World Cafe με γονείς στο σχολείο

Θέλοντας να ανοίξουμε το σχολείο μας στις ιδέες και στη συμμετοχή των γονιών των μαθητών μας, διοργανώνουμε μια φιλική συνάντηση με αφορμή έναν καφέ σε Χριστουγεννιάτικο κλίμα. Το ραντεβού μας έχει κλειστεί για την Τετάρτη 11 Δεκεμβρίου στις 5.30 το απόγευμα. Θα ακολουθήσουν οι εντυπώσεις μας και φωτογραφίες από το απόγευμα μαζί με τους γονείς.

Επίσκεψη με ανάθεση διδασκαλίας σε ένα Δημοκρατικό σχολείο στην Ολλανδία

Στα πλαίσια του προγράμματος Erasmus+ KA1 BASICS for Democracy χρηματοδοτήθηκε κινητικότητα επίσκεψης και διδασκαλίας σε ένα Δημοκρατικό Σχολείο στην πόλη Deurne της Ολλανδίας. Το σχολείο LOS Deurne, μέλος της ομάδας των Σχολείων των Κύκλων, είναι ένα εντελώς διαφορετικό σχολείο από αυτά που έχουμε συναντήσει. Οι μαθητές έχουν λόγο για όλα όσα συμβαίνουν στο χώρο, επιλέγουν την ώρα και το αντικείμενο μελέτης, ανακαλύπτουν τον κόσμο μέσα από το παιχνίδι, τη συνεργασία, την ανάληψη ευθυνών. Οι "προπονητές" (αντί για τον όρο teacher χρησιμοποιείται ο όρος coach για τους συναδέλφους που βρίσκονται από τις 8 ως αργά το απόγευμα σε ένα κτίριο που μοιάζει πιο πολύ σαν ένα μεγάλο, χρωματιστό και φιλόξενο σπίτι. Το ημερολόγιο καθώς και η ανατροφοδότηση από την επίσκεψη της εκπαιδευτικού μας εκεί θα αναρτηθούν με την ολοκλήρωση της κινητικότητας.

Αποχαιρετώντας τη σχολική χρονιά

Ένα από τα χαρακτηριστικά ενός δημοκρατικού σχολείου είναι  το δικαίωμα στην ελεύθερη έκφραση απόψεων. Ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση είναι και η πρωτοβουλία να βοηθήσουμε τους μαθητές μας να συμπεριλάβουν τις δικές τους σε μια περιοδική έντυπη έκδοση της σχολικής μας κοινότητας. Οι μαθητές βάφτισαν την εφημερίδα "Μαθητές εν δράσει" και όπως ακριβώς δηλώνει ο τίτλος πήραν μολύβι, χαρτί αλλά και  υπολογιστή κι έκαναν πραγματικότητα όσα φαντάστηκαν. Διαβάστε το πρώτο και δεύτερο τεύχος της σχολικής μας εφημερίδας πατώντας πάνω στους αντίστοιχους ενεργούς συνδέσμους.

Υλικό για την Εκπαίδευση για τη Δημοκρατία

ΘΕΜΑ: Παιδαγωγική αξιοποίηση του εκπαιδευτικού προγράμματος - υλικού με τίτλο:
«Δημοκρατική Παιδεία»
Σχετ.: Το με αρ. πρωτ. εισ. ΥΠ.Π.Ε.Θ. 24624/18-02-2019 έγγραφο
Λαμβάνοντας υπόψη την με αρ. 4/31-01-2019 πράξη του Δ.Σ. του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής
Πολιτικής σας ενημερώνουμε σχετικά με τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας «Δημοκρατική
Παιδεία» (www.demopaideia.gr). Οι εκπαιδευτικοί μπορούν να αξιοποιήσουν το συγκεκριμένο υλικό,
κατά την κρίση τους και εφόσον το επιθυμούν, είτε στο πλαίσιο διδασκαλίας επιμέρους γνωστικών
αντικειμένων, είτε στο πλαίσιο ανάπτυξης εκπαιδευτικών προγραμμάτων σχολικών δραστηριοτήτων.

