«STEAM και η ΓΗ γυρίζει….»

Για αυτό το εργαστήριο δε θα αναφερθούμε αναλυτικά σε όλες τις δράσεις που λάβανε μέρος στην τάξη καθώς ένα μεγάλο μέρος παρουσιάστηκε στην καλοκαιρινή μας γιορτή.

Ωστόσο κάποιες χαρακτηριστικές δραστηριότητες που κάναμε με αφορμή το εν λόγω εργαστήριο είναι οι εξής:

  • 1ο εργαστήριο: Ψηφιακά Puzzle

preview35piecesun

preview35pieceearth

preview35piecemoon

  • 2ο εργαστήριο: Δυναμική οπτική αναπαράσταση του ηλιακού μας συστήματος
  • 3ο εργαστήριο: Ο μύθος του Δαίδαλου και του Ίκαρου

  • 7ο εργαστήριο: Το δικό μας βιβλίοπαραμύθι!!!

Ο ΤΟΜ ΤΟ ΡΟΜΠΟΤ ΚΑΙ Η ΒΟΛΤΑ ΣΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ (πατήστε πάνω στη σελίδα για να ξεφυλλίσετε...)

Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΑΙ ΚΑΙ ΕΝΕΡΓΩ – ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗ & ΕΥΘΥΝΗ

1. Ανθρώπινα Δικαιώματα

«Η οικογένεια δεν έχει αριθμητική, είναι απλώς μοναδική!»  ( Ένα πρόγραμμα για την οικογενειακή πολυμορφία )

  • 1o Εργαστήριο: «Η μονα-δική μου οικογένεια»

Πριν ξεκινήσουμε το εργαστήριο ζητήθηκαν από τους μαθητές να συμπληρώσουν ένα σπιτάκι με τον αριθμό μελών της οικογένειάς τους (όσοι ζουν στο ίδιο σπίτι) με τη συνεργασία της μαμάς  - του μπαμπά ή κάποιου ενήλικα στο σπίτι τους και να το επιστρέψουν στο σχολείο:

Στη συνέχεια τα παιδιά ζωγράφισαν στο σχολείο την οικογένειά τους και παρουσιάσαμε και τις δύο εργασίες στην "παρεούλα μας"....Εντοπίσαμε διαφορές και ομοιότητες στις οικογένειες όσον αφορά στη σύνθεσή τους και παίξαμε ένα παιχνίδι αντιστοίχισης με εικόνες από διάφορους τύπους οικογένειας ως πρώτη διερεύνηση:

Κάποιες οικογένειες μας προβλημάτισαν - σε κάποιες άλλες εντοπίσαμε ομοιότητες με τη δική μας οικογένεια.... Όλα τα παιδιά ένιωσαν συμπάθεια και συμπόνοια για τα παιδιά που για οποιονδήποτε λόγο είναι ορφανά ή έχουν χάσει κάποιον γονέα.

Στην επόμενη συνάντησή μας καλέσαμε τα παιδιά αυθόρμητα και με τον δικό τους τρόπο να αναρωτηθούν "Τι είναι οικογένεια" σε μια δραστηριότητα ιδεοθύελλας. Καταγράψαμε όλες τις απαντήσεις (χωρίς καμία παρέμβαση)με τη βοήθεια του διαδικτυακού εργαλείου εννοιολογικής χαρτογράφησης  Bubbl.us 

Στόχος μας ήταν να ανιχνεύσουμε τι πιστεύουν τα παιδιά και τι αντιλήψεις έχουν για τον θεσμό της  οικογένειας.

Σε φύλλο εργασίας ζωγράφισαν τη δική τους οικογένεια την οποία και παρουσίασαν στους φίλους και συμμαθητές τους.

Στο τέλος του εργαστηρίου διαβάσαμε το ψηφιακό παραμύθι: Η μονα-δική μου οικογένεια (πατήστε στο σύνδεσμο για να διαβάσετε το παραμύθι).

Συζητήσαμε για τις οικογένειες των ζώων που πρωταγωνιστούν στο παραμύθι και κλείσαμε το 1ο μας εργαστήριο με την υπόσχεση πως κάθε φορά που θα κάνουμε το εν λόγω πρόγραμμα κάποιο ζωάκι του παραμυθιού θα μας επισκέπτεται στο σχολείο με εκπλήξεις και πολλά ερωτήματα!!!!

