Στο συγκεκριμένο άρθρο θα σας παρουσιάσω συνοπτικά κάποιες από τις οργανωμένες δραστηριότητες που κάναμε τις πρώτες βδομάδες στο νηπιαγωγείο. Τις πρώτες μέρες στο σχολείο μιλήσαμε για τα μικρόβια και τους "Διαβάστε περισσότερα"
Συμβολικό παιχνίδι και παιχνίδι ρόλων
Το παιδί μέσω του φανταστικού-συμβολικού παιχνιδιού προσπαθεί να γνωρίσει και να κατανοήσει καλύτερα τον εαυτό του και τον κόσμο που το περιβάλλει. Παίζοντας, επεξεργάζεται πτυχές της κοινωνικής ζωής και πειραματίζεται "Διαβάστε περισσότερα"
Παιχνίδια με ξυλάκια στο ελεύθερο παιχνίδι
Σκέφτηκα να βάλω ξύλινα γλωσσοπίεστρα στη γωνιά με το οικοδομικό υλικό. Δεν μπορούσα να φανταστώ πώς θα μπορούσαν να τα χρησιμοποιήσουν, εγώ δεν είχα κάποια ιδέα αλλά ήμουν σίγουρη ότι "Διαβάστε περισσότερα"
«Ζωγραφική» χωρίς πινέλα στο ελεύθερο παιχνίδι
Με πολύ απλά υλικά τα παιδιά μπορούν να φτιάξουν πρόσωπα και να εκφράσουν συναισθήματα. Εμείς το απολαύσαμε τόσο πολύ! Μπορείτε πολύ εύκολα να εφαρμόσετε αυτήν την ιδέα και στο "Διαβάστε περισσότερα"
Εμπλουτίζοντας το παιχνίδι με τις πλαστελίνες
Πώς μπορεί το παιχνίδι με τις πλαστελίνες να εμπλουτιστεί; Πολύ απλό! Μόλις έδωσα στα παιδιά ξύλινα γλωσσοπίεστρα το παιχνίδι με τις πλαστελίνες ανέβηκε επίπεδο και τα μικρά ανθρωπάκια είχαν πολύ "Διαβάστε περισσότερα"
Το ελεύθερο παιχνίδι στο νηπιαγωγείο
Χρειάζεται να διευκρινιστεί κάτι πολύ σημαντικό που συχνά γίνεται αντικείμενο συζητήσεων μεταξύ γονέων αλλά και εκπαιδευτικών, τον ρόλο του παιχνιδιού στην προσχολική ηλικία (αλλά και την πρωτοσχολική, στο δημοτικό). Από πολλές νηπιαγωγούς "Διαβάστε περισσότερα"
Aναδυόμενος γραμματισμός στο νηπιαγωγείο
Όλες οι σύγχρονες μελέτες δείχνουν πως η σταδιακή εξοικείωση των παιδιών με σύμβολα, γράμματα και αριθμούς πρέπει να ξεκινά από την προσχολική ηλικία μέσω του παιχνιδιού και της ανακάλυψης. Η "Διαβάστε περισσότερα"
Η αίθουσά μας (και η πρωινή μας ρουτίνα)
Λόγω της πανδημίας, δεν μπορείτε να επισκεφθείτε την τάξη του σχολείου μας. Όμως εμείς θέλουμε να σας τη δείξουμε και να σας δείχνουμε πώς αλλάζει κατά τη διάρκεια της χρονιάς! "Διαβάστε περισσότερα"
Νέα χρονιά, νέες ιστορίες
Η φετινή χρονιά με βρίσκει στη Μύκονο. Καινούριος τόπος, καινούριο σπίτι, καινούρια τάξη και καινούριες ιστορίες! ΣΤΟΧΟΙ ΤΗΣ ΦΕΤΙΝΗΣ ΧΡΟΝΙΑΣ Τα μικρά ανθρωπάκια όπως και οι μεγάλοι, μαθαίνουν και αναπτύσσονται "Διαβάστε περισσότερα"
Ω χοντρούλα Άνοιξη (τραγούδι)
Ήρθε ο Μάης, ο τελευταίος μήνας της Άνοιξης. Μάθαμε να τραγουδάμε ένα πολύ τρυφερό τραγούδι σε στίχους και μουσική του Αντώνη Απέργη. Tα παιδιά μου είπαν ότι όταν προσπάθησαν να "Διαβάστε περισσότερα"