Η Συμμαχία του Κήπου

Η αίτηση του σχολείου μας για συμμετοχή στην καινοτόμα δράση που εποπτεύει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εγκρίθηκε http://iep.edu.gr/el/component/k2/627-sholeia-b-fasi-osos και είμαστε όλοι πολύ χαρούμενοι! Ετοιμαζόμαστε λοιπόν πυρετωδώς για την έναρξη των εργασιών και τη συγκρότηση ... της συμμορίας! Μικροί μαθητές και παππούδες μείνετε συντονισμένοι!

Η Συμμαχία του Κήπου/ The Garden gang είναι ένα διετές πρόγραμμα συλλογικής διαχείρισης και ανάπτυξης του σχολικού κήπου του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ζωγράφου από δύο ομάδες: τους μαθητές και τους παππούδες τους.

Με οδηγό τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της διαγενεακής μάθησης («Η διαγενεακή μάθηση ορίζεται ως ο τρόπος με τον οποίο άνθρωποι από όλες τις ηλικίες μπορούν να διαδώσουν τη γνώση αναμεταξύ τους. Ο σκοπός των διάφορων διαγενεακών προγραμμάτων συνίσταται στο να φέρει κοντά ανθρώπους από διαφορετικές γενεές μέσω διάφορων ευεργετικών δραστηριοτήτων, ώστε να προωθηθεί η αλληλοκατανόηση και ο αλληλοσεβασμός μεταξύ των διαφορετικών γενεών και να οικοδομηθούν κοινότητες και ομάδες, όπου οι άνθρωποι συνυπάρχουν πρακτικά και έχουν βαθύτερη επικοινωνία. Δίνεται με αυτό τον τρόπο στις νεότερες και παλαιότερες γενεές η ευκαιρία της αλληλεπίδρασης και της  προσφοράς μεταξύ τους, αλλά και στον ευρύτερο κύκλο τους. Τέτοιας φύσης δραστηριότητες προωθούν την προσωπική ανάπτυξη και συμβάλλουν στην κοινωνική τους ένταξη. Ηλικιωμένοι και νέοι τίθενται στο ίδιο περιβάλλον, συζητούν μεταξύ τους, ανταλλάζουν απόψεις. Οι μεγαλύτεροι μοιράζονται τη γνώση και την εμπειρία και αισθάνονται χρήσιμοι, οι δε νέοι κατανοούν τις αλλαγές που σχετίζονται με τη διαδικασία της ωρίμανσης και τα στάδια της μελλοντικής ζωής τους.» Πηγή: https://ec.europa.eu/epale/el/blog/diageneaki-mathisi?fbclid=IwAR3-iDrCoJjafyy0OCmMsuv0B9Q0trxOtwOFWUhPro1jc-0778XnTcteHCI)  οι μαθητές και οι παππούδες θα συνδιαμορφώσουν μια έκταση 100τμ αφού πρώτα συνεργαστούν σε επίπεδο μελέτης και ανάπτυξης σχεδίων. Στη φάση αυτή θα γίνει χρήση τεχνολογικών μέσων (οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν με τον παππού τις γνώσεις τους στους Η/Υ και στη χρήση ψηφιακών εργαλείων απεικόνισης μπαίνοντας  στο ρόλο εκπαιδευτή) και θα αναλυθούν τα δεδομένα, θα συνυπολογιστούν οι συνθήκες και οι παράγοντες που επηρεάζουν την καλλιέργεια στο συγκεκριμένο χώρο. Οι δυο ομάδες θα συνεργαστούν  με ειδικούς που θα κληθούν στο χώρο του σχολείου (γεωπόνοι, ανθοκόμοι, τεχνικοί).