  • 2ο Εργαστήριο: «Πες μας, Πιγκουίνε!» - Συζητάμε για την πυρηνική οικογένεια (1+1=2)

Στο 2ο Εργαστήριο μας επισκέφθηκε ένα πιγκουινάκι από τον Νότιο Πόλο και εφόσον μας συστήθηκε και γνώρισε τα παιδιά μας ζήτησε να τον βοηθήσουμε στο πρόβλημά του: "Η μαμά και ο μπαμπάς λείπουν αρκετές φορές για ψάρεμα και είμαι μόνος μου.Τι προτείνετε να κάνω για να λύσω το πρόβλημά μου;" Μετά από αρκετή ώρα συζήτησης τα παιδιά του πρότειναν να κάνει παρέα με τα υπόλοιπα παιδιά - πιγκουινάκια όση ώρα λείπουν οι γονείς τους ώστε να μη νιώθουν μοναξιά αλλά και να προστατεύονται καλύτερα από πιθανούς κινδύνους.

Το πιγκουινάκι έμεινε μαζί μας μια βδομάδα και τα παιδιά έπαιξαν μαζί του και μάλιστα του έφτιαξαν ένα σπίτι όλοι μαζί για να μπορεί να κοιμάται το βράδυ που θα λείπαμε. Κατά τη διάρκεια της επίσκεψής του μάθαμε πολλά πράγματα για τη ζωή του στον Νότιο Πόλο αλλά και τη ζωή στον Βόρειο Πόλο που οι συνθήκες είναι αρκετά παρόμοιες. Πριν φύγει από το σχολείο μας του χαρίσαμε πολλές ζωγραφίες με τις ευχές μας για ένα ασφαλές ταξίδι.

Κάποιες επιπλέον δραστηριότητες που έγιναν με αφορμή το 2ο Εργαστήριο είναι οι ακόλουθες:

  • Βίντεο με πληροφορίες για τον Βασιλικό Πιγκουίνο: ( πληκτρολογήστε για Password: 12345 )

  • Χορέψαμε τον χορό του "Freeze":
  • Ομαδική εργασία για τα Ζώα των Πόλων:

  • 3ο Εργαστήριο: «Πες μας, λύκε!» - Συζητάμε για την εκτεταμένη οικογένεια (1+1=11)

Στο 3ο εργαστήριο μας επισκέφθηκε ένα λυκάκι από το δάσος και εφόσον μας συστήθηκε και γνώρισε τα παιδιά μας ζήτησε να τον βοηθήσουμε στο πρόβλημά του: "Η οικογένειά μου αποτελείται από πολλά μέλη: μαμά και μπαμπάς, θείες και θείοι, γιαγιάδες και παππούδες και μικρότερα αδελφάκια. Αν και αγαπώ την οικογένειά μου πολλές φορές είναι πολύ φασαριόζικη και δεν μπορώ να βρω την ησυχία μου. Τα αδέλφια μου με πειράζουν συνεχώς. Τι λύση μου προτείνετε;". Τα παιδιά συζήτησαν μεταξύ τους και πρότειναν διάφορες λύσεις, όπως να φύγει και να βρει νέα φωλιά, όμως το λυκάκι δεν ήταν πρόθυμο να εγκαταλείψει την οικογένειά του. Κάποιο παιδί ανέφερε πως το ίδιο πήγαινε στο δωμάτιό του να παίξει όταν το ενοχλούσαν τα ξαδέλφια του και έτσι βρέθηκε η λύση! Φτιάξαμε ένα δωμάτιο για το λυκάκι το εξωτερικό του οποίου είναι διακοσμημένο με τρομακτικές εικόνες για να μην πλησιάζουν άλλα ζώα ή τα αδελφάκια του ενώ μέσα στο εσωτερικό του έχει όμορφες ζωγραφιές για να ηρεμεί και να απομονώνεται όποτε το έχει ανάγκη. Έτσι το λυκάκι θα έχει τον προσωπικό του χώρο στην ασφάλεια της μεγάλης οικογένειάς του!

Το λυκάκι έμεινε μαζί μας μια ολόκληρη βδομάδα - έπαιξε μαζί μας και μάθαμε πολλές πληροφορίες για τη ζωή του και για το πόσο παραξηγημένο είναι το είδος του, που πλέον προστατεύεται καθώς ολοένα και περισσότεροι λύκοι εξαφανίζονται από τα δάση της Ελλάδας.

