 

Δραστηριότητες για το Δημοτικό

https://www.geogebra.org/m/pvjjawmc  

 

Γενικά μαθηματικά (κλάσματα, Γεωμετρία)

https://www.geogebra.org/m/xnrmmkjt

Φυσικά Ε΄ Δημοτικού

https://anoixtosxoleio.weebly.com/phiupsilonsigmaiotakappa9401.html

.http://peiramatafysikis.blogspot.com/

http://daskalosa.eu/physics_e/index.html

https://sciencsi.blogspot.com/search?updated-max=2020-10-22T00:43:00-07:00&max-results=13&start=11&by-date=false

http://iliasfarmakisefimerida.weebly.com/uploads/3/9/5/1/39515867/%CF%86%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AE_%CE%B5_%CF%84%CE%B1%CE%BE%CE%B7%CF%82_%CE%B9%CF%83%CF%84%CE%BF%CF%83%CE%B5%CE%BB%CE%AF%CE%B4%CE%B5%CF%82.pdf

http://ebooks.edu.gr/ebooks/v/html/8547/2190/Fysika_E-Dimotikou_html-empl/

http://peiramatafysikisblogspot.com/

http://users.sch.gr/tzormpas/html/03_ekp/05_e/04_fy.html

https://atheo.gr/%cf%86%cf%85%cf%83%ce%b9%ce%ba%ce%ae-%ce%b5%ce%84/

https://www.slideshare.net/gregzer?utm_campaign=profiletracking&utm_medium=sssite&utm_source=ssslideview

https://atheo.gr/%CF%86%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%AE-%CE%B5%CE%84/

https://gr.pinterest.com/pin/453385887466762037/

Ιστορία Ε΄ τάξης

https://anoixtosxoleio.weebly.com/iotasigmatauomicronrho943alpha1.html

https://pl.pinterest.com/pin/453385887466749028/?amp_client_id=CLIENT_ID(_)&mweb_unauth_id=&simplified=true

http://followodysseus.culture.gr/

Γεωγραφία Ε΄ τάξης

http://photodentro.edu.gr/photodentro/m-geo_gr_map_v1.5_pidx0016578/story_html5.html

https://www.pinterest.de/iliasteacher/%CE%B3%CE%B5%CF%89%CE%B3%CF%81%CE%B1%CF%86%CE%B9%CE%B1-%CE%B5-%CE%B4%CE%B7%CE%BC%CE%BF%CF%84%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CF%85/

Ιστοσελίδες για τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό

https://www.nasa.gov/mission_pages/station/main/index.html
http://www.esa.int/Science_Exploration/Human_and_Robotic_Exploration/International_Space_Station/Where_is_the_International_Space_Station
https://www.issnationallab.org/
https://www.youtube.com/watch?v=TiUvXmRDwEQ
https://www.youtube.com/watch?v=SGP6Y0Pnhe4
https://www.nasa.gov/mission_pages/station/research/news/space-station-science-highlights-17may21
https://www.nasa.gov/nasalive

Φαράγγια της Κρήτης

Το φαράγγι των Μύλων

     Το φαράγγι των Μύλων είναι ένα φαράγγι στο οποίο έχω πάει πολλές φορές και θα ήθελα να ξαναπάω! Αρχίζει λίγο πιο πάνω από τους νέους Μύλους και λίγο πιο κάτω απ΄ το Ξηρό χωριό.

      Έχει άπειρη βλάστηση και πολλά ρυάκια. Επίσης έχει και λιβελούλες. Κάποιες φορές μάλιστα, μπορεί να πετύχεις και δύο άλογα που ζουν εκεί! Φτάνοντας βλέπεις μία λιμνούλα με καθαρό,γλυκό νερό και πολλές βάθρες. Μέσα στα δρομάκια υπάρχουν πολλές καρυδιές που είναι πάντα γεμάτες με καρύδια.

     Στο εντυπωσιακό αυτό τοπίο όμως υπάρχουν και σπιτάκια,τα οποία ήταν κάποτε νερόμυλοι,που απ΄αυτούς πήρε και το όνομα του το φαράγγι! Το φαράγγι των Μύλων παλιά δεν ήταν τίποτα από ένα χωριουδάκι. Οι κάτοικοι του όμως το εγκατέλειψαν. Οι τελευταίοι κάτοικοι εγκατέλειψαν το χωριό το 1972.Το φαράγγι χωρίζεται στους πάνω Μύλους και τους κάτω Μύλους.

    Όμως λόγω των μεγάλων βράχων, που κυριολεκτικά κρέμονται από πάνω μας,έχουν φτιαχτεί και οι νέοι Μύλοι οι οποίοι είναι επίσης ωραίοι.

    Τα ερείπια των νερόμυλων, είναι πολύ ωραίο μέρος για εξερεύνηση ή για πικνικ! Εύχομαι να πάμε και φέτος στο όμορφο αυτό  φαράγγι το οποίο απέχει απ΄τη πόλη του Ρεθύμνου μόλις δέκα λεπτά.

Αυτό ήταν το ΦΑΡΑΓΓΙ των ΜΥΛΩΝ!!!

Λ.Δ.

Φαράγγι των Μύλων

HAPPY HALLOWEEN!

HAPPY HALLOWEEN!