Στη συνέχεια, θα προγραμματιστούν οι εργασίες υλοποίησης, θα οριστούν τα χρονοδιαγράμματα εργασιών και παρεμβάσεων στο σχολικό κήπο και θα εκτιμηθούν τα αποτελέσματα. Οι ομάδες θα συναντιούνται στον σχολικό κήπο για να φυτέψουν, να παρατηρήσουν το μεγάλωμα των σπόρων, να περιποιηθούν και να συλλέξουν τους καρπούς. Η συνεργασία τους θα καταγραφεί με τη βοήθεια ψηφιακών μέσων (τήρηση ηλεκτρονικού ημερολογίου το οποίο θα μάθουν οι μαθητές στους παππούδες, καταγραφή βίντεο και φωτογραφιών) και θα αναρτάται σε ειδικό χώρο στον ιστότοπο του σχολείου.

Στόχοι του προγράμματος:

  1. Ανάπτυξη δεσμών μεταξύ των μελών της μονάδας με προεκτάσεις σε όλα τα επίπεδα συνεργασιών εντός σχολείου αλλά και σχολείου-τοπικής κοινότητας με έμφαση στην αξία της κοινωνικής συμπερίληψης και σε πρακτικά βήματα που προωθούν την ένταξη της τρίτης ηλικίας στην ενεργή κοινωνία και την εξάλειψη του χάσματος μεταξύ των γενεών
  2. Βελτίωση της στάσης των μαθητών απέναντι στο σχολικό χώρο και ενίσχυση της εικόνας του σχολείου ως ζωντανό κύτταρο της γειτονιάς
  3. Προώθηση βιωματικής μάθησης και μεθόδων ανακαλυπτικής και διαγενεακής μάθησης
  4. Η ανάληψη διαφορετικών ρόλων (οι μαθητές γίνονται εκπαιδευτές και οι μεγάλοι μαθητές και εκπαιδευτές) με στόχο την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αυτενέργειας

Συνάντηση της παιδαγωγικής ομάδας του Προγράμματος Erasmus+

Μαρία Α., Βούλα, Μαρία Πετ., Νίκος, Μαίρη, Γιούλη

Σάββατο 19 Ιανουαρίου 2019

Θέμα 1ο Πρόγραμμα SELFIE (αφορά στην τεχνολογική αποτύπωση του προφίλ του σχολείου και είναι πρωτοβουλία της Μαρίας Π.)

Έχει σταλεί μήνυμα  με σύνδεσμο για ερωτηματολόγιο μικρής διάρκειας που πρέπει να συμπληρωθεί από ΟΛΟΥΣ τους εκπαιδευτικούς του σχολείου μέχρι 7/2. Η Μαρία θα συλλέξει και θα επεξεργαστεί τα δεδομένα και θα υποβληθεί αίτημα  (ο Γρηγόρης να ετοιμάζεται!) με τις ανάγκες προς κάλυψη.

Θέμα 2ο Φεβρουάριος: μήνας Ασφαλούς Διαδικτύου

Πρόταση της Μαρίας Π. την οποία υποστηρίζουμε ως ΑΠΟΛΥΤΩΣ αναγκαία με αφορμή αντίστοιχο εορτασμό στις 5/2. Επειδή φαίνεται ότι στο σχολείο μας έχουμε ανάγκη από τέτοιες δράσεις συμφωνήσαμε στο προσχέδιο που κατέθεσε η Μαρία να γίνουν όλο το Φεβρουάριο δραστηριότητες ανά τάξη στο μάθημα της Πληροφορικής. Αναλυτικά:

Α & Β τάξη Ανάγνωση του βιβλίου «Η μεγάλη απόφαση του @Παπάκι» (πως κάτι που εμείς θεωρούμε αστείο πληγώνει τον άλλον)

Γ τάξη «Ασφάλεια στο Διαδίκτυο: Η δύναμη της εικόνας» Παρουσίαση, ανάλυση προσωπικών δεδομένων και κίνδυνοι