Κάποιες επιπλέον δραστηριότητες που κάναμε με αφορμή το 3ο εργαστήριο είναι οι ακόλουθες:

  • Βίντεο με πληροφορίες για τον Λύκο: ( πληκτρολογήστε για Password: 12345 )

  • Παιχνίδι: "Λύκε, λύκε είσαι εδώ;"

  • Παραμύθι: Τα τρία μικρά λυκάκια

  • 4ο Εργαστήριο: «Πες μας, καγκουρό!» - Συζητάμε για τη μονογονεϊκή οικογένεια (1+1=1)

Στο 4ο εργαστήριο μας επισκέφθηκε ένα μικρό καγκουρό πάρα πολύ ντροπαλό που μας είχε έρθει από πολύ μακριά........την Αυστραλία. Εντοπίσαμε με τα παιδιά στην υδρόγειο σφαίρα την ήπειρο που ζει το καγκουρό και αυτό με τη σειρά του πολύ χαμηλόφωνα και ντροπαλά μας ζήτησε βοήθεια για το πρόβλημά του: "Φοβάμαι να αποχωριστώ τη μαμά μου και αν και θέλω να παίξω με τα άλα ζωάκια ντρέπομαι - παγώνω και δεν ξέρω τι να τους πω! Πως θα μπορούσα να τα πλησιάσω;" Εξηγήσαμε στα παιδιά πως το καγκουρό είχε μόνο την μαμά του στην οικογένειά του και πως είχε συνηθίσει να περνάει πολύ χρόνο μαζί της. Τα παιδιά πρότειναν πολλές τεχνικές και ευγενικές "φράσεις" που χρησιμοποιούν τα ίδια όταν θέλουν να "πιάσουν" φιλίες τα οποία και καταγράψαμε σε χαρτί. Το μικρό καγκουρό εξασκήθηκε με τα παιδιά σε ερωταπαντήσεις που περιείχαν αυτές τις τεχνικές ώστε να τις εφαρμόσει πίσω στην πατρίδα του. Σιγά - σιγά απόκτησε παραπάνω αυτοπεποίθηση καθώς τα παιδιά τον προστάτευαν και τον έπαιζαν σε όλα τους τα παιχνίδια κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δραστηριοτήτων!

Το καγκουρό έμεινε μαζί μας μια ολόκληρη βδομάδα κατά τη διάρκεια της οποίας μάθαμε αρκετά πράγματα για τη ζωή του.....

Κάποιες επιπλέον δραστηριότητες που κάναμε με αφορμή το 4ο εργαστήριο είναι οι ακόλουθες:

  • Βίντεο με πληροφορίες για το Καγκουρό: ( πληκτρολογήστε για Password: 12345 ):

  • Ανάγνωση παραμυθιού"Το μικρό καγκουρό":

  • Τραγούδι "Τα καγκουρό":

  • Χορός.....

  • 5ο Εργαστήριο: «Πες μας, κούκε!» - Συζητάμε για τη θετή οικογένεια (1+1=3)

Στο 4ο εργαστήριο μας επισκέφθηκε ο κούκος που όπως είχαμε δει και στο παραμύθι ζούσε με τη θετή του οικογένεια τη μαμά χελιδόνα και τα χελιδονάκια της. Ο μικρός κούκος ήταν πολύ χαρούμενος με την οικογένειά του και τα αδελφάκια του. Όλα τα μέλη της οικογένειας αγαπιόντουσαν και συνεργάζονταν - όταν όμως ήρθε η ώρα να πάει στο σχολείο, τα υπόλοιπα χελιδονάκια τον αντιμετώπιζαν με καχυποψία και το κορόιδευαν. Έτσι μας ζήτησε βοήθεια στο πρόβλημά του: "Τα υπόλοιπα χελιδόνια δεν με παίζουν! Δεν τους αρέσει το χρώμα μου και νιώθω πολύ μοναξιά. Τι μου προτείνετε να κάνω ώστε να με κάνουν παρέα:" Η αλήθεια είναι πως αυτό το πρόβλημα μας δυσκόλεψε πολύ να βρούμε κάποια λύση. Καταγράφηκαν οι ιδέες των παιδιών χωρίς καμία παρέμβαση όπως φαίνεται και από την εικόνα:

Όμως, αν και ήταν καλό να παρεμβαίνει η κυρία ως διαμεσολαβητής - δεν ήταν πάντοτε εύκαιρη! Επίσης ο μικρός κούκος ήθελε να είναι ο εαυτός του και όχι να προσπαθήσει να μοιάσει στα χελιδόνια! 

