Όπως είδαμε στο κεφ. 2, έχουμε χωρίσει την γη σε "οριζόντιες" γραμμές (τους παράλληλους κύκλους) και κάθετες" γραμμές (τους μεσημβρινούς). Οι παράλληλοι κύκλοι και οι μεσημβρινοί αποτελούν τιςσυντεταγμένεςτης Γης.
Αυτές βέβαια δεν έχουν σχεδιαστεί για να παίζουμε με την υδρόγειο σφαίρα. Υπάρχουν πολύ σοβαροί λόγοι για την δημιουργία τους:
1) Ένας βασικός λόγος είναι για να τακτοποιούμε καλύτερα τις ώρες της ημέρας σε κάθε περιοχή. Έτσι, ανάλογα με το πόσο απέχει (δυτικά ή ανατολικά) από το Γκρήνουιτς κάθε χώρα, έχει και την δική της ώρα.
2) Με την βοήθεια των συντεταγμένων μπορούμε να εντοπίσουμε οποιοδήποτε σημείο πάνω στην Γη, με μεγάλη ακρίβεια.
Για παράδειγμα: Έστω ότι μας ειδοποιούν πως υπάρχει ένας ναυαγός κάπου στον Ειρηνικό ωκεανό.
Έγιναν: Βιβλίο σελ. 18-20 και δραστηριότητα τάξης
🏡Σπίτι: Μελετώ Βιβλίο σελ, 18-20 και Τ.Ε. σελ. 7 ασκ.1-3
Σήμερα κάναμε μια μικρή επανάληψη στην ενότητα Α: Αναγέννηση, Θρησκευτική Μεταρρύθμιση, Γεωγραφικές Ανακαλύψεις, Διαφωτισμός, Αμερικάνικη και Γαλλική Επανάσταση.
Πατώ πάνω στις εικόνες και κάνω εξάσκηση με τα κουίζ:
Η Οδύσσεια του Ομήρου ενέπνευσε πολλούς καλλιτέχνες (ποιητές, συγγραφείς, ζωγράφους, μουσικούς κτλ).
Ένα από τα διασημότερα ποιήματα είναι το ποίημα "Ιθάκη" του Κωνσταντίνου Καβάφη. Μέσα από το ποίημα αυτό ο Κ. Καβάφης θέλει να μας δείξει ότι όταν βάζουμε έναν στόχο είναι σαν να ξεκινάμε ένα ταξίδι. Έτσι, στην πορεία μας αυτή αποκτάμε πείρα και πολλές γνώσεις, που τελικά αποδεικνύονται πιο σημαντικές από τον ίδιο το στόχο.
Η Έλλη Λαμπέτη απαγγέλει την Ιθάκη
Μελοποίηση:Deep Pressed ft. 'Ελλη Λαμπέτη - Ιθάκη (Κ.Π.Καβάφης)