Δ, Ε, ΣΤ τάξεις «Μαθαίνω να σερφάρω με ασφάλεια» Παρουσίαση

ΠΑΡΑΛΛΗΛΑ, θα οργανωθεί ημέρα συζήτησης και δράσεων με γονείς

Θέμα 3ο Συμμετοχή του σχολείου στη διαδικασία υποβολής αίτησης για πρόγραμμα ΚΑ2 Σύμπραξη σχολείων για το επόμενο σχολικό έτος με κεντρικό θέμα την επιβλαβή χρήση των οθονών και τη διαδικτυακή ασφάλεια (συντονιστικό σχολείο The Grammar School Λεμεσός Κύπρου)

PROJECT SUMMARY

How the use of technology negatively impacts learning –a teacher’s perspective

The idea of this project began after the summer vacation when all our teachers realised that the long break and children’s access to too many hours spent on tablets, gaming consoles and smartphones, our students were lacking imagination, creativity and most of all, concentration. Upon informal research of the issue, we realised it was a universal problem, and that teachers from all over Europe were sharing the same concerns. We came to the following conclusions:

  • Although technology can be a useful educational tool, it may have the opposite effect on learning in the long run.
  • Technology, if not supervised at home, causes other problems (e.g. lack of exercise which results in obesity, affects their sleep pattern etc)
  • It also affects them socially in their interaction with other people (social skills) and in their future life (e.g. they lack interview skills).

The purpose of the project is to raise awareness and to forge a common strategy towards combating this new social plague. Our project will involve students between the ages of 10-14 years old which as we have observed are more easily influenced negatively by the use of the technology. The project will include activities that will oblige students to enhance social skills, physical activity, arts and crafts and others, so that perhaps we can lessen the children’s time for unsupervised use of technology. Finally, the project will attempt to further educate the children to use the technology to their benefit and not to be a detriment to their education.

Θέμα 4ο Εγγραφή στην Κοινότητα https://www.facebook.com/DigiParentCoach/ για οπαδούς Facebook- Συμβουλευτική Ομάδα με έδρα τη Γαλλία σε θέματα ασφάλειας διαδικτύου

Θέμα 5ο Συμμετοχή σε MOOC (Massive Online Open Course) Σεμινάριο ασύγχρονης εκπαίδευσης διάρκειας 5 εβδομάδων (αρχίζει τη Δευτέρα 21/1/2019) https://www.europeanschoolnetacademy.eu/web/yes-i-can-empowering-student-learning Προσφέρεται από την Ακαδημία του Ευρωπαϊκού Σχολικού Δικτύου και έχει και πιστοποίηση. Από την ομάδα θα το παρακολουθήσουν Νίκος, Ράνια, Μαίρη, Σοφία, Μαρία Π., Γιούλη, Γρηγόρης και κάθε Σάββατο μπορούμε να διαβάζουμε μαζί και να κάνουμε τις μικρές εργασίες που απαιτούνται.

Θέμα 6ο Συμμετοχή του σχολείου σε δίκτυο Δημοκρατικών Σχολείων του Συμβουλίου της Ευρώπης «Safe to speak Safe to Learn» https://www.coe.int/en/web/campaign-free-to-speak-safe-to-learn . Δεν απαιτείται τίποτα παραπάνω από το να μoιραζόμαστε ό,τι δουλειά κάνουμε για το δικό μας σχέδιο Erasmus+. Υποβλήθηκαν προφίλ σχολείου, δράσεις, κλπ. Επίσης, συμμετέχουμε και στο δίκτυο https://eudec.gr/ , το οποίο αποτελεί κομμάτι μιας ευρωπαϊκής κοινότητας εκπαιδευτικών που διοργανώνει βιωματικά εργαστήρια και παρέχει υλικό στα μέλη της.

Θέμα 7ο Προθεσμία υποβολής σχεδίων εργασίας σε γνωστικά αντικείμενα που προάγουν την ιδέα του Δημοκρατικού Σχολείου και ανάρτηση στην ψηφιακή πλατφόρμα ανοιχτής πρόσβασης του σχολείου μας https://e-me.edu.gr/groups/3dimzografou2018 μέχρι 15/2/2019 για να γίνει μετάφραση και στα Αγγλικά από Γιούλη.