Επιστροφή στο σχολείο μας
Είχαμε 2 ολόκληρους μήνες να μπούμε στο σχολείο μας και να βρεθούμε από κοντά. Πόσο συγκινητικό να υποδέχομαι τα παιδιά ένα-ένα στην πόρτα! Την πρώτη μέρα την αφιερώσαμε στο ξανα-ζέσταμα "Διαβάστε περισσότερα"
Ζεστό μπισκότο (τραγούδι)
Ζεστό μπισκότο λέγεται ένα παιδικό τραγούδι που αγαπώ πολύ και που τραγουδάμε μαζί με τα παιδιά. Έτσι κι εμείς στο σχολείο μας, ζυμώνουμε μαζί ένα “ζεστό μπισκότο” από όμορφες "Διαβάστε περισσότερα"
Από το σχολείο στην…κουζίνα
Το παιδί μαθαίνει πράγματα συνεχώς, όχι μόνο στο σχολείο αλλά και στο σπίτι. Όχι μόνο όταν προσπαθούμε να του “διδάξουμε” κάτι αλλά κάθε στιγμή της ημέρας: στο δρόμο από το "Διαβάστε περισσότερα"
Ελεύθερο παιχνίδι & δημιουργικότητα (Κολάζ)
Αγαπητοί γονείς και φίλοι/ες, στο νηπιαγωγείο υπάρχουν όπως ξέρετε ώρες οργανωμένου και ώρες ελεύθερου παιχνιδιού. Οργανωμένες δραστηριότητες είναι εκείνες που καθοδηγούνται από την νηπιαγωγό και έχουν συνήθως συγκεκριμένους στόχους. Αντίθετα, "Διαβάστε περισσότερα"
Λιγουλάκι χειμώνας (β)
Τις τελευταίες 2 εβδομάδες του Φεβρουαρίου ήρθε στην παρεούλα μας κι ο πιγκουίνος της ιστορίας “Πετάνε οι πιγκουίνοι”; Στα παιδιά άρεσε πολύ η συντροφιά του και μερικά πήραν μόνα "Διαβάστε περισσότερα"
Λιγουλάκι χειμώνας (α)
Κατά τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης διαβάσαμε το παραμύθι “Λιγουλάκι χειμώνας” του Paul Stewart (εκδ. Ελληνικά Γράμματα) και μιλήσαμε για τα χαρακτηριστικά του χειμώνα. Τις τελευταίες δύο εβδομάδες του Φεβρουαρίου αποχαιρετίσαμε "Διαβάστε περισσότερα"
Διαχείριση της συμπεριφοράς του παιδιού μου
Πριν κάποια χρόνια με την καλή μου συνάδελφο Κική Γηρεάδου και υπό την εποπτεία και καθοδήγηση της αγαπημένης κυρίας Μαρίας Μπιρμπίλη, καθηγήτριας του Τμήματος Επιστημών Προσχολικής Αγωγής & Εκπαίδευσης της "Διαβάστε περισσότερα"
Ονειροπαγίδα (10)
Οι ονειροπαγίδες μπορούν, σύμφωνα με το μύθο, να παγιδεύσουν τα κακά όνειρα και να προστατέψουν αυτόν/ην που κοιμάται. Καθώς κάποια παιδιά ανέφεραν πως φοβούνται τους εφιάλτες σκέφτηκα να φτιάξουμε τις "Διαβάστε περισσότερα"
Ο “φόβος” κι ένα παιχνίδι με μαθηματικά (9)
Πριν λίγες μέρες μιλήσαμε για τα πράγματα που φοβόμαστε. Εγώ φοβάμαι το σκοτάδι, εσύ φοβάσαι τους μπάμπουρες, ο άλλος φοβάται τις τρομακτικές σκιές, και κάποιοι άλλοι τα “κακά όνειρα”. Μοιραστήκαμε "Διαβάστε περισσότερα"
Ο διάδρομος της αγάπης (8)
Ανυπομονούσα να έρθει η ώρα που θα κάναμε αυτή τη δραστηριότητα γιατί πίστευα πως θα αρέσει πολύ στα παιδιά. Ευτυχώς είχα δίκιο! 🙂 Αφού είχαμε ήδη ετοιμάσει το “χαλί της "Διαβάστε περισσότερα"