Στα Αγγλικά

            Σήμερα στα Αγγλικά η κυρία μας είπε ό,τι δεν θα κάνουμε μάθημα. Εγώ είδα ό,τι κρατούσε μια τσάντα που είχε μέσα κάτι πορτοκαλί χαρτόνια και φαντάστηκα ό,τι θα κάνουμε κατασκευή αλλά δεν φαντάστηκα ό,τι θα φτιάξουμε μάσκα κολοκύθας για το halloween.Μετά η κυρία άρχισε να μας μοιράζει χαρτόνια που πάνω τους είχαν μια σχεδιασμένη κολοκύθα που έπρεπε να την κόψουμε και να την ζωγραφίσουμε όσο πιο τρομακτική μπορούσαμε. Εγώ ξεκίνησα να κόβω το γύρω γύρω και όταν τελείωσα άρχισα να κόβω τα μάτια της. Με δυσκόλεψαν λίγο αλλά στο τέλος τα κατάφερα. Μετά άρχισα να την ζωγραφίζω όσο πιο τρομακτική μπορούσα, ζωγράφισα πάνω της αράχνες , ιστούς αραχνών και μυτερά δόντια που χυνόντουσαν αίματα από μέσα από το στόμα της .Όταν την τελείωσα την πήγα στην κυρία και μου έκανε δύο τρύπες για να περάσει από μέσα τους ένα ελαστικό σχοινί για να μπορώ να την φορέσω!!

HAPPY HALLOWEEN!

Κ.Ει.

Στα Αγγλικά

Χθες στα Αγγλικά κάναμε για το Χαλοουίν.Η κυρία μάς έδωσε πορτοκαλί χαρτόνια που είχαν πάνω σχεδιασμένες κολοκύθες. Εμείς τις κόψαμε και τις ζωγραφίσαμε. Η κυρία, που είχε φέρει πολύ σχοινί, μας τρύπησε τις δύο άκρες της κολοκύθας, έβαλε το σχοινί και έτσι έγιναν μάσκες. Δυστυχώς όμως η πρώτη ώρα είναι μικρή και δεν μπορέσαμε να κάνουμε πολλά πράγματα!!!

Μ.Ι.

28 Οκτωβρίου 2020

28η Οκτωβρίου 1940

Το περιστατικό που μου διηγήθηκε η γιαγιά μου έγινε την περίοδο του πολέμου του 1940 στην περιοχή Αμμουδιά Πρεβέζης.

Στην αρχή οι Γερμανοί έψαχναν τον παππού της γιαγιάς μου, για να τους πει που είχαν κρύψει οι συγχωριανοί του κάποια όπλα. Ύστερα από μερικές μέρες που τον βρήκαν, τον κρέμασαν στην αυλή του σπιτιού του σε ένα δέντρο και τον βασάνιζαν για να τους πει που ήταν τα όπλα. Αυτός όμως, παρόλα τα βασανιστήρια δε φανέρωνε την κρυψώνα. Πριν καλά καλά το καταλάβει, του έκοψαν το αριστερό αυτί. Όλα αυτά γίνονταν μπροστά στην οικογένειά του.

Μετά τον πήραν και τον παράτησαν σε έναν αχυρώνα για αρκετές μέρες χωρίς καθόλου φαγητό. Στο τέλος τον άφησαν

Ι.Μ.

 Στον πόλεμο

  Στον πόλεμο που πολεμήσαμε με τους Ιταλούς και τους Γερμανούς το 1940 η προγιαγιά μου ζούσε κι ήταν 7 χρονών και ο προπάππους μου 15 χρονών . Της πήρα μια συνέντευξη και μου είπε πόσο δύσκολα ήταν στον πόλεμο .

  Όλοι πεινούσαν πολύ και γι ΄ αυτό οι γυναίκες έδιναν ό,τι είχαν κοσμήματα , κεντήματα , ρολόγια μέχρι και ρούχα για να πηγαίνουν οι άντρες από το Βόλο με τα πόδια μέχρι τα Φάρσαλα για να τους πάνε τα πράγματα και να τους δώσουν αντάλλαγμα φασόλια , ρεβίθια , σάπιες ντομάτες , σάπιες πατάτες , λίγο λάδι και καλαμπόκι .

  Τους άντρες τους έπαιρναν σαν υπηρέτες κι άμα δεν τους έκαναν σωστά την δουλειά τους σκότωναν .Έτσι ο παππούς μου ντύθηκε κορίτσι έτσι ώστε να μην τον πάρουν .

   Την γιαγιά μου την έστειλαν στο χωριό εκεί που έχει μπόλικο φαγητό να φάει είχε ζώα και αυγά .

  Από την πείνα κάθε μέρα πάνω από 50 άτομα πέθαιναν και τους μάζευαν με το καροτσάκι .Γι’  αυτό οι άντρες πήγαιναν να φέρουν νερό ,φαγητό και ό,τι άλλο τους έδιναν .

  Απ'  αυτά που άκουσα και έγραψα πιστεύω πως εκείνα τα χρόνια περνούσαν πολύ δύσκολα και δεν θα ήθελα να το ζήσω αυτό μ ’αρέσει που έχουμε ειρήνη !!!

ΒΜ. 

Πολλαπλασιασμός ακέραιων αριθμών