Μαρία Α.: Κοινωνική και Πολιτική Αγωγή Εκλογές στην τάξη

Ράνια: Γεωγραφία Ταξίδι στις ηπείρους, (Στρώνουμε τραπέζι στην Αφρική; Ρωτήστε για ιδέες για δράση με όλο το σχολείο στο τέλος της χρονιάς!!!)

Θέμα 8ο Εφημερίδα 2ο τεύχος, κυκλοφορεί την 25η Μαρτίου ΘΕΜΑΤΙΚΗ: Δράσεις του σχολείου

Θέμα 9ο Ε τάξη πρόταση για Μουσείο Μουσικών Οργάνων  και φιλοξενία στην αίθουσα εκπαιδευτικών

Θέμα 10ο Η αίτηση του σχολείου μας για συμμετοχή στην καινοτόμα δράση Ανοιχτό Σχολείο σε μια ανοιχτή κοινωνία που εποπτεύει το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής εγκρίθηκε http://iep.edu.gr/el/component/k2/627-sholeia-b-fasi-osos

Η Συμμαχία του Κήπου/ The Garden gang είναι ένα διετές πρόγραμμα συλλογικής διαχείρισης και ανάπτυξης του σχολικού κήπου του 3ου Δημοτικού Σχολείου Ζωγράφου από δύο ομάδες: τους μαθητές και τους παππούδες τους.

Με οδηγό τα ποιοτικά χαρακτηριστικά της διαγενεακής μάθησης («Η διαγενεακή μάθηση ορίζεται ως ο τρόπος με τον οποίο άνθρωποι από όλες τις ηλικίες μπορούν να διαδώσουν τη γνώση αναμεταξύ τους. Ο σκοπός των διάφορων διαγενεακών προγραμμάτων συνίσταται στο να φέρει κοντά ανθρώπους από διαφορετικές γενεές μέσω διάφορων ευεργετικών δραστηριοτήτων, ώστε να προωθηθεί η αλληλοκατανόηση και ο αλληλοσεβασμός μεταξύ των διαφορετικών γενεών και να οικοδομηθούν κοινότητες και ομάδες, όπου οι άνθρωποι συνυπάρχουν πρακτικά και έχουν βαθύτερη επικοινωνία. Δίνεται με αυτό τον τρόπο στις νεότερες και παλαιότερες γενεές η ευκαιρία της αλληλεπίδρασης και της  προσφοράς μεταξύ τους, αλλά και στον ευρύτερο κύκλο τους. Τέτοιας φύσης δραστηριότητες προωθούν την προσωπική ανάπτυξη και συμβάλλουν στην κοινωνική τους ένταξη. Ηλικιωμένοι και νέοι τίθενται στο ίδιο περιβάλλον, συζητούν μεταξύ τους, ανταλλάζουν απόψεις. Οι μεγαλύτεροι μοιράζονται τη γνώση και την εμπειρία και αισθάνονται χρήσιμοι, οι δε νέοι κατανοούν τις αλλαγές που σχετίζονται με τη διαδικασία της ωρίμανσης και τα στάδια της μελλοντικής ζωής τους.» Πηγή: https://ec.europa.eu/epale/el/blog/diageneaki-mathisi?fbclid=IwAR3-iDrCoJjafyy0OCmMsuv0B9Q0trxOtwOFWUhPro1jc-0778XnTcteHCI )  οι μαθητές και οι παππούδες θα συνδιαμορφώσουν μια έκταση 100τμ αφού πρώτα συνεργαστούν σε επίπεδο μελέτης και ανάπτυξης σχεδίων. Στη φάση αυτή θα γίνει χρήση τεχνολογικών μέσων (οι μαθητές θα έχουν την ευκαιρία να μοιραστούν με τον παππού τις γνώσεις τους στους Η/Υ και στη χρήση ψηφιακών εργαλείων απεικόνισης μπαίνοντας  στο ρόλο εκπαιδευτή) και θα αναλυθούν τα δεδομένα, θα συνυπολογιστούν οι συνθήκες και οι παράγοντες που επηρεάζουν την καλλιέργεια στο συγκεκριμένο χώρο. Οι δυο ομάδες θα συνεργαστούν  με ειδικούς που θα κληθούν στο χώρο του σχολείου (γεωπόνοι, ανθοκόμοι, τεχνικοί).