Αναζητώντας μια λύση παίξαμε ένα θεατρικό παιχνίδι καθοδηγούμενο εν μέρει...... Τα παιδιά παρίσταναν τα χελιδόνια που έπαιζαν μεταξύ τους και η κυρία παρίστανε τον κούκο που τον έδιωχναν.....(με μεγάλη δυσκολία τον έδιωχναν είναι η αλήθεια γιατι στην πραγματικότητα συμπαθούσαν τον κούκο και ήθελαν να τον αποδέχονται τα χελιδόνια!). Ακόμα και όταν τελείωσαν το παιχνίδι τους κανένα χελιδόνι δεν έκανε χώρο στον κούκο να καθήσει σε φωλίτσα! Τότε αυτός απογοητευμένος "τρύπωσε" στην αίθουσα μουσικής και άρχισε να παίζει στο μεταλλόφωνο ένα ωραίο τραγούδι...Τα χελιδόνια μαγεύτηκαν και μαζεύτηκαν γύρω του με θαυμασμό. Ζήτησαν από τον κούκο να τους μάθει το τραγούδι, ο οποίος με μεγάλη χαρά τους έδειξε την μελωδία... Και από τότε όλα τα χελιδονάκια έπαιζαν τον μικρό κούκο καθώς εκτίμησαν το μοναδικό του ταλέντο και τον αποδέχτηκαν με τη υπέροχη διαφορετικότητά του. 

Ο κούκος έμεινε κι αυτός μια ολόκληρη βδομάδα κατά την οποία μάθαμε αρκετά πράγματα για τη ζωή του και πως για μας στην Ελλάδα είναι ωφέλιμος καθώς τρώει τη βλαβερή κάμπια των πεύκων η οποία καταστρέφει το δέντρο.

Μερικές επιπλέον δραστηριότητες που κάναμε με αφορμή το 5ο εργαστήριο είναι οι ακόλουθες:

  • Το τραγούδι του κούκου και τα τραγούδια για τον κούκο!

Password: 12345:

  • 6ο Εργαστήριο: «Πες μας, χελωνάκι!» - Συζητάμε για τα ορφανά παιδιά (1+1=0)

Στο 6ο εργαστήριο μας επισκέφθηκε μια χελωνίτσα καρέτα - καρέτα. Η θαλάσσια χελώνα καρέτα – καρέτα γεννάει τα αυγά της στην άμμο, τα σκεπάζει και στη συνέχεια τα αφήνει μόνα τους να εκκολαφθούν και επιστρέφει στη θάλασσα. Τα μικρά χελωνάκια πρέπει μόλις βγουν από το αυγό να βρουν το δρόμο προς τη θάλασσα για να καταφέρουν να επιβιώσουν. Ευτυχώς πολλές φιλοζωικές οργανώσεις έχουν μειώσει τους κινδύνους για τα μικρά χελωνάκια προστατεύοντας τις ακτές και τις φωλιές τους. Η μικρή μας χελωνίτσα αναρωτιέται "τι συμβαίνει με τα παιδιά των ανθρώπων που για κάποιο λόγο μένουν ορφανά". Της εξηγήσαμε πως για αυτά τα παιδιά υπάρχουν χώροι που τα φιλοξενούν και άνθρωποι που τα προσέχουν και φυσικά φοιτούν σε σχολεία όπως το δικό μας. Η χελωνίτσα αναρωτήθηκε πως θα υποδεχόμασταν ένα ορφανό παιδάκι στο σχολείο μας.Τα παιδιά πρότειναν διάφορους τρόπους συμπερίληψης με προστατευτική διάθεση ώστε να ξαναγίνει χαρούμενο και ευτυχισμένο παρά την απώλειά του. Δεν εμβαθύναμε στο θέμα για να μη δημιουργήσουμε ανασφάλεια και φόβο στα παιδιά. Εστιάσαμε στο "πως μπορούμε να βοηθήσουμε" σε περίπτωση που ένα ορφανό παιδάκι συναναστρέφεται μαζί μας είτε στο σχολικό είτε στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον. Οι ιδέες των παιδιών:

Κάποιες επιπλέον δραστηριότητες που κάναμε με αφορμή το 6ο εργαστήριο είναι οι ακόλουθες:

  • Βίντεο για τη θαλάσσια χελώνα (κωδικός: 12345)

  • Βίντεο για τους κινδύνους που αντιμετωπίζει η χελωνίτσα μας:

  • 7ο Εργαστήριο: «Οι μονα-δικές μας οικογένειες» - Αξιολόγηση & Διάχυση δράσεων

Στο τελευταίο εργαστήριο τα παιδιά αξιολόγησαν το πρόγραμμα. Ρωτήθηκαν αν τους άρεσε ο τρόπος που γνώρισαν τις διαφορετικές μορφές οικογένειας και αν απόλαυσαν όλη τη μαθησιακή διαδικασία. Σε όλα τα παιδιά άρεσε πολύ η "κούκλα - ζωάκι" που μας επισκεπτόταν σε κάθε εργαστήριο η οποία κατάφερε να συμμετέχουν ενεργά ακόμα και τα πιο συνεσταλμένα παιδιά. Μόνο στο τελευταίο εργαστήριο που αφορούσε στα ορφανά παιδιά μου ζήτησαν να βγάλω τη φωτογραφία του παιδιού γιατί τα στενοχωρούσε. Συμφωνήσαμε να "ανεβάσουμε" τις δράσεις μας στο διαδίκτυο ώστε να μπορούν να τα παρακολουθήσουν μαζί με τους γονείς τους. Η χαρά τους ήταν ιδιαίτερη κάθε φορά που βοηθούσαν κάποιο ζωάκι και ενθουσιάστηκαν που τα ίδια έπρεπε να βρουν δικές τους λύσεις τις οποίες και υλοποιήσαμε. Σε κάθε περίπτωση το αποτέλεσμα ήταν μοναδικό και ανεπανάληπτο!

 

 

Για το δάσος μαθαίνω, δρω και δημιουργώ

ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ

ΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΝΟΤΗΤΑ: ΦΡΟΝΤΙΖΩ ΤΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ

Οικολογία - Παγκόσμια και τοπική Φυσική κληρονομιά

Τίτλος: Για το δάσος μαθαίνω, δρω και δημιουργώ

  • 1ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ:Γνωριμία με την ομάδα και το δάσος

Ομάδες μαθητών: Τα παιδιά με τη βοήθεια μας χωρίστηκαν σε ομάδες και στη συνέχεια αποφάσισαν να δώσουν ένα όνομα στην ομάδα τους που θα αντιπροσώπευε όλα τα μέλη....Καταγράψαμε στον πίνακα τα ονόματα των ομάδων για μελλοντική χρήση και αναφορά, όπως φαίνεται στην εικόνα:

Στη συνέχεια παρακολουθήσαμε το παρακάτω βιντεάκι και συζητήσαμε όσα είδαμε και ακούσαμε:

Τα παιδιά μετά από τη συζήτηση κλήθηκαν να ζωγραφίσουν σε ένα μεγάλο χαρτί ανά ομάδα το δάσος όπως το φαντάζονταν. Σε κάθε ομάδα ενθαρρύνονταν η συνεργασία και η αλληλοβοήθεια μεταξύ των μελών της.

Την επόμενη μέρα παρουσίασαν τις εργασίες τους όλες οι ομάδες στα υπόλοιπα παιδιά.

Σε επόμενο μάθημα ρωτήσαμε τους/τις μαθητές/-τριες αν γνωρίζουν σε ποια μέρη της χώρας μας υπάρχουν δάση και αν έχουν επισκεφθεί κάποιο από αυτά. Ακολούθησε συζήτηση και στη συνέχεια  προβάλαμε  το δασικό χάρτη της Ελλάδας από τον σύνδεσμο που θα βρείτε εδώ

Συμπληρώσαμε τις γνώσεις μας παρατηρώντας τα διαφορετικά είδη βλάστησης και ζώων που υπάρχουν στη χώρα μας από την ιστοσελίδα της WWF. Με τα παιδιά παρατηρήσαμε τα χρώματα και το μέγεθος των δέντρων και των ζώων και δεν επεκταθήκαμε σε δύσκολες ονομασίες. Δειτε τις πανέμορφες εικόνες πατώντας τους αριθμούς που παραπέμπουν σε συνδέσμους: 1,2,3,4,5,6,7,8,9,10

  • 2ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ:Ποιος άλλος μένει εδώ;

Διαβάσαμε στα παιδιά  το παραμύθι «Ποιος άλλος μένει εδώ;» :http://kpe- kastor-old.kas.sch.gr/secrets_forest/contents.htm

Συζητήσαμε και δραματοποιήσαμε το παραμύθι επαναλαμβάνοντας πολλές φορές τη δραματοποίηση για να έχουν όλα τα παιδιά την ευκαιρία να επιλέξουν τον ρόλο που τους αρέσει. Εμπλουτίσαμε τη δραματοποίηση με καπελάκια από εικόνες των αληθινών ζώων που ζουν στο δάσος!

