English

Αλήθεια ή Al;

Περιγραφή Δραστηριότητας

Η δραστηριότητα «Αλήθεια ή AI;» είναι ένα διαδραστικό και βιωματικό μάθημα για μαθητές της Ε΄–Στ΄ Δημοτικού, στο οποίο οι μαθητές μετατρέπονται σε «AI Εξερευνητές». Στόχος είναι να διερευνήσουν περιεχόμενο (εικόνες, ποιήματα, έργα τέχνης), να αναρωτηθούν τι είναι αληθινό και τι έχει δημιουργηθεί από Τεχνητή Νοημοσύνη, και να αναπτύξουν κριτική σκέψη γύρω από τα ψηφιακά μέσα.

Η δραστηριότητα εντάσσεται στον ψηφιακό γραμματισμό, στην ενότητα Ασφάλεια στο διαδίκτυο και έχει ως πυρήνα την υπεύθυνη χρήση της τεχνολογίας.

Διδακτικοί Στόχοι

Οι μαθητές, μέσα από τη δραστηριότητα, στοχεύουν να:

  • Γνώση: Κατανοήσουν τι είναι η Τεχνητή Νοημοσύνη και πώς χρησιμοποιείται για να δημιουργεί περιεχόμενο.

  • Δεξιότητες: Αναγνωρίζουν σημεία που υποδεικνύουν ότι κάτι έχει δημιουργηθεί από AI (λεπτομέρειες, ατέλειες, ασυνήθιστα στοιχεία).

  • Στάσεις: Αναπτύξουν υπευθυνότητα, κριτική ματιά και συνειδητότητα απέναντι στο ψηφιακό περιεχόμενο.

 

Σενάριο – Ερέθισμα

«Φανταστείτε ότι βλέπετε αυτή τη φωτογραφία στο διαδίκτυο…           
Τι σκέψεις σας έρχονται στο μυαλό;
Πιστεύετε ότι η εικόνα είναι αληθινή ή δημιουργημένη από υπολογιστή;
Από ποια στοιχεία το καταλαβαίνετε;»

 

Δραστηριότητα: «Αλήθεια ή AI;»

  1. Οι μαθητές χωρίζονται σε ομάδες των 3 ατόμων.

  2. Κάθε ομάδα λαμβάνει μία υπόθεση (φωτογραφίες, ποιήματα ή έργα τέχνης).

  3. Συζητούν, αναλύουν, παρατηρούν λεπτομέρειες και συμπληρώνουν Φύλλο Δραστηριότητας "Αλήθεια ή Al;"

  4. Στο τέλος, παρουσιάζουν τα συμπεράσματά τους στην τάξη.

Κάθε υπόθεση έχει:

  • Δύο δείγματα (το ένα ανθρώπινο, το άλλο πιθανώς AI).

  • Καθοδηγητικές ερωτήσεις για παρατήρηση και συλλογισμό.

 

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε τις Υποθέσεις.

Πατήστε εδώ για να κατεβάσετε το Φύλλο Δραστηριότητας

 

Ατομική & Ομαδική Αξιολόγηση

  • Wordwall Quiz: Οι μαθητές απαντούν ατομικά σε ερωτήσεις τύπου “Αλήθεια ή AI;”.

  • Exit Ticket: Συμπληρώνουν σε χρωματιστά αυτοκόλλητα χαρτάκια που θα τους δοθούν  τι έμαθαν, τι τους δυσκόλεψε και τι θέλουν να ρωτήσουν ή να διερευνήσουν μετά και τα κολλάνε πριν φύγουν στον ασπροπίνακα.

Πατήστε εδώ για να παίξετε το κουιζ.

 

Υλικό Μαθήματος – Λήψεις

Περιγραφή Σύνδεσμος
Αλήθεα ή Al;- Υποθέσεις Πατήστε εδώ
Φύλλο Δραστηριότητας- Αλήθεια ή Al; Πατήστε εδώ
PowerPoint παρουσίασης μαθήματος Πατήστε εδώ
Quiz (online) Πατήστε εδώ

 

Παιδαγωγική Λογική

Η δομή της δραστηριότητας βασίζεται σε:

  • Βιωματική και συνεργατική μάθηση

  • Παιχνιδοποίηση και διαφοροποιημένη διδασκαλία

  • Διαμορφωτική αξιολόγηση και μεταγνώση

  • Ενεργό ρόλο των μαθητών στην ανακάλυψη και τη διερεύνηση