Στη συνέχεια, θα προγραμματιστούν οι εργασίες υλοποίησης, θα οριστούν τα χρονοδιαγράμματα εργασιών και παρεμβάσεων στο σχολικό κήπο και θα εκτιμηθούν τα αποτελέσματα. Οι ομάδες θα συναντιούνται στον σχολικό κήπο για να φυτέψουν, να παρατηρήσουν το μεγάλωμα των σπόρων, να περιποιηθούν και να συλλέξουν τους καρπούς. Η συνεργασία τους θα καταγραφεί με τη βοήθεια ψηφιακών μέσων (τήρηση ηλεκτρονικού ημερολογίου το οποίο θα μάθουν οι μαθητές στους παππούδες, καταγραφή βίντεο και φωτογραφιών) και θα αναρτάται σε ειδικό χώρο στον ιστότοπο του σχολείου.

Στόχοι του προγράμματος:

  1. Ανάπτυξη δεσμών μεταξύ των μελών της μονάδας με προεκτάσεις σε όλα τα επίπεδα συνεργασιών εντός σχολείου αλλά και σχολείου-τοπικής κοινότητας με έμφαση στην αξία της κοινωνικής συμπερίληψης και σε πρακτικά βήματα που προωθούν την ένταξη της τρίτης ηλικίας στην ενεργή κοινωνία και την εξάλειψη του χάσματος μεταξύ των γενεών
  2. Βελτίωση της στάσης των μαθητών απέναντι στο σχολικό χώρο και ενίσχυση της εικόνας του σχολείου ως ζωντανό κύτταρο της γειτονιάς
  3. Προώθηση βιωματικής μάθησης και μεθόδων ανακαλυπτικής και διαγενεακής μάθησης
  4. Η ανάληψη διαφορετικών ρόλων (οι μαθητές γίνονται εκπαιδευτές και οι μεγάλοι μαθητές και εκπαιδευτές) με στόχο την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αυτενέργειας

ΟΡΙΣΤΗΚΑΝ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΕΣ: ΠΕΤΡΟΠΟΥΛΟΥ ΜΑΡΙΑ (αναλαμβάνει το κομμάτι της Πληροφορικής) και ΓΕΩΡΓΙΟΥ ΜΑΙΡΗ (αναλαμβάνει τον κήπο)

ΚΑΛΗ ΜΑΣ ΕΠΙΤΥΧΙΑ! ΚΑΛΗ & ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΧΡΟΝΙΑ!

 

 

Erasmus+ KA3 ACT PROJECT – Ιδιότητα του Ενεργού Πολίτη

Δευτέρα 17 Δεκεμβρίου 2018. Συμμετοχή στα εργαστήρια εκπαιδευτικών που διδάσκουν το μάθημα της Πολιτικής και Κοινωνικής Αγωγής στην τρίτη τάξη των Γυμνασίων της χώρας μας. Η ιδιότητα του Ενεργού Πολίτη και η εκπαίδευση που οδηγεί σε αυτήν αποτελεί τον στόχο τριετούς Ευρωπαϊκού προγράμματος με στόχο την εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών  μεταρρυθμίσεων. Tο Δημοκρατικό Σχολείο απαραίτητη συνθήκη για την εφαρμογή οποιασδήποτε δράσης που στοχεύει στην καλλιέργεια δεξιοτήτων, στάσεων, αξιών και γνώσεων που διαμορφώνουν τον πολίτη του αύριο.

Παιδιά, πάρτε τον έλεγχο!

Λίγο πριν την ηλεκτρονική και έντυπη  δημοσίευση της σχολικής μας εφημερίδας, μια εμπνευσμένη ομιλία για τη δύναμη της εκπαίδευσης και τη διαμόρφωση ενεργών πολιτών.