  • 3ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ:Φύγαμε για το δάσος

Συζητήσαμε με τα παιδιά και καταγράψαμε με τη μέθοδο της ιδεοθύελλας (γράφουμε τις ιδέες των παιδιών όπως τις περιγράφουν χωρίς να τις ωριοποιούμε ή να τις κρίνουμε) για τις παροχές των δασών αλλά και για τις απειλές ή τους κινδύνους που αντιμετωπίζουν, όπως φαίνεται στον πίνακα:

Αποφασίσαμε με τα παιδιά να επιχειρήσουμε μια επίσκεψη σε κοντινό δάσος της Αττικής - έτσι με τη συγκατάθεση και των γονέων διοργανώσαμε εκπαιδευτική επίσκεψη στον Βοτανικό Κήπο Ιουλίας και Αλέξανδρου Ν. Διομήδους

Πριν την επίσκεψη συζητήσαμε με τα παιδιά για τους κανόνες του πάρκου και το πως πρέπει να κινούμαστε ως ομάδα:

  • 4ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Μελετώ και δρω στο δάσος

Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στον χώρο από το ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό και συμμετείχαν σε δραστηριότητες γνωριμίας με τα ενδημικά, σπάνια και απειλούμενα φυτά της Ελληνικής Χλωρίδας. Επίσης τα νήπια κατά την επίσκεψη τους φύτεψαν τον δικό τους σπόρο σε γλαστράκι που πήραν στο σπίτι τους για να το φροντίσουν και να το μεγαλώσουν.

  • 5ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Από το δάσος στο σχολείο

Οι μαθητές στην επόμενη συνάντηση συζήτησαν τις εμπειρίες τους από την επίσκεψή τους στο δάσος και εμπλουτίσαμε τις γνώσεις μας όσον αφορά τα οφέλη του για τον άνθρωπο.

Βρήκαμε στο χώρο του σχολείου μας διάφορα αντικείμενα που προέρχονται από τα δάση: Πολλά ξύλινα έπιπλα αλλά ακόμα και χαρτόκουτες ή το χαρτί που ζωγραφίζουμε.

Παρακολουθήσαμε τo βίντεο για την προέλευση του χαρτιού όπως φαίνεται παρακάτω:

  • 6ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Ο πλανήτης χάνει το οξυγόνο του

 Αρχικά διαβάσαμε το παραμύθι: "Ο κόσμος καίγεται" που θα δείτε εδώ: Lila.pdf από την ιστοσελίδα:

Γενική Διεύθυνση Δράσης για το Κλίμα (Ευρωπαϊκή Επιτροπή)

Το βιβλίο αυτό εξηγεί τα αίτια και τα αποτελέσματα της κλιματικής αλλαγής μέσα από την ιστορία ενός αγοριού που βοηθά τους πυροσβέστες να σβήσουν μια πυρκαγιά στο δάσος και να σώσουν τη φίλη του τη Λίλα την αλεπού.

Συζητήσαμε με τα παιδιά το μήνυμα της ιστορίας και ανέφεραν τις εμπειρίες τους που σχετίζονται με το θέμα.

Μιλήσαμε με πολύ απλά λόγια για την υπερθέρμανση του πλανήτη και μελετήσαμε το εκπαιδευτικό υλικό του WWF Eλλάς «Η φωτιά σε αφορά» που παρουσιάζει τι πρέπει να κάνουμε και τι να μην κάνουμε ώστε να μειώσουμε τον κίνδυνο ξεσπάσματος πυρκαγιάς: https://contentarchive.wwf.gr/areas/forests/i- fotia-se-afora

  • 7ο ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ: Για το δάσος μαθαίνω, δρω και δημιουργώ

Στο τέλος του πρόγράμματος δημιουργήσαμε με τα παιδιά μια αφίσα με στόχο την ευαισθητοποίηση των οικείων μας (Δημοτικό Σχολείο - Γονείς και κηδεμόνες) για την προστασία των δασών μας.

Οι "ψηφιακές" ζωγραφιές των παιδιών υλοποιήθηκαν με το λογισμικό Tux Paint  λαμβάνοντας υπόψη τα ζώα που ζουν στα δάση μας και το είδος της βλάστησης που ευδοκιμεί και τα συνθήματα τα πρότειναν τα ίδια τα παιδιά στην ολομέλεια στα πλαίσια της αξιολόγησης του προγράμματος.