Μαθηματικά 21/5: Βρίσκω την τελική τιμή (μέρος β’)

Σήμερα συνεχίσαμε να εξασκούμαστε σε προβλήματα στα οποία ψάχνουμε την Τελική Τιμή.

Έγιναν: Τ.Ε. σελ. 18 πρόβλημα 5

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 17 πρόβλημα 1-2-3

*Θυμίζω ότι αύριο έχουμε επαναληπτικό τεστ στα προβλήματα με ανάλογα και αντιστρόφως ανάλογα ποσά. Επομένως, οι ασκήσεις είναι για την Πέμπτη.

Γλώσσα 21/5: Γράμμα στον Τσάρλι Τσάπλιν

Σήμερα ολοκληρώσαμε την ενότητα 13, κάνοντας μια σύνοψη με επαναληπτικές ασκήσεις.

Στη συνέχεια, διαβάσαμε το ποίημα τού Βρεττάκου «Γράμμα στον Τσάρλι Τσάπλιν». Πρόκειται για μια επιστολή σε ποιητική μορφή προς τον γνωστό ηθοποιό και σκηνοθέτη τού βωβού κινηματογράφου, στην οποία ο ποιητής μιλάει για λογαριασμό όλων των φτωχών και κατατρεγμένων τού κόσμου.

Έγιναν: επαναληπτικές ασκήσεις ενότητας 13 και Βιβλίο σελ. 37

🏡Σπίτι: Τ.Ε. σελ. 39-40 ασκ. 1

ΚΠΑ 20/5: Ε.Ε.- Όργανα και Λειτουργίες της

Ποιος αποφασίζει τι στην ΕΕ;

Όταν ακούτε πολιτικές συζητήσεις, συνήθως γίνεται αναφορά σε πρόσωπα: για παράδειγμα, στον πρωθυπουργό της χώρας σας ή στον αρχηγό της αντιπολίτευσης. Αυτό συμβαίνει διότι τα πρόσωπα είναι εκείνα που λαμβάνουν αποφάσεις και διαμορφώνουν πολιτικές. Το ίδιο ισχύει και στην ΕΕ.

Τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα είναι απλώς ο τόπος όπου μπορούν να συνεδριάζουν οι πολιτικοί από όλες τις χώρες της ΕΕ προκειμένου να συνεργαστούν για την επίτευξη συγκεκριμένων αποτελεσμάτων. Ας ρίξουμε μια ματιά στα θεσμικά όργανα στα οποία λαμβάνονται οι περισσότερες αποφάσεις.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. και η παρακάτω άσκηση

Μαθηματικά 20/5: Βρίσκω την τελική τιμή (μέρος α’)

Πώς βρίσκω την Τελική τιμή;

Τα ποσά στα ποσοστά είναι πάντα ανάλογα. Άρα μπορούμε να λύνουμε τα προβλήματα ποσοστών με τις μεθόδους που λύνουμε τα προβλήματα των ανάλογων ποσών (αναγωγή στη μονάδα, αναλογία, απλή μέθοδος των τριών).

Εμείς, σήμερα, θα μελετήσουμε δύο τρόπους:

Έγιναν: Ασκήσεις στο τετράδιο μαθηματικών

🏡Σπίτι: Λύνω στο τετράδιο Προβλήματα για Τ.Τ.

 

Γλώσσα 20/5: Σ΄ έναν συνοριακό σταθμό- Ανθολόγιο

Καλή εβδομάδα! Σήμερα ταξιδέψαμε με τον Αντώνη Σαμαράκη «Σ’ ένα συνοριακό σταθμό»

Έγιναν: Ανθολόγιο σελ. 67 και δραστηριότητες στην τάξη.

🏡Σπίτι:

  • Ορθογραφία το ποίημα του Καβάφη
  • Στο τετράδιο γλώσσας: Εξηγώ γιατί οι παρακάτω λέξεις γράφονται με αυτόν τον τρόπο "συνοδεία, ατελείωτο, συγκινήσεις, συμπάθεια, παράθυρο, αποχαιρετήσει".
  • Απαντώ στην ερώτηση 2 του κειμένου (να απαντηθεί στο τετράδιο γλώσσας).

Ιστορία 17/5: Ε2. Το κίνημα στο Γουδί και η κυβέρνηση Βενιζέλου

Τη νύχτα της 14ης Αυγούστου του 1909, παραμονή του Δεκαπενταύγουστου, συγκεντρώθηκαν στην περιοχή Γουδί της Αθήνας αξιωματικοί του στρατού, πολλοί οπλίτες καθώς και αρκετοί πολίτες. Απογοητευμένοι από τη χρόνια οικονομική κρίση, τον ατυχή για την Ελλάδα πόλεμο του 1897 και την πολιτική αστάθεια, κήρυξαν επανάσταση.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 182-185

🏡Σπίτι: Μελετώ πολύ πολύ πολύ καλά το μάθημα και απαντώ στην ερώτηση 2 σελ. 185.

Μαθηματικά 17/5: Βρίσκω το ποσοστό (μέρος β’)

Σήμερα συνεχίσαμε να κάνουμε εξάσκηση στο πώς να βρίσκουμε ένα ποσοστό. Επίσης, εξηγήσαμε τα παρακάτω:

Ερμηνεία Ποσοστών

Έγιναν: Τετράδιο μαθηματικών και Τ.Ε. σελ. 16 πρόβλημα 1-2

🏡Σπίτι: βρίσκω ποσοστά 2

*Την Τετάρτη έχουμε τεστ στα ανάλογα και στα αντιστρόφως ανάλογα ποσά.

Γεωγραφία 16/5: Η θέση και οι κάτοικοι της Αφρικής

Σήμερα ασχοληθήκαμε αρκετά σύντομα με την Αφρική.

Η Αφρική είναι η τρίτη κατά σειρά μεγέθους ήπειρος της Γης (μετά την Ασία και την Αμερική) και η δεύτερη σε πληθυσμό. Βρίσκεται σχεδόν ολόκληρη στην τροπική και τις υποτροπικές ζώνες.

Έγιναν: Βιβλίο σελ. 126-131 και παρουσίαση 1, παρουσίαση 2

Σπίτι: Μελετώ Βιβλίο σελ. και κάνω στο τετράδιο εργασιών σελ.55 ασκ.1 και σελ. ασκ. 57 ασκ. 3