Συνάντηση παιδαγωγικής ομάδας-προγραμματισμός

Παρασκευή 16 Νοέμβρη και μετά τη σχολική γιορτή για την επέτειο εξέγερσης των φοιτητών του Πολυτεχνείου, η ομάδα μας μαζεύτηκε, γιόρτασε τα γενέθλια του Νίκου και συζήτησε για τις δράσεις της φετινής χρονιάς. Συνοψίζοντας τα όσα ακούστηκαν, συζητήθηκαν και αποφασίστηκαν, η ομάδα μας κατέληξε στα εξής:

  1. Η ομάδα μας θα συναντιέται για δημιουργική συζήτηση, ανταλλαγή βιβλίων και ανατροφοδότηση κάθε 1ο και 3ο Σάββατο του μήνα στις 11.30 στο χώρο του σχολείου
  2. Μπαίνει στην τελική φάση η έκδοση του πρώτου τεύχους της σχολικής μας εφημερίδας "Μαθητές εν δράσει" και από Δευτέρα 19/11 αρχίζει η συλλογή άρθρων και οι ενέργειες για την ηλεκτρονική επεξεργασία από τους μαθητές στο μάθημα της Πληροφορικής
  3. Προτάθηκαν δυο δράσεις στα πλαίσια υλοποίησης βημάτων για ένα πιο Δημοκρατικό σχολείο: α. Η συζήτηση και πρόταση στο Σύλλογο Διδασκόντων για τη Δράση "Υιοθετώ ένα πρωτάκι" και β. ο σχεδιασμός δράσεων προκειμένου οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με τον τρόπο λειτουργίας και διακυβέρνησης της σχολικής μονάδας (πρόσκληση μαθητών να παρακολουθήσουν μια συνεδρίαση εκπαιδευτικών, ενημέρωση από το Διευθυντή για τον τρόπο λειτουργίας του σχολείου, κλπ.)
  4. Υλοποίηση μέχρι τις διακοπές των Χριστουγέννων ενός εργαστηρίου για τη χρήση διαγνωστικών εργαλείων για τον εντοπισμό μαθησιακών δυσκολιών από τον Διευθυντή του σχολείου σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς της Α τάξης
  5. Να προκριθούν δράσεις μαθητών με στόχο τη γνωριμία με την πόλη μας, οργάνωση επισκέψεων σε χώρους ενδιαφέροντος της κοινότητάς μας (Ωδείο, Εργαστήριο Παππά, Μουσείο Γουναρόπουλου)
  6. Να σχεδιαστούν δράσεις που θα φέρουν σε επαφή μαθητές και γονείς ή παππούδες, εκπαιδευτικούς και γονείς, να οργανωθούν απογευματινές δράσεις επιμόρφωσης γονέων σχετικά με τη χρήση του διαδικτύου.

Ως την επόμενη συνάντησή μας, το Σάββατο 1 Δεκεμβρίου....συνεχίζουμε να ονειρευόμαστε και να δημιουργούμε!

Παρουσίαση εργαστηρίου στα πλαίσια συνεδρίου

Στα πλαίσια του συνεδρίου "Η Δημιουργικότητα και η Καινοτομία στην Εκπαιδευτική Πράξη:με αφετηρία τη μακρόχρονη εμπειρία των Πειραματικών & Πρότυπων Σχολείων" Αθήνα, 2 - 4 Νοεμβρίου 2018, παρουσιάστηκε βιωματικό εργαστήριο με θέμα την αναζήτηση του Δημοκρατικού σχολείου με βάση την εμπειρία μας και τα σχέδια υλοποίησης του Προγράμματος Erasmus+ KA1. Η πρόταση συμμετοχής αξιολογήθηκε από κριτές του ΙΕΠ και σχετική δημοσίευση θα συμπεριληφθεί στα πρακτικά του συνεδρίου. Ακολουθούν η παρουσίαση και σχετικό ενημερωτικό φυλλάδιο που μοιράστηκε στους συμμετέχοντες του εργαστηρίου.